سه شنبه, ۸ آذر , ۱۴۰۱ Tuesday, 29 November , 2022 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17102 تعداد نوشته های امروز : 16×

آخرین خبرها

مشاهده یک قلاده پلنگ ایرانی در بوزین و مرخیل آغاز فعالیت سامانه بارشی از اواخر وقت امروز نگرانی دروازه‌بان سابق آمریکا از تاکتیکهای کی‌روش افزایش تعداد ایستگاه‌های پایش کیفی هوای کرمانشاه احتمال نیمکت‌نشینی بیل و رمزی مقابل انگلیس آغاز عایق بندی «ایزوبام» عرشه قطار شهری کرمانشاه آخرین تصمیم‌ها برای ساماندهی فاضلاب “کرناچی” امسال پرندگان مهاجر به هشیلان نیامدند بارش‌های نیمه جان پاییز هم به داد سدهای کرمانشاه نرسید مورایس: ایران برابر ولز خیلی خوب بود/ ۴ تیم شانس قهرمانی دارند استعفای رئیس و اعضای هیات‌مدیره باشگاه یوونتوس مهم‌ترین فرصت شاگردان کی‌روش برای تاریخ‌سازی پرفروش ترین خودروهای تاریخ  قیمت سکه امروز هفتم آذر ۱۴۰۱ اجاره ۸۰۰ هزار تومانی کارت ملی برای خرید ارز کارشناسی قضاوت فغانی در دیدار پرتغال – اروگوئه رکورددار اسپانیا تمرین تیمش را به دلیل مصدومیت از دست داد واکنش فان خال به احتمال رویارویی با انگلیس در یک هشتم نهایی کودوس بهترین بازیکن دیدار غنا – کره‌جنوبی شد سخنگوی مسی مذاکره با باشگاه بکام را تکذیب کرد

چگونه می توانیم تغذیه سالم داشته باشیم؟
27 دی 1397 - 11:52
شناسه : 16211
0
تغذیه سالم برای فردایی سلامت طلوع‌‌کرمانشاه :

ساختمان پزشکان طلوع کرمانشاه | اگر به سلامت تان اهمیت می دهید چند نکته ساده و کوتاه اما بسیار حیاتی را در نظر داشته باشید تا بتوانید از به خطر افتادن سلامتی خود و خانواده تان پیشگیری کنید./ سه عامل اصلی و مهم برای حفظ سلامت را چربی ها، نمک و قند تشکیل می دهند؛ مصرف زیاد نمک در آشپزی ،سلامت شما و فرزندانتان را به خطر می اندازد . در تهیه غذای کودک از حداقل نمک استفاده کنید و فرزندانتان را از کودکی به غذای کم نمک عادت دهید./در بین انواع چربی ، چربی های اشباع بیشترین ارتباط را با ابتلا به سرطان و بیماریهای قلبی عروقی دارند./مصرف زیاد قند و شکر باعث عدم تعادل هورمونی بدن و آسیب به غدد داخلی مثل غدد فوق کلیوی و لوزالمعده می شود که میزان قند خون را تا حدود زیادی تحت تاثیر قرار می دهد. در این یادداشت بیش از ۱۰ نکته سلامتی در تغذیه سالم را بخوانید.

پ
پ

حمید رضا جعفریانی

 طلوع کرمانشاه – دکتر حمید رضا جعفریانی: اگر به سلامت تان اهمیت می دهید چند نکته ساده و کوتاه اما بسیار حیاتی را در نظر داشته باشید تا بتوانید از به خطر افتادن سلامتی خود و خانواده تان پیشگیری کنید. از چگونگی مصرف چربی در غذا تا مصرف نمک و قند و شکر ؛ در ادامه این نکات را بخوانید:

۱٫ برای مصرف کمتر چربیها غذاها را بصورت آب پز تهیه کنید .

۲٫ .به جای سرخ کردن مواد غذایی آنها را تفت دهید .

۳٫ .درهنگام طبخ غذا ، روغن را بطور مستقیم از داخل قوطی به درون ظرف غذا نریزید ، بلکه از قاشق استفاده کنید تامیزان روغن مصرفی کمتر شود .

۴٫ در بین انواع چربی ، چربی های اشباع بیشترین ارتباط را با ابتلا به سرطان و بیماریهای قلبی عروقی دارند

۵٫ .برچسب مواد غذایی را بخوانید و غذاهای با اسید چرب اشباع و ترانس با درصد کم را انتخاب نماید .

۶٫ .دریافت مواد غذایی حاوی اسیدهای چرب ترانس که عمده ترین آنها ،روغنهای نباتی جامد – غذاهای فراوری شده و کیک و کلوچه ها است ، باعث افزایش در غلظت کلسترول بد (LDL ) و کاهش کلسترول خوب (HDL) می شود را محدود کنید .

۷٫ مصرف زیاد نمک در آشپزی ،سلامت شما و فرزندانتان را به خطر می اندازد . در تهیه غذای کودک از حداقل نمک استفاده کنید و فرزندانتان را از کودکی به غذای کم نمک عادت دهید .

۸٫ منبع اصلی نمک مصرفی ، غذاهای طبخ شده در منزل است همچنین بعضی از انوع نان – رب گوجه فرنگی – فست فودها و پنیرهای شور دارای نمک بیشتری هستند .

۹٫ میزان نمک مجاز مصرفی کمتر از ۵ گرم ( کمتر از یک قاشق مربا خوری در روز است )

۱۰٫ به جای نمک از سبزیجات معطر یا آبلیمو استفاده نمایید . و نمکدان را از سفره های خود حذف کنید .

۱۱٫ در هنگام خرید مواد غذایی به برچسب مواد غذایی در خصوص نمک توجه فرمایید .

۱۲٫ کاهش مصرف نمک موجب کاهش فشارخون و سایر بیماریها نظیر بیماریهای قلبی عروقی ، دیابت ، پوکی استخوان ، سنگ کلیه و برخی از سرطان ها مانند سرطان معده می شود .

۱۳٫ در هنگام خرید مواد غذایی برچسب آنها را از نظر مقدار قند افزوده شده مقایسه کنید و محصولاتی که حاوی کمترین مقدار قند افزوده هستند را انتخاب کنید .

۱۴٫ خرید مواد قندی را به حداقل برسانید : سعی کنید خرید انواع شیرینی – کلوچه – شکلات – کیک و مواد قندی را محدود و منحصر به مناسبتهای خاص کنید و از انبار کردن مواد قندی ذکر شده در کابینت آشپزخانه جدا بپرهیزید

۱۵٫ مصرف زیاد قند و شکر باعث عدم تعادل هورمونی بدن و آسیب به غدد داخلی مثل غدد فوق کلیوی و لوزالمعده می شود که میزان قند خون را تا حدود زیادی تحت تاثیر قرار می دهد .

۱۶٫ قند و شکردارای کالری بالا و فاقد ارزش غذایی ( ویتامین – املاح – پروتئین و فیبر )هستند .

۱۷٫ به یاد داشته باشید شکر موجود در یک قوطی نوشابه گازدار ( ۳۵۵ میلی لیتر ) معادل ۱۰ حبه قند است که می تواند موجب اضافه وزن و چاقی شود .

 

از امروز شروع کنیم…

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.