جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20720 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

سازمان تئاتر، راه نجات تئاتر استانهاست خرید ۱۰۸ دستگاه اتوبوس درون‌شهری برای کرمانشاه بارندگی‌های شدید مشکلی در سطح استان ایجاد نکرده است تدوین برنامه پنج ساله برای آسفالت معابر شهری کرمانشاه/۵۰ هزار میلیارد ریال از پروژه‌های سرمایه‌گذاری در حال عملیاتی شدن است چرا در رستوران های جهان شهر خلاق خوراک بیشتر دنده کباب و خورشت خلال سرو می شود/نارضایتی مسافران از پرداخت هزینه مضاعف به برخی از سایتهای گردشگری خدمات ویژه سازمان حمل و نقل مسافر در ایام نوروز نکات کلیدی درباره سلامت آجیل شب عید هوای نوروز در کرمانشاه بارانی است اعمال محدودیت های ترافیکی و ممنوعیت ورود تانکرهای حامل سوخت از مرز پرویزخان مراسم تحویل سال در هفت امامزاده و بقعه متبرکه کرمانشاه برگزار می‌شود قضات کشیک در ایام نوروز در دادسرای کرمانشاه فعالیت می‌کنند کرمانشاه در غرقاب ازخودبیگانگی ‌فرهنگی‌ و عدم تعلقات هویتی به سر می برد/ تا چه زمان سطح‌مطالبه ما باید در حد آسفالت و رنگ امیزی جداول باشد آماده‌باش ۱۶۲ جایگاه سوخت کرمانشاه برای ایام نوروز آماده‌باش ۱۲۰۰ نفر برای خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی در کرمانشاه افزایش ۲۴ درصدی بارندگی‌ها در استان کرمانشاه حدود ۱۶ شهر کرمانشاه دچار تنش آبی اعلام ساعت کار اماکن تاریخی کرمانشاه در ایام نوروز ۴۰درصد هتل های برند کرمانشاه پر شده است/هتلداران چاره ای جز گرفتن وام‌کارمزدی سبک ندارند/بی میلی مسافر برای ماندن در اماکن اقامتی میدان آزادی کرمانشاه بازار شیرینی شب عید ۴۸ ساعت آخر داغ می‌شود + قیمت‌ها خودروهای حادثه‌ساز در کرمانشاه توقیف خواهند شد

یدا… محبی: نمی‌شود ۲ ماه مانده به المپیک سر بزنند و انتظار داشته باشند ۳۰ مدال بیاوریم! /نه پولی ندادند و خوردند تمام شد!/چند نفر از همشهریان ما در کاراته اوضاع خوبی ندارند ولی بعضی در جای دیگر پول‌های هنگفت می‌گیرند این قشنگ نیست و باعث می‌شود که تنش‌های بیشتری به وجود آمد
03 اسفند 1397 - 22:41
شناسه : 26443
1
مردم در کرمانشاه با کشتی و با واژه پهلوانی زندگی می‌کنند طلوع‌‌کرمانشاه :

یدا… محبی یکی از طلایی‌های ایران در سی‌و‌نهمین دوره رقابت‌های بین‌المللی کشتی آزاد جام تختی از مسوولان انتظار دارد همانند فوتبال به رشته‌های دیگر هم توجه کنند/در کرمانشاه که کشتی را با هیچ رشته دیگری نمی‌توان مقایسه کرد. چون مردم کرمانشاه عاشق کشتی هستند و به قول آقای هادی عامل با واژه پهلوانی زندگی می‌کنند ولی نظر خود من این است که ما اصلا نمی‌گوییم که خدای ناکرده چرا به فوتبالیست‌ها پول می‌دهند ولی یک عدالتی هم باید برقرار باشد

پ
پ

یکی از طلایی‌های ایران در سی‌و‌نهمین دوره رقابت‌های بین‌المللی کشتی آزاد جام تختی که با قهرمانی ایران در کرمانشاه به پایان رسید، یدا… محبی در وزن ۱۲۵ کیلوگرم بود. نکته جالب در این خصوص این است که برادر کوچک‌تر او ارشک محبی هم یکی دیگر از کشتی‌گیران ایران بود که در وزن ۹۲ کیلوگرم به مقام قهرمانی دست یافت. یدا… محبی در صحبتی که با «گل» داشت از این مسابقه گفت.

جام تختی چطور بود؟

این مسابقات هم برای کادر فنی اهمیت زیادی داشت و هم برای خود ما که در شهرمان برگزار می‌شد و با حضور تماشاگران کرمانشاهی خیلی دوست داشتیم به موفقیت برسیم که خوشبختانه همینطور هم شد. البته تیم‌های شرکت‌کننده هم از سال‌های قبل بهتر بودند که باعث شد مسابقات خوبی برگزار شود.

ولی می‌گفتند که سطح کیفی مسابقات به خاطر اینکه از رنکینگ اتحادیه جهانی خارج شده، کم‌تر شده بود.

شاید در بعضی از اوزان اینطور بود ولی مثلا در وزن ۹۲ کیلوگرم شریف شریف‌اف قهرمان المپیک حضور داشت و تیم آذربایجان هم با نفرات خوبش آمده بود. شاید یکی دیگر از دلایلش این است که جام تختی، جایزه نقدی ندارد. در دنیا جایزه دلاری می‌دهند که باعث می‌شود تیم‌ها انگیزه بیشتری برای شرکت در مسابقات داشته باشند ولی در ایران اینطور نیست.

آن موقع که شما به تورنمنت روسیه رفتید و پول‌تان را نداده بودند، این جایزه به شما پرداخت شد یا نه؟

نه پولی ندادند و خوردند تمام شد!

از شرایط خودت راضی بودی؟

بله ما سه،چهار مرحله اردو داشتیم و خدا را شکر وضعیت بدنی‌ام خوب بود. سه دور هم کشتی گرفتم. فقط می‌خواستم اول شوم که ان‌شاء ا… در آسیایی کشتی بگیرم.

عکسی هم از تو منتشر شده بود که گردنت خراشیده شده. علت آن چه بود؟

یک خرده ناخن کشیده شده بود.

در کدام مسابقه؟

در کشتی فینال که با امیر محمدی داشتم. البته خودم هم آن موقع نفهمیدم و بعد عکس‌هایش را دیدم.

راجع به تیم ملی که با غلامرضا محمدی صحبت می‌کردیم، در خصوص بعضی از اوزان ابراز نگرانی می‌کرد.

ما در سه وزن اول فینالیست نداشتیم و کمی کادر فنی تیم ملی ناراحت شده بودند وگرنه در سنگین‌وزن‌ها و میان‌وزن که شرایط خیلی خوب است. تا مسابقات آسیایی هم حدود ۶۰ روز وقت هست و می‌توانیم به شرایط بهتری دست پیدا کنیم.

برادرت ارشک هم که به مدال طلا رسید.

بله ارشک هم خیلی خوب بود. او حریفان قدرتمندی مانند شریف‌اف داشت. محمد‌جواد ابراهیمی بود. یک آذربایجانی بود که قهرمان زیر ۲۳ ساله‌های جهان شده بود.

در چند وقت اخیر اختلاف نظرهایی بین کشتی‌گیران یا ورزشکاران رشته‌های دیگر با فوتبالیست‌ها به وجود آمد. تو خودت به عنوان یک کرمانشاهی فکر می‌کنی در شهرتان فوتبال بیشتر طرفدار دارد یا کشتی؟

در کرمانشاه که کشتی را با هیچ رشته دیگری نمی‌توان مقایسه کرد. چون مردم کرمانشاه عاشق کشتی هستند و به قول آقای هادی عامل با واژه پهلوانی زندگی می‌کنند ولی نظر خود من این است که ما اصلا نمی‌گوییم که خدای ناکرده چرا به فوتبالیست‌ها پول می‌دهند ولی یک عدالتی هم باید برقرار باشد. ما خودمان طرفدار فوتبال هستیم. وقتی تیم ملی برنده می‌شود، خوشحال می‌شویم و وقتی می‌بازد، ناراحت می‌شویم. این یک عرق ملی است که همه دارند ولی وقتی کسی هم قهرمان آسیا و جهان می‌شود، باید عدالت باشد. ما در کشتی، وزنه‌برداری و تکواندو هست که می‌توانیم در المپیک مدال بگیریم و اگر مسوولان مدال می‌خواهند، اینطور نباشد که دو ماه مانده به المپیک بیایند یک سر بزنند و بعد انتظار داشته باشند ورزشکاران ۳۰ مدال طلا بیاورند. من کلا می‌گویم که ورزشکاران کاری جز ورزش ندارند.

شما هم همیشه در اردو هستید.

بله همیشه. اصلا فرصتی نیست که شما بخواهی یک کاسبی راه بیندازی. من دیدم چند نفر از همشهریان ما در کاراته اوضاع خوبی ندارند ولی بعضی در جای دیگر پول‌های هنگفت می‌گیرند. این قشنگ نیست و باعث می‌شود که تنش‌های بیشتری به وجود آمد.

 
 
 

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.