جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20720 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

سازمان تئاتر، راه نجات تئاتر استانهاست خرید ۱۰۸ دستگاه اتوبوس درون‌شهری برای کرمانشاه بارندگی‌های شدید مشکلی در سطح استان ایجاد نکرده است تدوین برنامه پنج ساله برای آسفالت معابر شهری کرمانشاه/۵۰ هزار میلیارد ریال از پروژه‌های سرمایه‌گذاری در حال عملیاتی شدن است چرا در رستوران های جهان شهر خلاق خوراک بیشتر دنده کباب و خورشت خلال سرو می شود/نارضایتی مسافران از پرداخت هزینه مضاعف به برخی از سایتهای گردشگری خدمات ویژه سازمان حمل و نقل مسافر در ایام نوروز نکات کلیدی درباره سلامت آجیل شب عید هوای نوروز در کرمانشاه بارانی است اعمال محدودیت های ترافیکی و ممنوعیت ورود تانکرهای حامل سوخت از مرز پرویزخان مراسم تحویل سال در هفت امامزاده و بقعه متبرکه کرمانشاه برگزار می‌شود قضات کشیک در ایام نوروز در دادسرای کرمانشاه فعالیت می‌کنند کرمانشاه در غرقاب ازخودبیگانگی ‌فرهنگی‌ و عدم تعلقات هویتی به سر می برد/ تا چه زمان سطح‌مطالبه ما باید در حد آسفالت و رنگ امیزی جداول باشد آماده‌باش ۱۶۲ جایگاه سوخت کرمانشاه برای ایام نوروز آماده‌باش ۱۲۰۰ نفر برای خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی در کرمانشاه افزایش ۲۴ درصدی بارندگی‌ها در استان کرمانشاه حدود ۱۶ شهر کرمانشاه دچار تنش آبی اعلام ساعت کار اماکن تاریخی کرمانشاه در ایام نوروز ۴۰درصد هتل های برند کرمانشاه پر شده است/هتلداران چاره ای جز گرفتن وام‌کارمزدی سبک ندارند/بی میلی مسافر برای ماندن در اماکن اقامتی میدان آزادی کرمانشاه بازار شیرینی شب عید ۴۸ ساعت آخر داغ می‌شود + قیمت‌ها خودروهای حادثه‌ساز در کرمانشاه توقیف خواهند شد

بیش از ۴۰۰ روستای کرمانشاه با ۵۸۰۰ خانوار «آب» ندارند
15 بهمن 1397 - 14:55
شناسه : 18981
1
33 درصد پرت آب در روستاهای کرمانشاه طلوع‌‌کرمانشاه :

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان کرمانشاه گفت: در حوزه آب روستایی ۳۳ درصد پرت آب داریم./ تعداد روستاهایی که پوشش شبکه آب ندارند نیز ۴۰۳ مورد با ۵۸۰۰ خانوار جمعیت است که بیشتر این روستاها مربوط به منطقه ثلاث باباجانی است که مناطق صعب‌العبور و روستاهای دور از هم هستند. به علاوه از این تعداد روستا ۲۷۲ مورد نیز زیر ۲۰ خانوار جمعیت دارند که آبرسانی به این روستاها جزو وظایف قانونی شرکت آب و فاضلاب محسوب نمی‌شود.

پ
پ
 

 فرامرز شوهانی در نشست خبری که امروز (۱۵ بهمن) برگزار شد، با اشاره به وضعیت روستاهای تحت پوشش این شرکت، اظهار کرد: هم اکنون ۲۱۹۵ روستا با بیش از ۱۴۶ هزار خانوار و بیش از ۴۶۸ هزار نفر جمعیت و در قالب حدود ۱۳۳ هزار مشترک تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب روستایی هستند.

وی درصد بهره‌مندی جمعیت روستایی استان از آب آشامیدنی شرب سالم و بهداشتی را بیش از ۹۴ درصد اعلام کرد و افزود: در این زمینه از میانگین کشور بالاتر هستیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان کرمانشاه با اشاره به منابع آب در اختیار روستاها، اضافه کرد: هم اکنون از ۲۷۴ حلقه چاه، ۲۹۴ دهنه چشمه و ۵۸ منبع آب سطحی استفاده می‌شود.

شوهانی یادآور شد: ۳۲۴ روستای دارای شبکه آب هم داریم که تحت پوشش ما نیستند و به صورت خودگردان اداره می‌شوند، اما این آمادگی را داریم که این روستاها را نیز تحت پوشش ببریم.

وی تعداد روستاهایی که پوشش شبکه آب ندارند را نیز ۴۰۳ مورد با ۵۸۰۰ خانوار جمعیت اعلام کرد و گفت: بیشتر این روستاها مربوط به منطقه ثلاث باباجانی است که مناطق صعب‌العبور و روستاهای دور از هم هستند. به علاوه از این تعداد روستا ۲۷۲ مورد نیز زیر ۲۰ خانوار جمعیت دارند که آبرسانی به این روستاها جزو وظایف قانونی شرکت آب و فاضلاب محسوب نمی‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه برای ۱۸۰ مورد از این ۴۰۳ روستا برنامه تامین آب داریم و مطالعات آن انجام شده، اضافه کرد: این ۱۸۰ روستا ۳۹۰۰ خانوار جمعیت دارند و در صورت تامین اعتبار ۵۲ میلیارد تومانی تا سال ۱۴۰۰ صاحب آب خواهند شد.

آبرسانی به ۱۰ هزار خانوار روستایی در سال جاری

شوهانی درباره اقداماتی که از ابتدای سال در زمینه تامین آب روستاهای استان انجام شده نیز خاطرنشان کرد: امسال ۱۴۱ روستا با ۱۰ هزار خانوار جمعیت را با اعتباری بالغ بر ۴۶ میلیارد تومان آبرسانی کردیم که از این تعداد ۷۰ روستا در دهه فجر بهره‌برداری شده و یا خواهد شد.

وی از اعتبارات خوبی که از محل سفر مقام معظم رهبری برای آبرسانی به روستاهای استان در نظر گرفته شده هم یاد کرد و گفت: از این محل ۴۱۹ روستا را از سال ۹۰ تا کنون آبرسانی کردیم و ۵۲۷ روستای دیگر نیز طی پنج سال اخیر با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی و با دستور مقام معظم رهبری تامین آب شد.

پرت ۳۳ درصدی و ۲۰۰۰ انشعاب غیرمجاز

شوهانی در ادامه از پرت ۳۳ درصدی آب در بخش آب روستایی استان نیز خبر داد و تاکید کرد: بخشی از این امر ناشی از وجود انشعابات غیرمجاز است که تا کنون دو هزار انشعاب غیرمجاز روستایی را شناسایی کردیم.

وی تصریح کرد: بخش دیگر نیز مربوط به فرسودگی خطوط است که پرت آب را بالا می‌برد.

به گفته این مسئول، هم اکنون از نزدیک به ۸۲۰۰ کیلومتر شبکه آب روستایی است حدود ۲۵۰۰ کیلومتر آن فرسوده و با میانگین عمر بیش از ۳۰ سال است.

تانکر کافی برای آبرسانی به روستاها داریم

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان کرمانشاه درباره آبرسانی به روستاهای استان در فصل گرما نیز افزود: در برخی سال‌ها تا ۴۳۷ روستا را نیز در فصل گرما آبرسانی سیار کردیم، اما تابستان امسال برای ۱۴۰ روستا آبرسانی سیار داشتیم.

شوهانی سهمیه آبی که برای هر خانوار روستایی در نظر گرفته می‌شود را ۲۰۰ لیتر در شبانه‌روز اعلام کرد و گفت: مشکلی از نظر تانکرهای حمل آب نداریم و با همکاری پیمانکار بخش خصوصی تا ۳۰ دستگاه تانکر در روز هم می‌توانیم تامین کنیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان کرمانشاه از خسارت ۱۸۰ میلیارد تومانی  وارد شده به زیرساخت‌های آب و فاضلاب روستایی استان در جریان زلزله سال گذشته هم یاد کرد و افزود: این زلزله باعث قطع آب بسیاری از روستاها شد که بعد از چهار شبانه‌روز موفق به وصل آب تمام روستاها شدیم.

شوهانی تاکید کرد: هم اکنون آب پایدار در تمام روستاها برقرار است و هیچ آلودگی و اپیدمی ناشی از آب در روستاها نداشتیم.

وی معتقد است، وضعیت تامین آب روستاهای زلزله زده از قبل زلزله هم بهتر شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان کرمانشاه از افزایش ۲٫۵ برابری مصرف آب در روستاهای زلزله زده هم خبر داد و عنوان کرد: یک عامل عدم دریافت آب بها از روستاییان بود که بعد از ۲۱ آبان امسال دوباره قرائت کنتور روستاها را آغاز کردیم.

شوهانی ساخت و سازها و شکستگی خطوط را نیز عامل دیگری برای افزایش مصرف آب در روستاهای زلزله زده دانست.

وی با اشاره به پروژه‌هایی که در مناطق روستایی زلزله زده استان تعریف شده، گفت: بیش از ۷۰ پروژه تعریف کردیم که تعدادی از آنها در زمینه پکیج‌های تصفیه آب اضطراری است.

ایسنا

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.