پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20720 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

سازمان تئاتر، راه نجات تئاتر استانهاست خرید ۱۰۸ دستگاه اتوبوس درون‌شهری برای کرمانشاه بارندگی‌های شدید مشکلی در سطح استان ایجاد نکرده است تدوین برنامه پنج ساله برای آسفالت معابر شهری کرمانشاه/۵۰ هزار میلیارد ریال از پروژه‌های سرمایه‌گذاری در حال عملیاتی شدن است چرا در رستوران های جهان شهر خلاق خوراک بیشتر دنده کباب و خورشت خلال سرو می شود/نارضایتی مسافران از پرداخت هزینه مضاعف به برخی از سایتهای گردشگری خدمات ویژه سازمان حمل و نقل مسافر در ایام نوروز نکات کلیدی درباره سلامت آجیل شب عید هوای نوروز در کرمانشاه بارانی است اعمال محدودیت های ترافیکی و ممنوعیت ورود تانکرهای حامل سوخت از مرز پرویزخان مراسم تحویل سال در هفت امامزاده و بقعه متبرکه کرمانشاه برگزار می‌شود قضات کشیک در ایام نوروز در دادسرای کرمانشاه فعالیت می‌کنند کرمانشاه در غرقاب ازخودبیگانگی ‌فرهنگی‌ و عدم تعلقات هویتی به سر می برد/ تا چه زمان سطح‌مطالبه ما باید در حد آسفالت و رنگ امیزی جداول باشد آماده‌باش ۱۶۲ جایگاه سوخت کرمانشاه برای ایام نوروز آماده‌باش ۱۲۰۰ نفر برای خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی در کرمانشاه افزایش ۲۴ درصدی بارندگی‌ها در استان کرمانشاه حدود ۱۶ شهر کرمانشاه دچار تنش آبی اعلام ساعت کار اماکن تاریخی کرمانشاه در ایام نوروز ۴۰درصد هتل های برند کرمانشاه پر شده است/هتلداران چاره ای جز گرفتن وام‌کارمزدی سبک ندارند/بی میلی مسافر برای ماندن در اماکن اقامتی میدان آزادی کرمانشاه بازار شیرینی شب عید ۴۸ ساعت آخر داغ می‌شود + قیمت‌ها خودروهای حادثه‌ساز در کرمانشاه توقیف خواهند شد

پزشکان حق ندارند بیمار را مجبور به مراجعه به رادیولوژی و آزمایشگاه خاص کنند
23 مرداد 1396 - 11:15
شناسه : 259
5
رییس انجمن حمایت از حقوق مصرف کننده کرمانشاه: طلوع‌‌کرمانشاه :

رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کننده استان کرمانشاه الزام بیماران برای مراجعه به مرکز آزمایشگاهی، رادیولوژی و سونوگرافی خاص از سوی پزشکان را تخلف دانست.

پ
پ

عبدالرضا یاری در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه کرمانشاه، اظهار کرد: یکی از مواردی که گاهی مردم نسبت به آن شکایت دارند، مربوط به خدمات رادیولوژی، آزمایش، سونوگرافی و حتی گرفتن دارو است.

وی ادامه داد: در این خصوص دو دسته تخلف داریم، یک دسته اینکه گاهی اصلا خدماتی مانند رادیولوژی و … نیاز نیست، اما پزشک به هر دلیلی برای استفاده بیشتر، بیمار را ملزم به انجام این خدمات می‌کند که بر اساس ماده چهار قانون تعزیرات حکومتی، این کار تخلف است و جرائمی مانند از دو تا ۱۰ برابر مبلغ اخذ شده جریمه نقدی، درج در پرونده، توبیخ کتبی و … برای پزشک در نظر گرفته می‌شود.

یاری ادامه داد: روندی که در این بین وجود دارد این است که بیمار باید شکایت خود را به کمیسیونی به نام کمیسیون ماده یازده ارجاع دهد که متشکل از سه عضو است که همه آنها از پزشکان، نماینده نظام پزشکی و نماینده وزارت بهداشت (معمولا رئیس دانشگاه علوم پزشکی) هستند.

وی با بیان اینکه شکایت فقط از طریق این کانال قابل ارجاع به تعزیرات حکومتی و یا دادسرا است، خاطرنشان کرد: متاسفانه اکثر شکایاتی که به این کمیسیون می‌رود منجر به تشکیل پرونده در تعزیرات حکومتی نمی‌شود.

رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کننده استان کرمانشاه تاکید کرد: موضوع دیگر این است که گاهی پزشکان بیمار را ملزم می‌کنند به یک مرکز خدمات رادیولوژی، آزمایشگاه و یا حتی داروخانه خاص مراجعه کند که این کار نیز تخلف است.

یاری با بیان اینکه بر اساس ماده هشت قانون حمایت از حقوق مصرف کننده این کار تبانی محسوب می‌شود و تخلف است، یادآوری کرد: برای این تخلف نیز جرائمی در نظر گرفته شده و پرونده باز هم باید از همان کمیسیون ماده یازده به تعزیرات حکومتی یا دادسرا ارجاع شود.

وی خاطرنشان کرد: اینکه تمام شکایات باید از همین کانال کمیسیون ماده یازده عبور کند باعث می‌شود اکثر شکایات منجر به پرونده در تعزیرات حکومتی یا دادسرا نشود.

به گفته این مسئول، در سال‌های گذشته مکاتباتی انجام شده که افراد دیگری غیر از پزشکان نیز در این کمیسیون حق رای داشته باشند، اما این امر نیاز به اصلاح قانون دارد و زمان بر است.

رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کننده استان کرمانشاه گفت: البته نماینده تعزیرات حکومتی می‌تواند در این کمیسیون باشد، اما حق رای ندارد.

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.