چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20823 تعداد نوشته های امروز : 4×

آخرین خبرها

درباره سندرم درس (DRESS) / چرا ایجاد می شود، چگونه درمان می شود و عوارض ماندگار آن چیست؟ افزایش ۱۶ درصدی متوفیان تصادفات ترافیکی در کرمانشاه وقتی برخی نانوایی‌های کرمانشاه نان را گران‌تر می‌فروشند نگاه ویژه شهردار کرمانشاه به مشکلات و تلاش برای رفع آنها حذف کامل کروکی کاغذی در کرمانشاه بکارگیری اتباع غیرمجاز در واحدهای کشاورزی و تولیدی استان کرمانشاه ممنوع است امیدواری برای بارش‌های خوب در اردیبهشت کرمانشاه/ رشد ۱۵ درصدی بارش‌ها مراقب دام کلاهبردان به اسم«فروش سوالات کنکور» باشید حلقه انگشتری که کار را به جای باریک کشاند مسئولان برای توسعه راه‌های جاده‌ای روستاهای پاوه چاره‌اندیشی کنند قطار شهر با شتاب پیش خواهد رفت/ از نقد منصفانه استقبال می کنیم/تعلل و انفعال شورای شهرکرمانشاه صدای شهردار را درآورد استاندار: وضعیت شورای شهر کرمانشاه تا ۲ هفته آینده تعیین تکلیف خواهد شد انتقاد یک استاد دانشگاه به تاثیرات منفی تاخیر در تایید و ابلاغ بودجه مدیریت شهری کم‌خطر اما پردردسر! دیدار شهردار و مدیران شهرداری کرمانشاه با فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم(ص)+گزارش تصویری پرخاشگری یکی از علل اصلی وقوع نزاع در کرمانشاه است اعزام اولین گروه از زائران کرمانشاه به عمره مفرده مستاجران مراقب سامانه «خودنویس املاک» باشند ۵ توصیه کلیدی برای مدیریت استرس کنکوری‌ها «هجیج» سال آینده کاندیدای ثبت جهانی خواهد شد

اصفهان قرار است فی سبیل الله ۱۴ هزار واحد مسکونی در مناطق زلزله زده بسازد! / مهندسین بیکار کرمانشاه همچنان خارج از گود
18 آذر 1396 - 8:52
شناسه : 2614
0
گزارش طلوع؛ طلوع‌‌کرمانشاه :

رئیس ستاد مدیریت بحران اصفهان گفت: اصفهان ۱۴ هزار واحد مسکونی زلزله غرب کشور را بازسازی و نوسازی خواهد کرد.

پ
پ

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی طلوع، گویی قرار است مهر بیکاری تا ابد بر پیشانی استانی بماند که روزگاری مردمانش تا آخرین قطره خون در برابر متجاوزان خونخوار بعثی ایستادند.

چند صباحی است که زلزله داغ مردمان سینه ستبر ایران را تازه کرده، داغی که از بیکاری و فقر و اعتیاد و هزاران مشکل به وجود آمده است.

اگر نبود حضور رهبر معظم انقلاب در میان زلزله زدگان این دیار و کمک‌های بشردوستانه از اقصا نقاط ایران، اندوه جانکاه مادران و پدران داغدار در زلزله، هرگز امیدی به آینده باقی نمی‌گذاشت.

تاسف بار تر از وضعیت موجود، بیکار تر شدن استانی است که سال هاست گوی سبقت را در بیکاری از همه استانها گرفته، حالا قرار است، سازندگی و آبادانی مناطق زلزله زده به غیر سپرده شود.

این روزها شاهد اعتراضات گسترده مهندسین کرمانشاهی نسبت به بکارگیری اصفهانی ها برای بازسازی هستیم.

هرچه که مسئولان کرمانشاه منکر این ماجرا شوند، باز هم دست مریزاد به اصفهانی ها… منصور شیشه‌فروش رئیس ستاد مدیریت بحران اصفهان به صراحت گفته است: با توجه به وقوع زلزله در غرب کشور، استان اصفهان قسمتی از درمان و همچنین کمک‌های مردمی و بازسازی مناطق زلزله ‌زده را بر عهده گرفت.

وی افزود: تیم‌های امداد و نجات استان اصفهان اولین تیم‌های بودند که در مناطق زلزله‌زده حضور پیدا کردند که این نشان از آمادگی نیروهای امداد استان اصفهان برای مقابله با بلایای طبیعی به وجود آمده دارد.

رئیس ستاد مدیریت بحران استان اصفهان تصریح کرد: با توجه به راه اندازی بیمارستان صحرایی در مناطق زلزله ‌زده در کرمانشاه با همکاری پزشکان و پرستاران و تیم‌های بهداشتی درمانی استان اصفهان روزانه پنج هزار نفر به بیمارستان مراجعه کرده و مداوا می‌شوند.

وی عنوان کرد: بیش از ۱۷۰ محموله از طریق استان اصفهان از طرف مردم و نهادهای مانند هلال احمر، کمیته امداد، سپاه و سایر نهادهای مرتبط برای مناطق زلزله‌زده غرب کشور ارسال شده است.

شیشه‌فروش با بیان اینکه استان اصفهان ۱۴ هزار واحد مسکونی زلزله غرب کشور را بازسازی و نوسازی خواهد کرد، بیان داشت: تیم ارزیابی برای واحدهای مسکونی از بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان برای بررسی شرایط مسکن به غرب کشور اعزام شده و به‌ زودی بحث آواربرداری، بازسازی و تعمیرات منازل مسکونی آغاز می‌شود.

این مسئول اصفهانی به صراحت عنوان کرده که اصفهانی ها قرار است نقش محوری در بازسازی و نوسازی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه داشته باشند.

اما بنیاد مسکن استان کرمانشاه حضور مهندسین اصفهانی در استان کرمانشاه که خود قریب به ۱۴ هزار مهندس دارد، را اینگونه توجیه کرده که اصفهانی ها مفتی کار می‌کنند اما مهندسین استان بیش از ۱۰ برابر تعرفه پول می خواهند، ادعایی که مهندسین کرمانشاه آن را رد کرده و معتقدند ماجرا مفتی کار کردن غیربومی ها نیست….

مهندسین کرمانشاه همچنان نسبت به این تصمیم معترض اند و خواستار ورود مقامات ارشد به این موضوع هستند.

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.