جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20792 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

ما با سامان دهی مخالف نیستیم/محیط زیست نباید ارزان از کنار چالابه بگذرد همراه داشتن حیوانات خانگی به داخل مراکز عرضه غذا در کرمانشاه ممنوع است بیماری‌های شایع فصل بهار پارکینگ‌های کرمانشاه رها شده‌اند بارش پراکنده باران در مناطق شرقی و شمالی کرمانشاه انتشار ۲۸۳ میلیارد ریال اوراق مشارکت سال ۱۴۰۲ شهرداری‌های کشور راه‌اندازی ۹ پروژه مهم کرمانشاه منوط به مصوبه شورای شهر است بیمارستان ‌سرطان‌ کرمانشاه تابستان امسال افتتاح می‌شود «چالابه» سامان می‌گیرد بازدید از اماکن تاریخی کرمانشاه، فردا رایگان است عامل ۸۰ درصد خودکشی‌ها در کرمانشاه از طریق قرص است/سموم کشاورزی عامل خودکشی در مناطق روستایی امسال با خطر افزایش آتش‌سوزی‌ در عرصه‌های محیط‌زیست مواجهیم تکلیف ۴۰۰ واحد صنفی ضایعاتی کرمانشاه چه می‌شود؟ کوچ بهاره عشایر کرمانشاه تا ۱۵ اردیبهشت ادامه دارد ۲۷ هزار نفر در صف «مرگ» قرار دارند بعد از هر کوهنوردی مسیرها غرق در زباله می‌شود/ حال اکوسیستم کوه خوب نیست مسمومیت ۵ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی فصلی در کرمانشاه جوان کرمانشاهی جان دوباره به بیماران پیوند عضو بخشید قهوه خورها بخوانند ضبط ۲۰۰ دستگاه ماینر قاچاق در شهرستان کنگاور

کلیات لایحه قانون مدیریت بحران در صحن علنی مجلس تصویب شد
10 بهمن 1397 - 18:13
شناسه : 17278
1
شش میلیارد تومان بلاعوض/ طلوع‌‌کرمانشاه :

رئیس مدیریت بحران کشور گفت: هفته گذشته لایحه قانون مدیریت بحران در صحن علنی مجلس مطرح و کلیات آن تصویب شد./ آخرین مبلغی که برای کرمانشاه در نظر گرفتیم همان رقم را نیز برای لرستان اعمال کردیم یعنی ۵۰ میلیون تومان تسهیلات که ۵ درصد برای بازسازی خانه شهروندانی که تخریب‌شده در نظر گرفتیم و رقم شش میلیارد تومان نیز بلاعوض در نظر گرفته شد؛ ۱۰ میلیون تومان هم معیشتی می‌دهیم و باز هم ۲ میلیون دیگر معیشتی می‌دهیم./وظیفه ما در بحث‌های خسارتی این است که هرجایی خسارت دیدیم هزینه‌هایش را تأمین کنیم اما دولت مشکل نقدینگی دارد و نمی‌تواند همه برآوردهایی که انجام می‌شود را تأمین کند.

پ
پ

اسماعیل نجار امروز در جمع خبرنگاران ضمن تشکر از دستگاه‌های امداد رسان استان، اظهار داشت: خوشبختانه بزرگ‌ترین موضوع مثبت این حادثه سیل‌زدگی این بود که به خاطر هشدارهای هواشناسی و اقداماتی که انجام‌شده بود، تلفات جانی نداشت.

وی افزود: در خسارت سیل گذشته در پلدختر ما بر اساس برآورد دستگاه‌های اجرایی استان، این برآورد را بررسی و به دولت منعکس کردیم و در آن سفر گذشته که به استان داشتم یک میلیارد تومان به‌صورت نقدی فقط برای کارهای ضروری تخصیص دادیم که ظرف مدت ۲ روز این پول به استان رسید.

 رئیس مدیریت بحران کشور عنوان کرد: برخی مطبوعات گفتند برای این‌همه خسارت فقط یک میلیارد تومان تخصیص داده‌شده؟ که در پاسخ می‌گوییم این‌یک میلیارد برای اقدامات اولیه و کارهای ضروری بوده وگرنه ۱۰۰ میلیارد خسارت برآورد شده است.

وی بیان کرد: آخرین مبلغی که برای کرمانشاه در نظر گرفتیم همان رقم را نیز برای لرستان اعمال کردیم یعنی ۵۰ میلیون تومان تسهیلات که ۵ درصد برای بازسازی خانه شهروندانی که تخریب‌شده در نظر گرفتیم و رقم شش میلیارد تومان نیز بلاعوض در نظر گرفته شد؛ ۱۰ میلیون تومان هم معیشتی می‌دهیم و باز هم ۲ میلیون دیگر معیشتی می‌دهیم.

نجار تصریح کرد: در بخشی از قسمت‌های استان، خسارت‌های دامی داشتیم که گفتیم آن خسارت‌ها را هم برآورد کنند تا جایی که میسر باشد کمک می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: وظیفه ما در بحث‌های خسارتی این است که هرجایی خسارت دیدیم هزینه‌هایش را تأمین کنیم اما دولت مشکل نقدینگی دارد و نمی‌تواند همه برآوردهایی که انجام می‌شود را تأمین کند.

رئیس مدیریت بحران کشور گفت: قبول داریم که روند معمول تأمین اعتبار برای حوادث کند و پیچیده است و باید به‌سرعت این پول در اختیار استان‌ها قرار گیرد.

وی اظهارداشت: در زمان حادثه باید از تمام امکانات موجود در منطقه حادثه‌دیده استفاده شود و حتی اگر لازم شد از استان‌های معین هم کمک بگیریم، بخش خصوصی نیز موظف است در زمان بحران امکانات خود را به میدان آورد و اگر به‌طور عمد از این کار امتناع کند ما می‌توانیم آن بخش را به دستگاه قضا معرفی کنیم.

نجار با اشاره به لایحه مدیریت بحران، افزود:  پس از ماه‌ها بررسی در کمیسیون‌های مختلف مجلس، هفته گذشته لایحه قانون مدیریت بحران در صحن علنی مجلس مطرح و کلیات آن تصویب شد و تاکنون نیز ۱۵ بند آن به تصویب رسیده و در روز یکشنبه نیز بقیه بندها بررسی خواهد شد.

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.