جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20720 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

سازمان تئاتر، راه نجات تئاتر استانهاست خرید ۱۰۸ دستگاه اتوبوس درون‌شهری برای کرمانشاه بارندگی‌های شدید مشکلی در سطح استان ایجاد نکرده است تدوین برنامه پنج ساله برای آسفالت معابر شهری کرمانشاه/۵۰ هزار میلیارد ریال از پروژه‌های سرمایه‌گذاری در حال عملیاتی شدن است چرا در رستوران های جهان شهر خلاق خوراک بیشتر دنده کباب و خورشت خلال سرو می شود/نارضایتی مسافران از پرداخت هزینه مضاعف به برخی از سایتهای گردشگری خدمات ویژه سازمان حمل و نقل مسافر در ایام نوروز نکات کلیدی درباره سلامت آجیل شب عید هوای نوروز در کرمانشاه بارانی است اعمال محدودیت های ترافیکی و ممنوعیت ورود تانکرهای حامل سوخت از مرز پرویزخان مراسم تحویل سال در هفت امامزاده و بقعه متبرکه کرمانشاه برگزار می‌شود قضات کشیک در ایام نوروز در دادسرای کرمانشاه فعالیت می‌کنند کرمانشاه در غرقاب ازخودبیگانگی ‌فرهنگی‌ و عدم تعلقات هویتی به سر می برد/ تا چه زمان سطح‌مطالبه ما باید در حد آسفالت و رنگ امیزی جداول باشد آماده‌باش ۱۶۲ جایگاه سوخت کرمانشاه برای ایام نوروز آماده‌باش ۱۲۰۰ نفر برای خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی در کرمانشاه افزایش ۲۴ درصدی بارندگی‌ها در استان کرمانشاه حدود ۱۶ شهر کرمانشاه دچار تنش آبی اعلام ساعت کار اماکن تاریخی کرمانشاه در ایام نوروز ۴۰درصد هتل های برند کرمانشاه پر شده است/هتلداران چاره ای جز گرفتن وام‌کارمزدی سبک ندارند/بی میلی مسافر برای ماندن در اماکن اقامتی میدان آزادی کرمانشاه بازار شیرینی شب عید ۴۸ ساعت آخر داغ می‌شود + قیمت‌ها خودروهای حادثه‌ساز در کرمانشاه توقیف خواهند شد

تکرار نادیده انگاشتن حقوق کودکان / سمن‌ها برای احیای حقوق کودکان کار به میدان بیایند   
02 آبان 1396 - 14:48
شناسه : 1212
3
طلوع کرمانشاه گزارش می‌دهد؛ طلوع‌‌کرمانشاه :

نادیده انگاشتن حقوق کودک بارها از سوی جامعه و یا والدین تکرار می‌شود.

پ
پ

به گزارش طلوع کرمانشاه؛ قصه نادیده انگاشتن حقوق کودک چه از سر ناآگاهی و چه از سر بی توجهی، بارها از سوی جامعه و یا والدین تکرار می شود.

 کودک چه در خانواده باشد و یا در خیابان ها به دنبال لقمه ای نان در تکاپو باشد انسان است و نیازمند توجه، رسیدگی و ساماندهی است.

بیگاری، اختلالات تغذیه و سوء تغذیه، آزار جنسی، جسمی و روحی و نان آوری تنها بخشی از آسیب هایی است که سلامت کودکان را تهدید می کند.

۵۹ درصد از کودکان کرمانشاهی در مقطع ابتدایی قرار دارند و حال باید پرسید که تا چه اندازه حقوق آنان از سوی خانواده و ارگان های مربوطه رعایت می شود.

در همین راستا معاون اجتماعی بهزیستی استان کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار طلوع، اظهار داشت: حجم بالای کار و کمبود منابع گاه به مانع و گِرهی برای رسیدگی به همه امور تبدیل می شود.

مجتبی کوهی ادامه داد: هراندازه اطلاع رسانی بیشتری در زمینه حقوق کودک صورت گیرد شاهد کاهش ظلم و نادیده انگاشتن حقوق کودک می شویم.

وی افزود: با این وجود، سازمان بهزیستی سازوکار رسیدگی به کودکان را در سه حیطه پیشگیرانه، مداخله گرانه، توانمندسازی و توانبخشی پیگیری می کند.

کوهی با بیان اینکه بخشی از اقدامات بهزیستی در مباحث پیشگیرانه، امور تربیتی و آموزشی کودکان فعالیت می کند ادامه داد: از همین رو رسیدگی به مهدهای کودک در مناطق محروم و روستامهدها در اولویت قرار دارد و هم اکنون ۲۹۲ مهدکودک در استان بر ابعاد رشدی، فکری و جسمی کودکان کار می کنند.

**سهمیه یک هزار و ۷۰۷ کودک کرمانشاهی برای بهره‌مندی از غذای گرم

کوهی اظهار داشت: در این مهدها یک هزار و ۷۰۷کودک تحت پوشش سهمیه یک وعده غذای گرم قرار دارند و از این طریق از ابتلای کودکان کم برخوردار به مشکلات تغذیه و سوءتغذیه ای نظارت می شود.

به گفته این مسئول، ۴۵ درصد مهدهای کودک، روستایی هستند و از ۲۰۰ هزار کودک زیر پیش دبستانی، بهزیستی ۲۱ هزار کودک را در مهدها و روستامهدها تحت پوشش قرار داده است.

معاون اجتماعی بهزیستی استان کرمانشاه از برگزاری همایش توجیه حقوق کودک در سازمان بهزیستی با مشارکت سمن ها به عنوان اقدام دیگر در حوزه حقوق کودکان یاد کرد.

**ابهام در همه حق و حقوق کودک

وی افزود: از همین رو ۱۲۰ الی ۱۵۰ پرسنل در حیطه مختلف تحت آموزش قرار گرفته اند و برنامه تجهیز و بازسازی روستامهدها در مناطق محروم در دستور کار قرار دارد.

به گفته این مسئول، برخی از امور مرتبط با کودکان مبهم است که نیاز به شفاف سازی احساس می شود.

در ادامه معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار طلوع، اظهار داشت: آموزش و پرورش بستر مناسبی برای تربیت کودک است و از سوی دیگر رنامه هایی برای نظارت وضعیت کودکان در مدارس کم برخوردار اجرا شده و در دست اقدام است.

زهره بالاگبری اظهار داشت: ۵۹ درصد کودکان کرمانشاه در مقطع ابتدایی قرار دارند و حال باید پرسید تا چه اندازه در رسیدگی به حقوق این کودکان و ایجاد امنیت در بین آنان تلاش کرده ایم.

وی به پاره ای از اقدامات آموزش و پرورش در این زمینه اشاره کرد و گفت: با وجود بضاعت اندکی ولی با کمک و حمایت خیران در این زمینه اقدامات مطلوبی انجام شده است.

**اعطای کتاب آشنایی با حقق کودک در مقاطع ابتدایی کرمانشاه

 بالاگبری از آموزش به عنوان اقدامی مهم در افزایش آگاهی والدین یاد کرد و گفت: اگر آموزش های ارائه شده به والدین اصولی و علمی باشد بسیاری از مشکلات در ارتباط با کودکان رفع می شود و به همین منظور کتابی در راستای آشنایی با حقوق کودک از سوی اداره کل آموزش و پرورش به والدین اعطا می شود.

وی افزود: مداخله آموزش و پرورش در این طرح پیش دبستانی و پایه اول ابتدایی را در بر می گیرد و از دوسال گذشته در استان کرمانشاه آغاز شده است.

وی از تعامل با سمن ها به عنوان اقدامی دیگر در راستای رسیدگی به امور کودکان یاد کرد.

به گفته بالاگبری، با راه اندازی مراکز اختلالات یادگیری، حقوق دانش آموزانی که توان خواندن و نوشتن ندارند پیگیری می شود و اگر هزینه های خود را صرف توانمندسازی کودکان کنیم شاهد کاهش بسیاری از مشکلات خواهیم بود.

گزارش از شکوه هاشمی

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.