چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20825 تعداد نوشته های امروز : 6×

آخرین خبرها

پاداش ۳۰ میلیون ریالی نیرو های شرکت بازیافت شهرداری کرمانشاه فردا پرداخت می شود افزایش بیماران خاص در کرمانشاه/بیش از ۴۰ هزار بیمار خاص در استان داریم درباره سندرم درس (DRESS) / چرا ایجاد می شود، چگونه درمان می شود و عوارض ماندگار آن چیست؟ افزایش ۱۶ درصدی متوفیان تصادفات ترافیکی در کرمانشاه وقتی برخی نانوایی‌های کرمانشاه نان را گران‌تر می‌فروشند نگاه ویژه شهردار کرمانشاه به مشکلات و تلاش برای رفع آنها حذف کامل کروکی کاغذی در کرمانشاه بکارگیری اتباع غیرمجاز در واحدهای کشاورزی و تولیدی استان کرمانشاه ممنوع است امیدواری برای بارش‌های خوب در اردیبهشت کرمانشاه/ رشد ۱۵ درصدی بارش‌ها مراقب دام کلاهبردان به اسم«فروش سوالات کنکور» باشید حلقه انگشتری که کار را به جای باریک کشاند مسئولان برای توسعه راه‌های جاده‌ای روستاهای پاوه چاره‌اندیشی کنند قطار شهر با شتاب پیش خواهد رفت/ از نقد منصفانه استقبال می کنیم/تعلل و انفعال شورای شهرکرمانشاه صدای شهردار را درآورد استاندار: وضعیت شورای شهر کرمانشاه تا ۲ هفته آینده تعیین تکلیف خواهد شد انتقاد یک استاد دانشگاه به تاثیرات منفی تاخیر در تایید و ابلاغ بودجه مدیریت شهری کم‌خطر اما پردردسر! دیدار شهردار و مدیران شهرداری کرمانشاه با فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم(ص)+گزارش تصویری پرخاشگری یکی از علل اصلی وقوع نزاع در کرمانشاه است اعزام اولین گروه از زائران کرمانشاه به عمره مفرده مستاجران مراقب سامانه «خودنویس املاک» باشند

خواستار راه‌اندازی”معاونت پرستاری” در دانشگاه‌های علوم پزشکی هستیم
09 آذر 1401 - 11:37
شناسه : 282543
1
رییس نظام پرستاری کرمانشاه: طلوع‌‌کرمانشاه : ارسلان نادری پور به مناسبت روز پرستار (9 آذر)، شمار جامعه کادر پرستاری استان را حدود شش هزار نفر اعلام و تصریح کرد: از این تعداد 5200 نفر در مراکز دولتی و حدود 800 نفر در مراکز درمانی غیردولتی استان مشغول فعالیت هستند/از مجموع کادر پرستاری که شامل هوش‌بری، اتاق عمل، فوریت های پزشکی، پرستار، کمک پرستار و بهیار است، 70 درصد آنها را پرستاران تشکیل می دهند/استاندارد کشوری تعداد پرستار به ازای هر تخت حدود 1.8 است، درحالیکه میانگین کشوری در این زمینه عدد یک را نشان می دهد و در استان کرمانشاه کمی وضعیت بهتر است و شاخص استان در این زمینه 1.1 است/خوشبختانه دولت و مجلس در حال پیگیری این موضوع هستند و قرار است به زودی استخدام پرستاران را شاهد باشیم/در حال حاضر مشکل اصلی جامعه پرستاری در کنار کمبود نیرو، بحث جایگاه شغلی آنهاست، چرا که هنوز ما چیزی به عنوان "معاونت پرستاری" در دانشگاه های علوم پزشکی کشور نداریم.
منبع : ایسنا
پ
پ

 رییس نظام پرستاری استان کرمانشاه از کمبود تعداد پرستاران و نبود معاونت پرستاری در سطح دانشگاه های علوم پزشکی به عنوان مهم ترین مشکلات جامعه پرستاران یاد کرد.

ارسلان نادری پور به مناسبت روز پرستار (۹ آذر)، شمار جامعه کادر پرستاری استان را حدود شش هزار نفر اعلام و تصریح کرد: از این تعداد ۵۲۰۰ نفر در مراکز دولتی و حدود ۸۰۰ نفر در مراکز درمانی غیردولتی استان مشغول فعالیت هستند.

وی خاطرنشان کرد: از مجموع کادر پرستاری که شامل هوش‌بری، اتاق عمل، فوریت های پزشکی، پرستار، کمک پرستار و بهیار است، ۷۰ درصد آنها را پرستاران تشکیل می دهند.

رییس نظام پرستاری استان کرمانشاه ازکمبود پرستار به عنوان یک مشکل کشوری یاد کرد و افزود: استاندارد کشوری تعداد پرستار به ازای هر تخت حدود ۱٫۸ است، درحالیکه میانگین کشوری در این زمینه عدد یک را نشان می دهد و در استان کرمانشاه کمی وضعیت بهتر است و شاخص استان در این زمینه ۱٫۱ است.

نادری با اشاره به ضرورت جذب هرچه بیشتر پرستاران گفت: خوشبختانه دولت و مجلس در حال پیگیری این موضوع هستند و قرار است به زودی استخدام پرستاران را شاهد باشیم.

رییس نظام پرستاری استان کرمانشاه گفت: در حال حاضر مشکل اصلی جامعه پرستاری در کنار کمبود نیرو، بحث جایگاه شغلی آنهاست، چرا که هنوز ما چیزی به عنوان “معاونت پرستاری” در دانشگاه های علوم پزشکی کشور نداریم.

وی خاطرنشان کرد: معاونت پرستاری در سطح وزارت بهداشت فعال است و باید این معاونت در سطح دانشگاه های علوم پزشکی کشور هم فعال شود و امیدواریم مسئولین در این زمینه هم مساعدت لازم را داشته باشند.

وی در ادامه در خصوص تعدیل نیروهای طرحی پرستاری پس از پایان دوران اوج کرونا نیز گفت: چیزی به اسم تعدیل یا اخراج پرستاران نداریم. نیروی طرح پرستاری نیروی موقت و فارغ التحصیلانی هستند که به مدت دو تا نهایتا چهار سال موظفند هرجا که وزارت بهداشت تعیین کند، انجام وظیفه کنند.

وی افزود: در دوران کرونا به دلیل شرایط موجود مدت طرح فارغ التحصیلان تا حداکثر پنج سال هم قابل تمدید شد و این نیروها استخدام نبوده اند که بحث اخراج یا تعدیل در خصوص آنها مطرح باشد، اما خوشبختانه مجلس و دولت پیگیر هستند که افرادی که در دوران کرونا طرح گذارنده اند در اولویت استخدام قرار گیرند.

رییس نظام پزشکی استان کرمانشاه از اجرای تعرفه گذاری خدمات پرستاری هم خبر داد و افزود: خوشبختانه این مطالبه مهم پرستاران بعد از ۱۵ سال امسال اجرایی شد و امسال پنج هزار میلیارد تومان اعتبار به اجرای آن اختصاص داده شده است.

وی خاطرنشان کرد: اجرای این طرح قرار بود از زمستان سال گذشته شروع شود که علی رغم اختصاص ۱۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار به دلیل فراهم نبودن زیرساخت ها اجرای آن به تاخیر افتاد.

نادری گفت: در حال حاضر برخی دانشگاه های علوم پزشکی کشور پرداخت هایی در راستای اجرای این طرح داشته اند که بصورت علی الحساب است و قرار است به زودی اجرای این طرح شکل جدی تری به خود گرفته و مطالبات پرداخت شود.

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.