جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20720 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

سازمان تئاتر، راه نجات تئاتر استانهاست خرید ۱۰۸ دستگاه اتوبوس درون‌شهری برای کرمانشاه بارندگی‌های شدید مشکلی در سطح استان ایجاد نکرده است تدوین برنامه پنج ساله برای آسفالت معابر شهری کرمانشاه/۵۰ هزار میلیارد ریال از پروژه‌های سرمایه‌گذاری در حال عملیاتی شدن است چرا در رستوران های جهان شهر خلاق خوراک بیشتر دنده کباب و خورشت خلال سرو می شود/نارضایتی مسافران از پرداخت هزینه مضاعف به برخی از سایتهای گردشگری خدمات ویژه سازمان حمل و نقل مسافر در ایام نوروز نکات کلیدی درباره سلامت آجیل شب عید هوای نوروز در کرمانشاه بارانی است اعمال محدودیت های ترافیکی و ممنوعیت ورود تانکرهای حامل سوخت از مرز پرویزخان مراسم تحویل سال در هفت امامزاده و بقعه متبرکه کرمانشاه برگزار می‌شود قضات کشیک در ایام نوروز در دادسرای کرمانشاه فعالیت می‌کنند کرمانشاه در غرقاب ازخودبیگانگی ‌فرهنگی‌ و عدم تعلقات هویتی به سر می برد/ تا چه زمان سطح‌مطالبه ما باید در حد آسفالت و رنگ امیزی جداول باشد آماده‌باش ۱۶۲ جایگاه سوخت کرمانشاه برای ایام نوروز آماده‌باش ۱۲۰۰ نفر برای خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی در کرمانشاه افزایش ۲۴ درصدی بارندگی‌ها در استان کرمانشاه حدود ۱۶ شهر کرمانشاه دچار تنش آبی اعلام ساعت کار اماکن تاریخی کرمانشاه در ایام نوروز ۴۰درصد هتل های برند کرمانشاه پر شده است/هتلداران چاره ای جز گرفتن وام‌کارمزدی سبک ندارند/بی میلی مسافر برای ماندن در اماکن اقامتی میدان آزادی کرمانشاه بازار شیرینی شب عید ۴۸ ساعت آخر داغ می‌شود + قیمت‌ها خودروهای حادثه‌ساز در کرمانشاه توقیف خواهند شد

۱۰۰۰ سقط غیرقانونی تنها در ۶ ماه!
14 آذر 1401 - 11:23
شناسه : 282807
0
رییس مرکز بهداشت کرمانشاه:اَنگ "چندفرزندی" باید از جامعه زدوده شود طلوع‌‌کرمانشاه : دکتر ابراهیم شکیبا با اشاره به ضرورت جوانسازی جمعیت گفت: پیری جمعیت مصائب و مشکلات بسیاری در حوزه های مختلف از جمله امنیتی، اقتصادی، اجتماعی و ... به همراه می آورد و متاسفانه کشور ما با سرعت در حال حرکت به سمت پیرشدن است/۱۰۶۶ مورد سقط غیرقانونی در استان در شش ماهه امسال شنسایی شد تشدید نظارت و برخورد با سقط های غیرقانونی،لازم است، این موارد افرادی بوده اند که اقدام به سقط غیرقانونی کرده و به دنبال ایجاد عوارض به مراکز درمانی مراجعه کرده اند. موارد سقط غیرقانونی بسیاری هم وجود دارد که چون عارضه دار نشده اند، به مراکز درمانی مراجعه‌ای نداشته و شناسایی نشده اند/در طول سال گذشته نیز حدود ۲۳۰۰ نفر در استان به دلیل عوارض ناشی از سقط غیرقانونی به مراکز درمانی مراجعه داشته اند/این آمارها نشان می دهد که نظارت و برخورد با مراکز غیرقانونی سقط جنین باید تشدید شود که خوشبختانه معاونت درمان در این زمینه با جدیت پای کار است/این انتظار هست که مراجع قضایی نیز ورود جدی‌تری به این موضوع داشته و حمایت های بیشتری برای برخورد با این مراکز غیرقانونی داشته باشند/ بسیاری از افراد هم هستند که برای سقط غیرقانونی به مرکزی مراجعه ندارند و تنها با مصرف یک قرص این کار را انجام می دهند که عوارض بسیاری هم برای آنها به دنبال دارد. البته در حال حاضر این نوع قرص که برای سقط جنین به کار می رود توسط معاونت غذا و دارو از عرضه در سطح داروخانه ها منع شده است/ سقط جنین تنها در مواردی که جنین دچار مشکلات خاصی از جمله ابتلا به برخی بیماری های خاص ژنتیکی باشد مجاز است و برای این کار هم یک کمیسیون پزشکی باید اظهار نظر کرده و مراحل بسیاری باید طی شود تا پزشکان در این زمینه به قطعیت برسند/وی در ادامه مهم ترین مانع برای خواستن فرزند بیشتر در کشور و استان را مانع فرهنگی عنوان کرد و افزود: متاسفانه بسیاری خانواده ها به دلیل مسائل فرهنگی و اینکه "چند فرزندی" بصورت یک اَنگ در جامعه درآمده، خواهان فرزند بیشتر نیستند/قطعا مسائل اقتصادی هم بی تاثیر نیست، اما طبق بررسی ها و تحقیقات صورت گرفته در این زمینه مانع اصلی در جامعه برای ازیاد فرزند مانع "فرهنگی" است.
منبع : ایسنا
پ
پ

رییس مرکز بهداشت استان کرمانشاه با اشاره روند سریع پیری جمعیت کشور گفت: برای جوان شدن ایران تنها شش تا هفت سال فرصت داریم.

دکتر ابراهیم شکیبا با اشاره به ضرورت جوانسازی جمعیت گفت: پیری جمعیت مصائب و مشکلات بسیاری در حوزه های مختلف از جمله امنیتی، اقتصادی، اجتماعی و … به همراه می آورد و متاسفانه کشور ما با سرعت در حال حرکت به سمت پیرشدن است.

وی افزود: نرخ باروری کلی کشور در حال حاضر ۱.۷۴ است که استان کرمانشاه از این نرخ هم پایین‌تر بوده و حدود ۱.۵۱ است.

شکیبا گفت: این پایین بودن نرخ باروری در حالیست که نرخ جانشینی۲.۱ است، نرخی که بتوانیم با آن جانشینی برای والدین داشته باشیم و متاسفانه ایران از این نرخ هم پایین‌تر است و این یعنی جمعیت فعلی کشور هم جایگزین نمی شود.

وی افزود: نرخ رشد جمعیت کشور هم شش دهم درصد و در استان نیم درصد است که بسیار نرخ رشد پایین و حقیقتا نگران کننده ای است.

رییس مرکز بهداشت استان کرمانشاه با بیان اینکه فرصت چندانی برای جوانی جمعیت باقی نمانده گفت: پیک جمعیت بارور کشور تا حدود شش تا هفت سال دیگر باقی است و اگر طی این مدت نتوانیم نرخ باروری را افزایش دهیم، فرصتی برای جوانسازی جمعیت باقی نمی ماند.

شکیبا مسائل فرهنگی را مهمترین مانع بر سر راه جوانسازی جمعیت عنوان کرد و افزود: قطعا مشکلات اقتصادی در زمینه فرزندآوری نقش مهمی دارد، اما طبق بررسی های متعدد انجام شده مانع اصلی جوانی جمعیت و افزایش فرزندآوری مانع “فرهنگی است.

وی افزود: زمانی که داشتن تنها دو فرزند در کشور بصورت گسترده تبلیغ می شود، چند فرزندی بصورت یک اَنگ درآمده و در حال حاضر برای برداشتن مانع فرهنگی ازیاد جمعیت، باید اَنگ “چند فرزندی” از جامعه زدوده شود.

رییس مرکز بهداشت استان کرمانشاه با اشاره به راه اندازی قرارگاه جوانی جمعیت در استان گفت: این قرارگاه در محل دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه هم تشکیل شده و در جلسات متعدد پیگیر رفع موانع جوانسازی و ازدیاد جمعیت هستیم.

بیش از ۱۰۰۰ سقط غیرقانونی تنها در شش ماه

رییس مرکز بهداشت استان کرمانشاه همچنین از شناسایی ۱۰۶۶ مورد سقط غیرقانونی در استان در شش ماهه امسال خبر داد و با تاکید بر لزوم تشدید نظارت و برخورد با سقط های غیرقانونی، گفت: این موارد افرادی بوده اند که اقدام به سقط غیرقانونی کرده و به دنبال ایجاد عوارض به مراکز درمانی مراجعه کرده اند. موارد سقط غیرقانونی بسیاری هم وجود دارد که چون عارضه دار نشده اند، به مراکز درمانی مراجعه‌ای نداشته و شناسایی نشده اند.

شکیبا تصریح کرد: در طول سال گذشته نیز حدود ۲۳۰۰ نفر در استان به دلیل عوارض ناشی از سقط غیرقانونی به مراکز درمانی مراجعه داشته اند.

وی افزود: این آمارها نشان می دهد که نظارت و برخورد با مراکز غیرقانونی سقط جنین باید تشدید شود که خوشبختانه معاونت درمان در این زمینه با جدیت پای کار است.

شکیبا تصریح کرد: این انتظار هست که مراجع قضایی نیز ورود جدی‌تری به این موضوع داشته و حمایت های بیشتری برای برخورد با این مراکز غیرقانونی داشته باشند.

رییس مرکز بهداشت استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: بسیاری از افراد هم هستند که برای سقط غیرقانونی به مرکزی مراجعه ندارند و تنها با مصرف یک قرص این کار را انجام می دهند که عوارض بسیاری هم برای آنها به دنبال دارد. البته در حال حاضر این نوع قرص که برای سقط جنین به کار می رود توسط معاونت غذا و دارو از عرضه در سطح داروخانه ها منع شده است.

رییس مرکز بهداشت استان کرمانشاه با بیان اینکه سقط قانونی مراحل خاصی دارد، گفت: سقط جنین تنها در مواردی که جنین دچار مشکلات خاصی از جمله ابتلا به برخی بیماری های خاص ژنتیکی باشد مجاز است و برای این کار هم یک کمیسیون پزشکی باید اظهار نظر کرده و مراحل بسیاری باید طی شود تا پزشکان در این زمینه به قطعیت برسند.

وی در ادامه مهم ترین مانع برای خواستن فرزند بیشتر در کشور و استان را مانع فرهنگی عنوان کرد و افزود: متاسفانه بسیاری خانواده ها به دلیل مسائل فرهنگی و اینکه “چند فرزندی” بصورت یک اَنگ در جامعه درآمده، خواهان فرزند بیشتر نیستند.

شکیبا گفت: قطعا مسائل اقتصادی هم بی تاثیر نیست، اما طبق بررسی ها و تحقیقات صورت گرفته در این زمینه مانع اصلی در جامعه برای ازیاد فرزند مانع “فرهنگی” است.

 

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.