جمعه, ۲۵ اسفند , ۱۴۰۲ Friday, 15 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20696 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

شهردار تحول گرا باید بماند/تغییر سریع شهردار به معنای از دست رفتن روند بهبود شهرسازی است همایش تجلیل از فرماندهان حوزه های بسیج ادارات و کارمندان سپاه استان محدودیت‌های ترافیکی پنجشنبه آخر سال در کرمانشاه اعمال می‌شود هواشناسی: ۲ موج بارشی متوالی از روز جمعه کرمانشاه را در بر می‌گیرد آماده‌باش ۲۷۴۰ نفرروز نیروی هلال کرمانشاه برای نوروز ماهی قرمز برای سایر آبزیان‌خطرآفرین است/رهاسازی در مکان‌های موردقبول شهرداری انجام شود آغاز طرح کنترل هپاتیت B از سال آینده قیمت زولبیا بامیه در کرمانشاه اعلام شد ورود ۲ موج بارشی به کرمانشاه/ پنجشنبه آخر سال بارش نداریم کمبود پول در دستگاه‌های خودپرداز کرمانشاه نخواهیم داشت ۱۷ عملیات آتش‌نشانی در شب چهارشنبه سوری کرمانشاه/ ۳ خانه در آتش سوخت «چهارشنبه سوری» در کرمانشاه ۲۱۷ مصدوم برجای گذاشت/ ۶ نفر قطع عضو شدند توصیه‌های دارویی به روزه داران «اثاث کشی» در نوروز ممنوع/ مرخصی سارقان حرفه‌ای لغو می‌شود آماده باش ۲۷۰ آتش نشان در چهارشنبه آخرسال کرمانشاه/ استفاده از «بالن آرزوها» ممنوع است دیدار مدیران دادگستری با ملا قادر قادری امام جمعه پاوه در راستای حقوق شهروندی واگذاری ۲ پروژه سرمایه‌گذاری شهربازی لوتوس و مجتمع میلاد توسط شهرداری کرمانشاه چگونه نوجوانان را از خطرات «چهارشنبه سوری» دور کنیم؟ اختصاص یک کاروان جدید حج تمتع به کرمانشاه‌ دونده کرمانشاهی قهرمان مسابقات دو و میدانی آسیا/کم توجهی ها مانع از شناسایی استعدادهای جوان می شود

هرسین؛ از تاریخ ۱۰ هزار ساله تا دست‌بافته‌های اصیل
28 اسفند 1401 - 8:59
شناسه : 286430
3
رئیس اداره میراث فرهنگی هرسین؛ طلوع‌‌کرمانشاه : اردشیر رشیدی، بااشاره به آغاز سفرهای نوروزی، اظهارکرد: شهرستان هرسین باتوجه به ظرفیت های بسیار گردشگری در حوزه‌های تاریخی، تفریحی، مذهبی و صنایع دستی امسال هم به مانند سالهای گذشته میزبان مسافران و گردشگران نوروزی بسیاری خواهد بود/محوطه پایگاه میراث جهانی بیستون یکی از شاخص‌ترین جاذبه‌های گردشگری در شهرستان هرسین است که شهرتی جهانی دارد و گردشگران داخلی و خارجی زیادی در طول سال از آن بازدید می کنند/رئیس میراث فرهنگی شهرستان هرسین از سراب هرسین هم به عنوان یکی دیگر از جاذبه های مهم این شهرستان نام برد و افزود: این سراب در داخل شهر هرسین واقع شده که در آن سه اثر تاریخی قرار گرفته که شامل دیواره فرهاد تراش، حوض سنگی یا ساعت سنگی و نیز دروازه سنگی با قدمت دوره ساسانی است/ در اطراف این سراب یک محوطه تفریحی قرار دارد که گردشگران می توانند پس از بازدید از سراب ساعاتی را در داخل این محوطه سپری کنند/محوطه باستانی گنج دره با قدمت حدود 10 هزار سال یکی از محوطه های باستانی مهم در دنیاست که شواهدی از یکجانشینی انسان‌ها، پرورش حیوانات اهلی و کشاورزی در آن پیدا شده است/به گفته رئیس میراث فرهنگی هرسین، گوردخمه‌های اسحاق وند و سرخه ده از دیگر ظرفیت های گردشگری تاریخی این شهرستان محسوب می‌شود/برای گردشگرانی هم که علاقمند به طبیعت گردی هستند، دو روستای زیبای سرماج و نجوبران در این شهرستان می تواند مقصد بسیار خوبی باشد/باتوجه به تقارن ایام نوروز امسال با ماه مبارک رمضان هم امامزاده باقر و امامزاده مهدی در این شهرستان می تواند مقصد گردشگرانی باشد که علاقمند به زیارت بقاع متبرکه هستند.
منبع : ایسنا
پ
پ

رئیس اداره میراث فرهنگی هرسین به تنوع جاذبه‌های گردشگری در این شهرستان اشاره کرد و گفت: در این شهرستان برای هر گردشگر با علائق گردشگری تاریخی، مذهبی، طبیعت گردی و صنایع دستی کهن و … جاذبه‌هایی وجود دارد.  

اردشیر رشیدی، بااشاره به آغاز سفرهای نوروزی، اظهارکرد: شهرستان هرسین باتوجه به ظرفیت های بسیار گردشگری در حوزه‌های تاریخی، تفریحی، مذهبی و صنایع دستی امسال هم به مانند سالهای گذشته میزبان مسافران و گردشگران نوروزی بسیاری خواهد بود.

وی ادامه داد: محوطه پایگاه میراث جهانی بیستون یکی از شاخص‌ترین جاذبه‌های گردشگری در شهرستان هرسین است که شهرتی جهانی دارد و گردشگران داخلی و خارجی زیادی در طول سال از آن بازدید می کنند.

رئیس میراث فرهنگی شهرستان هرسین از سراب هرسین هم به عنوان یکی دیگر از جاذبه های مهم این شهرستان نام برد و افزود: این سراب در داخل شهر هرسین واقع شده که در آن سه اثر تاریخی قرار گرفته که شامل دیواره فرهاد تراش، حوض سنگی یا ساعت سنگی و نیز دروازه سنگی با قدمت دوره ساسانی است. 

رشیدی یادآورشد: در اطراف این سراب یک محوطه تفریحی قرار دارد که گردشگران می توانند پس از بازدید از سراب ساعاتی را در داخل این محوطه سپری کنند.

وی با اشاره به قدمت بالای این شهرستان، اعلام کرد: محوطه باستانی گنج دره با قدمت حدود ۱۰ هزار سال یکی از محوطه های باستانی مهم در دنیاست که شواهدی از یکجانشینی انسان‌ها، پرورش حیوانات اهلی و کشاورزی در آن پیدا شده است.

به گفته رئیس میراث فرهنگی هرسین، گوردخمه‌های اسحاق وند و سرخه ده از دیگر ظرفیت های گردشگری تاریخی این شهرستان محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: برای گردشگرانی هم که علاقمند به طبیعت گردی هستند، دو روستای زیبای سرماج و نجوبران در این شهرستان می تواند مقصد بسیار خوبی باشد.  

رشیدی ادامه داد: باتوجه به تقارن ایام نوروز امسال با ماه مبارک رمضان هم امامزاده باقر و امامزاده مهدی در این شهرستان می تواند مقصد گردشگرانی باشد که علاقمند به زیارت بقاع متبرکه هستند.

وی در ادامه با بیان اینکه هرسین به عنوان شهر ملی گلیم ایران هم شهره است، عنوان کرد: در این راستا در تلاشیم تا در نوروز امسال بیشتر به معرفی این دست بافته ارزشمند بپردازیم و ورکشاپ زنده گلیم بافی را در داخل محوطه سراب هرسین داشته باشیم.

رئیس میراث فرهنگی هرسین در ادامه در خصوص زیرساخت های اقامتی این شهرستان برای اسکان گردشگران و مسافران نوروزی هم گفت: اقامتگاه سنتی لاله بیستون با ظرفیت حدود ۶۰ نفر، دو اقامتگاه بوم گردی در روستاهای سرماج و نجوبران  آماده پذیرش گردشگران نوروزی هستند.

وی یادآورشد: همچنین با توجه به تنوع صنایع دستی در این شهرستان در دو منطقه پارک شهر و محوطه بیستون نمایشگاه‌های موقت صنایع دستی را با حدود ۲۰ غرفه برپا خواهیم کرد.

به گفته این مسئول، زیباسازی، نوسازی مبلمان شهری، روشنایی معابر، پاکسازی شهر و … از دیگر اقداماتی است که در آستانه  نوروز در شهر هرسین انجام شده است.

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.