پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20720 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

سازمان تئاتر، راه نجات تئاتر استانهاست خرید ۱۰۸ دستگاه اتوبوس درون‌شهری برای کرمانشاه بارندگی‌های شدید مشکلی در سطح استان ایجاد نکرده است تدوین برنامه پنج ساله برای آسفالت معابر شهری کرمانشاه/۵۰ هزار میلیارد ریال از پروژه‌های سرمایه‌گذاری در حال عملیاتی شدن است چرا در رستوران های جهان شهر خلاق خوراک بیشتر دنده کباب و خورشت خلال سرو می شود/نارضایتی مسافران از پرداخت هزینه مضاعف به برخی از سایتهای گردشگری خدمات ویژه سازمان حمل و نقل مسافر در ایام نوروز نکات کلیدی درباره سلامت آجیل شب عید هوای نوروز در کرمانشاه بارانی است اعمال محدودیت های ترافیکی و ممنوعیت ورود تانکرهای حامل سوخت از مرز پرویزخان مراسم تحویل سال در هفت امامزاده و بقعه متبرکه کرمانشاه برگزار می‌شود قضات کشیک در ایام نوروز در دادسرای کرمانشاه فعالیت می‌کنند کرمانشاه در غرقاب ازخودبیگانگی ‌فرهنگی‌ و عدم تعلقات هویتی به سر می برد/ تا چه زمان سطح‌مطالبه ما باید در حد آسفالت و رنگ امیزی جداول باشد آماده‌باش ۱۶۲ جایگاه سوخت کرمانشاه برای ایام نوروز آماده‌باش ۱۲۰۰ نفر برای خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی در کرمانشاه افزایش ۲۴ درصدی بارندگی‌ها در استان کرمانشاه حدود ۱۶ شهر کرمانشاه دچار تنش آبی اعلام ساعت کار اماکن تاریخی کرمانشاه در ایام نوروز ۴۰درصد هتل های برند کرمانشاه پر شده است/هتلداران چاره ای جز گرفتن وام‌کارمزدی سبک ندارند/بی میلی مسافر برای ماندن در اماکن اقامتی میدان آزادی کرمانشاه بازار شیرینی شب عید ۴۸ ساعت آخر داغ می‌شود + قیمت‌ها خودروهای حادثه‌ساز در کرمانشاه توقیف خواهند شد

سه بلوک مسکن مهر تخریب و دوباره ساخته شد/مدیریت زلزله با تلاش و پیگیری استاندار کرمانشاه یک رکورد ثبت کرده است
16 بهمن 1397 - 18:41
شناسه : 19515
1
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه 24 بلوک مسکن مهر در سرپل ذهاب اکنون در دست ساخت و مقاوم سازی است، گفت: از این تعداد سه بلوک به دلیل شرایط آن کاملا تخریب و دوباره ساخته و 21 بلوک نیز مقاوم سازی می شود. طلوع‌‌کرمانشاه :

محمد اسلامی روز سه شنبه در جریان بازدید از پروژه مسکن مهر سرپل ذهاب که در زلزله سال گذشته تخریب شده بود در جمع خبرنگاران افزود: در بررسی دلایل تخریب مسکن مهر سرپل ذهاب به این نتیجه رسیدیم که آیین نامه ها در طراحی یا ضوابط و معیارها تناسبی نداشت و از این رو در زمان زلزله این واحدها مقاومت و ایستایی نشان ندادند/ واحدهای جدیدی که ساخته شده در زلزله ۶٫۴ ریشتر مقاومت خوبی نشان دادند/واحدهای مسکن مهر سرپل ذهاب با آیین نامه جدید مقاوم سازی شده است/وزیر راه و شهرسازی در ادامه در مورد روند بازسازی واحدهای مسکن مهر سرپل ذهاب نیز گفت: کیفیت واحدها، مشارکت مردم و اعمال مدیریت زلزله با تلاش و پیگیری استاندار کرمانشاه یک رکورد ثبت کرده است

پ
پ

محمد اسلامی روز سه شنبه در جریان بازدید از پروژه مسکن مهر سرپل ذهاب که در زلزله سال گذشته تخریب شده بود در جمع خبرنگاران افزود: در بررسی دلایل تخریب مسکن مهر سرپل ذهاب به این نتیجه رسیدیم که آیین نامه ها در طراحی یا ضوابط و معیارها تناسبی نداشت و از این رو در زمان زلزله این واحدها مقاومت و ایستایی نشان ندادند.
وی به تغییر آیین نامه ها براساس تجارب زلزله نیز اشاره کرد و گفت: واحدهای جدیدی که ساخته شده در زلزله ۶٫۴ ریشتر مقاومت خوبی نشان دادند.
وی اظهار داشت: واحدهای مسکن مهر سرپل ذهاب با آیین نامه جدید مقاوم سازی شده است.
وزیر راه و شهرسازی در ادامه در مورد روند بازسازی واحدهای مسکن مهر سرپل ذهاب نیز گفت: کیفیت واحدها، مشارکت مردم و اعمال مدیریت زلزله با تلاش و پیگیری استاندار کرمانشاه یک رکورد ثبت کرده است.
اسلامی ، حجم تخریب منازل را در زلزله سال گذشته بالا دانست و گفت: باتوجه به این حجم بالا، مدیریت و ساخت و سازها در ظرف یکسال عملکرد خوبی دارد اگر هم کندی وجود دارد به دلیل افزایش واحدهای مسکونی و توسعه شهر نسبت به قبل از زلزله است.
او با بیان اینکه حجم کار در سرپل ذهاب اکنون سه برابر شده است، گفت: تاکنون ۱۱هزار و ۸۰۰ پروانه مسکن در شهر سرپل ذهاب صادر شده که قبل از زلزله این تعداد ۶ هزار و ۸۰۰ مورد بوده و پنج هزار مورد اضافه شده است.
او با تاکید بر اینکه اکنون مدیریت ساخت و سازها با مالکان واحدها است، گفت: دولت در این پروژه دیگر دخالتی در کندی و تندی ندارد و مالکان با نظارت بنیاد مسکن باید مدیریت کنند.
وزیر راه و شهرسازی در ادامه از مردم خواست سریعتر در روند بازسازی مشارکت کنند و بنیاد مسکن نیز پای کار است.
وی اظهار امیدواری کرد که تا سالگرد زلزله همه واحدهای سرپل ذهاب تمام شود.
او همچنین گفت: دولت ضوابط و مقررات مربوط به استحکام واحدهای مسکونی را ابلاغ کرده و همه موظف به رعایت آن هستند.
او به تهیه شناسنامه ساختمان اشاره کرد و گفت: در این شناسنامه همه موارد مربوط به قوانین و مقررات ساختمانی سازی درج می شود و معیار اصلی برای ساختمان سازی است.
وی با بیان اینکه ما در کشور از نظر نرم افزاری و قوانین و مقررات مشکلی نداریم، گفت: باید در حوزه اجرا این قوانین عملیاتی شود.
او بر حفظ املاک و ثروت مردم تاکید کرد و گفت: نباید اجازه داد براثر رعایت نکردن مقررات ساختمان در حوادثی مانند زلزله به ساختمان ها و ابنیه ها آسیب وارد شود.
امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی عملیات اجرایی آزاد راه بیستون- کرمانشاه- حمیل و کنارگذر شرقی کرمانشاه به طول ۱۴۱ کیلومتر و با ۶ هزار و ۳۶۳ میلیارد ریال آغاز شد.
در سفر محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی به استان کرمانشاه؛ هزار و ۱۸ واحد مسکن مهر، ۱۰ کیلومتر بزرگراه کرمانشاه – کامیاران، ۲/۵ کیلومتر بزرگراه قره بلاغ – سرپل ذهاب، هفت کیلومتر راه اصلی محور جوانرود – ثلاث باباجانی، ۲۵ کیلومتر بهینه سازی و آسفالت راه های روستایی، ۱/۱ کیلومتر راه دسترسی به مسکن مهر شرف آباد و ۲۵۰ متر پیاده راه خیابان حافظ شهرستان صحنه به بهره برداری می رسد.
از دیگر پروژه های راه و شهرسازی که در این سفر افتتاح می شود؛ کتابخانه «بان وره» شهرستان پاوه با زیربنای ۳۰۰ متر مربع، ساختمان انتقال خون شهرستان اسلام آبادغرب با زیربنای ۲۰۰ متر مربع، ساماندهی تپه چقا گاوینه اسلام آباد غرب با زیربنایی ۲۰۰ متر مربع (بافت فرسوده) است/ایرنا

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.