جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20720 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

سازمان تئاتر، راه نجات تئاتر استانهاست خرید ۱۰۸ دستگاه اتوبوس درون‌شهری برای کرمانشاه بارندگی‌های شدید مشکلی در سطح استان ایجاد نکرده است تدوین برنامه پنج ساله برای آسفالت معابر شهری کرمانشاه/۵۰ هزار میلیارد ریال از پروژه‌های سرمایه‌گذاری در حال عملیاتی شدن است چرا در رستوران های جهان شهر خلاق خوراک بیشتر دنده کباب و خورشت خلال سرو می شود/نارضایتی مسافران از پرداخت هزینه مضاعف به برخی از سایتهای گردشگری خدمات ویژه سازمان حمل و نقل مسافر در ایام نوروز نکات کلیدی درباره سلامت آجیل شب عید هوای نوروز در کرمانشاه بارانی است اعمال محدودیت های ترافیکی و ممنوعیت ورود تانکرهای حامل سوخت از مرز پرویزخان مراسم تحویل سال در هفت امامزاده و بقعه متبرکه کرمانشاه برگزار می‌شود قضات کشیک در ایام نوروز در دادسرای کرمانشاه فعالیت می‌کنند کرمانشاه در غرقاب ازخودبیگانگی ‌فرهنگی‌ و عدم تعلقات هویتی به سر می برد/ تا چه زمان سطح‌مطالبه ما باید در حد آسفالت و رنگ امیزی جداول باشد آماده‌باش ۱۶۲ جایگاه سوخت کرمانشاه برای ایام نوروز آماده‌باش ۱۲۰۰ نفر برای خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی در کرمانشاه افزایش ۲۴ درصدی بارندگی‌ها در استان کرمانشاه حدود ۱۶ شهر کرمانشاه دچار تنش آبی اعلام ساعت کار اماکن تاریخی کرمانشاه در ایام نوروز ۴۰درصد هتل های برند کرمانشاه پر شده است/هتلداران چاره ای جز گرفتن وام‌کارمزدی سبک ندارند/بی میلی مسافر برای ماندن در اماکن اقامتی میدان آزادی کرمانشاه بازار شیرینی شب عید ۴۸ ساعت آخر داغ می‌شود + قیمت‌ها خودروهای حادثه‌ساز در کرمانشاه توقیف خواهند شد

برج مراقبت پروازی فرودگاه کرمانشاه تا ۷۰ کیلومتر پوشش فرکانسی دارد / باندهای اضطراری باید در نقاط مختلف استان ساخته شود
14 آذر 1396 - 10:42
شناسه : 2498
3
مدیر کل فرودگاه بین‌المللی کرمانشاه: طلوع‌‌کرمانشاه :

مدیر کل فرودگاه بین‌المللی کرمانشاه گفت: باندهای اضطراری باید در نقاط مختلف استان کرمانشاه برای مواقع بحران ساخته شود.

پ
پ

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طلوع، بیست و پنجمین برنامه شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران با حضور  مدیرکل فرودگاه کرمانشاه برگزار شد.

گفتگوی مجتبی بیاتی، مدیرکل فرودگاه کرمانشاه در ادامه آمده است:

آقای مهندس از خودتان بگویید. چطور وارد این صنعت شدید و تاکنون چه سمت‌هایی داشته اید؟

من با کنکور سال ۱۳۷۰ وارد دانشکده هواپیمایی کشوری شدم، در رشته کاردانی مخابرات هواپیمایی تحصیل کردم و تنها دوره FIS مراقبت پرواز را در دانشکده به صورت کارآموزی گذراندم. حدود ۹ ماه نیز در قسمت مراقبت پرواز مهرآباد فعالیت کردم و بعد با سمت تکنسین مخابرات هواپیمایی به فرودگاه بندرعباس منتقل شدم. دو سال و نیم در فرودگاه بندرعباس بودم و علاوه بر شیفت مخابرات در معاونت عملیات هوانوردی و فنی هم کار کردم و به دلیل دوری از وطن به فرودگاه کرمانشاه منتقل شدم و حدود پنج سال در خدمت همکاران عزیزم بودم. سال ۸۰ قرعه به نام من افتاد و به عنوان معاون فرودگاه به آبادان منتقل شدم، فرودگاهی که هشتمین فرودگاه کشور و آلترنیت مهرآباد بود. سال ۸۳ به فرودگاه ایلام منتقل شدم و در یک برهه پنج ساله در پست معاونت فرودگاه و شش سال هم به عنوان مدیر فرودگاه شهدای ایلام در خدمت مردم بودم. اکنون نیز یک سال و دو ماه است که در شهر و ولایت خودمان در خدمت مردم هستم.

وقتی مدیر فرودگاه شدید، قطعا برنامه‌ای برای رشد و اعتلای این فرودگاه داشتید. تاکنون به چه میزان به آن دست یافتید و چقدر باقی مانده و چه موانعی پیش رویتان قرار داشته است؟

من تا اینجا شانس خدمتی خوبی داشتم و همکاران بسیار خوبی در مجموعه دارم. روسای ادارات و فرماندهی سپاه و پلیس و غیره همیشه یاور من بوده اند. دوستان شرکت‌های هواپیمایی و هندلینگ تجربه‌های بالایی داشتند و من خوشحالم که در کنار دوستان افزوده‌هایم را بیشتر کردم. زمانی که برای من ابلاغی در فرودگاه کرمانشاه صادر شد،دکتر مه‌آبادی هفت هشت آیتم را در حکم انتصابم دستور دادند.

یکی از مشکلات اساسی فرودگاه کرمانشاه از لحاظ عوامل پروازی بود که با لطف خدا و عنایت استاندار و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و هیأت مدیره ما توانستیم بهمن سال گذشته اوراق مناقصه را برگزار کنیم.

آن قسمت‌هایی که می‌خواستید به آن برسید و نرسیدید چه بوده است؟ موانع را هم بگویید.

من مدت زیادی نیست که در این فرودگاه هستم و از روز اول خدمت دوستان گفتم که کرمانشاه استان استراتژیکی است و یک هدف برای فرودگاه کرمانشاه منظور کردم که فرودگاه پنجم کشور باشد. امید داریم با وجود مجموعه توانمند این فرودگاه به جایگاه مورد نظر برسیم. فرودگاه کرمانشاه هاب منطقه است و چهار استان همجوار دو ساعت با ما فاصله زمینی دارند. حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد پرازهای ما به استان‌های همجوار است و فرودگاه کرمانشاه باید جایگاه خود را پیدا کند. انشاءالله این جایگاه هم با لطف استاندار و معاونین و شرگت فرودگاه‌ها انجام می‌شود.

گفتید پنجم. الان فکر کنم رتبه یازدهم را دارید؟

الان از لحاظ آماری کرمانشاه در رده‌های ۹،۱۰،۱۱ متغیر است اما من خوشبین هستم که به رتبه پنجم خواهیم رسید.

یکی از طرح‌هایی که در فرودگاه های کشور به طور جدی در حال اجراست، افزایش کیفیت خدمات مسافری است که در مهرآباد و مشهد انجام شده. بعضی از فرودگاه‌ها به صورت خودجوش این طرح را شروع کردند. شما کاری در این زمینه کردید؟

ما یک طرح توسعه ترمینال داریم. ساختمان اداری ما قبلا طبقه اول ترمینال بود و الان حدود پنج ماه است که جا به جا شده ایم و طرحی داریم که قسمتی از ترانزیت را به طبقه اول ببریم و آن بحث ASQ و ساماندهی داخل سالن است که فکر می‌کنم سال آینده به این هدف هم برسیم.

در ماههای اخیر پروازهای مناسبی در فرودگاه برقرار شده است

به یقین می‌گویم که هرچه پرواز در فرودگاه کرمانشاه بگذاریم، تقاضا برایش هست. در این مدت، درصد افزایش پروازهای داخلی ما خوب و قابل قبول بوده است. برای پروازهای خارجی خیلی تلاش داشتیم ولی هنوز به نتیجه نرسیده ایم. پروازهای موردی هم مثل پرواز به نجف در ایام اربعین داشتیم و به دنبال این هستیم که برای افزایش پروازهای داخلی و بین المللی اقدام کنیم.

می‌خواهم به دو توصیه‌ها یا دستورات دکتر مه‌آبادی در زمان انتصاب شما به عنوان مدیر فرودگاه کرمانشاه اشاره کنم. ابتدا توضیحات شما را درباره تداوم و افزایش تعامل با استاندار و استانداری می شیویم.

ارادت خاص به استاندار داریم چون بعد از سال‌ها تجربه به این رسیدیم که با تعامل می‌شود مشکلات را حل کرد. با همگرایی می‌توانیم از پس مشکلات برآییم و برای شروع همین پروژه‌ها ارتباط خوبی که ما توانستیم بین شرکت فرودگاه‌ها و استانداری برقرار کنیم کمک کرد که ما حدود ارزش ۸۰ میلیارد برای پروژه در حال شروع داریم.

دکتر مه‌آبادی همچنین روی توسعه فرودگاه و تسهیل و بهسازی سطوح پروازی تاکید کرده اند، در این مورد هم توضیح دهید.

فرودگاه کرمانشاه در سال ۱۳۵۰ احداث شده است. سال ۱۳۷۵ فقط یک روکش روی عوامل پروازی داشتیم. سال ۸۶ به علت وجود ترک‌های عمقی که روی سطوح پروازی داشتیم، نیاز بود که این عوامل پروازی یا روکش یا اصلاح شود که در نهایت به این نتیجه رسیدیم که عوامل پروازی شامل باند، تاکسی وی، تاکسی وی موازی و اپرون از نوبهسازی شوند. طرح توسعه فرودگاه هم جزو برنامه‌های ماست. ما یک طرح توسعه اپرون هم داریم. اپرون ما حدود ۴۰۰۰متر است که بیشتر از سه “استند” پروازی برای پارک نداریم. انشاالله بتوانیم به ۸ استند پروازی برسیم.

طرح جامع شما مردادماه تصویب شد. دستاوردهای زیادی داشتید که یکی تملک اراضی بود. قدری هم درباره آن صحبت کنید.

سال‌ها دوستان پیگیری کردند که ما توانستیم در سال جاری طرح جامع را به تصویب نهایی هیأت مدیره برسانیم. این را هم بگویم که اراضی فرودگاه کرمانشاه در بین فرودگاه‌های کشور کمترین اراضی در دست فرودگاه است. ما نیاز داریم ۳۰۰ هکتار در سطح جنوبی فرودگاه را به تملک در بیاوریم و مکاتباتی را با مهندس نیک کردار(معاون فنی استانداری کرمانشاه) داشتیم. فرودگاه کرمانشاه هاب منطقه است و ما باید بتوانیم فرودگاه را به راه آهن و مترو وصل کنیم. اینها طرح‌های آتی فرودگاه کرمانشاه است.

درباره افزایش پوشش فرکانسی برای ما توضیح دهید. آیا از این سطح پوشش راضی هستید؟ باتوجه به اینکه شما اهدافی برای فرودگاه در نظر گرفته اید و نشست و برخاست هم صورت می‌گیرد، این پوشش فرکانسی کفایت می‌کند؟

پوشش فرکانسی برج ما با خلبان قبلا محدوده ۳۰کیلومتر بود که با پیگیری‌های انجام شده یک سیستم سامانه فرستنده و گیرنده را در کوه کرندوس نصب کردند که تا ۷۰ کیلومتر توسعه یافته است. یعنی همکاران برج مراقبت پروازی تا ۷۰ کیلومتر پوشش فرکانسی دارند و نگرانی که قبلا دوستان ما برای دیر شدن برقراری ارتباط با پرواز داشتند، از بین رفته است.

شما هم به عنوان مدیر فرودگاه و هم فردی که اینجا ساکن هستید، چه زمانی از وقوع زلزله باخبر شدید و نخستین کاری که انجام دادید، چه بود؟

زلزله ساعت ۲۱:۴۸:۱۶ رخ داد. من کرمانشاه نبودم و برای مأموریت در تهران بودم. از طریق زیرنویس خبر تلویوزیون از وقوع زالزله مطلع شدم. بلافاصله سعی کردم تماس با همکاران برقرار کنم ولی متاسفانه امکان پذیر نیود. شرایطی بود که نگران بودم و تماس ها قطع شده بودند. بالاخره توانستم متوجه شوم که شرایط زمین لرزه چطور بوده است. با معاونانم امیری و شرفایی تماس گرفتک. شرفایی اولین کمیته بحران را تشکیل داد. دوستان عملیات هوانوردی و فرودگاهی هم بررسی و بازرسی عوامل پروازی ساختمان‌ها و سیستم‌های ناوبری داشتند. خوشبختانه این تجهیزات هیچ مشکلی نداشتند و اعلام شد که فرودگاه به صورت ۲۴ ساعته پذیرای پروازها است. من روز بعد به فرودگاه رسیدم. دوستان دو جلسه کمیته مدیریت بحران را برقرار کرد بودند. در اولین روز حدود ۱۷۷ نشست و برخاست در فرودگاه انجام شد. در شرایط عادی اگر ما می‌خواستیم به طور کامل از فرودگاه استفاده کنیم، حداکثر ۶۵ نشست وبرخاست انجام می‌شد.

– خدارا شکر که زیرساخت‌های فرودگاه آسیبی ندید. طبیعتا این موضوع کمک کرد که شما امدادرسانی را بهتر انجام دهید. اینطور نیست؟

بله درست است. واقعیت این است که ساخت و سازهای فرودگاهی با نظارت‌های بسیار خوب شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی کشور انجام می‌گیرد. به همین دلیل زیرساخت‌ها خوب بود و صدمه و مشکلی برای فرودگاه پیش نیامد.

بخشی از کارهایی که در فرودگاه انجام می‌دادید، تعاملاتی بود که با ستاد شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران در مورد عملکردتان داشتید. در این مورد هم صحبت کنید.

زمانی که این فاجعه پیش آمد، با همه اعضای هیأت مدیره در تماس بودیم. در سطوح تعامل پروازی، مشکل خودرو داشتیم و کمتر از ۱۲ساعت مسئولان محترم شکرت در تهران ماشین آلات را به ما تحویل دادند. همچنین تعدادی بی سیم کم داشتیم که خیلی سریع برای ما آماده کردند. انصافا مدیرعامل و قائم مقام مدیرعامل باتوجه به بازدیدی که از فرودگاه داشتند، پشتیبانی بسیار خوبی از همکاران ما داشتند و حتی دکتر آخوندی(وزیر راه و شهرسازی) که آمدند و از عملیات فرودگاه بازدید داشتند، باعث دلگرمی همکاران ما شد.

می‌خواهم کمی ریزتر توضیح دهید من آمده ام که این صحبت‌ها را بشنوم اگرچه خوشایند نیست. درباره شب و روزهای سختی که در امدادرسانی گذشت، توضیح دهید. من همواره با خودم فکر می‌کنم که امدادرسانی در این شرایط چقدر سخت است؛ اینکه انسان خودش غم دارد و نیاز به التیام بخش دارد و اقوام و عزیزش را از دست داده و باید در آن هنگام استانداردها را رعایت کند و کار کند و خم به ابرو نیاورد. همیشه با خودم فکر می‎‌کنم چقدر سخت است که در چنین موقعیتی کار کنیم. باید خیلی محکم باشید تا بتوانید در چنین شرایطی امدادرسانی کنید و اجازه ندهید احساسات بر شما غلبه کند. حالا شما کمی راحت‌تر درباره سختی‌هایی که داشت صحبت کنید.

به قول شاعر که “چو عضوی به درد آورد روزگار/ دگر عضوها را نماند قرار.” واقعا ما هم مثل تمامی مردم استان و همه هموطنانمان دردمند بودیم. البته به خاطر مانورهایی که ما در طول سال‌ برگزار می‌کنیم، هر کدام از همکاران ما کار خود را در زمان امدادرسانی و با وجود ناراحتی هایی که داشتند، به خوبی انجام داد. همکاران سپاه و حفاظت کار اصلی خود را که تامین امنیت بود، انجام دادند. عملیات ایمنی زمینی و معاونت اجرایی و غیره کار خود را انجام دادند و تداخل کاری نداشتیم. دوستان ما شاید بیست و چهار ساعت نتوانستند استراحت کنند. از همه آنها سپاسگزارم که هرچه را در توان داشتند، مضاعف کردند و در اختیار امدادرسانی گذاشتند. ما با خودان فکر می کردیم که اگر لحظه ای تعلل کنیم، ممکن است جان انسانی از دست برود.

آقای بیاتی؛ آخرین آمار امدادرسانی را ارائه کنید

در ۱۰ روز گذشته ۹۰۷ نشست و برخاست و پرواز غیربرنامه‌ای، امدادی، پشتیبانی و باری داشتیم. اعزام ۲۷۸ مصدوم در دو روز اول انجام گرفت و پذیرش محموله حدود ۱۳۴۰ تا ۱۳۵۰ تن بود که کمک‌های دولت و مردم بودند و سازمان بهداشت جهانی هم کمک کرد.

زمانی که امداد رسانی می‌کردید، آیا نقطه ضعفی از فرودگاه بود که خود را بیشتر نشان دهد که باعث شود شما بعد امدادرسانی آن نقطه ضعف را برطرف سازید؟

در شرایط بحران غیرت دوستان خیلی از خلأها را می‌پوشاند و این در شرایط عادی نیست. ما اتفاقا درخواست‌ داشتیم که فرودگاه کرمانشاه به عنوان هاب منطقه بتواند استان‌های همجوار را بپوشاند. همچنین نواقصی داشتیم که برای هیأت مدیره فرستادیم که در صورنت موافقت، کمک بسیار خوبی برای فرودگاه کرمانشاه و استان‌های همجوار می‌شود. وقتی که نمی‌توانستیم بیشتر از چهار پرواز هم زمان داشته باشیم و این عدد در جریان امدادرسانی به عدد ۱۵ رسید، یعنی همگرایی دوستان بوده است.

آیا به این فکر کردید که ای کاش فرودگاه دیگری در استان وجود داشت؟

به نظر من، خوب است که در سطح استان باندهای اضطراری تهیه شود. ما یک باند اضطراری داریم و می‌شود در جاهای دیگر استان باندهای اضطراری ساخته شود که در زمان بحران مورد استفاده قرار گیرد.

فرودگاه جزو مجموعه‌هایی بود که در زمان بحران فعالیت می‌کرد و الحمدلله شما و همکارانتان و تمامی عوامل استانی تلاش خوبی برای امدادرسانی انجام دادید. اگر فرودگاه نمی‌توانست کار خود را درست انجام دهد، چه اتفاقی می‌افتاد؟

اگر ما توانسته باشیم از این ۲۷۸ مصدوم جان یک نفر حفظ کنیم، همین برای ما کافی است. اینکه ۲۷۸ مصدوم به مهرآباد اعزام شدند؛ آنهم در حالی که درصد بالایی از آنها شرایط خوبی نداشتند، نشان از اهمیت کار فرودگاه دارد. که اگر فروگاه و کمک‌های به موقع نبود، شاید خیلی از این مردم جان می‌باختند.

اجازه دهید کمی هم درباره خود شما گفتگو کنیم. لطفا کمی درباره خودتان و زندگی شخصیتان صحبت کنید. چه سالی و کجا به دنیا آمدید؟

من متولد ۷هفتم آبان ۱۳۴۸ کرمانشاه هستم و مدت ۲۴ سال سابقه خدمت دارم. بنده در زمان دانشجویی سال ۷۰ متاهل بودم و چهار فرزند و دو داماد و دو نوه دارم. خداوند متعال هرچه خواستم به من داده است و از خدا می‌خواهم آنچه را که به همه ما داده است، از ما نگیرد.

تاکنون در حوزه کاری آرزویی داشته اید که برآورده نشده باشد؟

من خیلی خوش شانس بودم و هرآنچه را آرزو داشته ام، خدا به من داده است. ما ۸۰ مدیر بودیم که سه سال پیش از ما تست گرفتند و گفتند که از جمع ما ۸۰ نفر، فقط دو سه نفر استرس ندارند. این تست که تمام شد، پزشک مرا صدا کرد و گفت شما جزو کسانی بودی که کم‌ترین استرس را داری. من سعی کردم که استرس‌هایم را به حداقل برسانم.

اگر به روز اول برگردید، بازهم وارد این حرفه می‌شوید؟

الان هم که هواپیمایی را در آسمان می‌بینم، می‌ایستم و نگاهش می‌کنم.صنعت هوانوردی، صنعت بسیار خاص و خوب است و پرستیژ کاری بالایی دارد. اگر به اول برگردم، شاید مثل همان موقع استخدام سازمان هواپیمایی و بعد شرکت فرودگاه‌ها شوم.

بهترین و بدترین خاطره شما در عرصه کاری چه بوده است؟

سال ۸۲ ساعت ۱۵ عصر زمانی که از محل کارم در فرودگاه آبادان می خواستم به منزل بروم، زمانی که به در خروجی نزدیک شدم، دیدم یک سرباز در حال گریه کردن و داد زدن است. او گفت که این سرباز در کیوسک نگهبانی شهید شده است. تمام اتاقکش پر خون شده بود و یکی از خاطرات بد من آن روز بود که فکر می‌کنم هیچ وقت آن را فراموش نمی‌کنم. او را می‌شناختم. روحش شاد باشد.

بهترین خاطره ام نیز مربوط به ۱۷ مهر سال ۱۳۷۰ می شود که قبولی کنکور ار اعلام کردند و شروع زندگی دیگری برایم بود. فکر کنم در میان ۲۸۰ نفر نفر سیزدهم شدم.

روابط عمومی کرمانشاه توانست در مدت امدادرسانی عملکرد خوبی داشته باشد. من باور نمی‌کنم در مجموعه‌ای نگاه مدیریت به یک مقوله نگاه علمی و کارشناسی نباشد و آن مجموعه رشد کند. شما روابط عمومی را چطور می‌بینید؟

طی دو سه روز فاجعه زلزله می‌توان گفت که سایت شرکت فرودگاه‌ها در قُرق آقای بیگ پور بود. ما این اطلاع رسانی را مدیون او هستیم و از او تشکر و قدردانی می‌کنم که توانست تلاش دوستان را به تصویر بکشد. من واقعا به اهمیت روابط عمومی اعتقاد دارم.

سخنانی که از دل برآمد و بر دل نشست

در جریان برگزاری بیست و پنجمین برنامه مهمان هفته، علاوه بر مدیرکل فرودگاه کرمانشاه، دو تن از مسئولان استانی هم سخن گفتند که در ادامه با هم می خوانیم:

اظهار نظر مهندس نیک کردار، معاون استانداری کرمانشاه درباره امدادرسانی فرودگاه به زلزله زدگان:

_ روز دوشنبه در فرودگاه غوغایی بود. من به فرودگاه که آمدم، گفتند همین الان ۳۳ هلی کوپتر در آسمان در حال پرواز و نقل و انتقال مجروحان است. برخی از مجروحان بدحال به تهران منتقل می‌شدند. ما همان روز اول ساعت ۹صبح باتوجه به وسعت خرابی‌ها و مجروحین حدس زدیم که به فرودگاه از لحاظ انتقال مجروحین بایستی خیلی سریع فعال شود. من به مهندس نجفی(نماینده تام الاختیار استانداری در فرودگاه کرمانشاه) که تجربه مدیریت بحران را داشت، گفتم که می‌خواهم شما را به فرودگاه بفرستم. او بلافاصله قبول کرد و مهندس شرفایی و مهندس نجفی باهم همراه شدند و نمایندگان دانشگاه علوم پزشکی و فوریت‌های پزشکی و ارتش و سپاه و هلال احمر را هماهنگ کردند و سازمان راهداری و حمل و نقل پایانه‌ها که کمک شایانی کردند و بارهایی را که توسط هواپیما می‌آمد، مجانی حمل می‌کردند. از همان ساعات اولیه یک هماهنگی عالی در فرودگاه داشتیم. طی هفت روز ۹۰۷ نشست و برخاست انجام شد. دوستان می‌گفتند بعضی از ساعات ۱۵ هواپیما اینجا پارک شده بود. استاندارد فرودگاه کرمانشاه چهار هواپیما برای پارک است. نشست و برخاست متوالی هواپیما و هلی کوپتر اینجا انجام می‌شد. اینها با برج مراقبت در تماس بودند و می‌پرسیدند که به فرودگاه بیایند یا به بیمارستان بروند. حداکثر پرواز روزانه فرودگاه کرمانشاه ۱۳ پرواز است که ۲۶نشست و برخاست می شود، در حالی که در جریان امدادرسانی ما ۱۴۰ پرواز در یک روز داشتیم و نشست و برخاست حدود پنج برابر حالت عادی بود! کنترل پرواز و برج و ایمنی زمینی و همه همکاران کار کردند تا این۹۰۷نشست و برخاست انجام شود و خوشبختانه ما یک حادثه کوچک هم نداشتیم؛ آن هم در آن حالت که آمبولانس و هلی کوپتر و هواپیما و این همه آدم که در باند از این طرف به آن طرف می‌رفتند. این همه شلوغی با تجربه و مدیریت درست آقای بیاتی و همه همکاران در تمام این روزها ما کوچک‌ترین مسأله‌ای در نشست و برخاست نداشتیم. ۱۳۴۰تن بار در اینجا تخلیه شد و حدود ۴۰ تن هم بار خارجی داشتیم. این در واقع یک کار و نقطه بسیار درخشان بود. آقای “گری لوئیس” نماینده سازمان ملل به کرمانشاه آمده بود و با من جلسه‌ای داشت. او در صحبت‌هایش گفت که فردا در تهران همایش فرودگاه و آمادگی در برابر بلایا(GARD) با شرکت فرودگاه‌ها درباره شرایط بحران در فرودگاه مهرآباد دارد و آنجا خواهم گفت که اصل همایش در فرودگاه کرمانشاه برگزار شده است. من اقدامات انجام شده در فرودگاه کرمانشاه را برای ایشان توضیح دادم و و نیز خوشحال شد و فردایش در همایش گارد به عملکرد فرودگاه کرمانشاه اشاره کرد و به من قول داد که دومین مانور در فرودگاه کرمانشاه برگزار می‌شود.

اظهار نظر نجفی، نماینده تام الاختیار استانداری در فرودگاه کرمانشاه:

اگرچه زلزله دردآور بود، ولی عملکرد فرودگاهیان و سایر نهادها یک عملکرد درخشان بوده است و یک نمره بسیار خوب را به یادگار خواهد گذاشت. در جریان امدادرسانی، ما چند روزی در فرودگاه بودیم و زحمات دوستان را از نزدیک می‌دیدیم. من خودم بحران‌های زیادی تجربه کردم؛ از جمله زلزله لرستان. همچنین سالها مدیرکل بحران بوده ام. سه سال هم مدیرکل دفتر فنی بودم. مدتی هم سرپرست عمران بودم و الان هم خدمت همکاران استانداری هستم و در چند کمیسیون‌ها عضوم. به طور شفاف می‌گویم که در این زلزله همکاران فرودگاه خیلی به ما کمک کردند؛ از خود مهندس بیاتی تا نیروهای ایمنی. آنها آنقدر می‌دویدند که انرژی ما را دو تا سه برابر می‌کردند. وی اعلام کرد که حدود ۹۰۷ پرواز انجام شده و حدود ۱۳۵۵تن بار جابجا شده است. اگر این هماهنگی نبود، با وجود انجام این تعدد پرواز مشکل ایجاد می‌شد.

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.