جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20720 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

سازمان تئاتر، راه نجات تئاتر استانهاست خرید ۱۰۸ دستگاه اتوبوس درون‌شهری برای کرمانشاه بارندگی‌های شدید مشکلی در سطح استان ایجاد نکرده است تدوین برنامه پنج ساله برای آسفالت معابر شهری کرمانشاه/۵۰ هزار میلیارد ریال از پروژه‌های سرمایه‌گذاری در حال عملیاتی شدن است چرا در رستوران های جهان شهر خلاق خوراک بیشتر دنده کباب و خورشت خلال سرو می شود/نارضایتی مسافران از پرداخت هزینه مضاعف به برخی از سایتهای گردشگری خدمات ویژه سازمان حمل و نقل مسافر در ایام نوروز نکات کلیدی درباره سلامت آجیل شب عید هوای نوروز در کرمانشاه بارانی است اعمال محدودیت های ترافیکی و ممنوعیت ورود تانکرهای حامل سوخت از مرز پرویزخان مراسم تحویل سال در هفت امامزاده و بقعه متبرکه کرمانشاه برگزار می‌شود قضات کشیک در ایام نوروز در دادسرای کرمانشاه فعالیت می‌کنند کرمانشاه در غرقاب ازخودبیگانگی ‌فرهنگی‌ و عدم تعلقات هویتی به سر می برد/ تا چه زمان سطح‌مطالبه ما باید در حد آسفالت و رنگ امیزی جداول باشد آماده‌باش ۱۶۲ جایگاه سوخت کرمانشاه برای ایام نوروز آماده‌باش ۱۲۰۰ نفر برای خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی در کرمانشاه افزایش ۲۴ درصدی بارندگی‌ها در استان کرمانشاه حدود ۱۶ شهر کرمانشاه دچار تنش آبی اعلام ساعت کار اماکن تاریخی کرمانشاه در ایام نوروز ۴۰درصد هتل های برند کرمانشاه پر شده است/هتلداران چاره ای جز گرفتن وام‌کارمزدی سبک ندارند/بی میلی مسافر برای ماندن در اماکن اقامتی میدان آزادی کرمانشاه بازار شیرینی شب عید ۴۸ ساعت آخر داغ می‌شود + قیمت‌ها خودروهای حادثه‌ساز در کرمانشاه توقیف خواهند شد

اصفهان قرار است فی سبیل الله ۱۴ هزار واحد مسکونی در مناطق زلزله زده بسازد! / مهندسین بیکار کرمانشاه همچنان خارج از گود
18 آذر 1396 - 8:52
شناسه : 2614
0
گزارش طلوع؛ طلوع‌‌کرمانشاه :

رئیس ستاد مدیریت بحران اصفهان گفت: اصفهان ۱۴ هزار واحد مسکونی زلزله غرب کشور را بازسازی و نوسازی خواهد کرد.

پ
پ

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی طلوع، گویی قرار است مهر بیکاری تا ابد بر پیشانی استانی بماند که روزگاری مردمانش تا آخرین قطره خون در برابر متجاوزان خونخوار بعثی ایستادند.

چند صباحی است که زلزله داغ مردمان سینه ستبر ایران را تازه کرده، داغی که از بیکاری و فقر و اعتیاد و هزاران مشکل به وجود آمده است.

اگر نبود حضور رهبر معظم انقلاب در میان زلزله زدگان این دیار و کمک‌های بشردوستانه از اقصا نقاط ایران، اندوه جانکاه مادران و پدران داغدار در زلزله، هرگز امیدی به آینده باقی نمی‌گذاشت.

تاسف بار تر از وضعیت موجود، بیکار تر شدن استانی است که سال هاست گوی سبقت را در بیکاری از همه استانها گرفته، حالا قرار است، سازندگی و آبادانی مناطق زلزله زده به غیر سپرده شود.

این روزها شاهد اعتراضات گسترده مهندسین کرمانشاهی نسبت به بکارگیری اصفهانی ها برای بازسازی هستیم.

هرچه که مسئولان کرمانشاه منکر این ماجرا شوند، باز هم دست مریزاد به اصفهانی ها… منصور شیشه‌فروش رئیس ستاد مدیریت بحران اصفهان به صراحت گفته است: با توجه به وقوع زلزله در غرب کشور، استان اصفهان قسمتی از درمان و همچنین کمک‌های مردمی و بازسازی مناطق زلزله ‌زده را بر عهده گرفت.

وی افزود: تیم‌های امداد و نجات استان اصفهان اولین تیم‌های بودند که در مناطق زلزله‌زده حضور پیدا کردند که این نشان از آمادگی نیروهای امداد استان اصفهان برای مقابله با بلایای طبیعی به وجود آمده دارد.

رئیس ستاد مدیریت بحران استان اصفهان تصریح کرد: با توجه به راه اندازی بیمارستان صحرایی در مناطق زلزله ‌زده در کرمانشاه با همکاری پزشکان و پرستاران و تیم‌های بهداشتی درمانی استان اصفهان روزانه پنج هزار نفر به بیمارستان مراجعه کرده و مداوا می‌شوند.

وی عنوان کرد: بیش از ۱۷۰ محموله از طریق استان اصفهان از طرف مردم و نهادهای مانند هلال احمر، کمیته امداد، سپاه و سایر نهادهای مرتبط برای مناطق زلزله‌زده غرب کشور ارسال شده است.

شیشه‌فروش با بیان اینکه استان اصفهان ۱۴ هزار واحد مسکونی زلزله غرب کشور را بازسازی و نوسازی خواهد کرد، بیان داشت: تیم ارزیابی برای واحدهای مسکونی از بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان برای بررسی شرایط مسکن به غرب کشور اعزام شده و به‌ زودی بحث آواربرداری، بازسازی و تعمیرات منازل مسکونی آغاز می‌شود.

این مسئول اصفهانی به صراحت عنوان کرده که اصفهانی ها قرار است نقش محوری در بازسازی و نوسازی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه داشته باشند.

اما بنیاد مسکن استان کرمانشاه حضور مهندسین اصفهانی در استان کرمانشاه که خود قریب به ۱۴ هزار مهندس دارد، را اینگونه توجیه کرده که اصفهانی ها مفتی کار می‌کنند اما مهندسین استان بیش از ۱۰ برابر تعرفه پول می خواهند، ادعایی که مهندسین کرمانشاه آن را رد کرده و معتقدند ماجرا مفتی کار کردن غیربومی ها نیست….

مهندسین کرمانشاه همچنان نسبت به این تصمیم معترض اند و خواستار ورود مقامات ارشد به این موضوع هستند.

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.