جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20792 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

ما با سامان دهی مخالف نیستیم/محیط زیست نباید ارزان از کنار چالابه بگذرد همراه داشتن حیوانات خانگی به داخل مراکز عرضه غذا در کرمانشاه ممنوع است بیماری‌های شایع فصل بهار پارکینگ‌های کرمانشاه رها شده‌اند بارش پراکنده باران در مناطق شرقی و شمالی کرمانشاه انتشار ۲۸۳ میلیارد ریال اوراق مشارکت سال ۱۴۰۲ شهرداری‌های کشور راه‌اندازی ۹ پروژه مهم کرمانشاه منوط به مصوبه شورای شهر است بیمارستان ‌سرطان‌ کرمانشاه تابستان امسال افتتاح می‌شود «چالابه» سامان می‌گیرد بازدید از اماکن تاریخی کرمانشاه، فردا رایگان است عامل ۸۰ درصد خودکشی‌ها در کرمانشاه از طریق قرص است/سموم کشاورزی عامل خودکشی در مناطق روستایی امسال با خطر افزایش آتش‌سوزی‌ در عرصه‌های محیط‌زیست مواجهیم تکلیف ۴۰۰ واحد صنفی ضایعاتی کرمانشاه چه می‌شود؟ کوچ بهاره عشایر کرمانشاه تا ۱۵ اردیبهشت ادامه دارد ۲۷ هزار نفر در صف «مرگ» قرار دارند بعد از هر کوهنوردی مسیرها غرق در زباله می‌شود/ حال اکوسیستم کوه خوب نیست مسمومیت ۵ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی فصلی در کرمانشاه جوان کرمانشاهی جان دوباره به بیماران پیوند عضو بخشید قهوه خورها بخوانند ضبط ۲۰۰ دستگاه ماینر قاچاق در شهرستان کنگاور

اصول اساسی دفاع غیرعامل در جهان حد و مرزی ندارد / ضرورت توجه به آموزش و ترویج فرهنگ دفاع
11 آبان 1396 - 10:25
شناسه : 1504
3
کارشناس مسئول مراقبت بهداشتی مرزی استان کرمانشاه: طلوع‌‌کرمانشاه :

کارشناس مسئول مراقبت بهداشتی مرزی استان کرمانشاه گفت: اصول اساسی دفاع غیرعامل در جهان حد و مرزی ندارد و ابتکار و خلاقیت‌های فکری در شیوه به کارگیری آن اثرگذار است.

پ
پ

کیوان خاصی در گفت‌وگو با خبرنگار طلوع، در خصوص اهمیت پدافند غیرعامل اظهار داشت: پدافند غیرعامل به معنای دفاع و محافظت غیرنظامی است و در این مورد دیگر سلاح و روش‌های دفاع نظامی بکار نمی‌آید و دراین دفاع ابعاد آن به مراتب وسیع‌تر از دفاع نظامی است.

کارشناس مسئول مراقبت بهداشتی مرزی استان کرمانشاه بیان کرد: در این روش باید ابعاد گوناگون و گسترده تهدیدات، تهاجم و حمله دشمن مورد بررسی قرار گرفته و برای تک تک آنها با ارائه بهترین راهکارها چه قبل از وقوع و چه در حین وقوع، تدبیر نمود.

وی دفاع غیرعامل را شامل اصول اساسی و ملاحظاتی دانست که در اغلب کشورهای جهان، این اصول و ملاحظات با کمی اختلاف پذیرفته شده اند ولی شیوه به کارگیری آنها ابتکاری، هنرمندانه و خردمندانه است نه اینکه کلیشه‌ای باشد به همین دلیل وسعت هر اصل به خلاقیت‌های فکری بشر و شرایط زمان و مکان بستگی دارد و بعضاً حد و مرزی برای این اصول نمی‌توان تعیین کرد و در حد غیر قابل تصوری در نحوه بکارگیری اصول دفاع غیر عامل تنوع وجود دارد.

خاصی با بیان اینکه در دوران معاصر، این پیوستگی در اثر تحولات و پیشرفت‌های عظیم در فناوری رو به فزونی نهاده است، افزود: پس از وقوع انقلاب صنعتی در قرن هجدهم در اروپا؛ توسعه بیشتر پژوهش و توسعه پیشرفت‌های شگرف در همه سطوح فناوری پدید آمد به طوریکه دوران کنونی به ویژه دو دهه اخیر را عصر انقلاب سوم فناوری یا دوران انقلاب در میکروالکترونیک نامیده‌اند لذا امروزه با تحولات علمی و فنی چهره تهدیدات بسیار متنوع‌تر از گذشته شده است.

وی در ادامه افزود: استفاده از سلاح‌های کشتار جمعی مانند استفاده رژیم بعثی از سلاح‌های شیمیایی در طول ۸ سال جنگ تحمیلی علیه جمهوری اسلامی ایران و تجربه جنگ نفت، جنگ افغانستان، مناقشه یوگسلاوی و جنگ اخیر آمریکا علیه عراق لزوم توجه به مقوله دفاع، خصوصا دفاع غیر عامل را دوچندان نموده است.

خاصی به بیان اقدامات اساسی در تامین دفاع غیرعامل پرداخت و گفت: استتار، اختفا، پوشش، فریب، تفرقه و پراکندگی، مقاوم سازی و استحکام، اعلام خبر، مکان یابی، تحرک، پناهگاه، جان پناه، انضباط استتار، حفاظت و سیستم اطفا حریق در تهیه طرح‌ها متناسب با ماموریت، وضعیت، موقعیت و شرایط زمانی و مکانی و رده سازمانی باید مورد استفاده و بهره برداری قرار بگیرد.

وی انجام اقدامات درون سیستمی، آموزش و ایجاد فرهنگ دفاع، ایجاد موانع مانند دیوار – دکل – کابل – بالن، عملیات دود، اقدامات بعد از بمباران شامل کنترل تردد، تخلیه، مجروحین، کنترل خسارت، خنثی سازی بمب، مقابله با بمب‌های گرافیتی، ایجاد استحکامات صحرایی و سازه‌های موقتی، ایجاد سازه‌های امن و مقاوم‌سازی تاسیسات، دفاع غیر عامل در مقابل حملات ویژه (ش. م. ه) را از موارد حائز اهمیت عنوان کرد.  

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.