پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20829 تعداد نوشته های امروز : 4×

آخرین خبرها

در راستای تحقق شعار سال؛ هنرستانها مولد سازی می شوند چه خبر از پروژه مسکن خبرنگاران در کرمانشاه؟ مواد قندی عامل ابتلا به زوال عقل است؟ خودروهای رسوبی در پارکینگ های کرمانشاه تعیین تکلیف می شوند پاداش ۳۰ میلیون ریالی نیرو های شرکت بازیافت شهرداری کرمانشاه فردا پرداخت می شود افزایش بیماران خاص در کرمانشاه/بیش از ۴۰ هزار بیمار خاص در استان داریم درباره سندرم درس (DRESS) / چرا ایجاد می شود، چگونه درمان می شود و عوارض ماندگار آن چیست؟ افزایش ۱۶ درصدی متوفیان تصادفات ترافیکی در کرمانشاه وقتی برخی نانوایی‌های کرمانشاه نان را گران‌تر می‌فروشند نگاه ویژه شهردار کرمانشاه به مشکلات و تلاش برای رفع آنها حذف کامل کروکی کاغذی در کرمانشاه بکارگیری اتباع غیرمجاز در واحدهای کشاورزی و تولیدی استان کرمانشاه ممنوع است امیدواری برای بارش‌های خوب در اردیبهشت کرمانشاه/ رشد ۱۵ درصدی بارش‌ها مراقب دام کلاهبردان به اسم«فروش سوالات کنکور» باشید حلقه انگشتری که کار را به جای باریک کشاند مسئولان برای توسعه راه‌های جاده‌ای روستاهای پاوه چاره‌اندیشی کنند قطار شهر با شتاب پیش خواهد رفت/ از نقد منصفانه استقبال می کنیم/تعلل و انفعال شورای شهرکرمانشاه صدای شهردار را درآورد استاندار: وضعیت شورای شهر کرمانشاه تا ۲ هفته آینده تعیین تکلیف خواهد شد انتقاد یک استاد دانشگاه به تاثیرات منفی تاخیر در تایید و ابلاغ بودجه مدیریت شهری کم‌خطر اما پردردسر!

اعتباری ملی و استانی برای نگهداری از جنگل‌ها وجود ندارد
07 اسفند 1397 - 18:17
شناسه : 28276
1
معاون اداره کل منابع طبیعی استان کرمانشاه گفت: هیچ اعتبار ملی و استانی برای نگهداری از جنگلها و احیای آن‌ها تخصیص داده نمی‌شود. طلوع‌‌کرمانشاه :

حمیدرضا الفت‌میری با بیان اینکه هیچ اعتباری برای جلوگیری از زوال جنگلها در سطح ملی و استانی تخصیص داده نشده است اظهار داشت: شناسایی، نقشه‌برداری و اقدامات پژوهشی در جنگلها تنها براساس علاقه همکاران انجام شده و از منابع ملی و استانی ردیف بودجه‌ای برای این اقدام در نظر گرفته نشده است/وی با اشاره به اینکه ثروت زیادی در جنگل وجود دارد که مورد بی‌توجهی قرار گرفته است افزود: برای احیای جنگلهای استان اعتبار نجومی مورد نیاز است زیرا نگهداری جنگل به عنوان یک ثروت خدادادی بزرگ نیازمند هزینه بسیار است/معاون فنی منابع‌طبیعی استان کرمانشاه با بیان اینکه جنگلهای زاگرس ریه اصلی کشور محسوب می‌شوند گفت: بیش از ۷۰ درصد اکسیژن کشور مربوط به جنگلهای زاگرس است و در صورت نبود آن دمای و خشکی بیشتر و بارندگی کمتر حاصل ما می‌شود/الفت‌میری با اشاره به ضرورت تلاش ملت، دولت و نیروهای نظامی و انتظامی برای نگهداری از جنگلها عنوان کرد: امید داریم شاهد روزی نباشیم که جنگلهای زاگرس همچون ببر مازندران و پلنگ ایرانی به خاطره ها بپیوندند و برای آیندگان تنها به موضوع نقاشی تبدیل شود

پ
پ

حمیدرضا الفت‌میری با بیان اینکه هیچ اعتباری برای جلوگیری از زوال جنگلها در سطح ملی و استانی تخصیص داده نشده است اظهار داشت: شناسایی، نقشه‌برداری و اقدامات پژوهشی در جنگلها تنها براساس علاقه همکاران انجام شده و از منابع ملی و استانی ردیف بودجه‌ای برای این اقدام در نظر گرفته نشده است.

وی با اشاره به اینکه سازمان برنامه و بودجه باید از سازمان جنگلها برای مقابله با زوال جنگلها حمایت کند افزود: سازمان حفاظت از محیط زیست، وزارت صمت، وزارت راه و شهرسازی و سازمان‌های مردم نهاد باید در زمینه نگهداری از جنگلها کمک کنند و استانداری نیز باید پشتیبانی مدیریتی داشته باشد.

معاون فنی منابع‌طبیعی استان کرمانشاه با اشاره به ضرورت تعیین ردیف بودجه‌ای برای نگهداری جنگلها در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: چنانجه با این روند به جنگلها بی‌توجهی شود و طبیعت نیز در زمینه بارشها با ما همراه نباشد جنگلها به طور کامل از بین می‌روند.

وی با اشاره به اینکه خشکیدگی بلوط به طور طبیعی ایجاد نمی‌شود عنوان کرد: ممانعت از آبرسانی به درختان، جلوگیری از جوانه زدن درختان و پدیده گرد و غبار در مجموع سبب ضعف درختان و در نهایت حمله آفات و امراض به آنها می‌شوند.

الفت‌میری با بیان اینکه خشکیدگی درخت در اثر حمله سوسک چوبخوار، قارچ و لورانتوس در واقع ناشی از عوامل انسانی است افزود: با دخالت عوامل انسانی درختان در مقابل رقابت طبیعت ناتوان می‌شوند بنابراین باید سیاستهای اصلی اصلاح شود.

وی با اشاره به اینکه باید اجازه نفوذ روانابها به خاک و بهره‌مندی درختان داده شود گفت: آبرسانی به درخت مانع از ضعف و نابودی آن می‌شود و بهترین کار برای مقابله با پدیده خشکیدگی و سایر امراض درختان تقویت آنها است و برای این اقدام در ابتدا باید دام مازاد از جنگل خارج شود.

معاون فنی منابع طبیعی استان کرمانشاه عنوان کرد: در سه سال گذشته بارندگی بسیار مناسب بوده است و این موضوع مانع از افزایش پدیده خشکیدگی در جنگلهای استان شد و این مشکل در همان میزان گذشته ثابت مانده است.

الفت‌میری با بیان اینکه بیشترین حجم آسیب‌دیدگی جنگلها به دلیل کمبود بارندگی، دمای بالا، خاک بی‌کیفیت و ریزگردها مربوط به شهرستان گیلانغرب است گفت: پدیده زوال جنگلها به جز اورامانات که میزان بارندگی در آن مناسب است، در کرمانشاه، اسلام‌آباد غرب، گیلانغرب و سرپل‌ذهاب وجود دارد.

بی‌‌توجهی به جنگلهای زاگرس این ثروت را همچون پلنگ ایرانی به خاطره تبدیل می‌کند

وی با اشاره به اینکه ثروت زیادی در جنگل وجود دارد که مورد بی‌توجهی قرار گرفته است افزود: برای احیای جنگلهای استان اعتبار نجومی مورد نیاز است زیرا نگهداری جنگل به عنوان یک ثروت خدادادی بزرگ نیازمند هزینه بسیار است.

معاون فنی منابع‌طبیعی استان کرمانشاه با بیان اینکه جنگلهای زاگرس ریه اصلی کشور محسوب می‌شوند گفت: بیش از ۷۰ درصد اکسیژن کشور مربوط به جنگلهای زاگرس است و در صورت نبود آن دمای و خشکی بیشتر و بارندگی کمتر حاصل ما می‌شود.

الفت‌میری با اشاره به اینکه مردم قدر جنگلها را نمی‌دانند و دولت نیز برنامه منسجمی برای نگهداری از آنها ندارد بیان کرد: سازمان جنگلها در زمینه نگهداری جنگلها تنها است و به طور نمونه در آتش‌سوزی جنگلها گاهش نیروهای سپاه، بسیج و ارتش به نیروهای منابع‌طبیعی کمک می‌کنند در حالی که برخی از دستگاهها با وجود مکلف بودن نسبت به این موضوع بی‌‌اعتنا هستند.

وی به تعداد محدود نیروهای منابع‌طبیعی اشاره کرد و افزود: سازمان جنگلها مظلوم واقع شده و نیروی انسانی و بودجه مورد نیاز در اختیار آنها قرار داده نشده است بنابراین مجلس شورای اسلامی باید به این وضعیت و تعداد نیروها رسیدگی کند که حفاظت از جنگلها به درستی انجام شود.

الفت‌میری با اشاره به ضرورت تلاش ملت، دولت و نیروهای نظامی و انتظامی برای نگهداری از جنگلها عنوان کرد: امید داریم شاهد روزی نباشیم که جنگلهای زاگرس همچون ببر مازندران و پلنگ ایرانی به خاطره ها بپیوندند و برای آیندگان تنها به موضوع نقاشی تبدیل شود/تسنیم

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.