جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20720 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

سازمان تئاتر، راه نجات تئاتر استانهاست خرید ۱۰۸ دستگاه اتوبوس درون‌شهری برای کرمانشاه بارندگی‌های شدید مشکلی در سطح استان ایجاد نکرده است تدوین برنامه پنج ساله برای آسفالت معابر شهری کرمانشاه/۵۰ هزار میلیارد ریال از پروژه‌های سرمایه‌گذاری در حال عملیاتی شدن است چرا در رستوران های جهان شهر خلاق خوراک بیشتر دنده کباب و خورشت خلال سرو می شود/نارضایتی مسافران از پرداخت هزینه مضاعف به برخی از سایتهای گردشگری خدمات ویژه سازمان حمل و نقل مسافر در ایام نوروز نکات کلیدی درباره سلامت آجیل شب عید هوای نوروز در کرمانشاه بارانی است اعمال محدودیت های ترافیکی و ممنوعیت ورود تانکرهای حامل سوخت از مرز پرویزخان مراسم تحویل سال در هفت امامزاده و بقعه متبرکه کرمانشاه برگزار می‌شود قضات کشیک در ایام نوروز در دادسرای کرمانشاه فعالیت می‌کنند کرمانشاه در غرقاب ازخودبیگانگی ‌فرهنگی‌ و عدم تعلقات هویتی به سر می برد/ تا چه زمان سطح‌مطالبه ما باید در حد آسفالت و رنگ امیزی جداول باشد آماده‌باش ۱۶۲ جایگاه سوخت کرمانشاه برای ایام نوروز آماده‌باش ۱۲۰۰ نفر برای خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی در کرمانشاه افزایش ۲۴ درصدی بارندگی‌ها در استان کرمانشاه حدود ۱۶ شهر کرمانشاه دچار تنش آبی اعلام ساعت کار اماکن تاریخی کرمانشاه در ایام نوروز ۴۰درصد هتل های برند کرمانشاه پر شده است/هتلداران چاره ای جز گرفتن وام‌کارمزدی سبک ندارند/بی میلی مسافر برای ماندن در اماکن اقامتی میدان آزادی کرمانشاه بازار شیرینی شب عید ۴۸ ساعت آخر داغ می‌شود + قیمت‌ها خودروهای حادثه‌ساز در کرمانشاه توقیف خواهند شد

جام‌جهانی قطر، فرصتی برای آشنایی خارجی‌ها با اسلام
13 آذر 1401 - 21:16
شناسه : 282782
2
طلوع‌‌کرمانشاه :

قطر از فرصت میزبانی جام جهانی برای معرفی دین اسلام به تماشاگران خارجی استفاده می‌کند.

پ
پ

به گزارش ایسنا و به نقل از بی ساکر، قطر اولین کشور مسلمانی است که جام جهانی فوتبال را میزبانی می‌کند. منابع گازی زیاد در این کشور باعث شده است تا مجموعه‌ای از مساجد بزرگ و زیبا در کشور قطر ساخته شود. زوج کانادایی دورینل و کلارا پوپا در مسجدی به سبک عثمانی در  دوحه به اذان گوش دادند و از تغییر دیدگاه خود به دین اسلام گفتند. این مسجد به دلیل موزاییک های مجلل آبی و بنفش روی دیوارها به مسجد آبی دوحه معروف است.

این زوج کانادایی در اولین صحبت خود بعد از حضور در این مسجد در طول جام جهانی تاکید کردند که آنها نسبت به فرهنگ اسلام و مردم مسلمان پیش داوری داشتند. همسر او که یک پزشک ۵۲ ساله است، افزود: ما افکاری در سر داشتیم  و اکنون شاید برخی از آنها نسبت به اسلام تغییر کند.

چای و ایمان

مرکز مهمانان قطر که بر مسجد آبی نظارت می کند، ده ها مبلغ مسلمان را از سراسر جهان برای این مسابقات به قطر آورده است. بیرون مسجد کتابچه هایی به زبان های مختلف در توضیح اسلام و پیامبر اسلام همراه با چای عربی و خرما وجود دارد که از این افراد پذیرایی می کنند. 

زیاد فاتح یکی از مبلغان اسلام که سوریه‌ای است گفت که جام جهانی فرصتی برای آشنایی میلیون ها نفر با اسلام و تغییر تصورات غلط درباره دینی است که بسیاری در غرب آن را به افراطی گری مرتبط می‌دانند.

وی افزود: ما در مورد اخلاق، اهمیت پیوند خانوادگی و احترام به همسایگان و غیرمسلمانان بیشتر به مردم توضیح می دهیم. در نزدیکی مسجد، این افراد میز و صندلی را برای زنان آماده کردند که روی تابلویی آن نوشته شده بود: «درباره قطر از من بپرسید». به کسانی که توقف می کنند چای عربی نیز ارائه می شود.

یکی از مبلغان فلسطینی به نام سمیه گفت که بیشتر سؤالات خارجی ها مربوط به حجاب، تعدد زوجات و اینکه آیا زنان در اسلام مورد ظلم و ستم هستند یا خیر؟ است.

توریست‌ها در همان نزدیکی می‌توانند یک تور پنج دقیقه‌ای واقعیت مجازی اسلام را تماشا کنند. این کمپین در سراسر قطر در حال اجرا است.

جام‌جهانی قطر، فرصتی برای آشنایی خارجی‌ها با اسلام

«خوشبختی» در اسلام

در منطقه مروارید، جایی که مهاجران زیادی در آن زندگی می‌کنند و به کافه‌ها و رستوران‌های گران‌قیمت آن رفت و آمد می‌کنند، نقاشی‌های دیواری با نقل قول‌هایی از حضرت محمد (ص) کشیده شده است که افراد را به اخلاق نیک توصیه می‌کند.

در بازار سوق واقف که هر روز هزاران نفر از هواداران در آن جمع می‌شوند، در یک کوچه کتاب‌های رایگان گذاشته شده است که روی آن نوشته شده است: «اگر به دنبال خوشبختی هستید آن را در اسلام خواهید یافت».

سلطان بن ابراهیم آل هاشمی، استاد حقوق شریعت در دانشگاه قطر که ریاست ایستگاه رادیویی صدای اسلام را بر عهده دارد گفت که  باید تلاش شود تا افراد به دین اسلام گرویده شوند. هاشمی به خبرگزاری فرانسه گفت که در دیدارهایش با هواداران خارجی به آنها پیشنهاد می‌کند اسلام بیاورند.

او در این زمینه گفت: اگر فرصت یافتم اسلام را به آسانی و برکت به آنها عرضه می‌کنم و اگر فرصتی نیافتم به آنها می‌گویم که شما مهمان ما و برادران ما هستید.

وی تاکید کرد که اسلام تغییر دین از طریق اجبار را نمی پذیرد.

پست‌های رسانه‌های اجتماعی ادعا می‌کنند که صدها طرفدار دین خود را تغییر داده‌اند، اما سرویس راستی‌آزمایی AFP نشان داده است که این ادعاها نادرست است.

یکی از مقامات قطر به خبرگزاری فرانسه گفت که هدف این کشور تعداد کسانی که به اسلام گرویده‌اند نیست، بلکه تعداد کسانی است که نظر خود را در مورد اسلام تغییر می دهند.

پتر لولیک، یک جوان کروات ۲۱ ساله در قطر به همراه خانواده اش گفت: این فرصت خوبی است تا درباره اسلام بیشتر بیاموزیم اما هیچ کس در طول مسابقات فوتبال دین جدیدی را نمی پذیرد.

انتهای پیام

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.