جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20792 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

ما با سامان دهی مخالف نیستیم/محیط زیست نباید ارزان از کنار چالابه بگذرد همراه داشتن حیوانات خانگی به داخل مراکز عرضه غذا در کرمانشاه ممنوع است بیماری‌های شایع فصل بهار پارکینگ‌های کرمانشاه رها شده‌اند بارش پراکنده باران در مناطق شرقی و شمالی کرمانشاه انتشار ۲۸۳ میلیارد ریال اوراق مشارکت سال ۱۴۰۲ شهرداری‌های کشور راه‌اندازی ۹ پروژه مهم کرمانشاه منوط به مصوبه شورای شهر است بیمارستان ‌سرطان‌ کرمانشاه تابستان امسال افتتاح می‌شود «چالابه» سامان می‌گیرد بازدید از اماکن تاریخی کرمانشاه، فردا رایگان است عامل ۸۰ درصد خودکشی‌ها در کرمانشاه از طریق قرص است/سموم کشاورزی عامل خودکشی در مناطق روستایی امسال با خطر افزایش آتش‌سوزی‌ در عرصه‌های محیط‌زیست مواجهیم تکلیف ۴۰۰ واحد صنفی ضایعاتی کرمانشاه چه می‌شود؟ کوچ بهاره عشایر کرمانشاه تا ۱۵ اردیبهشت ادامه دارد ۲۷ هزار نفر در صف «مرگ» قرار دارند بعد از هر کوهنوردی مسیرها غرق در زباله می‌شود/ حال اکوسیستم کوه خوب نیست مسمومیت ۵ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی فصلی در کرمانشاه جوان کرمانشاهی جان دوباره به بیماران پیوند عضو بخشید قهوه خورها بخوانند ضبط ۲۰۰ دستگاه ماینر قاچاق در شهرستان کنگاور

بودجه ۴۹۴۰ میلیارد تومانی شهرداری کرمانشاه تحویل شورای شهر شد/ برگزاری بیش از ۶۰ جلسه کارشناسی برای تدوین بودجه‌ای واقعی
17 بهمن 1401 - 9:51
شناسه : 285107
5
مدیرکل برنامه و بودجه شهرداری کرمانشاه خبر داد: طلوع‌‌کرمانشاه : داریوش کرمی از بودجه ۴۹۴۰ میلیارد تومانی سال آینده شهرداری کرمانشاه خبر داد و عنوان کرد: بودجه ۱۴۰۲ شهرداری، نسبت به بودجه مصوب امسال با رقم ۳۶۰۰ میلیارد تومان رشد حدود ۳۷ درصدی داشته است./ در بودجه سال آینده بیش از ۴۲۰ میلیارد تومان نیز در سرفصل تملک دارایی‌های مالی در نظر گرفته شده است./ درآمدهای سال آینده شهرداری کرمانشاه شامل سه منبع اصلی و چند زیر مجموعه است که از جمله آنها می‌توان به عوارض عمومی، عوارض اختصاصی، واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای، تسهیلات، اوراق مشارکت، کمک‌های دولتی و ... اشاره کرد./ نکته قابل توجه در بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری کرمانشاه توجه به پروژه‌های سرمایه‌گذاری، از جمله ارغوان، مجتمع میلاد و ... از مهمترین پروژه‌های سرمایه‌گذاری شهرداری کرمانشاه است./ در بودجه سال آینده به پروژه‌های مهم شهر کرمانشاه از جمله تقاطع‌ها، مدیریت آب‌های سطحی، نوسازی ناوگان حمل و نقل،خرید تجهیزات آتش‌نشانی، توسعه حمل و نقل شهری، مدیریت انواع پسماند و ... توجه شده و منابع خوبی برای آنها در نظر گرفتیم/ برای پروژه قطار شهری کرمانشاه به عنوان یک پروژه شاخص نیز ۶۰۰ میلیارد تومان لحاظ کردیم که از این رقم ۴۰۰ میلیارد تومان از محل اوراق مشارکت، ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات و ۱۰۰ میلیارد تومان کمک دولتی است./ تلاش کردیم بودجه کرمانشاه بر اساس شاخص‌های جمعیتی، وسعت، پروژه‌های عمران شهری، نرخ تورم و ... به شیوه‌ای متناسب تدوین شود. اکنون شورای شهر نیز تا ۳۰ بهمن برای بررسی بودجه زمان دارد.
نویسنده : پریا امیری پریان منبع : طلوع کرمانشاه
پ
پ

لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری به عنوان برنامه مالی و اعتباری سال آینده شهر کرمانشاه تحویل شورای شهر شد، برنامه‌ای که چند صد ساعت در قالب جلسات کارشناسی برای آن وقت گذاشته شده تا بودجه‌ای متناسب با واقعیات تدوین و تنظیم شود.

اصلی‌ترین شاخصه لایحه بودجه سال آینده شهر کرمانشاه تمرکز بر واقعیات است تا بر خلاف سالیان گذشته دیگر شاهد عدم تحقق درآمدها و به تبع آن رکود در پروژه‌های عمرانی و حتی ایجاد چالش در پرداخت هزینه‌های جاری نباشیم.

به گفته مدیرکل برنامه و بودجه شهرداری کرمانشاه، بودجه ۴۹۴۰ میلیارد تومانی شهرداری کرمانشاه در موعد مقرر به شورای شهر تحویل داده شده است.

داریوش کرمی از بودجه ۴۹۴۰ میلیارد تومانی سال آینده شهرداری کرمانشاه خبر داد و عنوان کرد: بودجه ۱۴۰۲ شهرداری، نسبت به بودجه مصوب امسال با رقم ۳۶۰۰ میلیارد تومان رشد حدود ۳۷ درصدی داشته است.

وی سهم اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای از بودجه سال آینده شهرداری کرمانشاه را بالغ بر ۲۹۹۶ میلیارد تومان اعلام کرد که در این بخش نیز افزایش ۴۶ درصدی داشتیم و افزود: اعتبارات هزینه‌ای هم در بودجه سال آینده با رقم ۱۵۲۳ میلیارد تومان نسبت به رقم مصوبی که در بودجه ۱۴۰۱ داشتیم ۳۸.۵ درصد بیشتر شده است.

مدیرکل برنامه و بودجه شهرداری کرمانشاه خاطرنشان کرد: در بودجه سال آینده بیش از ۴۲۰ میلیارد تومان نیز در سرفصل تملک دارایی‌های مالی در نظر گرفته شده است.

به گفته کرمی، درآمدهای سال آینده شهرداری کرمانشاه شامل سه منبع اصلی و چند زیر مجموعه است که از جمله آنها می‌توان به عوارض عمومی، عوارض اختصاصی، واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای، تسهیلات، اوراق مشارکت، کمک‌های دولتی و … اشاره کرد.

وی نکته قابل توجه در بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری کرمانشاه را توجه به پروژه‌های سرمایه‌گذاری دانست و تاکید کرد: افزایش ۱۰۲ درصدی منابع حاصل از واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای گواهی بر این مدعا است.

به گفته کرمی، پروژه‌هایی از جمله ارغوان، مجتمع میلاد و … از مهمترین پروژه‌های سرمایه‌گذاری شهرداری کرمانشاه است.

مدیرکل برنامه و بودجه شهرداری کرمانشاه با بیان اینکه در بودجه سال آینده به پروژه‌های مهم شهر کرمانشاه از جمله تقاطع‌ها، مدیریت آب‌های سطحی، نوسازی ناوگان حمل و نقل،خرید تجهیزات آتش‌نشانی، توسعه حمل و نقل شهری، مدیریت انواع پسماند و … توجه شده و منابع خوبی برای آنها در نظر گرفتیم، اضافه کرد: برای پروژه قطار شهری کرمانشاه به عنوان یک پروژه شاخص نیز ۶۰۰ میلیارد تومان لحاظ کردیم که از این رقم ۴۰۰ میلیارد تومان از محل اوراق مشارکت، ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات و ۱۰۰ میلیارد تومان کمک دولتی است.

کرمی با اشاره به کار کارشناسی بسیاری که برای تدوین بودجه ۱۴۰۲ کرمانشاه صورت گرفته، خاطرنشان کرد: بیش از ۶۰ جلسه با معاونین شهردار، شهرداران مناطق، مدیران عامل سازمان‌ها، کمیسیون اقتصادی شورای شهر و … برگزار کردیم.

وی هدف از کار کارشناسی عمیق را تدوین بودجه بر اساس واقعیات اعلام کرد تا بیشترین میزان تحقق را در آن شاهد باشیم.

مدیرکل برنامه و بودجه شهرداری کرمانشاه افزود: تلاش کردیم بودجه کرمانشاه بر اساس شاخص‌های جمعیتی، وسعت، پروژه‌های عمران شهری، نرخ تورم و … به شیوه‌ای متناسب تدوین شود.

کرمی اشاره‌ای هم به بودجه امسال شهرداری کرمانشاه داشت که تا پایان ۹ ماهه نزدیک به ۵۴ درصد تحقق داشته و ابراز امیدواری کرد تا پایان سال شاهد تحقق ۶۵ درصدی بودجه ۱۴۰۱ کرمانشاه باشیم.

وی در پایان موعد قانونی تحویل بودجه به شورای شهر را تا ۳۰ دی ماه اعلام کرد که بر اساس ابلاغ وزارت کشور برای ۱۵ روز ( تا ۱۵ بهمن) تمدید شد و بودجه کرمانشاه نیز در موعد مقرر تقدیم شورای شهر گردید و گفت: اکنون شورای شهر نیز تا ۳۰ بهمن برای بررسی بودجه زمان دارد، البته امکان دارد مهلت شورای شهر نیز تمدید شود.

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.