دوشنبه, ۱۶ مهر , ۱۴۰۳ Monday, 7 October , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 21489 تعداد نوشته های امروز : 6×

آخرین خبرها

حساسیت های ایجاد شده در مورد ورزشگاه آزادی کرمانشاه بی مورد است/ حریف داور دیدار مقابل آریو اسلامشهر نشدیم همه آنچه باید در مورد فست فود و اثرات آن بدانید ۱۰ نکته کلیدی برای افتراق سرماخوردگی از آنفولانزا و آلرژی خروج توده ۲.۵ کیلویی از شکم دختر ۱۱ ساله کرمانشاهی باند فرودگاه کرمانشاه با ۸۴ درصد پیشرفت آبان ماه افتتاح می‌شود فضای مجازی جای قدرت‌نمایی نیست خروپف، زنگ خطری برای فشار خون بالا روند رسیدگی به تخلف شوراییان و انحلال شورای شهر کرمانشاه پلیس استان کرمانشاه استخدام می‌کند رشد نگران‌کننده سرطان سینه در زنان ایرانی: ۱۶ هزار مورد جدید سالانه چرا تبخال می‌زنیم ؟ کوچ پاییزه در کرمانشاه از آبان‌ماه آغاز می‌شود هواشناسی: دمای هوای کرمانشاه تا سه‌شنبه افزایشی و سپس کاهشی خواهد شد اولتیماتوم فرماندار کرمانشاه در خصوص جمع‌آوری نخاله‌های ساختمانی کارگران معادن کرمانشاه چقدر در معرض خطرند؟ شایع‌ترین آسیب ورزشی دانش‌آموزان «قباق تپه» به حداقل ۱۰ فصل کاوش دیگر نیاز دارد بهسازی باند فرودگاه کرمانشاه کی به اتمام می‌رسد؟/وعده بیاتی محقق نشد! شرط افتتاح حساب بانکی مشخص شد طرح سراسری ترخیص خودروهای توقیفی آغاز شد

ایران خودرو ۱۵۶ میلیارد تومان جلو افتاد / خریداران پژو ۲۰۷ در بورس کالا چقدر سود کردند؟
01 آذر 1401 - 8:58
شناسه : 281986
4
طلوع‌‌کرمانشاه :

پس از مدت‌ها بالاخره‌ یکی از خودروهای پرتقاضای داخلی در بورس کالا عرضه شد؛ موضوعی که می‌توان آن را آغازی بر پایان قیمت گذاری دستوری عنوان کرد. به طور کلی پژو ۲۰۷ برای خریداران امروز در بورس کالا، حدود ۳۹۲ میلیون تومان تمام شده است که اختلاف حدود ۵۴ میلیون تومان با بازار آزاد دارد. اما مسئله مهم این است که ایران خودرو با فروش پژو ۲۰۷ در بورس کالا به جای فروش فوری، از عدم النفع ۱۵۶ میلیارد تومان جلوگیری کرد.

پ
پ

به گزارش سرویس بورس اقتصادآنلاین؛ امروز دوشنبه (۳۰ آبان) هزار دستگاه پژو ۲۰۷ در بورس کالا عرضه شد؛ این اولین خودروی پر تقاضا داخلی بود که پا به بورس کالا گذاشت. موضوعی که به نظر می رسد می توان آن را آغازی بر پایان قیمت گذاری دستوری در صنعت خودرو تفسیر کرد.

خریداران بورس کالا چقدر سود کردند؟

در معاملات امروز در حالی قیمت پایه پژو ۲۰۷، ۱۸۷ میلیون تومان تعیین شده بود که در جریان رقابت تا قیمت ۳۶۶ میلیون تومان هم بالا رفت که به معنای افزایش حدود ۹۵ درصدی نسبت به قیمت پایه است. با در نظر گرفتن ۱۳ درصد مالیات و عوارض قانونی و همچنین ۴میلیون و ۳۷۰ هزار تومان هزینه شماره گذاری و بیمه، قیمت نهایی پژو ۲۰۷ برای خریداران در سقف قیمتی، حدود ۴۱۹ میلیون تومان تمام می‌شود. با توجه به قیمت ۴۴۶ میلیون تومانی در بازار آزاد،‌ خریداران پژو ۲۰۷ دستی فرمان برقی در سقف قیمتی معاملات امروز بورس کالا، این خودرو را ۲۷ میلیون تومان پایین تر از قیمت بازار خریداری کردند.

کم‌ترین قیمت معامله شده پژو ۲۰۷ نیز ۳۴۴ میلیون تومان بود که به معنای افزایش ۸۲ درصدی نسبت به قیمت پایه است. با در نظر گرفتن مالیات، عوارض قانونی و سایر هزینه‌ها، قیمت نهایی این خودرو برای خریداران در کف قیمتی حدود ۳۹۱ میلیون تومان تمام شده که ۵۵ میلیون تومان کم‌تر از بازار آزاد است.

به طور میانگین، خریداران پژو ۲۰۷ را در قیمت حدود ۳۴۳ میلیون تومان از بورس کالا خریداری کردند که با توجه به سایر هزینه‌ها، ‌قیمت تمام شده به طور میانگین برابر با حدود ۳۹۲ هزار تومان خواهد بود. این رقم به معنای این است که امروز پژو ۲۰۷ به طور میانگین ۵۴ میلیون تومان از بازار آزاد ارزان تر تمام شد.

ایران خودرو چقدر ضرر نکرد؟!

اما شاید مسئله مهم سود ایران خودرو از فروش هزار دستگاه پژو ۲۰۷ در بورس کالا باشد یا به عبارت دقیق تر، ایران خودرو از فروش این تعداد خودرو در بورس کالا به جای فروش در طرح فروش فوری، چقدر از زیان جلوگیری کرد؟

بر اساس آخرین قیمت مصوب، ایران خودرو بهای پژو ۲۰۷ را بدون در نظر گرفتن هزینه مالیات و سایر هزینه‌ها حدود ۱۸۷ میلیون تومان اعلام کرده است. با توجه به میانگین قیمت حدود ۳۴۳ میلیون تومان در معاملات امروز بورس کالا، ایران خودرو با فروش هزار دستگاه پژو ۲۰۷ در بورس کالا به جای فروش فوری از عدم النفع حدود ۱۵۶ میلیارد تومانی جلوگیری کرده است.

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.