شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20792 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

ما با سامان دهی مخالف نیستیم/محیط زیست نباید ارزان از کنار چالابه بگذرد همراه داشتن حیوانات خانگی به داخل مراکز عرضه غذا در کرمانشاه ممنوع است بیماری‌های شایع فصل بهار پارکینگ‌های کرمانشاه رها شده‌اند بارش پراکنده باران در مناطق شرقی و شمالی کرمانشاه انتشار ۲۸۳ میلیارد ریال اوراق مشارکت سال ۱۴۰۲ شهرداری‌های کشور راه‌اندازی ۹ پروژه مهم کرمانشاه منوط به مصوبه شورای شهر است بیمارستان ‌سرطان‌ کرمانشاه تابستان امسال افتتاح می‌شود «چالابه» سامان می‌گیرد بازدید از اماکن تاریخی کرمانشاه، فردا رایگان است عامل ۸۰ درصد خودکشی‌ها در کرمانشاه از طریق قرص است/سموم کشاورزی عامل خودکشی در مناطق روستایی امسال با خطر افزایش آتش‌سوزی‌ در عرصه‌های محیط‌زیست مواجهیم تکلیف ۴۰۰ واحد صنفی ضایعاتی کرمانشاه چه می‌شود؟ کوچ بهاره عشایر کرمانشاه تا ۱۵ اردیبهشت ادامه دارد ۲۷ هزار نفر در صف «مرگ» قرار دارند بعد از هر کوهنوردی مسیرها غرق در زباله می‌شود/ حال اکوسیستم کوه خوب نیست مسمومیت ۵ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی فصلی در کرمانشاه جوان کرمانشاهی جان دوباره به بیماران پیوند عضو بخشید قهوه خورها بخوانند ضبط ۲۰۰ دستگاه ماینر قاچاق در شهرستان کنگاور

چگونه می توانیم تغذیه سالم داشته باشیم؟
27 دی 1397 - 11:52
شناسه : 16211
1
تغذیه سالم برای فردایی سلامت طلوع‌‌کرمانشاه :

ساختمان پزشکان طلوع کرمانشاه | اگر به سلامت تان اهمیت می دهید چند نکته ساده و کوتاه اما بسیار حیاتی را در نظر داشته باشید تا بتوانید از به خطر افتادن سلامتی خود و خانواده تان پیشگیری کنید./ سه عامل اصلی و مهم برای حفظ سلامت را چربی ها، نمک و قند تشکیل می دهند؛ مصرف زیاد نمک در آشپزی ،سلامت شما و فرزندانتان را به خطر می اندازد . در تهیه غذای کودک از حداقل نمک استفاده کنید و فرزندانتان را از کودکی به غذای کم نمک عادت دهید./در بین انواع چربی ، چربی های اشباع بیشترین ارتباط را با ابتلا به سرطان و بیماریهای قلبی عروقی دارند./مصرف زیاد قند و شکر باعث عدم تعادل هورمونی بدن و آسیب به غدد داخلی مثل غدد فوق کلیوی و لوزالمعده می شود که میزان قند خون را تا حدود زیادی تحت تاثیر قرار می دهد. در این یادداشت بیش از ۱۰ نکته سلامتی در تغذیه سالم را بخوانید.

پ
پ

حمید رضا جعفریانی

 طلوع کرمانشاه – دکتر حمید رضا جعفریانی: اگر به سلامت تان اهمیت می دهید چند نکته ساده و کوتاه اما بسیار حیاتی را در نظر داشته باشید تا بتوانید از به خطر افتادن سلامتی خود و خانواده تان پیشگیری کنید. از چگونگی مصرف چربی در غذا تا مصرف نمک و قند و شکر ؛ در ادامه این نکات را بخوانید:

۱٫ برای مصرف کمتر چربیها غذاها را بصورت آب پز تهیه کنید .

۲٫ .به جای سرخ کردن مواد غذایی آنها را تفت دهید .

۳٫ .درهنگام طبخ غذا ، روغن را بطور مستقیم از داخل قوطی به درون ظرف غذا نریزید ، بلکه از قاشق استفاده کنید تامیزان روغن مصرفی کمتر شود .

۴٫ در بین انواع چربی ، چربی های اشباع بیشترین ارتباط را با ابتلا به سرطان و بیماریهای قلبی عروقی دارند

۵٫ .برچسب مواد غذایی را بخوانید و غذاهای با اسید چرب اشباع و ترانس با درصد کم را انتخاب نماید .

۶٫ .دریافت مواد غذایی حاوی اسیدهای چرب ترانس که عمده ترین آنها ،روغنهای نباتی جامد – غذاهای فراوری شده و کیک و کلوچه ها است ، باعث افزایش در غلظت کلسترول بد (LDL ) و کاهش کلسترول خوب (HDL) می شود را محدود کنید .

۷٫ مصرف زیاد نمک در آشپزی ،سلامت شما و فرزندانتان را به خطر می اندازد . در تهیه غذای کودک از حداقل نمک استفاده کنید و فرزندانتان را از کودکی به غذای کم نمک عادت دهید .

۸٫ منبع اصلی نمک مصرفی ، غذاهای طبخ شده در منزل است همچنین بعضی از انوع نان – رب گوجه فرنگی – فست فودها و پنیرهای شور دارای نمک بیشتری هستند .

۹٫ میزان نمک مجاز مصرفی کمتر از ۵ گرم ( کمتر از یک قاشق مربا خوری در روز است )

۱۰٫ به جای نمک از سبزیجات معطر یا آبلیمو استفاده نمایید . و نمکدان را از سفره های خود حذف کنید .

۱۱٫ در هنگام خرید مواد غذایی به برچسب مواد غذایی در خصوص نمک توجه فرمایید .

۱۲٫ کاهش مصرف نمک موجب کاهش فشارخون و سایر بیماریها نظیر بیماریهای قلبی عروقی ، دیابت ، پوکی استخوان ، سنگ کلیه و برخی از سرطان ها مانند سرطان معده می شود .

۱۳٫ در هنگام خرید مواد غذایی برچسب آنها را از نظر مقدار قند افزوده شده مقایسه کنید و محصولاتی که حاوی کمترین مقدار قند افزوده هستند را انتخاب کنید .

۱۴٫ خرید مواد قندی را به حداقل برسانید : سعی کنید خرید انواع شیرینی – کلوچه – شکلات – کیک و مواد قندی را محدود و منحصر به مناسبتهای خاص کنید و از انبار کردن مواد قندی ذکر شده در کابینت آشپزخانه جدا بپرهیزید

۱۵٫ مصرف زیاد قند و شکر باعث عدم تعادل هورمونی بدن و آسیب به غدد داخلی مثل غدد فوق کلیوی و لوزالمعده می شود که میزان قند خون را تا حدود زیادی تحت تاثیر قرار می دهد .

۱۶٫ قند و شکردارای کالری بالا و فاقد ارزش غذایی ( ویتامین – املاح – پروتئین و فیبر )هستند .

۱۷٫ به یاد داشته باشید شکر موجود در یک قوطی نوشابه گازدار ( ۳۵۵ میلی لیتر ) معادل ۱۰ حبه قند است که می تواند موجب اضافه وزن و چاقی شود .

 

از امروز شروع کنیم…

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.