شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20797 تعداد نوشته های امروز : 5×

آخرین خبرها

تعداد بوستان های منطقه ۵کرمانشاه به ۳۹عدد رسید خواستار ساماندهی وضعیت نابسامان پارکینگ‌های کرمانشاه هستیم کرمانشاه از فردا بارانی می‌شود سال گذشته ۱۳۳۳ پرونده تصرف غیرمجاز اراضی ملی در کرمانشاه تشکیل شد چشم‌انداز بازار مسکن در سال ۱۴۰۳ ما با سامان دهی مخالف نیستیم/محیط زیست نباید ارزان از کنار چالابه بگذرد همراه داشتن حیوانات خانگی به داخل مراکز عرضه غذا در کرمانشاه ممنوع است بیماری‌های شایع فصل بهار پارکینگ‌های کرمانشاه رها شده‌اند بارش پراکنده باران در مناطق شرقی و شمالی کرمانشاه انتشار ۲۸۳ میلیارد ریال اوراق مشارکت سال ۱۴۰۲ شهرداری‌های کشور راه‌اندازی ۹ پروژه مهم کرمانشاه منوط به مصوبه شورای شهر است بیمارستان ‌سرطان‌ کرمانشاه تابستان امسال افتتاح می‌شود «چالابه» سامان می‌گیرد بازدید از اماکن تاریخی کرمانشاه، فردا رایگان است عامل ۸۰ درصد خودکشی‌ها در کرمانشاه از طریق قرص است/سموم کشاورزی عامل خودکشی در مناطق روستایی امسال با خطر افزایش آتش‌سوزی‌ در عرصه‌های محیط‌زیست مواجهیم تکلیف ۴۰۰ واحد صنفی ضایعاتی کرمانشاه چه می‌شود؟ کوچ بهاره عشایر کرمانشاه تا ۱۵ اردیبهشت ادامه دارد ۲۷ هزار نفر در صف «مرگ» قرار دارند

وقتی آسمان کرمانشاه آبی نیست، اما هوا استاندارد است!
05 بهمن 1401 - 13:48
شناسه : 284849
3
طلوع‌‌کرمانشاه : سه ایستگاه سنجش کیفیت هوا داریم، گفت: هر سه ایستگاه وضعیت هوای شهر را استاندارد نشان می‌دهد/به گفته محمدی، غباری صبحگاهی که بر فراز شهر کرمانشاه دیده می‌شود به صورت گسترده نبوده و فقط در برخی از مناطق شهر مشهود است/معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی استان کرمانشاه نیز غبار صبحگاهی که بر روی شهر کرمانشاه دیده می‌شود را ناشی از سکون هوا به دلیل استقرار هوای سرد و سنگین دانست که به تدریج در طول روز و با گرم شدن هوا کمرنگ می‌شود/در شرایطی که برودت هوا را داریم، تجمع آلاینده‌ها بر سطح شهر که ناشی از پدیده وارونگی می‌باشد طبیعی است، البته کرمانشاه مانند برخی شهرهای دیگر با تجمع شدید و غلیظ آلاینده‌ها مواجه نیست/وی درباره اینکه چرا این آلایندگی در ایستگاه‌های سنجش کیفیت هوای شهر کرمانشاه نشان داده نمی‌شود نیز عنوان کرد: بخش زیادی از این توده‌ای که بر فراز شهر دیده می‌شود بخار آب یا مه است که باعث می‌شود غلظت آلاینده‌ها آنقدر زیاد نباشد که در ایستگاه‌ها نشان داده شود/ با افزایش حداقل دمای هوای شهر کرمانشاه طی روزهای آتی و از بین رفتن سکون هوای سرد با ورود ناپایداری به جو استان، شاهد از بین رفتن تجمع آلاینده‌ها در کرمانشاه باشیم/در شهرهای مختلف استان کرمانشاه از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۱۰۴ روز هوای غیراستاندارد داشته‌ایم.
منبع : ایسنا
پ
پ

 طی چند روز اخیر که برودت هوا در کرمانشاه افزایش یافت و در اکثر روزها در شهر کرمانشاه دمای منفی پنج تا شش درجه سانتی‌گراد را شاهد بودیم، تجمع صبحگاهی آلاینده‌ها نیز بر فراز شهر بیشتر شده است.

شاید به دلیل آنکه کرمانشاه صنعتی و نسبت به بسیاری از کلانشهرهای دیگر چندان پر جمعیت نیست، میزان آلودگی هوا به اندازه شهرهایی مانند تهران، اراک، تبریز و اصفهان نباشد، اما وقتی از ارتفاعات جنوب شهر به کرمانشاه بنگریم، غباری که سطح شهر را پوشانده به وضوح قابل مشاهده است.

شدت و تمرکز این غبار در نواحی میانی شهر و خصوصا در کمربندی‌های غربی و شرقی بیشتر است و در ساعات اولیه صبح که هنوز هوای سرد منطقه را در بر گرفته، نمود بیشتری دارد.

با وجود این غبار، بنا به اعلام محیط زیست، هوای شهر کرمانشاه، امروز (پنجم بهمن) در وضعیت استاندارد قرار دارد و مشکلی از نظر تجمع آلاینده‌ها نداریم.

آرش محمدی کارشناس مسئول نظارت و پایش محیط زیست استان کرمانشاه، عدد کنونی شاخص کیفیت هوای شهر را ۷۰ اعلام کرد که بیانگر وضعیت استاندارد و سالم است.

وی با بیان اینکه در شهر کرمانشاه سه ایستگاه سنجش کیفیت هوا داریم، گفت: هر سه ایستگاه وضعیت هوای شهر را استاندارد نشان می‌دهد.

به گفته محمدی، غباری صبحگاهی که بر فراز شهر کرمانشاه دیده می‌شود به صورت گسترده نبوده و فقط در برخی از مناطق شهر مشهود است.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی استان کرمانشاه نیز غبار صبحگاهی که بر روی شهر کرمانشاه دیده می‌شود را ناشی از سکون هوا به دلیل استقرار هوای سرد و سنگین دانست که به تدریج در طول روز و با گرم شدن هوا کمرنگ می‌شود.

علی محمد زورآوند ، خاطرنشان کرد: در شرایطی که برودت هوا را داریم، تجمع آلاینده‌ها بر سطح شهر که ناشی از پدیده وارونگی می‌باشد طبیعی است، البته کرمانشاه مانند برخی شهرهای دیگر با تجمع شدید و غلیظ آلاینده‌ها مواجه نیست.

وی درباره اینکه چرا این آلایندگی در ایستگاه‌های سنجش کیفیت هوای شهر کرمانشاه نشان داده نمی‌شود نیز عنوان کرد: بخش زیادی از این توده‌ای که بر فراز شهر دیده می‌شود بخار آب یا مه است که باعث می‌شود غلظت آلاینده‌ها آنقدر زیاد نباشد که در ایستگاه‌ها نشان داده شود.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی استان کرمانشاه ابراز امیدواری کرد، با افزایش حداقل دمای هوای شهر کرمانشاه طی روزهای آتی و از بین رفتن سکون هوای سرد با ورود ناپایداری به جو استان، شاهد از بین رفتن تجمع آلاینده‌ها در کرمانشاه باشیم.

بنا بر اعلام محیط زیست استان، در شهرهای مختلف استان کرمانشاه از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۱۰۴ روز هوای غیراستاندارد داشته‌ایم.

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.