پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20720 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

سازمان تئاتر، راه نجات تئاتر استانهاست خرید ۱۰۸ دستگاه اتوبوس درون‌شهری برای کرمانشاه بارندگی‌های شدید مشکلی در سطح استان ایجاد نکرده است تدوین برنامه پنج ساله برای آسفالت معابر شهری کرمانشاه/۵۰ هزار میلیارد ریال از پروژه‌های سرمایه‌گذاری در حال عملیاتی شدن است چرا در رستوران های جهان شهر خلاق خوراک بیشتر دنده کباب و خورشت خلال سرو می شود/نارضایتی مسافران از پرداخت هزینه مضاعف به برخی از سایتهای گردشگری خدمات ویژه سازمان حمل و نقل مسافر در ایام نوروز نکات کلیدی درباره سلامت آجیل شب عید هوای نوروز در کرمانشاه بارانی است اعمال محدودیت های ترافیکی و ممنوعیت ورود تانکرهای حامل سوخت از مرز پرویزخان مراسم تحویل سال در هفت امامزاده و بقعه متبرکه کرمانشاه برگزار می‌شود قضات کشیک در ایام نوروز در دادسرای کرمانشاه فعالیت می‌کنند کرمانشاه در غرقاب ازخودبیگانگی ‌فرهنگی‌ و عدم تعلقات هویتی به سر می برد/ تا چه زمان سطح‌مطالبه ما باید در حد آسفالت و رنگ امیزی جداول باشد آماده‌باش ۱۶۲ جایگاه سوخت کرمانشاه برای ایام نوروز آماده‌باش ۱۲۰۰ نفر برای خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی در کرمانشاه افزایش ۲۴ درصدی بارندگی‌ها در استان کرمانشاه حدود ۱۶ شهر کرمانشاه دچار تنش آبی اعلام ساعت کار اماکن تاریخی کرمانشاه در ایام نوروز ۴۰درصد هتل های برند کرمانشاه پر شده است/هتلداران چاره ای جز گرفتن وام‌کارمزدی سبک ندارند/بی میلی مسافر برای ماندن در اماکن اقامتی میدان آزادی کرمانشاه بازار شیرینی شب عید ۴۸ ساعت آخر داغ می‌شود + قیمت‌ها خودروهای حادثه‌ساز در کرمانشاه توقیف خواهند شد

شناسایی بیش از ۳۵ هزار انشعاب غیرمجاز در استان کرمانشاه
10 بهمن 1397 - 16:47
شناسه : 17261
1
طلوع‌‌کرمانشاه :

علیرضا تخت‌شاهی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان کرمانشاه از شناسایی ۳۵ هزار انشعاب غیرمجاز آب در استان خبر داد و گفت : از این تعداد ۱۹ تا ۲۰ هزار انشعاب غیرمجاز مربوط به شهر کرمانشاه است/وی عمده این انشعابات غیرمجاز را مربوط به حواشی شهر خصوصا شرق و غرب استان دانست و گفت : در دو شهرک کرناچی و سپس نوکان بیشترین تعداد انشعابات غیرمجاز را داریم/ تا جایی که امکان دارد تلاش می‌کنیم این انشعابات را دائمی و قانونی کنیم/وی انشعابات غیرمجاز را یکی از دلایل بالا بودن هدر رفت آب در کرمانشاه دانست و یادآور شد: کرمانشاه از استان‌های با هدررفت بالای آب در کشور است/وی از مطالبات ۲۶ میلیارد تومانی این شرکت از مشترکین هم خبر داد و گفت: این مطالبات مربوط به مشترکین خانگی، تجاری، بیمارستان‌ها، ادارات، یگان‌های نظامی و … است/وی در پایان اشاره‌ای هم آسیب‌های ناشی از زلزله به زیرساخت‌های آب و فاضلاب استان داشت و گفت: زیرساخت‌های ما در جریان زلزله بیشترین آسیب را دید که میزان خسارت وارد شده ۳۰۰ تا ۳۵۰ میلیارد تومان بود/ ۷۰ تا ۸۰ درصد تاسیسات فاضلاب شهر سرپل‌ذهاب بر اثر زلزله از بین رفت

پ
پ

علیرضا تخت‌شاهی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان کرمانشاه از شناسایی ۳۵ هزار انشعاب غیرمجاز آب در استان خبر داد و گفت : از این تعداد ۱۹ تا ۲۰ هزار انشعاب غیرمجاز مربوط به شهر کرمانشاه است.

وی عمده این انشعابات غیرمجاز را مربوط به حواشی شهر خصوصا شرق و غرب استان دانست و گفت : در دو شهرک کرناچی و سپس نوکان بیشترین تعداد انشعابات غیرمجاز را داریم.

مدیرعامل شرکت آبفای کرمانشاه با اشاره به شیوه‌های متعددی که برای ساماندهی این انشعابات غیرمجاز وجود دارد، افزود: تا جایی که امکان دارد تلاش می‌کنیم این انشعابات را دائمی و قانونی کنیم.

وی انشعابات غیرمجاز را یکی از دلایل بالا بودن هدر رفت آب در کرمانشاه دانست و یادآور شد: کرمانشاه از استان‌های با هدررفت بالای آب در کشور است.

تخت‌شاهی در ادامه از تفاوت قابل توجه هزینه تمام شده آب و رقمی که از مشترکان اخذ می‌شود یاد کرد و ادامه داد: در صورتی که بهای تمام شده هر مترمکعب آب بین هزار تا ۱۲۰۰ تومان است، اما با قیمت کمتر از ۴۰۰ تومان به مردم فروخته می‌شود.

وی با بیان اینکه این شرکت روی هر مترمکعب آب بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ تومان زیان می‌دهد، گفت: این زیان در حال افزایش هم هست، زیرا هزینه تجهیزات و مواد اولیه مورد نیاز برای تولید آب نیز بالا رفته است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان کرمانشاه از مطالبات ۲۶ میلیارد تومانی این شرکت از مشترکین هم خبر داد و گفت: این مطالبات مربوط به مشترکین خانگی، تجاری، بیمارستان‌ها، ادارات، یگان‌های نظامی و … است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان کرمانشاه در ادامه اشاره‌ای هم به وضعیت تصفه‌خانه‌های فاضلاب کرمانشاه داشت و اظهار کرد: هم اکنون هشت تصفیه‌خانه در دست بهره‌برداری داریم و چند پروژه دیگر نیز در حال ساخت است.

تخت‌شاهی تاکید کرد: یکی از این تصفیه‌خانه‌ها مدول دوم تصفیه‌خانه فاضلاب پاوه است که برای دهه فجر آماده بهره‌برداری است، اما، چون قصد داریم این پروژه را با حضور وزیر نیرو افتتاح کنیم، بهره‌برداری از آن در اسفندماه انجام خواهد شد.

وی تاکید کرد: تصفیه‌خانه فاضلاب روانسر نیز در مراحل نهایی کار است و سال ۹۸ به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گفته این مسئول، تصفیه‌خانه فاضلاب هرسین نیز در مراحل نهایی کار است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان کرمانشاه با اشاره به شروع کار ساخت تصفیه‌خانه فاضلاب شهر سرمست، عنوان کرد: کار تصفیه‌خانه‌های فاضلاب کرند، سنقر و صحنه نیز به زودی آغاز خواهد شد.

تخت‌شاهی معتقد است، برای تکمیل تصفیه‌خانه‌های در دست اقدام استان نزدیک به ۱۰۷ میلیارد تومان اعتبار نیاز است و اکثر این پروژه‌ها در سال‌های ۹۷ و ۹۸ اجرایی می‌شود.

وی در پایان اشاره‌ای هم آسیب‌های ناشی از زلزله به زیرساخت‌های آب و فاضلاب استان داشت و گفت: زیرساخت‌های ما در جریان زلزله بیشترین آسیب را دید که میزان خسارت وارد شده ۳۰۰ تا ۳۵۰ میلیارد تومان بود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان کرمانشاه با بیان اینکه ۷۰ تا ۸۰ درصد تاسیسات فاضلاب شهر سرپل‌ذهاب بر اثر زلزله از بین رفت، یادآوری کرد: بخشی از این تاسیسات نیز در جریان آواربرداری آسیب دید.

تخت‌شاهی افزود: با وجود همه این مشکلات تمام مدت در شهر‌های زلزله زده پای کار بودیم تا آب مورد نیاز برای مردم تامین و فاضلاب آن‌ها به شیوه بهداشتی جمع‌آوری شود/خبرنگاران

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.