جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20720 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

سازمان تئاتر، راه نجات تئاتر استانهاست خرید ۱۰۸ دستگاه اتوبوس درون‌شهری برای کرمانشاه بارندگی‌های شدید مشکلی در سطح استان ایجاد نکرده است تدوین برنامه پنج ساله برای آسفالت معابر شهری کرمانشاه/۵۰ هزار میلیارد ریال از پروژه‌های سرمایه‌گذاری در حال عملیاتی شدن است چرا در رستوران های جهان شهر خلاق خوراک بیشتر دنده کباب و خورشت خلال سرو می شود/نارضایتی مسافران از پرداخت هزینه مضاعف به برخی از سایتهای گردشگری خدمات ویژه سازمان حمل و نقل مسافر در ایام نوروز نکات کلیدی درباره سلامت آجیل شب عید هوای نوروز در کرمانشاه بارانی است اعمال محدودیت های ترافیکی و ممنوعیت ورود تانکرهای حامل سوخت از مرز پرویزخان مراسم تحویل سال در هفت امامزاده و بقعه متبرکه کرمانشاه برگزار می‌شود قضات کشیک در ایام نوروز در دادسرای کرمانشاه فعالیت می‌کنند کرمانشاه در غرقاب ازخودبیگانگی ‌فرهنگی‌ و عدم تعلقات هویتی به سر می برد/ تا چه زمان سطح‌مطالبه ما باید در حد آسفالت و رنگ امیزی جداول باشد آماده‌باش ۱۶۲ جایگاه سوخت کرمانشاه برای ایام نوروز آماده‌باش ۱۲۰۰ نفر برای خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی در کرمانشاه افزایش ۲۴ درصدی بارندگی‌ها در استان کرمانشاه حدود ۱۶ شهر کرمانشاه دچار تنش آبی اعلام ساعت کار اماکن تاریخی کرمانشاه در ایام نوروز ۴۰درصد هتل های برند کرمانشاه پر شده است/هتلداران چاره ای جز گرفتن وام‌کارمزدی سبک ندارند/بی میلی مسافر برای ماندن در اماکن اقامتی میدان آزادی کرمانشاه بازار شیرینی شب عید ۴۸ ساعت آخر داغ می‌شود + قیمت‌ها خودروهای حادثه‌ساز در کرمانشاه توقیف خواهند شد

کمبود خوابگاه دانشجویی در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه /این کمبود قرار است تا دوسال آینده رفع شود
05 بهمن 1401 - 11:14
شناسه : 284834
5
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کرمانشاه؛ طلوع‌‌کرمانشاه : «محمد رضا غلامی» با بیان اینکه هزار و هفتصد و پنجاه و چهار دانشجو در این خوابگاه ها اسکان دارند، افزود:سرانه فضای خوابگاهی دانشجویان علوم پزشکی کرمانشاه به ازای هر یک نفر هم اکنون ۳متر مربع است این درحالی است که سرانه خوابگاه دانشجویی استاندارد ۵ متر مربع است/برای رفع این کمبود پروژه  ساخت  خوابگاه ۴۰۰ نفره از سال ۱۳۹۸ در شهر کرمانشاه آغاز شده است/ فاز اول این پروژه با ۲۵ میلیارد تومان اعتبار شامل اجرای اسکلت و سقف بود به پایان رسید و فاز دوم دانشگاه علوم پزشکی  از محل اعتبارات سفر ریاست جمهور به استان یکصد میلیارد تومان اعتبار به ساخت این خوابگاه اختصاص یافت/همچنین از طریق صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت ۵۰ میلیارد تومان وام بدون سود و بهره با تنفس ۲ ساله دریافت شده تا پروژه ی خوابگاه دانشجویان سریعتر به اتمام برسد/زمان اتمام این پروژه ۲۰ ماه آینده است با بهره برداری این پروژه که ۹هزار و ۵۰۰مترمربع مساحت دارد و  دیگر  در تامین فضای خوابگاهی دانشجویان مشکلی نخواهیم داشت/همچنین مقرر شده از سوی بانک مرکزی یکصد میلیارد تومان وام به دانشگاه پرداخت شود که با این مبلغ قرار است در شهر کرمانشاه تعدادی مجتمع خوابگاهی خریداری شود و در اختیار دانشجویان متاهل قرار گیرد/برخی از فضاهای خوابگاهی دانشجویی قدمت ساختشان به شصت سال ساخت می‌رسد و نیازمند تعمیر و نگهداری هستند/ سال گذشته ۳ میلیارد و صد میلیون تومان هزینه تعمیر و تجهیز خوابگاه های دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شده است. همچنین ۲ میلیارد و ۸۵۴میلیون تومان هم صرف  تجهیز و تاسیسات خوابگاه های استان شده است/وام هایی که به دانشجویان اختصاص یافته در بخش های مختلف همچون ودیعه مسکن، شهریه دانشگاه، حج و عتبات عالیات بوده که امسال در نیمسال اول ۹میلیارد و نهصدو نه میلیون تومان مبلغ وام های پرداختی بوده است.
نویسنده : سمیه دار درفشی منبع : خبرنگار طلوع کرمانشاه
پ
پ

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کرمانشاه گفت :دانشگاه  ۱۱خوابگاه دانشجویی دارد که از این تعداد ۱۰ خوابگاه ملکی و یک خوابگاه مشارکتی است.

«محمد رضا غلامی» با بیان اینکه هزار و هفتصد و پنجاه و چهار دانشجو در این خوابگاه ها اسکان دارند، افزود : سرانه فضای خوابگاهی دانشجویان علوم پزشکی کرمانشاه به ازای هر یک نفر هم اکنون ۳متر مربع است این درحالی است که سرانه خوابگاه دانشجویی استاندارد ۵ متر مربع است.  

وی تصریح کرد :برای رفع این کمبود پروژه  ساخت  خوابگاه ۴۰۰ نفره از سال ۱۳۹۸ در شهر کرمانشاه آغاز شده است.

معاون فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، گفت: فاز اول این پروژه با ۲۵ میلیارد تومان اعتبار شامل اجرای اسکلت و سقف بود به پایان رسید و فاز دوم دانشگاه علوم پزشکی  از محل اعتبارات سفر ریاست جمهور به استان یکصد میلیارد تومان اعتبار به ساخت این خوابگاه اختصاص یافت.

همچنین از طریق صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت ۵۰ میلیارد تومان وام بدون سود و بهره با تنفس ۲ ساله دریافت شده تا پروژه ی خوابگاه دانشجویان سریعتر به اتمام برسد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه زمان اتمام این پروژه را ۲۰ ماه آینده اعلام و بیان کرد: با بهره برداری این پروژه که ۹هزار و ۵۰۰مترمربع مساحت دارد و  دیگر  در تامین فضای خوابگاهی دانشجویان مشکلی نخواهیم داشت.

غلامی با بیان اینکه در ساخت این خوابگاه از معماری سنتی کرمانشاه در ساخت آن استفاده شده، افزود :همچنین مقرر شده از سوی بانک مرکزی یکصد میلیارد تومان وام به دانشگاه پرداخت شود که با این مبلغ قرار است در شهر کرمانشاه تعدادی مجتمع خوابگاهی خریداری شود و در اختیار دانشجویان متاهل قرار گیرد.

وی افزود: برخی از فضاهای خوابگاهی دانشجویی قدمت ساختشان به شصت سال ساخت می‌رسد و نیازمند تعمیر و نگهداری هستند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: سال گذشته ۳ میلیارد و صد میلیون تومان هزینه تعمیر و تجهیز خوابگاه های دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شده است. همچنین ۲ میلیارد و ۸۵۴میلیون تومان هم صرف  تجهیز و تاسیسات خوابگاه های استان شده است. 

غلامی ادامه داد: وام هایی که به دانشجویان اختصاص یافته در بخش های مختلف همچون ودیعه مسکن، شهریه دانشگاه، حج و عتبات عالیات بوده که امسال در نیمسال اول ۹میلیارد و نهصدو نه میلیون تومان مبلغ وام های پرداختی بوده است.

وی  افزود: با توجه به اینکه تعدادی از دانشجویان متاهل هستند امسال وام فرزند آوری هم اضافه شده است.
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: تفاوت دانشگاه علوم پزشکی با دانشگاه‌های وزارت علوم این است که دانشجویان این دانشگاه بعد از پایان تحصیل وام خود را پرداخت می‌کنند نه درهنگام  تحصیل.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۶هزار دانشجو در این دانشگاه مشغول تحصیل هستند، افزود: دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ۵۷۴ عضو هیات علمی و ۱۹ هزار کارمند دارد.

غلامی تصریح کرد: هفتصد دانشجو خارجی هم در دانشگاه علوم پزشکی مشغول به تحصیل هستند که به لحاظ درجه بندی پس از تهران بیشترین آمار تحصیل دانشجویان خارجی مختص به استان کرمانشاه است.

وی با اشاره به فعالیت های فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی گفت: سیمرغ و قرآن و عترت دو جشنواره شاخص کشوری است که دانشجویان علوم پزشکی کرمانشاه در زمینه مقام آوری در منطقه اول و در سطح کشور  جز ده استان برتر کشور هستند.

غلامی افزود: برگزاری اردوهای جهادی، ویزیت رایگان و ارایه خدمات دندان پزشکی از دیگر فعالیت های است که دانشجویان همیشه در آن فعالانه شرکت دارند.

وی به برگزاری ۲۰۰ اردوی جهادی در سال جاری اشاره کرد و ادامه داد: دیدار با خانواده شهدا، برگزاری کلاس های هنری همچنین وجود ۲۰ نشریه در حوزه های علمی ،فرهنگی و آموزشی از دیگر فعالیت های فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه که دانشجویان در آن حضوری فعالانه دارند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت :ماهانه یکصدو چهار هزار پرس غذا برای دانشگاه طبخ می شود که روزانه غذاهای باقی مانده در آشپزخانه توسط دانشجویان بسته بندی و میان مناطق حاشیه نشین شهر توزیع می‌شود.

وی با بیان اینکه در ایام اربعین موکب های با حضور دانشجویان برپا شد، افزود :علاوه بر موکب های که در شهر کرمانشاه و مرز خسروی برپا بود، دو موکب هم در  عراق برپا بود که در کنار فعالیت های فرهنگی خدمات بهداشتی و درمانی در این موکب ها به افراد ارایه می‌شد.

غلامی تصریح کرد: در موکب شهر کربلا که با همکاری استان قدس رضوی  برپا شده بود حدود صد میلیون انواع داروهای مختلف توسط استان خریداری و هفت هزار نفر بیمار هم ویزیت شدند.
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم  پزشکی کرمانشاه گفت: دانشجویان در فعالیت های خبری هم حضور قابل قبولی دارند .

وی تصریح کرد: دانشگاه پایگاه خبری بنام مفتاح دارد که ۶۶ شعبه در سطح کشور دارد و کرمانشاه در سالهای اخیر توانسته جایگاه  برتر در این حوزه در سطح کشور را از آن خود کند طبق ارزیابی هایی که توسط وزارت بهداشت انجام شده است.

ارایه خدمات سلامت به صورت رایگان به دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه 

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : اداره مشاوره دانشگاه توانسته رتبه چهارم را در کشور به خود اختصاص دهد و در سطح منطقه دارای رتبه اول است.

غلامی بیان کرد : در بخش مشاوره و سلامت ۱۲ نیروی روانشناس به صورت رایگان به دانشجویان خدمات ارایه می‌دهند.

وی افزود: در اداره مشاوره و سلامت در کنار روانشناسان، دو روانپزشک هم داریم و قرار است به زودی آمار روانپزشک ها به سه نفر برسد .

غلامی تصریح کرد: شماره ۳۸۳۵۳۸۶۰که مربوط به اداره مشاوره است به صورت شبانه روز پاسخگوی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه است.

 

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.