جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20720 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

سازمان تئاتر، راه نجات تئاتر استانهاست خرید ۱۰۸ دستگاه اتوبوس درون‌شهری برای کرمانشاه بارندگی‌های شدید مشکلی در سطح استان ایجاد نکرده است تدوین برنامه پنج ساله برای آسفالت معابر شهری کرمانشاه/۵۰ هزار میلیارد ریال از پروژه‌های سرمایه‌گذاری در حال عملیاتی شدن است چرا در رستوران های جهان شهر خلاق خوراک بیشتر دنده کباب و خورشت خلال سرو می شود/نارضایتی مسافران از پرداخت هزینه مضاعف به برخی از سایتهای گردشگری خدمات ویژه سازمان حمل و نقل مسافر در ایام نوروز نکات کلیدی درباره سلامت آجیل شب عید هوای نوروز در کرمانشاه بارانی است اعمال محدودیت های ترافیکی و ممنوعیت ورود تانکرهای حامل سوخت از مرز پرویزخان مراسم تحویل سال در هفت امامزاده و بقعه متبرکه کرمانشاه برگزار می‌شود قضات کشیک در ایام نوروز در دادسرای کرمانشاه فعالیت می‌کنند کرمانشاه در غرقاب ازخودبیگانگی ‌فرهنگی‌ و عدم تعلقات هویتی به سر می برد/ تا چه زمان سطح‌مطالبه ما باید در حد آسفالت و رنگ امیزی جداول باشد آماده‌باش ۱۶۲ جایگاه سوخت کرمانشاه برای ایام نوروز آماده‌باش ۱۲۰۰ نفر برای خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی در کرمانشاه افزایش ۲۴ درصدی بارندگی‌ها در استان کرمانشاه حدود ۱۶ شهر کرمانشاه دچار تنش آبی اعلام ساعت کار اماکن تاریخی کرمانشاه در ایام نوروز ۴۰درصد هتل های برند کرمانشاه پر شده است/هتلداران چاره ای جز گرفتن وام‌کارمزدی سبک ندارند/بی میلی مسافر برای ماندن در اماکن اقامتی میدان آزادی کرمانشاه بازار شیرینی شب عید ۴۸ ساعت آخر داغ می‌شود + قیمت‌ها خودروهای حادثه‌ساز در کرمانشاه توقیف خواهند شد

وجود ۲۰ هزارکارگر میدانی در کرمانشاه
14 آبان 1397 - 9:41
شناسه : 10890
0
در حال حاضر بیش از ۲۰هزار کارگر به صورت پراکنده در برخی از میدان‌های کرمانشاه و دیگر شهر‌ها هر روز در انتظار کار هستند طلوع‌‌کرمانشاه :

طبق آمارهای به‌دست آمده بیش از ۲۰ هزار کارگر میدانی در کرمانشاه وجود دارد که این امر نیازمند ساماندهی در اسرع وقت است. دبیر اجرایی خانه کارگر استان کرمانشاه گفت: تعداد کارگران ساده در استان کرمانشاه نسبت به استان‌های مرکزی کشور بسیار بیشتر است.طبق بررسی‌های انجام گرفته به علت نبود ساماندهی این کارگران بعضی از آ‌نها حتی در هفته کمتر از دو روز موفق به پیدا کردن کار می‌شوند. دبیر اجرایی خانه کارگر کرمانشاه گفت: باید ساماندهی کارگران و دسته‌بندی و طبقه‌بندی آنها از اولویت‌های اصلی مسئولان استان کرمانشاه باشد.اکبری عنوان کرد: در صورتی که بتوانیم کارگران را ساماندهی کنیم، از یک سو می‌توانیم باعث جلوگیری از کوچ اجباری کارگران به کلانشهرهای دیگر همانند تهران برای پیدا کردن کار شویم و از سوی دیگر می‌توانیم از ظرفیت‌های کارگران خود کرمانشاه برای انجام پروژه‌های کلان استانی استفاده کنیم.

پ
پ

این روزها در هر گوشه از خیابان های شهرهای بزرگ، کارگران ساک به دست یا کوله پشتی کوچک بر پشت به چشم می‌خورند که در حاشیه میادین اصلی شهر و یا خیابان‌های شلوغ پایتخت، خودروهای عبوری را با چشم دنبال می‎کند تا شاید او را برای کار روزانه سوار کنند.این ماجرای هر روز کارگرانی است که برای تامین مخارج زندگی از اقصی نقاط کشور برای کسب درآمد در کلانشهرها حضور پیدا کرده‌اند. با تغییر فصل‌ها فعالیت کارگران فصلی و معیشت آنها هم متحول می‌شود. برخی از آنها در زمستان و برخی در تابستان کار‌هایشان رونق می‌گیرد.  کارگران فصلی تنها سه تا هشت ماه از سال مشغول به کار هستند و در باقی سال بیکار هستند یا روی به کارهای دیگری می‌آورند. با اینکه به صورت رسمی آماری از تعداد کارگران فصلی در کشور وجود ندارد؛ اما حداقل می‌توان از این مطمئن بود که گسترده جغرافیایی حضور آ‌نها وسیع و بر اساس طبیعت و بافت اقتصادی هر منطقه از کشور متفاوت است.

 جواد اکبری با اشاره به اینکه خانه کارگر کرمانشاه بیشترین تلاش را برای ساماندهی وضعیت کارگران دارد، افزود: خانه کارگر کرمانشاه به همراه دیگر نهاد‌ها و مدیران به دنبال برنامه‌ای برای ساماندهی به وضعیت کنونی کارگران است. او با اشاره به اینکه یکی از مشکلات استان کرمانشاه در بحث کارگری، ایجاد میدان‌های کارگری در بسیاری از میادین شهر کرمانشاه و دیگر شهرستان‌های استان است، افزود: در حال حاضر بیش از ۲۰هزار کارگر به صورت پراکنده در برخی از میدان‌های کرمانشاه و دیگر شهر‌ها هر روز در انتظار کار هستند که  در برخی از استان‌های کشور شاهد این ساماندهی هستیم که این امر می‌تواند مزایای بسیاری برای استان و نیز کارگران و افراد جویای کار داشته باشد. ایجاد مکان ثابت برای سامان‌دهی کارگران فصلی هم می‌تواند به زیباترشدن چهره شهرمان کمک کند و هم اینکه کارگران دیگر مجبور نیستند ظل آفتاب تابستان یا سوز سرمای زمستان ساعت‌ها منتظر ترمز یک ماشین برای رهسپار شدن به محل کارشان باشند. با ساماندهی کارگران میدانی در یک مکان ثابت، دسترسی کارفرمایان نیز به کارگران ساختمانی آسان‌تر می‌شود. وضعیت بیمه کارگران ساختمانی، نداشتن دستمزد کافی برای چرخاندن چرخ زندگی و عدم ارائه آموزش به کارگران ساختمانی برای ارتقای فرهنگ ایمنی از دیگر مشکلاتی است که می توان بر آن تأکید کرد./اقتصاد آنلاین

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.