هوشنگ بازوند شامگاه شنبه در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان کرمانشاه که در سرسرای جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: احداث بندر خشک کرمانشاه در وزارت راه و شهرسازی تصویب و به سازمان راه آهن کشور متولی احداث بنادر خشک کشور ابلاغ شده است.
وی ادامه داد: لازمه جذب سرمایه گذار برای احداث بندرخشک فراهم کردن زیرساخت مثل راه آهن و آزادراه است چرا که وجود این شرایط برای حضور بخش خصوصی الزامی است.
بازوند خاطرنشان کرد: بخش خصوصی در طرح هایی مشارکت خواهد کرد که برایش توجیه اقتصادی داشته باشد و زیرساخت ها فراهم باشد در غیر اینصورت حاضر به سرمایه گذاری نخواهد شد.
استاندار کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه پس از انقلاب تنها ۲ آزادراه تهران- کرج و تهران – قم در کشور احداث شده بود، یادآوری کرد: ساخت آزاد راه در کرمانشاه می تواند به توسعه و پیشرفت اقتصادی استان کمک کند.
وی ادامه داد: اگر بتوانیم هرچه سریعتر در کرمانشاه آزادراه احداث کنیم می توانیم احداث بندرخشک را نیز زودتر به نتیجه رسانده و از مزایای آن برخوردار شویم.
بازوند تصریح کرد: با وزیر راه و شهرسازی به توافق رسیده ایم که اگر سرمایه گذاری ۵۰ درصد هزینه ساخت آزادراه کرمانشاه- همدان را بپردازد، مابقی آن را دولت تقبل کند.
استاندار کرمانشاه تاکید کرد: زمانی که سرمایه گذار ۲۵ سال از مزایای بزرگراه استفاده و از سود آن برخوردار شود به طور قطع کار خوبی را تحویل خواهد داد و این می تواند خیال مردم را از بابت یک آزادراه استاندارد و مطئمن راحت کند.
وی در پایان با تاکید بر اینکه باید برای سرمایه گذاران حریم امنی ایجاد شود، گفت: استان هایی موفق خواهند بود که در این کار و جذب بخش خصوصی بهتر عمل کنند./ایرنا
استاندار کرمانشاه از تصویب احداث بندرخشک در زمینی به مساحت ۴۰۰ هکتار و با اعتباری بالغ بر ۹ هزار میلیارد ریال در استان خبر داد./ بازوند: احداث بندر خشک کرمانشاه در وزارت راه و شهرسازی تصویب و به سازمان راه آهن کشور متولی احداث بنادر خشک کشور ابلاغ شده است. لازمه جذب سرمایه گذار برای احداث بندرخشک فراهم کردن زیرساخت مثل راه آهن و آزادراه است چرا که وجود این شرایط برای حضور بخش خصوصی الزامی است. بخش خصوصی در طرح هایی مشارکت خواهد کرد که برایش توجیه اقتصادی داشته باشد و زیرساخت ها فراهم باشد در غیر اینصورت حاضر به سرمایه گذاری نخواهد شد. اگر بتوانیم هرچه سریعتر در کرمانشاه آزادراه احداث کنیم می توانیم احداث بندرخشک را نیز زودتر به نتیجه رسانده و از مزایای آن برخوردار شویم. با وزیر راه و شهرسازی به توافق رسیده ایم که اگر سرمایه گذاری ۵۰ درصد هزینه ساخت آزادراه کرمانشاه- همدان را بپردازد، مابقی آن را دولت تقبل کند.
دیدگاه