سه شنبه, ۱۷ مهر , ۱۴۰۳ Tuesday, 8 October , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 21498 تعداد نوشته های امروز : 7×

آخرین خبرها

خبرهای خوب برای سینما استقلال کرمانشاه  استقرار اکیپ فوریت های خدمات شهری در منطقه پنج شهر کرمانشاه آمادگی هلال‌احمر کرمانشاه برای فصل سرما تداوم روند کاهش دمای هوا در کرمانشاه خانه خلاق خوراک در کرمانشاه راه‌اندازی می‌شود با ساخت و سازهای غیرمجاز طبق قانون برخورد می‌شود سرمایه‌گذار برای بازسازی «بیمارستان مسیح» پای کار آمده/ مالک باید همکاری کند سلب عضویت یکی از اعضای شورای شهر کرمانشاه قطعی شد افزایش ۱۶ درصدی تردد وسایل نقلیه سبک در جاده‌های کرمانشاه حساسیت های ایجاد شده در مورد ورزشگاه آزادی کرمانشاه بی مورد است/ حریف داور دیدار مقابل آریو اسلامشهر نشدیم همه آنچه باید در مورد فست فود و اثرات آن بدانید ۱۰ نکته کلیدی برای افتراق سرماخوردگی از آنفولانزا و آلرژی خروج توده ۲.۵ کیلویی از شکم دختر ۱۱ ساله کرمانشاهی باند فرودگاه کرمانشاه با ۸۴ درصد پیشرفت آبان ماه افتتاح می‌شود فضای مجازی جای قدرت‌نمایی نیست خروپف، زنگ خطری برای فشار خون بالا روند رسیدگی به تخلف شوراییان و انحلال شورای شهر کرمانشاه پلیس استان کرمانشاه استخدام می‌کند رشد نگران‌کننده سرطان سینه در زنان ایرانی: ۱۶ هزار مورد جدید سالانه چرا تبخال می‌زنیم ؟

جنس فروخته شده پس گرفته نمی شود!/ تخلف است؟
26 دی 1397 - 10:39
شناسه : 16116
4
طلوع‌‌کرمانشاه :

رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کننده استان کرمانشاه گفت: عدم تعویض و یا پس نگرفتن کالای فروخته شده از سوی یک واحد صنفی در صورتی تخلف قانونی محسوب می‌شود که کالا معیوب و یا دارای اشکال باشد. در چنین شرایطی فروشنده ملزم است جنس را تعویض کند و یا پس بگیرد، در غیراینصورت تخلف قانونی انجام داده و خریدار می‌تواند نسبت به واحد مختلف در مراجع مربوطه شکایت کند. /این شرایط درباره فروش کالایی با قیمت بیشتر از قیمت واقعی هم صحت دارد و فروشنده موظف است پول اضافه‌ای که از خریدار دریافت کرده را برگرداند./ برخی اجناس مانند لوازم بهداشتی، لباس زیر و … امکان تعویض و پس گرفتن ندارند و این کار اجحاف در حق مصرف کننده دیگری است که بخواهد کالای عوض شده را بخرد.

پ
پ
عبدالرضا یاری درباره موضوع تعویض و یا پس گرفتن کالایی که توسط یک واحد صنفی به خریدار عرضه می‌شود، افزود: اگر این کالا سالم و بدون مشکل باشد، قانون در برابر پس نگرفتن آن سکوت کرده و از آن به عنوان تخلف یاد نکرده است. البته این امر بستگی به مشتری‌مداری فروشنده دارد و برخی واحدهای صنفی برای جذب مشتری پس گرفتن و یا تعویض کالای عرضه شده را تقبل می‌کنند.

رئیس انجام حمایت از حقوق مصرف کننده استان کرمانشاه اظهار کرد: اگر فروشنده و خریدار از قبل توافقی مبنی بر تعویض و یا پس گرفتن کالا داشته باشند، فروشنده موظف است به توافقی که صورت گرفته عمل کند.

یاری درباره پس گرفتن کالاهایی که معیوب هستند و مشکل دارند نیز اظهار کرد: در چنین شرایطی فروشنده ملزم است جنس را تعویض کند و یا پس بگیرد، در غیراینصورت تخلف قانونی انجام داده و خریدار می‌تواند نسبت به واحد مختلف در مراجع مربوطه شکایت کند.

وی خاطرنشان کرد: این شرایط درباره فروش کالایی با قیمت بیشتر از قیمت واقعی هم صحت دارد و فروشنده موظف است پول اضافه‌ای که از خریدار دریافت کرده را برگرداند.

رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کننده استان کرمانشاه با بیان اینکه برخی کالاها ممنوعیت بهداشتی برای تعویض و پس گرفتن دارند، اضافه کرد: برخی اجناس مانند لوازم بهداشتی، لباس زیر و … امکان تعویض و پس گرفتن ندارند و این کار اجحاف در حق مصرف کننده دیگری است که بخواهد کالای عوض شده را بخرد.

یاری گفت: درباره چنین کالاهایی خریدار باید نهایت دقت را در انتخاب کالای مورد نظر خود داشته باشد.
 
 
منبع: ایسنا

 

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.