پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20829 تعداد نوشته های امروز : 4×

آخرین خبرها

در راستای تحقق شعار سال؛ هنرستانها مولد سازی می شوند چه خبر از پروژه مسکن خبرنگاران در کرمانشاه؟ مواد قندی عامل ابتلا به زوال عقل است؟ خودروهای رسوبی در پارکینگ های کرمانشاه تعیین تکلیف می شوند پاداش ۳۰ میلیون ریالی نیرو های شرکت بازیافت شهرداری کرمانشاه فردا پرداخت می شود افزایش بیماران خاص در کرمانشاه/بیش از ۴۰ هزار بیمار خاص در استان داریم درباره سندرم درس (DRESS) / چرا ایجاد می شود، چگونه درمان می شود و عوارض ماندگار آن چیست؟ افزایش ۱۶ درصدی متوفیان تصادفات ترافیکی در کرمانشاه وقتی برخی نانوایی‌های کرمانشاه نان را گران‌تر می‌فروشند نگاه ویژه شهردار کرمانشاه به مشکلات و تلاش برای رفع آنها حذف کامل کروکی کاغذی در کرمانشاه بکارگیری اتباع غیرمجاز در واحدهای کشاورزی و تولیدی استان کرمانشاه ممنوع است امیدواری برای بارش‌های خوب در اردیبهشت کرمانشاه/ رشد ۱۵ درصدی بارش‌ها مراقب دام کلاهبردان به اسم«فروش سوالات کنکور» باشید حلقه انگشتری که کار را به جای باریک کشاند مسئولان برای توسعه راه‌های جاده‌ای روستاهای پاوه چاره‌اندیشی کنند قطار شهر با شتاب پیش خواهد رفت/ از نقد منصفانه استقبال می کنیم/تعلل و انفعال شورای شهرکرمانشاه صدای شهردار را درآورد استاندار: وضعیت شورای شهر کرمانشاه تا ۲ هفته آینده تعیین تکلیف خواهد شد انتقاد یک استاد دانشگاه به تاثیرات منفی تاخیر در تایید و ابلاغ بودجه مدیریت شهری کم‌خطر اما پردردسر!

کلیات لایحه قانون مدیریت بحران در صحن علنی مجلس تصویب شد
10 بهمن 1397 - 18:13
شناسه : 17278
1
شش میلیارد تومان بلاعوض/ طلوع‌‌کرمانشاه :

رئیس مدیریت بحران کشور گفت: هفته گذشته لایحه قانون مدیریت بحران در صحن علنی مجلس مطرح و کلیات آن تصویب شد./ آخرین مبلغی که برای کرمانشاه در نظر گرفتیم همان رقم را نیز برای لرستان اعمال کردیم یعنی ۵۰ میلیون تومان تسهیلات که ۵ درصد برای بازسازی خانه شهروندانی که تخریب‌شده در نظر گرفتیم و رقم شش میلیارد تومان نیز بلاعوض در نظر گرفته شد؛ ۱۰ میلیون تومان هم معیشتی می‌دهیم و باز هم ۲ میلیون دیگر معیشتی می‌دهیم./وظیفه ما در بحث‌های خسارتی این است که هرجایی خسارت دیدیم هزینه‌هایش را تأمین کنیم اما دولت مشکل نقدینگی دارد و نمی‌تواند همه برآوردهایی که انجام می‌شود را تأمین کند.

پ
پ

اسماعیل نجار امروز در جمع خبرنگاران ضمن تشکر از دستگاه‌های امداد رسان استان، اظهار داشت: خوشبختانه بزرگ‌ترین موضوع مثبت این حادثه سیل‌زدگی این بود که به خاطر هشدارهای هواشناسی و اقداماتی که انجام‌شده بود، تلفات جانی نداشت.

وی افزود: در خسارت سیل گذشته در پلدختر ما بر اساس برآورد دستگاه‌های اجرایی استان، این برآورد را بررسی و به دولت منعکس کردیم و در آن سفر گذشته که به استان داشتم یک میلیارد تومان به‌صورت نقدی فقط برای کارهای ضروری تخصیص دادیم که ظرف مدت ۲ روز این پول به استان رسید.

 رئیس مدیریت بحران کشور عنوان کرد: برخی مطبوعات گفتند برای این‌همه خسارت فقط یک میلیارد تومان تخصیص داده‌شده؟ که در پاسخ می‌گوییم این‌یک میلیارد برای اقدامات اولیه و کارهای ضروری بوده وگرنه ۱۰۰ میلیارد خسارت برآورد شده است.

وی بیان کرد: آخرین مبلغی که برای کرمانشاه در نظر گرفتیم همان رقم را نیز برای لرستان اعمال کردیم یعنی ۵۰ میلیون تومان تسهیلات که ۵ درصد برای بازسازی خانه شهروندانی که تخریب‌شده در نظر گرفتیم و رقم شش میلیارد تومان نیز بلاعوض در نظر گرفته شد؛ ۱۰ میلیون تومان هم معیشتی می‌دهیم و باز هم ۲ میلیون دیگر معیشتی می‌دهیم.

نجار تصریح کرد: در بخشی از قسمت‌های استان، خسارت‌های دامی داشتیم که گفتیم آن خسارت‌ها را هم برآورد کنند تا جایی که میسر باشد کمک می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: وظیفه ما در بحث‌های خسارتی این است که هرجایی خسارت دیدیم هزینه‌هایش را تأمین کنیم اما دولت مشکل نقدینگی دارد و نمی‌تواند همه برآوردهایی که انجام می‌شود را تأمین کند.

رئیس مدیریت بحران کشور گفت: قبول داریم که روند معمول تأمین اعتبار برای حوادث کند و پیچیده است و باید به‌سرعت این پول در اختیار استان‌ها قرار گیرد.

وی اظهارداشت: در زمان حادثه باید از تمام امکانات موجود در منطقه حادثه‌دیده استفاده شود و حتی اگر لازم شد از استان‌های معین هم کمک بگیریم، بخش خصوصی نیز موظف است در زمان بحران امکانات خود را به میدان آورد و اگر به‌طور عمد از این کار امتناع کند ما می‌توانیم آن بخش را به دستگاه قضا معرفی کنیم.

نجار با اشاره به لایحه مدیریت بحران، افزود:  پس از ماه‌ها بررسی در کمیسیون‌های مختلف مجلس، هفته گذشته لایحه قانون مدیریت بحران در صحن علنی مجلس مطرح و کلیات آن تصویب شد و تاکنون نیز ۱۵ بند آن به تصویب رسیده و در روز یکشنبه نیز بقیه بندها بررسی خواهد شد.

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.