پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20792 تعداد نوشته های امروز : 5×

آخرین خبرها

ما با سامان دهی مخالف نیستیم/محیط زیست نباید ارزان از کنار چالابه بگذرد همراه داشتن حیوانات خانگی به داخل مراکز عرضه غذا در کرمانشاه ممنوع است بیماری‌های شایع فصل بهار پارکینگ‌های کرمانشاه رها شده‌اند بارش پراکنده باران در مناطق شرقی و شمالی کرمانشاه انتشار ۲۸۳ میلیارد ریال اوراق مشارکت سال ۱۴۰۲ شهرداری‌های کشور راه‌اندازی ۹ پروژه مهم کرمانشاه منوط به مصوبه شورای شهر است بیمارستان ‌سرطان‌ کرمانشاه تابستان امسال افتتاح می‌شود «چالابه» سامان می‌گیرد بازدید از اماکن تاریخی کرمانشاه، فردا رایگان است عامل ۸۰ درصد خودکشی‌ها در کرمانشاه از طریق قرص است/سموم کشاورزی عامل خودکشی در مناطق روستایی امسال با خطر افزایش آتش‌سوزی‌ در عرصه‌های محیط‌زیست مواجهیم تکلیف ۴۰۰ واحد صنفی ضایعاتی کرمانشاه چه می‌شود؟ کوچ بهاره عشایر کرمانشاه تا ۱۵ اردیبهشت ادامه دارد ۲۷ هزار نفر در صف «مرگ» قرار دارند بعد از هر کوهنوردی مسیرها غرق در زباله می‌شود/ حال اکوسیستم کوه خوب نیست مسمومیت ۵ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی فصلی در کرمانشاه جوان کرمانشاهی جان دوباره به بیماران پیوند عضو بخشید قهوه خورها بخوانند ضبط ۲۰۰ دستگاه ماینر قاچاق در شهرستان کنگاور

جزییاتی از قطع ده ها قطعه درخت چنار در بیستون
26 مهر 1396 - 10:25
شناسه : 1088
3
درخت فدای جان انسان طلوع‌‌کرمانشاه :

  گزارش نویس: هاشمی بیستون شهری تاریخی و گردش پذیر است که به دلیل دربرداشتن میراث جهانی سنگ نبشته ها که گویای تمدن چندهزارساله است همواره میزبان خیل وسیعی از گردشگران می شود. هر مهمان و توریستی که به بهانه میراث جهانی به بیستون وارد می شود باید از داخل شهرعبور کند، شهری که هنوز […]

پ
پ

 

گزارش نویس: هاشمی

بیستون شهری تاریخی و گردش پذیر است که به دلیل دربرداشتن میراث جهانی سنگ نبشته ها که گویای تمدن چندهزارساله است همواره میزبان خیل وسیعی از گردشگران می شود.
هر مهمان و توریستی که به بهانه میراث جهانی به بیستون وارد می شود باید از داخل شهرعبور کند، شهری که هنوز به دلیل محدودیت های ساخت و ساز نتوانسته جایگاه مناسبی در زمینه المان شهری بدست آورد و با محدودیت های متعددی مواجه است.
از همین رو حفظ داشته ها، فضای سبز و هر آنچه که به زیبایی شهری کمک می کند اهمیت دوچندان دارد، این در حالیست که چندی پیش خبری در زمینه قطع ده ها چنار در حاشیه پایگاه میراث جهانی بیستون در فضای مجازی منتشر شد و ادعا شد که مالک برای این امرمجوزهای لازم را اخذ کرده است.
درختان قطع شده، خشک، شکننده و پژمرده بودند
در همین راستا شهردار بیستون به خبرنگار طلوع در کرمانشاه گفت: این قضیه در دو ماه اخیر اتفاق افتاد ولی هم اکنون و با تاخیر رسانه ای شد و عکس های این درختان دست به دست شد.
شورش فرامرزی ادامه داد: زمین این درختان در حوالی دفتر مدیریت پایگاه میراث فرهنگی بیستون قرار دارد و ناگفته نماند که هنوز بافت کشاورزی بیستون در داخل بافت شهری قرار گرفته است.

ملک شخصی است و به شهرداری تعلق ندارد
فرامرزی ادامه داد: براساس بررسی های بعمل آمده، آن ملک شخصی است و جزء فضای سبز شهرداری نیست و از سوی دیگر درختان هیچکدام سرزندگی و شادابی خود را نداشته اند و بیم آن می رفت که هرآن بر سر رهگذران فرود آیند.
شهردار بیستون ادامه داد: این زمین و ملک شخصی است که در پشت شهرک الزهرا بیستون در نقطه گردشگری میراث فرهنگی قرار دارد.
**درختان سوخته تهدیدی برای رهگذران بودند
معاون حفاظت از پایگاه میراث جهانی بیستون نیز در گفتگو با خبرنگار طلوع، اظهار داشت: در کنار محوطه میراث جهانی بیستون تعدادی زمین با مالک خصوصی وجود دارد که به کشاورزان تعلق دارد
این درختان از آتش سوزی که در چند سال پیش به وقوع پیوست در امان نماندند و تنه آنها دچار سوختگی شد.
نعمتی با بیان اینکه وزش باد در بیستون امری همیشگی است ادامه داد: بیم آن می رفت که درختان سوخته و آسیب دیده بر اثر وزش باد شکسته شوند و جان رهگذران را به خطر اندازند.
وی با تاکید براینکه در ابتدا در برابر این درخواست اجازه ای از سوی ما داده نشد افزود: در پاسخ به این درخواست از متقاضی خواستیم که حتما باید نظریه کارشناسی در پی این اقدام باشد و کارشناسانی از سوی منابع طبیعی و شهرداری برای بررسی حاضر شوند.
به گفته نعمتی، در ختان چنار به صورت مجدد رشد دارند و جوانه می زنند ولی این درختان دارای تنه ای سوخته و ناسالم بودند.
وی ادامه داد: براساس قانون یونسکو و در عرصه میراث جهانی بیستون قانونی مبنی برعدم قطع درخت وجود ندارد، و در صورت صلاحدید صدور مجوز برای این کار وجود دارد و براساس قانون ضابطه و حرائم درختکاری در این مناطق ممنوع است با این وجود نهایت تلاش برای حفظ فضای سبز خواهد شد.

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.