شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20792 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

ما با سامان دهی مخالف نیستیم/محیط زیست نباید ارزان از کنار چالابه بگذرد همراه داشتن حیوانات خانگی به داخل مراکز عرضه غذا در کرمانشاه ممنوع است بیماری‌های شایع فصل بهار پارکینگ‌های کرمانشاه رها شده‌اند بارش پراکنده باران در مناطق شرقی و شمالی کرمانشاه انتشار ۲۸۳ میلیارد ریال اوراق مشارکت سال ۱۴۰۲ شهرداری‌های کشور راه‌اندازی ۹ پروژه مهم کرمانشاه منوط به مصوبه شورای شهر است بیمارستان ‌سرطان‌ کرمانشاه تابستان امسال افتتاح می‌شود «چالابه» سامان می‌گیرد بازدید از اماکن تاریخی کرمانشاه، فردا رایگان است عامل ۸۰ درصد خودکشی‌ها در کرمانشاه از طریق قرص است/سموم کشاورزی عامل خودکشی در مناطق روستایی امسال با خطر افزایش آتش‌سوزی‌ در عرصه‌های محیط‌زیست مواجهیم تکلیف ۴۰۰ واحد صنفی ضایعاتی کرمانشاه چه می‌شود؟ کوچ بهاره عشایر کرمانشاه تا ۱۵ اردیبهشت ادامه دارد ۲۷ هزار نفر در صف «مرگ» قرار دارند بعد از هر کوهنوردی مسیرها غرق در زباله می‌شود/ حال اکوسیستم کوه خوب نیست مسمومیت ۵ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی فصلی در کرمانشاه جوان کرمانشاهی جان دوباره به بیماران پیوند عضو بخشید قهوه خورها بخوانند ضبط ۲۰۰ دستگاه ماینر قاچاق در شهرستان کنگاور

بانوی قهرمان کرمانشاهی کاراته آسیا: هدفم قهرمانی المپیک است
04 دی 1397 - 13:32
شناسه : 14187
3
طلوع‌‌کرمانشاه :

تینا صالحی یکی از دختران پرافتخار کرمانشاه است که توانسته مدارج ترقی در ورزش و تحصیل را به پشتوانه اراده و انگیزه بالای خود طی نماید و در مسابقات بین المللی و آسیایی افتخارآفرین باشد.او درباره اهداف ورزشی خود می گوید: بچه تر که بودم آرزویم ارتقای کمربند بود، اما الان که کمربند مشکی دان سه جهانی را دارم هدفم شرکت در المپیک و کسب قهرمانی است.

پ
پ

ورزش بانوان طی سالیان اخیر بیش از گذشته مورد توجه قرار گرفته و کرمانشاه نیز توانسته قهرمانان و مدال آوران خوب و بزرگی را به جامعه ورزش معرفی نماید و‌ نام کرمانشاه را در آوردگاه های بین المللی به صدا در آورند.
تینا صالحی یکی از همان دختران پرافتخار سرزمین کرمانشاه است که توانسته مدارج ترقی در ورزش و تحصیل را به پشتوانه اراده و انگیزه بالای خود طی نماید و در مسابقات بین المللی و آسیایی افتخارآفرین باشد.

در ادامه گفت و گوی اختصاصی خبرنگار طلوع کرمانشاه با این ورزشکار خوب کرمانشاهی را می خوانید؛

از چه زمانی ورزش را شروع کردید؟
از سن پنج سالگی با تشویق های پدرم که خودش از قهرمانان رشته پاورلیفتینگ بود وارد رشته کاراته سبک شوتوکان که یک سبک جهانی است شدم در ابتدا شاید خیلی به واسطه سن کم، علاقه ای نداشتم اما پس از یک سال، مربی از من خواست در مسابقات استانی شرکت کنم که خوشبختانه توانستم مقام اول را کسب کنم و پس از آن به واسطه یک سری تمرینات خاص و تاکید مربی روی استعداد من به صورت حرفه ای این ورزش را ادامه دادم که تا کنون نیز تداوم دارد.

چقدر برای بدست آوردن عنوان هایی که به دست آوردی زحمت و سختی کشیدی؟
رسیدن به عناوین مهم، سختی و مرارت خاص می خواهد، من روزی چند ساعت تمرین می کنم، گاها شبها از پا درد تا صبح نمی خوابم، اما هربار که در مسابقات حضور پیدا می کنم، با انگیزه مضاعف و به جان خریدن تمرینات فشرده به فکر درد نیستم وفقط به بهتر ظاهر شدن در مسابقات فکر می کنم چون طبیعی است که ادامه حضورم و رسیدن به تیم ملی بزرگسالان، تمرین های سخت و مرارت کشیدن می طلبد و امیدوارم با عضویت در تیم ملی افتخارآفرینی کنم.

چه خاطره ای از حضور در مسابقات داری که در ذهنت باقی مانده است؟
در یکی از مسابقات آسیایی که در تهران بود و من به فینال راه یافته بودم چند دقیقه قبل از مسابقه، زنبور پایم را نیش زد که خیلی اذیت شدم و همین سبب گردید مسابقه را واگذار کنم، بعد که به دکتر مراجعه کردم متوجه شدم بدن من حساسیت فوق العاده ای به نیش زنبور دارد، ولی مدال های آسیایی و بین المللی که کسب کردم خاطرات ماندگاری برای من رقم زده و از بابتشون خوشحال هستم.

بین درس و ورزش کدام یک را انتخاب می کنید؟
اگر در ایران باشم خوب قطعا درس را در کنار ورزش ادامه خواهم داد. در خارج از کشور به دلیل فراهم بودن امکانات بیشتر برای زنان،شاید ورزش انتخاب اولم بود ولی الان که در ایران هستم و دوست دارم برای ایران عزیزم افتخارآفرینی کنم هدفم این است که درس و ورزش را کنار هم داشته باشم، بعضی وقتها کشورهای خارجی به ورزشکاران ایرانی پیشنهاد مهاجرت به آن کشور را می دهند به ویژه در رشته های رزمی، اما من عاشق وطنم هستم و می خواهم برای ایران سربلندی بیاورم و قابلیت های دختران ایرانی را به جهانیان ثابت کنم.

گویا دوره های مربیگری و داوری کاراته را نیز طی کرده اید؟
در دوره ای که در شیراز برگزار گردید من موفق شدم دوره مربیگری و داوری را همزمان با هم بگذرانم . آرزوی من و اولویتم فعلا راهیابی به تیم ملی بزرگسالان و قهرمانی المپیک است. بچه تر که بودم آرزویم ارتقای کمربند بود، اما الان که کمربند مشکی دان سه جهانی را دارم هدفم شرکت در المپیک و کسب قهرمانی است.

امکانات فدراسیون برای حمایت از قهرمانان و ورزشکاران چطور است؟
انصافا مسئولان فدراسیون زحمت و تلاش خود را دارند اما خوب بعضی وقت ها یک سری مسائل مانند بحث و توان مالی در اجرای برنامه ها تاثیرگذار است پیش آمده که برای اعزام تیم به خارج کشور، خود ورزشکاران پیش قدم شده و هزینه اعزام را می دهند ولی خب گاها خود فدراسیون هم تقبل می کند یا بعضی وقت ها اعمال سلیقه در انتخاب افراد ممکن است سبب بی انگیزگی سایرین گردد که این چیز خوبی نیست اما یک کار بزرگی که فدراسیون به نظر من انجام داد دعوت از بزرگان کاراته جهان به ایران بود که باعث شد ما بزرگانی چون پرفسور یورگا ، استاد کانازاوا بنیانگذار کاراته در جهان را با صد و بیست سال سن در تهران ببینیم .

چه شد که رشته تحصیلی روانشناسی را انتخاب کردی؟
من به روانشناسی خیلی علاقه دارم، از قبل هم کتاب های زیادی در این خصوص خواندم و دوست دارم در کنار ورزش کاراته که همه چیز زندگی من شده و بدون ورزش نمی توانم زندگی کنم درسم را هم تا مدرک دکتری ادامه بدهم.

اگر در پایان حرف یا سخنی دارید بفرمائید؟
جا دارد از پدر و مادر عزیزم به ویژه پدرم که یک حامی و پشتیبان خوب برایم بوده و مربی خودم که از همان پنج سالگی با وی کار کردم خانم میرعباسی که بعضی وقتها نقش مادر را برایم بازی کرده تشکر کنم .به دوستان و دختران سرزمینم هم توصیه می کنم به ورزش اهمیت دهند، پدران و مادران برای ورزش بچه ها وقت و هزینه بگذارند چرا که ورزش می تواند در پیشگیری از مسائل اجتماعی هم تاثیرگذار باشد قطعا بین افرادی که ورزش میکنند با آنها که ورزش نمی کنند تفاوت هایی وجود دارد.

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.