چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20819 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

حذف کامل کروکی کاغذی در کرمانشاه بکارگیری اتباع غیرمجاز در واحدهای کشاورزی و تولیدی استان کرمانشاه ممنوع است امیدواری برای بارش‌های خوب در اردیبهشت کرمانشاه/ رشد ۱۵ درصدی بارش‌ها مراقب دام کلاهبردان به اسم«فروش سوالات کنکور» باشید حلقه انگشتری که کار را به جای باریک کشاند مسئولان برای توسعه راه‌های جاده‌ای روستاهای پاوه چاره‌اندیشی کنند قطار شهر با شتاب پیش خواهد رفت/ از نقد منصفانه استقبال می کنیم/تعلل و انفعال شورای شهرکرمانشاه صدای شهردار را درآورد استاندار: وضعیت شورای شهر کرمانشاه تا ۲ هفته آینده تعیین تکلیف خواهد شد انتقاد یک استاد دانشگاه به تاثیرات منفی تاخیر در تایید و ابلاغ بودجه مدیریت شهری کم‌خطر اما پردردسر! دیدار شهردار و مدیران شهرداری کرمانشاه با فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم(ص)+گزارش تصویری پرخاشگری یکی از علل اصلی وقوع نزاع در کرمانشاه است اعزام اولین گروه از زائران کرمانشاه به عمره مفرده مستاجران مراقب سامانه «خودنویس املاک» باشند ۵ توصیه کلیدی برای مدیریت استرس کنکوری‌ها «هجیج» سال آینده کاندیدای ثبت جهانی خواهد شد سانحه رانندگی در محور هرسین ۲ کشته و ۳ زخمی برجای گذاشت خطوط اتوبوسرانی کریدورشمال به جنوب و شرق به غرب در کرمانشاه راه اندازی شد رقابت ۳۹ هزار داوطلب از کرمانشاه در نوبت اول کنکور سراسری پارکینگ‌های کرمانشاه زیر ذره‌بین تعزیرات/ ۲ پارکینگ متخلف پلمب شد

برای خرید کفش به “سایز” آن توجه نکنید!
17 شهریور 1401 - 12:59
شناسه : 280404
1
کارشناس مسئول بهداشت مدارس مرکز بهداشت استان کرمانشاه طلوع‌‌کرمانشاه :

الهه صادقی با تاکید بر لزوم خرید کفش راحت و مناسب برای دانش آموزان گفت: هر دانش آموز روزانه بطور متوسط پنج ساعت کفش به پا دارد و اگر کفش نامناسب باشد قطعا آسیب های جدی به ستون فقرات کمر و حتی گردن او وارد می شود./وی افزود: در همین راستا اولین نکته مهم در خرید کفش مناسب توجه به اندازه کفش است./صادقی با اشاره به اندک اختلاف سایز کفش در کارخانجات مختلف، گفت: در همین راستا برای انتخاب کفش با اندازه مناسب، نباید به سایز آن توجه شود و باید کفش را پوشیده شده و چند قدمی با آن راه رفت تا اندازه درست آن به دقت بررسی شود./این کارشناس بهداشت مدارس گفت: همچنین با توجه به اینکه در بسیاری افراد پای راست اندکی از پای چپ بزرگتر است، توصیه می شود حتما هر دو لنگه کفش پوشیده شده و مناسب بودن اندازه آن بررسی شود./صادقی گفت: همچنین توصیه می شود با توجه به اینکه اندازه پا در بعدازظهرها حدود نیم سایز افزایش می یابد، خرید کفش حتما در ساعات بعدازظهر صورت گیرد./این کارشناس بهداشت مدارس همچنین خاطرنشان کرد: ملاک اندازه کفش، باید شصت پا قرار گیرد و زمانی کفش خریداری شود که شست پا در آن احساس راحتی داشته باشد./وی با تاکید بر خودداری از خرید کفش های تنگ یا گشاد گفت: کفش گشاد مرتب در پای دانش آموزان بالا و پایین می رود و با توجه برخورد پشت پای آنها با لبه کفش امکان ایجاد تاول وجود دارد، همچنین پوشیدن کفش های گشاد، تعادل دانش آموزان را هنگام حرکت به هم می زند.

پ
پ

کارشناس مسئول بهداشت مدارس مرکز بهداشت استان کرمانشاه با اشاره به اندک اختلاف سایز کفش در کارخانجات مختلف گفت: در همین راستا توصیه می شود دانش آموزان برای خرید کفش حتما هر دو لنگه آن را پوشیده شده و چند قدمی با آن راه بروند.

الهه صادقی با تاکید بر لزوم خرید کفش راحت و مناسب برای دانش آموزان گفت: هر دانش آموز روزانه بطور متوسط پنج ساعت کفش به پا دارد و اگر کفش نامناسب باشد قطعا آسیب های جدی به ستون فقرات کمر و حتی گردن او وارد می شود.

وی افزود: در همین راستا اولین نکته مهم در خرید کفش مناسب توجه به اندازه کفش است.

صادقی با اشاره به اندک اختلاف سایز کفش در کارخانجات مختلف، گفت: در همین راستا برای انتخاب کفش با اندازه مناسب، نباید به سایز آن توجه شود و باید کفش را پوشیده شده و چند قدمی با آن راه رفت تا اندازه درست آن به دقت بررسی شود.

این کارشناس بهداشت مدارس گفت: همچنین با توجه به اینکه در بسیاری افراد پای راست اندکی از پای چپ بزرگتر است، توصیه می شود حتما هر دو لنگه کفش پوشیده شده و مناسب بودن اندازه آن بررسی شود.

صادقی گفت: همچنین توصیه می شود با توجه به اینکه اندازه پا در بعدازظهرها حدود نیم سایز افزایش می یابد، خرید کفش حتما در ساعات بعدازظهر صورت گیرد.

این کارشناس بهداشت مدارس همچنین خاطرنشان کرد: ملاک اندازه کفش، باید شصت پا قرار گیرد و زمانی کفش خریداری شود که شست پا در آن احساس راحتی داشته باشد.

وی با تاکید بر خودداری از خرید کفش های تنگ یا گشاد گفت: کفش گشاد مرتب در پای دانش آموزان بالا و پایین می رود و با توجه برخورد پشت پای آنها با لبه کفش امکان ایجاد تاول وجود دارد، همچنین پوشیدن کفش های گشاد، تعادل دانش آموزان را هنگام حرکت به هم می زند.

صادقی گفت: کفش تنگ هم آسیب های بسیاری دارد و موجب زخم شدن و فشار بر پا می شود، اما مهمترین آسیب آن ایجاد احساس خستگی در دانش آموزان است، بنابراین توصیه می شود هنگام خرید کفش به طور جد به مناسب بودن اندازه و راحتی آن دقت شود.

صادقی به لزوم انعطاف پذیری کفش هم اشاره کردو افزود: کفشی مناسب است که هنگام راه رفتن از انعطاف لازم برخوردار باشد.

وی در خصوص جنس کفش هم “چرم” را مناسبت دانست و افزود: با توجه به به قیمت بالای کفش چرم، توصیه می شود از کفش هایی استفاده شود که قابل شست و شو بوده و سبک و منعطف باشند.

صادقی در خصوص میزان پاشنه کفش هم گفت: کفش مناسب باید بین دو تا سه سانتی متر پاشنه داشته باشد که به ستون فقرات فشار وارد نشود./ایسنا

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.