شنبه, ۳ آذر , ۱۴۰۳ Saturday, 23 November , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 21688 تعداد نوشته های امروز : 5×

آخرین خبرها

بسته‌های تشویقی برای نوسازی بافت‌های فرسوده کرمانشاه کیهان کلهر ۶۱ ساله شد / مردی که با موسیقی حرف می‌زند مشکل حقوقی شهربازی کرمانشاه حل شده و تا پایان سال به سرمایه‌گذار واگذار می‌شود افزایش میزان شیوع ویروس اچ ‌پی‌ وی در سایه سکوت و انکار ورود سامانه بارشی به کرمانشاه از فردا/ پیش‌بینی افت ۱۰ درجه‌ای دما از گمنامی کوچه‌ها تا عدم تخصیص اعتبار داشتن تیمی در لیگ برتر فوتبال باشگاه های کشور، کمترین حق کرمانشاهیان است/با قدرت در جام حذفی حاضر می شویم سکونت‌گاه‌های غیررسمی معضل شهری کرمانشاه ۷۰۰ نفر از مفاخر و نام‌آوران ۳۰۰ سال اخیر کرمانشاه معرفی می‌شوند «هشیلان»، پشت در کنوانسیون رامسر جزئیات نحوه اسقاط خودروهای فرسوده اعلام شد کاهش ۷ درصدی بارش‌های کرمانشاه/ ورود موج ناپایدار از اواسط هفته آینده خانه «آیت‌الله نجومی» موزه می‌شود یک کارگاه غیرمجاز ساخت روغن‌های تقلبی در کرمانشاه کشف شد کاراته کای کرمانشاهی عازم مسابقات جام جهانی کاراته در اسپانیا شد هوای کرمانشاه در وضعیت «ناسالم برای گروه‌های حساس» قرار گرفت ۲ مکان جدید برای نگهداری معتادان متجاهر کرمانشاه ایجاد می‌شود ۹۰ درصد حمام‌های تاریخی سنقر دچار دخل و تصرف شده‌اند «سراب یاوری» کرمانشاه مجموعه گردشگری می‌شود گرمخانه‌های استان کرمانشاه آماده ارائه خدمات هستند

تولید محصولات ایران خودرو با دو استاندارد جدید
23 اسفند 1401 - 15:22
شناسه : 286269
7
طلوع‌‌کرمانشاه :

معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصول ایران خودرو از تجهیز محصولات این گروه صنعتی به دو استاندارد چراغ روشنایی در روز (دی لایت) و چراغ اتوماتیک (چراغ موقعیت عقب و سنسور نور) از ۲۰ اسفندماه خبر داد.

پ
پ

به گزارش اقتصاد آنلاین؛ محسن رضایی منش با اعلام این خبر افزود: در راستای رفع تعلیق استانداردها، از مجموع استانداردهای ۸۵ گانه خودرو و ضرب الاجل شورای عالی استاندارد مبنی بر اجباری شدن استانداردهای چراغ روشنایی در روز (Day Light) و چراغ اتوماتیک (Auto Light- به صورت بهره برداری از سنسور نور و چراغ موقعیت عقب) تا پایان اسفند ۱۴۰۱، اجرای این مهم در دستور کار ایران خودرو قرار گرفته است.

این دو استاندارد برای اکثر واریانت های محصولات فعلی اجرا شده و از۲۰ اسفند ۱۴۰۱، اکثر تولیدات به دو استاندارد چراغ روز و چراغ اتوماتیک تجهیز و تولید شدند.

رضایی منش با اشاره به الزام در اجرای دیگر استانداردها از جمله نشانگر تعویض دنده (GSI)، نشانگر فشار باد تایر (TPMS)، کنترل پایداری الکترونیکی خودرو (ESC) و حفاظت از عابر پیاده (Pedestrian) تاکید کرد: با توجه به مهلت تعیین شده برای اجرای این استانداردها تا پایان تیرماه ۱۴۰۲، برنامه ریزی لازم در این خصوص برای تمامی مدل های محصولات فعلی انجام پذیرفته و هم اکنون دو استاندارد نشانگر تعویض دنده (GSI) و نشانگر فشار باد تایر (TPMS) در مراحل نهایی انجام تست های صحه گذاری و تایید نوع قرار دارند.

وی افزود: فرآیند کالیبراسیون و قالب سازی قطعات استانداردهای کنترل پایداری الکترونیکی خودرو (ESC) و حفاظت از عابر پیاده (Pedestrian) نیز در حال انجام است و همه تلاش ایران خودرو و زنجیره تامین تحقق این اهداف در زمان ابلاغ شده است.

رضایی منش با بیان این که، سیاست اجرای استانداردها بر روی محصولات به طور حتم دغدغه ایران خودرو و زنجیره تامین است، تصریح کرد: در عین حال نیاز است همه ارکان مرتبط با این موضوع و حمایت های نهادهای مرتبط برای تسریع در برنامه های مذکور در دستور کار باشد، چرا که کالیبراسیون و ساخت قالب جدید برای موضوعات ESC و حفاظت از عابر پیاده در جهت تکوین محصول بعضا زمان بر بوده و ارسال خودرو به کشوری دیگر برای انجام آزمون ها تابع شرایط حمل و نقل بین المللی است.

وی تصریح کرد: ایران خودرو با تمام قدرت در تلاش برای دریافت استانداردهای لازم برای محصولات فعلی و همچنین طراحی محصولات آتی از جمله ری‌را و TF۲۱ بر مبنای همین استانداردهاست. تنها در سال  جاری این شرکت موفق به دریافت گواهی نامه استاندارد حفظ ایمنی عابر پیاده برای تعداد زیادی از محصولات از جمله رانا پلاس، دنا، پژو ۲۰۷، سورن پلاس و به تازگی هم کراس‌اوور ری‌را شده و خودرو تارا نیز پیش تر موفق به دریافت این استاندارد شده بود.

گفتنی است، چراغ روشنایی در روز به صورت اتوماتیک با روشن شدن خودرو فعال شده و ضمن بهبود جلوه بصری، موجب دید بهتر عابر پیاده نسبت به خودرو خواهد شد. آپشن دیگر یعنی سنسور نور (اتو لایت) هم به صورت هوشمند نور محیط پیرامون خودرو را پایش کرده و با کاهش نور و تاریک شدن هوا به صورت خودکار چراغ‌های اصلی خودرو را روشن می کند. همچنین با افزایش نور محیط هم به صورت خودکار چراغ‌ها خاموش می‌شوند.

ایران‌خودرو با آگاهی به استانداردهای الزامی، محصولات آتی خود یعنی ری‌را ‌و TF۲۱ را به نحوی طراحی کرده که از همان ابتدا دارای سیستم کنترل پایداری الکترونیکی (ESC) باشند. در حال حاضر هم خودروی تارا تنها محصول تولید داخل بوده که این سیستم ایمنی مهم را دارد.

گروه صنعتی ایران خودرو هم اکنون در حال آزمون و کالیبراسیون قطعات، برای نصب سیستم کنترل پایداری الکترونیکی (ESC) روی محصولات فعلی خود است، با تحقق آن، گام مهمی در راستای افزایش سطح ایمنی و استاندارد محصولات ایران خودرو برداشته می شود.

لازم به ذکر است، سیستم ESC در خودروهای سواری تا حد زیادی مانع واژگونی و انحراف خودرو در پیچ‌ها و مسیرهای لغزنده می شود و به حفظ تعادل خودرو در هنگام ترمزگیری نیز کمک شایانی می کند.

 

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.