سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20782 تعداد نوشته های امروز : 5×

آخرین خبرها

عامل ۸۰ درصد خودکشی‌ها در کرمانشاه از طریق قرص است/سموم کشاورزی عامل خودکشی در مناطق روستایی امسال با خطر افزایش آتش‌سوزی‌ در عرصه‌های محیط‌زیست مواجهیم تکلیف ۴۰۰ واحد صنفی ضایعاتی کرمانشاه چه می‌شود؟ کوچ بهاره عشایر کرمانشاه تا ۱۵ اردیبهشت ادامه دارد ۲۷ هزار نفر در صف «مرگ» قرار دارند بعد از هر کوهنوردی مسیرها غرق در زباله می‌شود/ حال اکوسیستم کوه خوب نیست مسمومیت ۵ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی فصلی در کرمانشاه جوان کرمانشاهی جان دوباره به بیماران پیوند عضو بخشید قهوه خورها بخوانند ضبط ۲۰۰ دستگاه ماینر قاچاق در شهرستان کنگاور حوادث رانندگی در جاده های کرمانشاه ۲ کشته و ۳ زخمی به جا گذاشت غذاهای محلی وارد منوی رستوران‌های کرمانشاه می‌شود فعالیت جهادی عمرانی خدماتی در مناطق هشت‌گانه کرمانشاه از امروز آغاز شد آموزش در خصوص احیای «قلبی – ریوی» به جامعه باید جدی گرفته شود پُرشدگی سدهای کرمانشاه به ۶۶ درصد رسید/ کسری مخازن زیرزمینی جبران نشده است تفریح ارزان مردم کرمانشاه در انتظار تعطیلی ست!/رئیس حوزه هنری:ما نمی توانیم با جان مردم ریسک کنیم/ جدی نگرفتن سیستم استاندارد اطفای حریق در سینما آزادی کرمانشاه اتباع افغانی جواز ورود به کرمانشاه را ندارند جزئیاتی جدید از علت خودکشی پرستار جوان؛ در ۹ ماه گذشته ۴۹ کرمانشاهی با قرص برنج خودکشی کردند بازار داغ برداشت گیاهان خودروی بهاری در کرمانشاه/ این گیاهان را از ریشه نکنید آب همه جزیره‌های «هشیلان» را دربر گرفت/ تلاش برای انتقال آب به سراب «یاوری»

هزینه‌ درمان مبتلایان ۱۰۷ بیماری “رایگان” شد/ “نشان دار” شدن ۲۲۰۰ بیمار خاص در کرمانشاه
05 بهمن 1401 - 12:36
شناسه : 284841
5
مدیرکل بیمه سلامت استان: طلوع‌‌کرمانشاه : دکتر رضا تحویلیان، با اشاره به ابلاغ افزایش طرح پوشش بیمه ای بیماران خاص و صعب العلاج از مهرماه امسال گفت: بر اساس این طرح پوشش بیمه‌ای بیماران خاص و صعب العلاج از پنج تا شش بیماری به 107 بیماری افزایش یافته است/وی با بیان اینکه اسامی این 107 بیماری در سایت بیمه سلامت درج شده، گفت: از جمله مهمترین این بیماری‌ها می‌توان به بیماریهای قلبی و عروقی، انواع سرطان، اُتیسم، پارکینسون، آلزایمر، بال پروانه‌ای و عوارض ناشی از دیابت مانند بیماریهای کلیوی ناشی از دیابت اشاره کرد/ همچنین بیماران SMA که هزینه‌های دارویی بسیار بالایی دارند هم تحت پوشش این طرح درآمده‌اند/مبتلایان این 107 بیماری پس از تحت پوشش قرار گرفتن "نشان‌دار" می‌شوند و پس از نشان دار شدن تمام هزینه‌های دارویی آنها در مراکز دولتی و خصوصی رایگان می‌شود/همچنین هزینه های درمانی، تشخیصی، پاراکلینیکی و جراحی هم برای این بیماران در بخش دولتی 100درصد رایگان خواهد بود و در بخش خصوصی هم تا حدود 80 درصد هزینه‌ها توسط بیمه پوشش داده می‌شود/تحویلیان در خصوص نحوه تحت پوشش قرارگرفتن مبتلایان بیماریهای خاص و صعب العلاج در این طرح گفت: افراد باید به سایت www.kf.ihio.gov.ir مراجعه کرده و اول ازهمه لیست بیماری‌ها را بررسی کرده و در صورتی که نام بیماری آنها در این لیست 107 باشد باید به سامانه بیمه سلامت به آدرس www.bimehsalamatiranian.ir مراجعه کنند/افراد برای ورود به این سامانه باید کُدملی خود را به عنوان نام کاربری و تلفن همراه مرتبط با آن دارنده آن کُدملی را به عنوان رمز عبور وارد کنند و به این طریق وارد یک صفحه شخصی می‌شوند و می‌توانند وضعیت بیمه خود را در آن مشخص کنند/افراد باید در این صفحه، روی بخش "حمایت‌های دولت" کلیک کرده که بخش بیماران خاص و صعب العلاج به نمایش درمی‌آید و در این بخش باید روی نوع بیماری خود کلیک کرده و آن را مشخص کنند و کار در این مرحله به پایان می رسد./با این ثبت نام اولیه کارشناسان بیمه با افراد تماس گرفته و مدارک مرتبط به بیماری را مطالبه می‌کنند و با مطالعه مدارک بیماری و راستی‌آزمایی آن، افراد در سامانه الکترونیک سلامت "نشان دار" می‌شوند و تمام نسخ الکترونیکی آنها در مراکز درمانی مشمول حمایت می‌شود/مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه در خصوص افرادی که تحت پوشش سایر بیمه ها مانند تامین اجتماعی، نیروهای مسلح و ... هستند نیز گفت: در خصوص این بیماران، این افراد باید به معاونت درمان واحد بیمه مربوطه خود مراجعه کرده و عمل ثبت نام را در آنجا انجام داده و "نشان‌دار" شوند/ تمام افراد در صورتی که ثبت نام کرده و پس از یک هفته با آنها تماس گرفته نشد، باید مدارک خود را به دفتر بیمه سلامت استان واقع در خیابان شهید جعفری آورده و به واحد بیماران خاص در این مرکز تحویل دهند تا کار آنها انجام گیرد.
منبع : ایسنا
پ
پ

 مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه از رایگان شدن هزینه‌های درمانی و دارویی مبتلایان ۱۰۷ بیماری خاص و صعب العلاج خبر داد و افزود: انتظار داریم این افراد هرچه سریعتر برای ثبت نام و بهره‌مندی از این مزایا اقدام کنند.

دکتر رضا تحویلیان، با اشاره به ابلاغ افزایش طرح پوشش بیمه ای بیماران خاص و صعب العلاج از مهرماه امسال گفت: بر اساس این طرح پوشش بیمه‌ای بیماران خاص و صعب العلاج از پنج تا شش بیماری به ۱۰۷ بیماری افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه اسامی این ۱۰۷ بیماری در سایت بیمه سلامت درج شده، گفت: از جمله مهمترین این بیماری‌ها می‌توان به بیماریهای قلبی و عروقی، انواع سرطان، اُتیسم، پارکینسون، آلزایمر، بال پروانه‌ای و عوارض ناشی از دیابت مانند بیماریهای کلیوی ناشی از دیابت اشاره کرد.

وی افزود: همچنین بیماران SMA که هزینه‌های دارویی بسیار بالایی دارند هم تحت پوشش این طرح درآمده‌اند.

وی با اشاره به مزایای بسیار این طرح گفت: مبتلایان این ۱۰۷ بیماری پس از تحت پوشش قرار گرفتن “نشان‌دار” می‌شوند و پس از نشان دار شدن تمام هزینه‌های دارویی آنها در مراکز دولتی و خصوصی رایگان می‌شود.

وی افزود: همچنین هزینه های درمانی، تشخیصی، پاراکلینیکی و جراحی هم برای این بیماران در بخش دولتی ۱۰۰درصد رایگان خواهد بود و در بخش خصوصی هم تا حدود ۸۰ درصد هزینه‌ها توسط بیمه پوشش داده می‌شود.

تحویلیان در خصوص نحوه تحت پوشش قرارگرفتن مبتلایان بیماریهای خاص و صعب العلاج در این طرح گفت: افراد باید به سایت www.kf.ihio.gov.ir مراجعه کرده و اول ازهمه لیست بیماری‌ها را بررسی کرده و در صورتی که نام بیماری آنها در این لیست ۱۰۷ باشد باید به سامانه بیمه سلامت به آدرس www.bimehsalamatiranian.ir مراجعه کنند.

وی افزود: افراد برای ورود به این سامانه باید کُدملی خود را به عنوان نام کاربری و تلفن همراه مرتبط با آن دارنده آن کُدملی را به عنوان رمز عبور وارد کنند و به این طریق وارد یک صفحه شخصی می‌شوند و می‌توانند وضعیت بیمه خود را در آن مشخص کنند.

وی تصریح کرد: افراد باید در این صفحه، روی بخش “حمایت‌های دولت” کلیک کرده که بخش بیماران خاص و صعب العلاج به نمایش درمی‌آید و در این بخش باید روی نوع بیماری خود کلیک کرده و آن را مشخص کنند و کار در این مرحله به پایان می رسد.

تحویلیان گفت: با این ثبت نام اولیه کارشناسان بیمه با افراد تماس گرفته و مدارک مرتبط به بیماری را مطالبه می‌کنند و با مطالعه مدارک بیماری و راستی‌آزمایی آن، افراد در سامانه الکترونیک سلامت “نشان دار” می‌شوند و تمام نسخ الکترونیکی آنها در مراکز درمانی مشمول حمایت می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه در خصوص افرادی که تحت پوشش سایر بیمه ها مانند تامین اجتماعی، نیروهای مسلح و … هستند نیز گفت: در خصوص این بیماران، این افراد باید به معاونت درمان واحد بیمه مربوطه خود مراجعه کرده و عمل ثبت نام را در آنجا انجام داده و “نشان‌دار” شوند.

تحویلیان خاطرنشان کرد: تمام افراد در صورتی که ثبت نام کرده و پس از یک هفته با آنها تماس گرفته نشد، باید مدارک خود را به دفتر بیمه سلامت استان واقع در خیابان شهید جعفری آورده و به واحد بیماران خاص در این مرکز تحویل دهند تا کار آنها انجام گیرد.

۲۲۰۰ بیمار خاص و صعب العلاج در کرمانشاه “نشان‌دار” شدند

تحویلیان گفت: دولت سیزدهم برای اجرای این طرح امسال ۵۰۰۰ میلیارد تومان اختصاص داده و ما هم اکنون به دنبال نشان دار کردن بیماران خاص و صعب العلاج در سطح استان هستیم.

وی با اشاره به وجود ۳۰ هزار بیمار خاص و صعب العلاج در استان گفت: از این تعداد تاکنون ۲۲۰۰ نفر در طرح ثبت نام کرده و “نشان دار” شده‌اند و انتظار ما این است که افراد هرچه سریعتر برای بهره مندی از مزایای این طرح ثبت نام کنند.

تحویلیان با اشاره به شروع اجرای این طرح از ابتدای مهر ماه، خاطرنشان کرد: افرادی که هم اکنون ثبت نام کرده و “نشان دار” شوند هزینه‌هایی که از ابتدای مهر امسال متقبل شده‌اند تا سقف ۵۰ میلیون تومان به آنها بازگردانده می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: تاکنون ۵۷۰ میلیون تومان هزینه درمانی به ۷۴ بیمار خاص و صعب العلاج استان که از ابتدای مهرماه هزینه درمان کرده‌اند و هم اکنون ثبت نام آنها نهایی شده، پرداخت شده است.

تحویلیان در ادامه از پرداخت تسهیلات هم به بیماران خاص و صعب العلاج خبر داد و افزود: بیماران می‌توانند برای دریافت این تسهیلات به واحد معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه مراجعه کنند.

وی افزود: این تسهیلات برای هر نفر تا سقف ۵۰ میلیون تومان و با کارمزد چهار درصد است.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه درپایان از اقدام دولت سیزدهم در زمینه افزایش پوشش بیمه‌ای بیماران خاص و صعب العلاج به عنوان یک اقدام بزرگ و انقلابی یاد کرد و افزود: نمونه این اتفاق در طول تاریخ کشور نظیر ندارد که هزینه درمان بیماران خاص و صعب العلاج در این حجم وسیع رایگان شود. به واقع با این طرح در حال حرکت به سمتی هستیم که حقیقتا بسیاری بیماران بجز درد و رنج بیماری، درد و رنج هزینه‌های آن را متحمل نشوند.

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.