سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20777 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

بعد از هر کوهنوردی مسیرها غرق در زباله می‌شود/ حال اکوسیستم کوه خوب نیست مسمومیت ۵ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی فصلی در کرمانشاه جوان کرمانشاهی جان دوباره به بیماران پیوند عضو بخشید قهوه خورها بخوانند ضبط ۲۰۰ دستگاه ماینر قاچاق در شهرستان کنگاور حوادث رانندگی در جاده های کرمانشاه ۲ کشته و ۳ زخمی به جا گذاشت غذاهای محلی وارد منوی رستوران‌های کرمانشاه می‌شود فعالیت جهادی عمرانی خدماتی در مناطق هشت‌گانه کرمانشاه از امروز آغاز شد آموزش در خصوص احیای «قلبی – ریوی» به جامعه باید جدی گرفته شود پُرشدگی سدهای کرمانشاه به ۶۶ درصد رسید/ کسری مخازن زیرزمینی جبران نشده است تفریح ارزان مردم کرمانشاه در انتظار تعطیلی ست!/رئیس حوزه هنری:ما نمی توانیم با جان مردم ریسک کنیم/ جدی نگرفتن سیستم استاندارد اطفای حریق در سینما آزادی کرمانشاه اتباع افغانی جواز ورود به کرمانشاه را ندارند جزئیاتی جدید از علت خودکشی پرستار جوان؛ در ۹ ماه گذشته ۴۹ کرمانشاهی با قرص برنج خودکشی کردند بازار داغ برداشت گیاهان خودروی بهاری در کرمانشاه/ این گیاهان را از ریشه نکنید آب همه جزیره‌های «هشیلان» را دربر گرفت/ تلاش برای انتقال آب به سراب «یاوری» امیدوارم موفقیت در مسابقات کافا تکرار شود انجام خط کشی ۶۰۰ کیلومتر از معابر شهری کرمانشاه/ثبت تردد غیرمجاز کامیون‌ها توسط دوربین‌ها انجام می‌شود نماز «عید فطر» کرمانشاه کجا اقامه می‌شود؟ «گوجه سبز» نوبرانه کرمانشاه راهی بازار شد موج دوم سفرهای بهاری در تعطیلات فطر/ افزایش ۱۱ درصدی تردد در محورهای کرمانشاه

۱۴ فقره حریق در عرصه منابع طبیعی استان کرمانشاه از ابتدای امسال
19 آبان 1397 - 10:28
شناسه : 11133
0
فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه از کاهش 81 درصدی وقوع حریق در عرصه‌های منابع طبیعی استان در سال جاری خبر داد. طلوع‌‌کرمانشاه :

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه ادامه داد: امسال بیشترین وقوع حریق در منابع طبیعی استان را در شهرستان‌های پاوه، جوانرود، روانسر، اسلام آباد غرب، گیلانغرب و هرسین شاهد بودیم. بهاری گفت: اکثر آتش سوزی‌های رخ داده در عرصه های منابع طبیعی استان در سال جاری در مراتع مشجر اتفاق افتاد.بهاری اضافه کرد: امسال ۱۴ فقره حریق در عرصه های منابع طبیعی استان کرمانشاه رخ داد و در مجموع ۴۲ هکتار از سطح منابع طبیعی استان طعمه حریق شد، این در حالیست که سال گذشته شاهد وقوع ۳۰ فقره حریق در عرصه‌های جنگلی و مرتعی استان بودیم و ۲۲۸ هکتار از مساحت استان گرفتار حریق شد.

پ
پ
سرهنگ عباس بهاری اظهار کرد: امسال در مقایسه با سال گذشته میزان وقوع حریق در عرصه‌های جنگلی و مرتعی استان کرمانشاه با کاهش ۸۱ درصدی از نظر مساحت و کاهش ۵۳ درصدی از نظر تعداد همراه بود.
 
فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه ادامه داد: امسال بیشترین وقوع حریق در منابع طبیعی استان را در شهرستان‌های پاوه، جوانرود، روانسر، اسلام آباد غرب، گیلانغرب و هرسین شاهد بودیم.
 
 بهاری گفت: اکثر آتش سوزی‌های رخ داده در عرصه های منابع طبیعی استان در سال جاری در مراتع مشجر اتفاق افتاد.
 
وی در ادامه با بیان اینکه احتمال وقوع حریق در ادامه سال با آغاز بارند‍‌گی‌ها از بین رفته، گفت: با وقوع اولین بارندگی‌های پاییزه در استان احتمال بروز حریق از بین رفته است.
 
بهاری اشاره ای هم به اقدامات خوب صورت گرفته در استان برای کاهش میزان وقوع حریق در منابع طبیعی داشت و گفت: امسال ۷۳ نقطه بحرانی حریق در استان شناسایی شد که با بهره‌گیری از مشارکت‌های مردمی و توان نیروهای بومی شاهد کاهش چشمگیر میزان وقوع حریق در منابع طبیعی استان بودیم.
 
فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه اضافه کرد: امسال ۹۵ نفر از مردم بومی استان را در مناطق جنگلی و مرتعی به عنوان دیده بان بکارگیری کرده و با آنها برای اطفای حریق قرارداد پنج ماهه منعقد کردیم که این اقدام نقش مهمی را در کاهش وقوع حریق در عرصه های منابع طبیعی استان از نظر مساحت و تعداد ایفا کرد.
 
بهاری ادامه داد: استفاده از ظرفیت نیروهای بومی به لحاظ دسترسی سریع آنها به منطقه در زمان وقوع حریق اهمیت زیادی دارد، زیرا حریق در لحظات نخست وقوع خیلی سریع اطفا می شود.
 
برگزاری جلسه شورای مدیریت بحران با حضور استاندار و تاکید بر اهمیت مقابله با حریق، ورود جدی فرمانداران به موضوع مقابله با حریق در عرصه های منابع طبیعی ، مشارکت مرزبانی در مقابله با حریق در نقاط مرزی، برنامه‌ریزی برای مقابله با حریق در پادگان ها و مناطق نظامی و… از جمله اقدامات صورت گرفته در استان کرمانشاه در راستای کاهش میزان وقوع حریق در عرصه های منابع طبیعی  در سال جاری بود که بهاری از آنها یاد کرد.
 
وی در پایان با بیان اینکه سامانه ۱۵۰۴ اداره کل منایع طبیعی و آبخیزداری آماده دریافت هر گونه اخبار مبنی بر تخریب، تصرف وحریق در عرصه های منابع طبیعی است، از مردم استان خواست تا با استفاده از این پل ارتباطی با منابع طبیعی همکاری کنند./ایسنا

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.