شنبه, ۱۷ آذر , ۱۴۰۳ Saturday, 7 December , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 21743 تعداد نوشته های امروز : 7×

آخرین خبرها

باز هم وعده بیاتی تو خالی از آب درآمد / آذر از نیمه گذشت و خبری از افتتاح باند فرودگاه کرمانشاه نیست شایع ترین عفونت‌ های چشمی و درمان آن هوای امروز کرمانشاه «استاندارد» است جهاد کشاورزی کرمانشاه نسبت به افزایش جمعیت موش‌ها در مزارع استان هشدار داد پروژه‌های «نهضت ملی مسکن» را بدون تکمیل زیرساخت‌ها افتتاح نخواهم کرد چرا جریمه‌های تکراری برای رانندگان ثبت می‌شود؟ آغاز طرح نظارتی ویژه «شب یلدا» در کرمانشاه محیط‌زیست خسارت دستبرد خرس گرسنه را می‌پردازد خودروی قاچاق سوخت در جاده قصرشیرین در آتش سوخت خشت اول چون نهد معمار کج… ورود ۲۹ هزار پرونده به دادسرای کرمانشاه/ میانگین رسیدگی به پرونده ها ۶۶ روز است بازگرداندن کرمانشاه به تراز استان‌های دیگر نیازمند تلاش شبانه‌روزی است پروژه بزرگ کاشی و سرامیک چینی‌ها در کرمانشاه به کجا رسید؟ قتل مادر و زخمی شدن پدر به دست پسر ناخلف در اسلام آبادغرب نمایش”کاتالونیا” حجم زیادی از جوایز را ربود+گزارش تصویری ۲۰۰۰ نوزاد کرمانشاهی واکسن «روتاویروس» دریافت می‌کنند سرطان مثانه در این مشاغل اتفاق می‌افتد کشف کارگاه تولید روغن موتور تقلبی در کرمانشاه کرمانشاه نیاز به تلاش و کار مضاعف دارد  دستگیری زن جوانی که شوهرش را با دستمال خفه کرد

بهروز حبیبی: تنها راه نجات اقتصاد، خصوصی سازی و ورود تکنولوژی است
16 اسفند 1401 - 13:22
شناسه : 286001
26
طلوع‌‌کرمانشاه :

بهروز حبیبی از مدیران شرکت کروز می‌‎گوید، تنها راه نجات اقتصاد ایران خصوصی سازی است. حبیبی از مدیران قطعه سازی صنعت خودرو معتقد است فضای اقتصاد نباید دستوری باشد و تا سرحد ممکن باید تصدی گری دولت کاهش پیدا کند. دولت باید درهای کشور را به روی صاحبان تکنولوژی باز کند.

پ
پ

به گزارش اقتصاد آنلاین؛ وی در پاسخ به این سوال که «نتایج کوتاه مدت خصوصی سازی چه خواهد بود؟» گفت: متعاقب گسترش شرکت‌های خصوصی، مراکز تحقیقاتی و استانداردسازی شکل می‌گیرد که اینها مقدمات خلق ثروت از طریق تولید در جامعه است.

حبیبی در پاسخ به سوالی که آیا در شرایط کاهش دائم ارزش ملی می‌توان به توسعه صنعت امیدوار بود یا نه، گفت: در شرایط سقوط ارزش پول ملی و دستمزد نازل نیروی کار در مقایسه با کشورهای توسعه یافته، فرصت مناسبی برای جلب سرمایه گذاران خارجی پیش روی صنعت ایران گشوده شده است. وی در همین خصوص افزود: در شرایط فعلی اقتصاد ایران، حضور شرکت‌های خارجی ارزان‌ تمام می‌شود و این برای طرف‌های خارجی جذاب و به صرفه است که بتوانند خطوط تولید خود را در ایران با هزینه اندک راه‌اندازی کنند.

مدیر شرکت کروز در پاسخ به این سوال که «آیا ورود شرکت‌های خارجی به بیکاری نیروهای متخصص ایران منجر نمی‌شود؟» گفت: الگوی ورود تکنولوژی در کشورهای ترکیه آزمایش شده و نتایج قابل قبولی داشته است. ترکیه طرف‌های خارجی را موظف کرد طی ۵ سال تکنولوژی ساخت قطعات را به کشور میزبان انتقال دهد.

وی با اشاره به وضعیت بیکاری جوانان فارغ التحصیل دانشگاه‌های ایران گفت: در حقیقت متخصص دانشگاهی که از طریق تاکسی اینترنتی روزی خود را بدست می‌آورد، را باید بیکار دانست. چنین جوانانی که در کاری مشغول هستند که از سر ناچای انتخاب کرده‌اند و به دلیل محدود بودن فرصت‌های شغلی، امکان انتخاب کاری متناسب با تخصص خود را ندارند.

این مدیر شرکت کروز در همین رابطه افزود: باید بتوانیم درها صنایع کشور را باز کنیم تا تکنولوژی وارد کشور شود و فرصت‌های جدید شغلی پیش روی جوانان جویای کار باز شود. این الگو را نباید تهدید دانست و تصور کرد منجر به بیکاری یا آسیب به صنایع می‌شود. این روش در سایر کشورها آزمایش و نتایج خوبی حاصل شده است.

بهروز حبیبی در همین رابطه گفت: ترکیه با اجرای همین الگو به درآمدی میلیون دلاری در سال رسیده است. این کشور تنها از طریق فروش قطعات یدکی حدود ۲۰ میلیون دلار درآمد بدست می‌‌آورد و چندین برابر این درآمد را به واسطه فروش قطعات خودرویی به خودروسازان به دست می‌آورد.

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.