جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20720 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

سازمان تئاتر، راه نجات تئاتر استانهاست خرید ۱۰۸ دستگاه اتوبوس درون‌شهری برای کرمانشاه بارندگی‌های شدید مشکلی در سطح استان ایجاد نکرده است تدوین برنامه پنج ساله برای آسفالت معابر شهری کرمانشاه/۵۰ هزار میلیارد ریال از پروژه‌های سرمایه‌گذاری در حال عملیاتی شدن است چرا در رستوران های جهان شهر خلاق خوراک بیشتر دنده کباب و خورشت خلال سرو می شود/نارضایتی مسافران از پرداخت هزینه مضاعف به برخی از سایتهای گردشگری خدمات ویژه سازمان حمل و نقل مسافر در ایام نوروز نکات کلیدی درباره سلامت آجیل شب عید هوای نوروز در کرمانشاه بارانی است اعمال محدودیت های ترافیکی و ممنوعیت ورود تانکرهای حامل سوخت از مرز پرویزخان مراسم تحویل سال در هفت امامزاده و بقعه متبرکه کرمانشاه برگزار می‌شود قضات کشیک در ایام نوروز در دادسرای کرمانشاه فعالیت می‌کنند کرمانشاه در غرقاب ازخودبیگانگی ‌فرهنگی‌ و عدم تعلقات هویتی به سر می برد/ تا چه زمان سطح‌مطالبه ما باید در حد آسفالت و رنگ امیزی جداول باشد آماده‌باش ۱۶۲ جایگاه سوخت کرمانشاه برای ایام نوروز آماده‌باش ۱۲۰۰ نفر برای خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی در کرمانشاه افزایش ۲۴ درصدی بارندگی‌ها در استان کرمانشاه حدود ۱۶ شهر کرمانشاه دچار تنش آبی اعلام ساعت کار اماکن تاریخی کرمانشاه در ایام نوروز ۴۰درصد هتل های برند کرمانشاه پر شده است/هتلداران چاره ای جز گرفتن وام‌کارمزدی سبک ندارند/بی میلی مسافر برای ماندن در اماکن اقامتی میدان آزادی کرمانشاه بازار شیرینی شب عید ۴۸ ساعت آخر داغ می‌شود + قیمت‌ها خودروهای حادثه‌ساز در کرمانشاه توقیف خواهند شد

فرمانده انتظامی کرمانشاه از کاهش ۳۲ درصدی وقوع جرم در استان خبر داد
22 مرداد 1396 - 14:34
شناسه : 205
9
طلوع‌‌کرمانشاه :

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت: میزان وقوع انواع جرایم در استان از ابتدای سال ۹۶ تاکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۲ درصد کاهش یافته است.

پ
پ

سردار منوچهر امان اللهی روز یکشنبه در نشست خبری به مناسبت روز خبرنگار با تجلیل از خدمات جامعه رسانه ای استان کرمانشاه گفت: پلیس استان انتقادهای خبرنگاران را می پذیرد و تا حد امکان برای اصلاح آن و بکارگیری پیشنهادها تلاش می کند اما انتقادها هم باید درست و بجا باشد.
او در عین حال گفت که وضعیت و رویدادهای کنونی حاصل عوامل مختلفی است که باید همه آنها را در نظر گرفت، ضمن اینکه برای رسیدن به نقطه مطلوب علاوه بر نیت خیر، مسیر و زمینه های پیگیری آن را هم مهیا کرد.
به اعتقاد امان اللهی، استان کرمانشاه به شدت نیازمند آموزش و فرهنگ سازی است و اصلاح برخی رفتارها گاه ده ها سال طول می کشد اما اگر مدیریت درست و زمینه تحقق اهداف وجود داشته باشد، این زمان کمتر می شود.
فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از رسانه ها خواست که رویدادهای منفی استان را برجسته سازی نکنند زیرا این کار سبب شکسته شدن قبح زشتی ها و ایجاد چهره ای نامناسب از کرمانشاه می شود.

** آمار عملکرد پلیس در سال ۹۶
امان الهی در ادامه این نشست خبری با اشاره به آمار عملکرد نیروی انتظامی استان در مدت سپری شده از سال ۹۶ گفت: عملکرد پلیس استان در حوزه های مختلف بسیار خوب و موفق بوده است.
او با اشاره به اینکه در طول چند سال گذشته وقوع سرقت در استان روندی کاهشی داشته است، افزود: از ابتدای سال ۹۶ تاکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته سرقت منزل ۱۳ درصد، داخل وسایل خودرو ۱۷ درصد، خودرو هفت درصد، موتورسیکلت ۱۱ درصد، قاب زنی ۱۵ درصد، احشام ۲۵ درصد، سرقت های به عنف و زورگیری هشت درصد، شرارت ۲۱ درصد، نزاع دسته جمعی ۱۹ درصد، خودکشی ۲۴ درصد و سرقت های مهم ۱۰ درصد کاهش یافته است.
به گفته او طی این مدت، مجموع سرقت ها یک درصد کاهش و کشف جرایم در استان ۶ درصد افزایش یافته است.
آنچنان که امان اللهی بیان کرد، طی سه سال اخیر میزان وقوع سرقت در استان ۲۰ درصد کم شده است.

** رشد جرایم فضای مجازی
آمار جرایم فضای مجازی در سال ۹۶ اما برخلاف سایر حوزه ها افزایش یافته و رشد ۳۶ درصدی را ثبت کرده است.
امان اللهی ‌همچنین با بیان اینکه کشف جرایم این حوزه ۱۱۴ درصد رشد داشته است، اظهار کرد: توسعه و تنوع فن آوری و ثبت جرایم متعلق به استان ها و حتی کشورهای دیگر در این استان سبب بالا رفتن آمار کشفیات شده است.

** کاهش آمار قتل
او از وقوع ۳۰ قتل از ابتدی سال ۹۶ تاکنون خبر داد و با اشاره به کاهش ۶ درصدی این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته گفت: در سال ۹۶ همچنین ۳۴ نفر از ارذل و اوباش شاخص استان دستگیر شده اند.
به گفته امان اللهی، متاسفانه برخی از شهروندان در اختلافات جزئی خانوادگی، اقتصادی و… دست به سلاح می برند که این معضل نیازمند اقدامات فرهنگی و آموزش است.
فرمانده نیروی انتظامی کرمانشاه در باره عملکرد پلیس استان در مبارزه با مواد مخدر هم گفت: از ابتدای سال تاکنون ۶۳۰ کیلوگرم مواد مخدر کشف، ۱۲ باند متلاشی، ۷۵ قاچاقچی دستگیر و ۲ هزار و ۵۷۰ توزیع کننده و خرده فروش مواد دستگیر شده است.
برخورد با ۲ هزار و ۹۲ واحد صنفی متخلف، اجرای ۲۸۳ طرح امنیت اجتماعی (۱۶ درصد رشد)، اجرای ۵۱۵ پاکسازی نقاط آلوده (محل توزیع و مصرف موادمخدر) از دیگر دستاوردهای نیروی انتظامی استان کرمانشاه در سال ۹۶ بود که سردار امان اللهی به آن اشاره کرد.

** آمار تصادفات
سردار امان اللهی در ادامه گریزی هم به آمار حوادث رانندگی زد و گفت: میزان تصادفات درون و برون شهری استان کرمانشاه از ابتدای سال ۹۶ تاکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته سه درصد کاهش یافته است. 
او اضافه کرد: تعداد فوت شده های تصادفات هم با ۲ درصد کاهش به ۱۶۷ نفر رسیده است.
به گفته فرمانده انتظامی استان کرمانشاه آمار فوتی های تصادفات درون شهری استان ۱۶ درصد و جرحی ها ۱۸ درصد اضافه شده است.

** افزایش ۸۶ درصدی کشفیات قاچاق
بنابر اعلام سردار امان اللهی از ابتدای سال ۹۶ تاکنون ۱۸۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در استان کرمانشاه کشف شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۸۶ درصد رشد داشته است. 
به گفته او تمرکز پلیس در این حوزه بر مقابله با قاچاق باندی و گسترده است.
او با اشاره به اجرای ۱۴ طرح مبارزه با قاچاق کالا گفت که بیشتر کالاهای قاچاق پوشاک، برخی خوراکی ها، سیگار و لوازم خانگی است.

** ۲۹۲ هزار تماس با ۱۱۰
برگزاری ۳۸۰ جلسه آموزشی، ۹۸ نمایشگاه پیشگیری از آسیب های اجتماعی، ۹۰ جلسه شورای معتمد پلیس و ارسال ۱۲۰ هزار پیامک آموزشی از جمله اقدامات حوزه اجتماعی نیروی انتظامی استان کرمانشاه طی مدت سپری شده از سال ۹۶ بوده است که امان اللهی به آن اشاره کرد.
به گفته او از ابتدای سال ۹۶ تاکنون بیش از ۲۹۲ هزار تماس با سامانه پلیس ۱۱۰ گرفته شده که بیش از ۱۱۴ هزار فقره آن عملیاتی شده و حدود ۱۴۰ هزار مورد هم به صورت سوال، مشاوره و راهنمایی بوده است.

هیچ ریلی سرقت نشده است
فرمانده انتظامی استان کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش در باره شایعه مربوط به دزدی ریل از راه آهن کرمانشاه گفت: هیچ ریلی از راه آهن کرمانشاه سرقت نشده و تصاویر منتشر شده در فضای مجازی مربوط به چند سال پیش است.
او گفت که ظاهرا تنها مقدار کمی از ضایعات ریل در انبار به سرقت رفته است.
امان اللهی از رسانه ها خواست که اخبار کذب را منتشر نکنند زیرا چنین اخباری به وجهه استان لطمه می زند.

** درخواست آمویی از رسانه ها
پیش از سخنان فرمانده انتظامی استان کرمانشاه، سرهنگ محمدرضا آمویی، معاون اجتماعی ناجای استان هم در سخنانی از رسانه ها خواست که رویدادهای منفی استان را برجسته نکنند و سعی کنند تا چهره زشتی از کرمانشاه در کشور منعکس نشود.
او به خبرنگاران توصیه کرد که در انتشار اخبار به وضعیت روحی و روانی جامعه و اثرات خبرها توجه بیشتری بکنند.
در پایان این نشست از خبرنگاران فعال استان در حوزه پلیس تقدیر شد.

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.