پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20788 تعداد نوشته های امروز : 1×

آخرین خبرها

بارش پراکنده باران در مناطق شرقی و شمالی کرمانشاه انتشار ۲۸۳ میلیارد ریال اوراق مشارکت سال ۱۴۰۲ شهرداری‌های کشور راه‌اندازی ۹ پروژه مهم کرمانشاه منوط به مصوبه شورای شهر است بیمارستان ‌سرطان‌ کرمانشاه تابستان امسال افتتاح می‌شود «چالابه» سامان می‌گیرد بازدید از اماکن تاریخی کرمانشاه، فردا رایگان است عامل ۸۰ درصد خودکشی‌ها در کرمانشاه از طریق قرص است/سموم کشاورزی عامل خودکشی در مناطق روستایی امسال با خطر افزایش آتش‌سوزی‌ در عرصه‌های محیط‌زیست مواجهیم تکلیف ۴۰۰ واحد صنفی ضایعاتی کرمانشاه چه می‌شود؟ کوچ بهاره عشایر کرمانشاه تا ۱۵ اردیبهشت ادامه دارد ۲۷ هزار نفر در صف «مرگ» قرار دارند بعد از هر کوهنوردی مسیرها غرق در زباله می‌شود/ حال اکوسیستم کوه خوب نیست مسمومیت ۵ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی فصلی در کرمانشاه جوان کرمانشاهی جان دوباره به بیماران پیوند عضو بخشید قهوه خورها بخوانند ضبط ۲۰۰ دستگاه ماینر قاچاق در شهرستان کنگاور حوادث رانندگی در جاده های کرمانشاه ۲ کشته و ۳ زخمی به جا گذاشت غذاهای محلی وارد منوی رستوران‌های کرمانشاه می‌شود فعالیت جهادی عمرانی خدماتی در مناطق هشت‌گانه کرمانشاه از امروز آغاز شد آموزش در خصوص احیای «قلبی – ریوی» به جامعه باید جدی گرفته شود

واکاوی تصادفات جاده ای در ایام اربعین/ خواب آلودگی علت اصلی سوانح در محورهای مواصلاتی استان کرمانشاه
18 آبان 1396 - 21:41
شناسه : 1728
0
طلوع کرمانشاه گزارش میدهد: طلوع‌‌کرمانشاه :

 

خستگی و خواب آلودگی عامل اصلی وقوع تصادف در محورهای مواصلاتی استان کرمانشاه طی ایام اربعین بوده است.

پ
پ

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طلوع، در حالی که به کرّات از سوی مسئولین پلیس راه به مسافران و زوار اربعین، هشدارهایی مبنی بر لزوم رعایت هوشیاری و پرهیز از رانندگی با چشمان خواب آلوده داده شده است اما متاسفانه کماکان شاهد وقوع تصادفاتی از این دست هستیم.

اگر رانندگان موارد ایمنی را رعایت کنند و استراحت کافی داشته باشند و همچنین از رانندگی در مواقع خستگی بپرهیزند جان خود و سرنشینان را به خطر نمی اندازند چه اینکه بنا به اذعان مسئولین پلیس راه در این ایام بیشتر تصادفات رخ داده شده در ساعات شب و به دلیل خواب آلودگی راننده بوده است که این امر قابل کنترل از سوی رانندگان خواهد بود.

بیشترین تصادفات در ساعات ۲ تا ۶ بامداد رخ داده است

سرهنگ حیدری در گفت و گو با خبرنگار طلوع، اظهار داشت: بیشترین تصادفات رخ داده شده در ساعاتی ۲ تا ۶ بامداد بوده است که مردم در این ساعات به طور معمول عادت به خواب دارند بنابراین در صورت خستگی، رانندگان در این ساعت نباید رانندگی کنند.

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه بیان کرد: از تصادفات رانندگی رخ داده شده زائرین حدود ۱۰ درصدی سهم داشتند که عمدتا به دلیل خواب آلودگی و خستگی رانندگان بوده است.

سرهنگ حیدری گفت: خستگی و خواب آلودگی نوعی از تخلفات قابل مداخله است که از طریق اعمال قانون توسط پلیس نمی تواند کنترل شود.

وی با اشاره به اینکه رانندگانی که با خستگی اقدام به رانندگی می کنند جان خود و دیگران را به خطر می اندازند، افزود: در این صورت به طور معمول خودروهای این رانندگان از جاده منحرف می شود.

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه عنوان کرد: البته نیروهای پلیس راه استان به منظور کنترل حداکثری، نسبت به افزایش تیمهای گشتی و فعال کردن این تیم‌ها به تعداد ۱۱۰ مورد به صورت شبانه روزی کرده است.

سرهنگ حیدری با بیان اینکه این تیمها در مسیر کنگاور تا آخرین حوزه استحفاظی استان کرمانشاه در گیلانغرب حضور دارند، گفت: از نظر تعداد نیرو کمبودی نداریم.

وی افزود: همچنین در ایام اربعین نسبت به ایمن سازی جاده ها و پرتگاه ها جهت خروج احتمالی خودروها در جاده اقدام کرده ایم.

سرهنگ حیدری خاطر نشان کرد: از آنجا که ازقبل رانندگی برخی از افراد با حالت خواب آلودگی قابل پیش بینی بود نیروهای پلیس راه بر سر پیچهای جاده ای لاستیک آتش می زنند تا علاوه بر مسیر یابی، جاده را از یکنواختی خارج کنند.

وی افزود: متاسفانه در هنگام بازگشت مسافران از سفر، عجله برای بازگشت وجود دارد و همین امر سبب ارتکاب تخلفاتی نظیر سرعات و سبقت غیرمجاز و انحراف به چپ می شود.

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه خواستار بستن کمربند ایمنی از سوی رانندگان و نیز سرنشینان شد و گفت: رانندگان باید از سرعت غیرمجاز بپرهیزند و همچنین به جای مبارزه و مقابله با خواب آلودگی، از رانندگی دست بکشند.

کشته و زخمی شدن ۱۰ زائر در تصادفات اخیر

رئیس مرکز مدیریت‌های حوادث و فوریتهای پزشکی استان کرمانشاه در گفت وگو با خبرنگار طلوع، اظهار داشت: در تصادفات روزهای گذشته ۱۰ زائر در مسیر استان کرمانشاه، کشته و زخمی شدند.

دکتر صائب مدرسی اظهار داشت: در این روزها مجموعا دو تصادف مربوط به زائرین اربعین در استان گزارش شده است که مجموعا چهار نفر فوت و شش نفر مجروح شدند.

رئیس مرکز مدیریت‌های حوادث و فوریتهای پزشکی استان کرمانشاه بیان کرد: یکی از این تصادفات در محور بیستون به صحنه در روستای آهنگران رخ داده که به دلیل واژگونی سمند دو نفر فوت و دو نفر مصدوم شدند.

دکتر مدرسی عنوان کرد: تصادف دیگری در محور حمیل به ایلام رخ داده که به دلیل برخورد خودرو سمند، پراید و پژو دونفر فوت و چهار تن زخمی شدند.

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.