پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20720 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

سازمان تئاتر، راه نجات تئاتر استانهاست خرید ۱۰۸ دستگاه اتوبوس درون‌شهری برای کرمانشاه بارندگی‌های شدید مشکلی در سطح استان ایجاد نکرده است تدوین برنامه پنج ساله برای آسفالت معابر شهری کرمانشاه/۵۰ هزار میلیارد ریال از پروژه‌های سرمایه‌گذاری در حال عملیاتی شدن است چرا در رستوران های جهان شهر خلاق خوراک بیشتر دنده کباب و خورشت خلال سرو می شود/نارضایتی مسافران از پرداخت هزینه مضاعف به برخی از سایتهای گردشگری خدمات ویژه سازمان حمل و نقل مسافر در ایام نوروز نکات کلیدی درباره سلامت آجیل شب عید هوای نوروز در کرمانشاه بارانی است اعمال محدودیت های ترافیکی و ممنوعیت ورود تانکرهای حامل سوخت از مرز پرویزخان مراسم تحویل سال در هفت امامزاده و بقعه متبرکه کرمانشاه برگزار می‌شود قضات کشیک در ایام نوروز در دادسرای کرمانشاه فعالیت می‌کنند کرمانشاه در غرقاب ازخودبیگانگی ‌فرهنگی‌ و عدم تعلقات هویتی به سر می برد/ تا چه زمان سطح‌مطالبه ما باید در حد آسفالت و رنگ امیزی جداول باشد آماده‌باش ۱۶۲ جایگاه سوخت کرمانشاه برای ایام نوروز آماده‌باش ۱۲۰۰ نفر برای خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی در کرمانشاه افزایش ۲۴ درصدی بارندگی‌ها در استان کرمانشاه حدود ۱۶ شهر کرمانشاه دچار تنش آبی اعلام ساعت کار اماکن تاریخی کرمانشاه در ایام نوروز ۴۰درصد هتل های برند کرمانشاه پر شده است/هتلداران چاره ای جز گرفتن وام‌کارمزدی سبک ندارند/بی میلی مسافر برای ماندن در اماکن اقامتی میدان آزادی کرمانشاه بازار شیرینی شب عید ۴۸ ساعت آخر داغ می‌شود + قیمت‌ها خودروهای حادثه‌ساز در کرمانشاه توقیف خواهند شد

پدیده های نسل جدید کشتی کرمانشاه عاشق این رشته هستند
21 آذر 1397 - 9:09
شناسه : 13189
0
طلوع‌‌کرمانشاه :

یدالله محبی آزادکار سنگین وزن تیم ملی کشتی ایران ۱۹ ساله بود که کشتی را بصورت حرفه ای زیر نظر عموهایش محمدحسن و محمدحسین محبی – پیشکسوتان صاحب نام کشتی ایران – شروع کرد و خیلی زود توانست در این رشته رشد کند، تا جایی که در ۲۱ سالگی به عضویت تیم ملی کشتی ایران درآمد.وی در این سالها افتخارات بسیاری برای ایران و کرمانشاه کسب کرده که آخرین افتخار آفرینی‌اش کسب مدال طلای مسابقات جام الروسا(ایوان یارگین) روسیه بود. یدالله محبی از برنامه ریزی برای کسب افتخارآفرینی های دیگر می گوید و بابیان اینکه “تمرینات سختی را برای حضور در مسابقات جهانی ۲۰۱۹ کشتی و مسابقات المپیک پشت سر می گذارم” اظهارکرد: هرچند که اردیبهشت امسال در پی برگزاری مسابقات انتخابی تیم ملی به واسطه مسائل داوری حواشی‌ای برای وزن ۱۲۵ کیلوگرم بوجود آمد اما با درخشش در مسابقات قهرمانی کشور در قصرشیرین و همچنین رقابت های بین المللی مسکو انگیزه بسیاری برای حضور در مسابقات مهم بعدی بدست آورده ام.

پ
پ
می گوید “در خانواده ای بدنیا آمدم که کشتی جزیی از زندگی آن‌ها بود، همین مسئله باعث شد تا من و بردارم ارشک نیز با علاقه بسیار وارد این رشته شویم”.

یدالله محبی آزادکار سنگین وزن تیم ملی کشتی ایران ۱۹ ساله بود که کشتی را بصورت حرفه ای زیر نظر عموهایش محمدحسن و محمدحسین محبی – پیشکسوتان صاحب نام کشتی ایران – شروع کرد و خیلی زود توانست در این رشته رشد کند، تا جایی که در ۲۱ سالگی به عضویت تیم ملی کشتی ایران درآمد.

این کشتی گیر سنگین وزن در این سالها افتخارات بسیاری برای ایران و کرمانشاه کسب کرده که آخرین افتخار آفرینی‌اش کسب مدال طلای مسابقات جام الروسا(ایوان یارگین) روسیه بود.

یدالله محبی  از برنامه ریزی برای کسب افتخارآفرینی های دیگر می گوید و بابیان اینکه “تمرینات سختی را برای حضور در مسابقات جهانی ۲۰۱۹ کشتی و مسابقات المپیک پشت سر می گذارم”، اظهارکرد: هرچند که اردیبهشت امسال در پی برگزاری مسابقات انتخابی تیم ملی به واسطه مسائل داوری حواشی‌ای برای وزن ۱۲۵ کیلوگرم بوجود آمد و مسئولان وعده دادند به جای اعزام به مسابقات جاکارتا به مسابقات قهرمانی جهان اعزام شوم و البته به این وعده هم عمل نکردند، اما با درخشش در مسابقات قهرمانی کشور در قصرشیرین و همچنین رقابت های بین المللی مسکو انگیزه بسیاری برای حضور در مسابقات مهم بعدی بدست آورده ام.

وی در ادامه به تشریح وضعیت فعلی کشتی کرمانشاه پرداخت و عنوان کرد: سه چهارسالی می شود که نسلی جدید از کشتی کرمانشاه ظهور کرده که از میان آنها می توان به حامد رشیدی، بهمن تیموری و ارشک محبی اشاره کرد.

آزادکار عضو تیم ملی کشتی ایران خاطرنشان کرد: سالها بود که کشتی کرمانشاه دچار افول شده بود، اما  در این چند سال اخیر به نسبت گذشته خوشبختانه خوب پیشرفت کردیم و حتی برای نوجوانان و جوانان کرمانشاهی انگیزه ای شده تا وارد این رشته شوند.

وی به نقد برخی از پیشکسوتان کشتی کرمانشاه از کم کار بودن نسل جدید کشتی اشاره کرد و گفت: متاسفانه قدیمی های کشتی کرمانشاه چنین برداشتی از ما دارند، درحالی که ماهم عاشق کشتی هستیم. اگر عاشق این رشته نبودیم که  وارد آن نمی شدیم و با تمام وجود کشتی نمی گرفتیم.

محبی درخصوص عملکرد چندسال اخیر هیات کشتی کرمانشاه نیز گفت: قطعا وجود یک پیشکسوت مطرح در هر رشته ای می تواند به رشد و ارتقاء آن رشته کمک کند که چنین مسئله ای را نیز ما در کشتی کرمانشاه با حضور محمدحسین محبی شاهد بوده ایم. در طی چندسال حضور ایشان در کشتی کرمانشاه، مسابقات مهمی در رده کشوری و جهانی در کرمانشاه برگزار شده است.

آزادکار کرمانشاهی تاکید کرد: با این وجود، در هر هیاتی نقاط ضعف هایی نیز وجود دارد که مهمترین نقطه ضعف کشتی کرمانشاه نیز عدم همدلی و یکدست بودن مربیان آن است.

وی در پایان از عدم بی توجهی مسئولین کرمانشاهی به ورزش این استان انتقاد کرد و گفت: متاسفانه مسئولین کرمانشاه به ورزش چندان بهایی نمی دهند و ورزشکاران ما همواره مشکلاتی دارند، درحالیکه در دیگر شهرها همچون مازندران، تبریز و … حمایت های گسترده ای از ورزش و ورزشکارانشان می کنند تا بتوانند از این طریق جوانان را به سمت ورزش سوق دهند./ایسنا

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.