پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20826 تعداد نوشته های امروز : 1×

آخرین خبرها

خودروهای رسوبی در پارکینگ های کرمانشاه تعیین تکلیف می شوند پاداش ۳۰ میلیون ریالی نیرو های شرکت بازیافت شهرداری کرمانشاه فردا پرداخت می شود افزایش بیماران خاص در کرمانشاه/بیش از ۴۰ هزار بیمار خاص در استان داریم درباره سندرم درس (DRESS) / چرا ایجاد می شود، چگونه درمان می شود و عوارض ماندگار آن چیست؟ افزایش ۱۶ درصدی متوفیان تصادفات ترافیکی در کرمانشاه وقتی برخی نانوایی‌های کرمانشاه نان را گران‌تر می‌فروشند نگاه ویژه شهردار کرمانشاه به مشکلات و تلاش برای رفع آنها حذف کامل کروکی کاغذی در کرمانشاه بکارگیری اتباع غیرمجاز در واحدهای کشاورزی و تولیدی استان کرمانشاه ممنوع است امیدواری برای بارش‌های خوب در اردیبهشت کرمانشاه/ رشد ۱۵ درصدی بارش‌ها مراقب دام کلاهبردان به اسم«فروش سوالات کنکور» باشید حلقه انگشتری که کار را به جای باریک کشاند مسئولان برای توسعه راه‌های جاده‌ای روستاهای پاوه چاره‌اندیشی کنند قطار شهر با شتاب پیش خواهد رفت/ از نقد منصفانه استقبال می کنیم/تعلل و انفعال شورای شهرکرمانشاه صدای شهردار را درآورد استاندار: وضعیت شورای شهر کرمانشاه تا ۲ هفته آینده تعیین تکلیف خواهد شد انتقاد یک استاد دانشگاه به تاثیرات منفی تاخیر در تایید و ابلاغ بودجه مدیریت شهری کم‌خطر اما پردردسر! دیدار شهردار و مدیران شهرداری کرمانشاه با فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم(ص)+گزارش تصویری پرخاشگری یکی از علل اصلی وقوع نزاع در کرمانشاه است اعزام اولین گروه از زائران کرمانشاه به عمره مفرده

جسد کوهنورد کرمانشاهی پس از یک هفته از «پراو» به پایین کوه انتقال داده شد
16 بهمن 1401 - 12:04
شناسه : 285076
3
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه؛ طلوع‌‌کرمانشاه :  محمدباقر محمدی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه از اتمام عملیات انتقال پیکر کوهنورد فقید کرمانشاهی زنده‌یاد «ایرج محمدی» خبر داد/ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه روز جمعه، هفتم بهمن‌ماه دو کوهنورد کرمانشاهی به قله سه‌کل ارتفاعات پراو رفته بودند که دچار حادثه شدند/یکی از این کوهنوردان دچار مصدومیت شده و کوهنورد دیگر هم به نام «ایرج محمدی» به درون حفره‌ای در درون کوه پراو سقوط کرده و جان باخت/ از اولین لحظات آگاهی از حادثه گرفتاری دو کوهنورد در ارتفاعات کوه پراو با تشکیل تیم‌های عملیاتی و تخصصی کوهستان، با همکاری هیأت کوهنوردی استان نسبت به امدادرسانی به کوهنوردان گرفتار اقدام شد/ در ساعات اولیه یک اکیپ ۱۵ نفره جهت نجات دو کوهنورد به ارتفاعات اعزام شدند که به دلیل برودت هوا موفق به نجات فرد اول و انتقال وی به دامنه کوه و منطقه امن شدند/طی جلسات متعدد با عوامل فوریت‌های پزشکی و فرماندهی هوانیروز استان به بررسی چگونگی اعزام بالگرد، متأسفانه با توجه به شرایط بد آب و هوایی در ارتفاعات و عدم امکان حضور بالگرد موفق به اعزام نشدیم/در ادامه تیم عملیاتی با فرماندهی یکی از کوهنوردان توانمند و نجاتگر جمعیت هلال احمر مجددا به ارتفاعات اعزام شدند که پس از ایجاد کارگاه و فرود به داخل چاه تا عمق ۷ متری عملیات فرود را انجام داده و باز هم به دلیل شرایط بد آب و هوایی امکان پایین رفتن در چاه وجود ندارد که مجددا به دلیل باد و باران و بارش شدید برف به دامنه کوه برمی‌گردند/این عملیات برای نیروهای جمعیت هلال احمر پایان نمی‌یابد و ساعت ۱۱ شب یکشنبه، نهم بهمن‌ماه تصمیم بر اعزام مجدد تیم‌ می‌شوند، که یک تیم عملیاتی ۷ نفره از کوهنوردان حرفه‌ای ساعت ۳ و ۱۵ دقیقه بامداد روز بعد یعنی دوشنبه دهم بهمن‌ماه به ارتفاعات اعزام می‌شوند/ تیم عملیاتی پس از پیمایش بیش از ۴ ساعت مجدد به محل حادثه رسیده و با ایجاد کارگاه و فرود به داخل چاه موفق می‌شوند در عمق ۴۵ متری به پیکر کوهنورد فقید دسترسی پیدا کنند/زنده‌یاد ایرج محمدی در همان دقایق اولیه متأسفانه جان خود را از دست  می‌دهد و امکان هیچگونه امدادرسانی به وی وجود نداشته است/تیم عملیات انتقال جسد را آغاز کرده و پس از رساند آن به سطح کوهستان عملیات انتقال را آغاز می‌کنند که در همین حین دو بار دچار بهمن می‌شوند/نیروهای عملیاتی علی‌رغم اینکه پیکر کوهنورد را تا مسیر هزار متری منتقل می‌کنند، اما مجدد شرایط بد آب و هوایی این امکان را برای بار دیگر از آن‌ها می‌گیرد و پس از قراردادن جسد در مکان امن، مختصات جغرافیایی مکان را ثبت (GPS) و به دامنه کوه بر می‌گردند. در آغاز این عملیات دو تیم ده نفره از نجاتگران جمعیت هلال احمر برای کمک به تیم اصلی به ارتفاعات مراجعه می‌کنند که با وجود شرایط بد آب و هوایی آنها نیز موفق به صعود نمی‌شوند.
منبع : فارس
پ
پ

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه، از اتمام عملیات انتقال پیکر کوهنورد فقید کرمانشاهی از ارتفاعات پراو خبر داد و گفت: پیکر ایرج محمدی، کوهنورد کرمانشاهی به فرودگاه اشرفی اصفهانی انتقال یافت.

جسد کوهنورد کرمانشاهی پس از یک هفته از «پراو» به پایین  کوه انتقال داده شد

 محمدباقر محمدی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه از اتمام عملیات انتقال پیکر کوهنورد فقید کرمانشاهی زنده‌یاد «ایرج محمدی» خبر داد.

وی یادآور شد: ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه روز جمعه، هفتم بهمن‌ماه دو کوهنورد کرمانشاهی به قله سه‌کل ارتفاعات پراو رفته بودند که دچار حادثه شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه ادامه داد: یکی از این کوهنوردان دچار مصدومیت شده و کوهنورد دیگر هم به نام «ایرج محمدی» به درون حفره‌ای در درون کوه پراو سقوط کرده و جان باخت.

وی گفت: از اولین لحظات آگاهی از حادثه گرفتاری دو کوهنورد در ارتفاعات کوه پراو با تشکیل تیم‌های عملیاتی و تخصصی کوهستان، با همکاری هیأت کوهنوردی استان نسبت به امدادرسانی به کوهنوردان گرفتار اقدام شد.

محمدی خاطرنشان کرد: در ساعات اولیه یک اکیپ ۱۵ نفره جهت نجات دو کوهنورد به ارتفاعات اعزام شدند که به دلیل برودت هوا موفق به نجات فرد اول و انتقال وی به دامنه کوه و منطقه امن شدند. 

وی با اشاره به تلاش برای هماهنگی اعزام تیم امداد هوایی، ادامه داد: طی جلسات متعدد با عوامل فوریت‌های پزشکی و فرماندهی هوانیروز استان به بررسی چگونگی اعزام بالگرد، متأسفانه با توجه به شرایط بد آب و هوایی در ارتفاعات و عدم امکان حضور بالگرد موفق به اعزام نشدیم.

محمدی افزود: در ادامه تیم عملیاتی با فرماندهی یکی از کوهنوردان توانمند و نجاتگر جمعیت هلال احمر مجددا به ارتفاعات اعزام شدند که پس از ایجاد کارگاه و فرود به داخل چاه تا عمق ۷ متری عملیات فرود را انجام داده و باز هم به دلیل شرایط بد آب و هوایی امکان پایین رفتن در چاه وجود ندارد که مجددا به دلیل باد و باران و بارش شدید برف به دامنه کوه برمی‌گردند.

وی اظهار کرد: این عملیات برای نیروهای جمعیت هلال احمر پایان نمی‌یابد و ساعت ۱۱ شب یکشنبه، نهم بهمن‌ماه تصمیم بر اعزام مجدد تیم‌ می‌شوند، که یک تیم عملیاتی ۷ نفره از کوهنوردان حرفه‌ای ساعت ۳ و ۱۵ دقیقه بامداد روز بعد یعنی دوشنبه دهم بهمن‌ماه به ارتفاعات اعزام می‌شوند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه اضافه کرد: تیم عملیاتی پس از پیمایش بیش از ۴ ساعت مجدد به محل حادثه رسیده و با ایجاد کارگاه و فرود به داخل چاه موفق می‌شوند در عمق ۴۵ متری به پیکر کوهنورد فقید دسترسی پیدا کنند.

وی گفت: زنده‌یاد ایرج محمدی در همان دقایق اولیه متأسفانه جان خود را از دست  می‌دهد و امکان هیچگونه امدادرسانی به وی وجود نداشته است. 

وی در ادامه، گفت: تیم عملیات انتقال جسد را آغاز کرده و پس از رساند آن به سطح کوهستان عملیات انتقال را آغاز می‌کنند که در همین حین دو بار دچار بهمن می‌شوند.

محمدی اضافه کرد: نیروهای عملیاتی علی‌رغم اینکه پیکر کوهنورد را تا مسیر هزار متری منتقل می‌کنند، اما مجدد شرایط بد آب و هوایی این امکان را برای بار دیگر از آن‌ها می‌گیرد و پس از قراردادن جسد در مکان امن، مختصات جغرافیایی مکان را ثبت (GPS) و به دامنه کوه بر می‌گردند. در آغاز این عملیات دو تیم ده نفره از نجاتگران جمعیت هلال احمر برای کمک به تیم اصلی به ارتفاعات مراجعه می‌کنند که با وجود شرایط بد آب و هوایی آنها نیز موفق به صعود نمی‌شوند.

وی افزود: در این میان مجددا رایزنی‌ها برای اعزام تیم امداد هوایی در دفتر فرمانده هوانیروز ارتش کرمانشاه آغاز و براساس نتایج کارشناسی از اداره کل هواشناسی استان شرایط برای اقدام تیم امداد هوایی نیز میسر نمی‌شود.

 

محمدی ادامه داد: پس از انجام جلسات کارشناسی و بررسی وضعیت آب و هوایی منطقه و کوه پراو تیم امداد و نجات کوهستان جمعیت هلال احمر به منظور انتقال پیکر کوهنورد فقید، صبح امروز به ارتفاعات کوه پراو اعزام شدند.

 وی افزود: یک تیم ۵ نفره توسط بالگرد امدادی جمعیت هلال احمر ساعاتی پیش به ارتفاعات کوه پراو اعزام شدند و عملیات انتقال پیکر به فرودگاه اشرفی اصفهانی شهر کرمانشاه به پایان رسید.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه در پایان ضمن تسلیت و ابراز همدردی با خانواده داغدار زنده‌یاد ایرج محمدی و تشکر از صبر، شکیبایی و همراهی این خانواده با مجموعه امدادی جمعیت هلال احمر در طول مدت امدادرسانی از اصحاب رسانه و پایگاه‌های خبری که در این مدت با درایت، صبوری و نظرات کارشناسی در امر اطلاع‌رسانی جمعیت هلال احمر را یاری کردند تقدیر کرد و از عموم مردم خواست تا در مواقع حوادث و بحران‌ها تنها از مراجع ذی‌صلاح و رسانه‌های رسمی اخبار و اطلاعات را دریافت کنند.

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.