شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20792 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

ما با سامان دهی مخالف نیستیم/محیط زیست نباید ارزان از کنار چالابه بگذرد همراه داشتن حیوانات خانگی به داخل مراکز عرضه غذا در کرمانشاه ممنوع است بیماری‌های شایع فصل بهار پارکینگ‌های کرمانشاه رها شده‌اند بارش پراکنده باران در مناطق شرقی و شمالی کرمانشاه انتشار ۲۸۳ میلیارد ریال اوراق مشارکت سال ۱۴۰۲ شهرداری‌های کشور راه‌اندازی ۹ پروژه مهم کرمانشاه منوط به مصوبه شورای شهر است بیمارستان ‌سرطان‌ کرمانشاه تابستان امسال افتتاح می‌شود «چالابه» سامان می‌گیرد بازدید از اماکن تاریخی کرمانشاه، فردا رایگان است عامل ۸۰ درصد خودکشی‌ها در کرمانشاه از طریق قرص است/سموم کشاورزی عامل خودکشی در مناطق روستایی امسال با خطر افزایش آتش‌سوزی‌ در عرصه‌های محیط‌زیست مواجهیم تکلیف ۴۰۰ واحد صنفی ضایعاتی کرمانشاه چه می‌شود؟ کوچ بهاره عشایر کرمانشاه تا ۱۵ اردیبهشت ادامه دارد ۲۷ هزار نفر در صف «مرگ» قرار دارند بعد از هر کوهنوردی مسیرها غرق در زباله می‌شود/ حال اکوسیستم کوه خوب نیست مسمومیت ۵ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی فصلی در کرمانشاه جوان کرمانشاهی جان دوباره به بیماران پیوند عضو بخشید قهوه خورها بخوانند ضبط ۲۰۰ دستگاه ماینر قاچاق در شهرستان کنگاور

اجرای ابلاغیه کلانشهر کرمانشاه از اول اسفند ماه/لزوم تغییر زیر ساخت های شهر با کلان شهر شدن
29 بهمن 1397 - 13:35
شناسه : 24630
1
از میان یک هزار شهر در کشور تنها 9 شهر جزو کلانشهرها هستند و کرمانشاه در 21 بهمن ماه با ابلاغ وزیر کشور و با جمعیت بیش از یک میلیون نفر به‌عنوان نهمین کلانشهر کرمانشاه معرفی شد. طلوع‌‌کرمانشاه :

اهمیت عنوان کلانشهر استفاده از ظرفیت اسمی و قراردادی آن است و اگر فقط به عنوان کلانشهر اکتفا کنیم، یک ظرفیت اسمی ایجاد کرده‎ایم و فقط اعتبار بیشتر به کلانشهر داده می‎شود که رقمش ناچیز است، در حالی که مفهوم واقعی کلانشهر این است که آن شهر نقش مادر شهر پیدا کرده و تبدیل به یک کلانشهر واقعی شود/بدون شک کلانشهر شدن مزایایی برای شهر و استان کرمانشاه به همراه خواهد داشت که امید است مسئولان نهایت تلاش خود را برای بهره‌گیری از این عنوان بکار گیرند/مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری کرمانشاه با بیان اینکه سالها کرمانشاه کلان‎شهری را یدک می‎کشید اما هیچگاه کلان‌شهر نبوده است، اظهار داشت: خوشبختانه با تلاشی که استاندار در یک سال گذشته برای کلان‌شهر شدن کرمانشاه انجام داد در ۲۱ بهمن ماه امسال کرمانشاه رسما کلان‎شهر شد./منوچهر فخری مرکز اقتصادی سیاسی هر کشور را کلان‎شهرها دانست و گفت: کلان‌شهرها معمولاً از اهمیت سیاسی، اقتصادی، بازرگانی و فرهنگی زیادی برخوردارند و از مراکز مهم اقتصادی و تجاری هر کشور به‌حساب می‌آیند. همچنین کلان‌شهرها، دارای امکانات ورزشی، فرهنگی، آموزشی و گردشگری زیادی هستند و به‌همین علت، پذیرای مسافران دیگر شهرها و کشورها هستند./وی با اشاره به اینکه منابع انسانی شهرداری کرمانشاه ه به عنوان کلان‎شهر ارتقا پیدا خواهد کرد، عنوان کرد: بهره‌مندی بیشتر از مالیات بر ارزش افزوده، نوسازی حمل و نقل‎های درون شهری، افزایش اعتبار در مورد وضع آلودگی شهری، باز آفرینی شهری و احیای بافت‎های فرسوده از مزایای کلانشهر شدن است.

پ
پ

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری کرمانشاه با بیان اینکه برای بازآفرینی زندگی در شهرها نباید از مقوله حمل و نقل شهروندان غافل شد، خاطرنشان کرد: امروزه این موضوع به ویژه در کلانشهرهایی که از وسعت زیادی برخوردارند، چنان با زندگی شهروندان گره خورده که نمی‌توان آن را نادیده گرفت. 

فخری از اختصاص بودجه اعتباری به حمل و نقل درونی شهری کلان‎شهرها خبر داد و گفت: امروزه توسعه حمل و نقل شهری یکی از اصلی‌ترین موضوعات در حل مشکلات و معضلات ترافیک شهری به شمار می‎رود، که یکی از ضروری ترین نیازهای هر جامعه در کنار توسعه اقتصادی و اجتماعی موضوع توسعه صنعت حمل و نقل و بهبود کارایی سیستم‌های حمل و نقل است.

وی با بیان اینکه کلان‎شهر شاخص‌های متعدد و متفاوتی دارد، بیان کرد: با به رسمیت شناخته شدن کرمانشاه به عنوان کلانشهر، باید در زیرساخت‌های شهر تغییراتی ایجاد شود که این همت تمام مسئولان استانی را می‎طلبد تا با انجام خدمات بیشتر مردم را بخاطر کلانشهر شدن خوشحال کنند.

کرمانشاه، با کلان‎شهر شدن اهمیت سیاسی اقتصادی و بازرگانی پیدا می‎کند

رئیس شورای شهر کرمانشاه در گفت‎وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه گفت: کلان‌شهرها معمولا از اهمیت سیاسی، اقتصادی، سیاسی، بازرگانی و فرهنگی  زیادی برخوردارند و از مراکز مهم اقتصادی و تجاری هرکشور به حساب می‎آیند.

غلامرضا امیری با اشاره به اینکه کلان‌شهرها از امکانات و بودجه‎های بیشتری نسبت به سایر شهرها برخوردار خواهند شد، بیان کرد: کلان‌شهرها معمولاً از امکانات بالاتری نسبت به دیگر شهرها برخوردار خواهند شد و با اختصاص دادن بودجه‎های عمرانی، امکان ایجاد مترو و تسهیلات رفاهی برای شهروندان به وجود خواهد آمد.

وی به موضوعات گردشگری، رفاهی، فرهنگی، ورزشی و آموزشی اشاره کرد و گفت: از آنجایی که شهر کرمانشاه استعداد جذب گردشگری را دارد، باید در امر بالابردن استانداردهای کلان‌شهری در این شهر، محور گردشگری و جذب توریسم مورد اهتمام بیشتر قرار بگیرد و توسعه فضای شهری در راستای جذب گردشگر باشد.

رئیس شورای شهر کرمانشاه بیان کرد: توجه به زیرساخت‎های اقتصادی قوی و گسترش سیستم حمل و نقل و در کنار آن مهندسی فرهنگی مطلوب برای توسعه‌ای پایدار می‎تواند کرمانشاه را سریع‌تر به اهداف بلند و جایگاه درخوری در بین کلان‌شهرها برساند.

در نظرگرفتن اعتبارات خاص برای کلان‎شهرها

سخنگوی شورای شهر کرمانشاه در گفت‎وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، با اشاره به اینکه شهرهای با جمعیت یک میلیون  نفر به عنوان کلان‌شهر معرفی می‌شوند، اظهار داشت: در آخرین سرشماری، حدود ۲۵ تا ۴۵ هزار نفر برای تبدیل شدن به کلان‌شهر کم داشتیم، اما با درصد رشد سالانه جمعیت و با توجه به مهاجرت برخی خانوارهای زلزله‌زده به شهر کرمانشاه جمعیت این شهر به بالای یک میلیون نفر رسید.

سیدحجت الله موسوی اجاق با اشاره به اینکه کرمانشاه نهمین کلان‎شهر کشور است، بیان کرد: اعلام یک شهر به عنوان کلان‎شهر تنها بر مبنای جمعیت آن صورت می‌گیرد و شهرهای با جمعیت بیش از یک میلیون نفر به عنوان کلان‌شهر معرفی می‌شوند و کرمانشاه نهمین شهر با جمعیت بالای یک میلیون نفر است.

وی با بیان اینکه کرمانشاه پیش از این کلان‎شهر نبوده است، عنوان کرد: جمعیت کرمانشاه هیچگاه بیش از یک میلیون نفر نبوده است، بنابراین نمی‎تواند در برهه‌ای از زمان جزو کلانشهرها محسوب شده باشد.

وی با بیان اینکه ابلاغیه کلان‌شهر شدن کرمانشاه از اول اسفندماه اجرا می‌شود، خاطرنشان کرد: با کلان‎شهر شدن ردیف‌های اعتباری خاصی در زمینه جمعیتی و محیط زیستی از جمله آلودگی هوا به کرمانشاه تعلق می‌گیرد و همچنین در انتخابات دوره بعد شورای شهر براساس قانون که جمعیت کرمانشاه به یک میلیون رسیده است مردم کرمانشاه ۱۳ نفر را برای عضویت در شورای شهر معرفی می‎کنند.

 اهمیت کلان‌شهرها در اهمیت سیاسی، اقتصادی، بازرگانی و فرهنگی آنهاست که به عنوان مناطق مهم اقتصادی و تجاری محسوب می‎شوند و امکانات مختلف در آنها ایجاد می‎شود.

نگاه کردن به کلان‎شهر از این منظر، این امید را به مردم می دهد که از این پس باید شاهد تخصیص اعتبارات لازم برای توسعه و آبادانی بیشتر باشند/تسنیم

 

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.