سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20716 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

چرا در رستوران های جهان شهر خلاق خوراک بیشتر دنده کباب و خورشت خلال سرو می شود/نارضایتی مسافران از پرداخت هزینه مضاعف به برخی از سایتهای گردشگری خدمات ویژه سازمان حمل و نقل مسافر در ایام نوروز نکات کلیدی درباره سلامت آجیل شب عید هوای نوروز در کرمانشاه بارانی است اعمال محدودیت های ترافیکی و ممنوعیت ورود تانکرهای حامل سوخت از مرز پرویزخان مراسم تحویل سال در هفت امامزاده و بقعه متبرکه کرمانشاه برگزار می‌شود قضات کشیک در ایام نوروز در دادسرای کرمانشاه فعالیت می‌کنند کرمانشاه در غرقاب ازخودبیگانگی ‌فرهنگی‌ و عدم تعلقات هویتی به سر می برد/ تا چه زمان سطح‌مطالبه ما باید در حد آسفالت و رنگ امیزی جداول باشد آماده‌باش ۱۶۲ جایگاه سوخت کرمانشاه برای ایام نوروز آماده‌باش ۱۲۰۰ نفر برای خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی در کرمانشاه افزایش ۲۴ درصدی بارندگی‌ها در استان کرمانشاه حدود ۱۶ شهر کرمانشاه دچار تنش آبی اعلام ساعت کار اماکن تاریخی کرمانشاه در ایام نوروز ۴۰درصد هتل های برند کرمانشاه پر شده است/هتلداران چاره ای جز گرفتن وام‌کارمزدی سبک ندارند/بی میلی مسافر برای ماندن در اماکن اقامتی میدان آزادی کرمانشاه بازار شیرینی شب عید ۴۸ ساعت آخر داغ می‌شود + قیمت‌ها خودروهای حادثه‌ساز در کرمانشاه توقیف خواهند شد جاده‌های کرمانشاه «لغزنده اند»/ قبل از حرکت با ۱۴۱ تماس بگیرید آب «رازآور» وارد «هشیلان» شد کرمانشاه بارانی در آخرین روزهای اسفند میوه شب عید ۱۴۰۳ در بازار کرمانشاه کیلویی چند؟

پلاک خوان خوب چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟
28 اسفند 1401 - 10:22
شناسه : 286437
6
طلوع‌‌کرمانشاه :

پلاک خوان، سیستمی است که با استفاده از الگوریتم های هوش مصنوعی مانند یادگیری عمیق و نویسه خوان نوری (OCR) می تواند تصویر پلاک خودروها را خوانده و آن ها را پردازش کند. از پلاک خوان برای خودکارسازی فرایندهایی مانند مدیریت پارکینگ، جمع آوری عوارضی، کنترل مرزها و ثبت تخلف استفاده می شود. سیستم پلاک خوان، پلاک خودرو را می خواند و آن را تبدیل به متن قایل ویرایش و قابل خواندن توسط ماشین می کند.

پ
پ

مثلا در یک پارکینگ، به محض اینکه خودرویی در مقابل درب ورودی پارکینگ قرار بگیرد، پلاک خودرو توسط پلاک خوان خوانده می شود و تمام اطلاعات آن ثبت می شود. سپس در صورت داشتن مجوز، سیگنالی به گیت ارسال می شود و درب گیت باز می شود. حال برای اینکه پلاک خوان بتواند کارایی مناسبی داشته باشد باید دارای ویژگی هایی باشد.

ویژگی های پلاک خوان خوب

پلاک خوان خوب چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

 یک نرم افزار پلاک خوان کارامد باید دارای چندین ویژگی کلیدی باشد تا بتواند پلاک خوانی را به خوبی انجام دهد و مفید واقع شود. در ادامه چندین ویژگی نرم افزار پلاک خوان را بررسی می کنیم که وجود آن ها برای هر نرم افزار پلاک خوانی ضروری است.

دقت

دقت پلاک خوان به توانایی خواندن پلاک با کمترین میزان خطا اشاره دارد. در واقع دقت نرم افزار پلاک خوان، نسبت تعداد پلاک های درست خوانده شده به تعداد کل پلاک هاست.  یک پلاک خوان باید توانایی خواندن پلاک ها را با دقت بالا داشته باشد و این دقت را همیشه و حتی در شرایط چالش برانگیز مانند نور کم، شرایط آب هوایی نامساعد و سرعت بالای حرکت خودرو نیز حفظ کند.  دقت بالا برای کاربردهایی مانند ثبت تخلف، مدیریت پارکینگ و عوارضی ها امری مهم و ضروری است.

سرعت

پلاک خوان باید پلاک خودروها را سریع بخواند. در واقع باید عملکرد پلاک خوان به صورت بلادرنگ باشد. به محض قرارگیری خودرو در مقابل دوربین، تصویری از پلاک خودرو ثبت شود و سریعا پلاک خوانده شده و سپس عملیات مورد نظر مانند باز کردن درب گیت انجام شود. در عوارضی ها که خودروها با سرعت بالایی از مقابل دوربین عبور می کنند، این توانایی حایز اهمیت است و اگر پلاک خودرو خوانده نشود دیگر پلاک خوان کارایی خود را برای این کاربرد از دست می دهد.

مقیاس پذیری

نرم افزار پلاک خوان باید توانایی مدیریت تعداد زیادی پلاک را داشته باشد. هر چقدر تعداد پلاک ها بیشتر باشد، پلاک خوان باید کارایی خود را حفظ نماید. در واقع مقیاس پذیری به مدیریت تعداد زیاد دوربین ها و پلاک ها و فضای ذخیره سازی اشاره دارد. در نرم افزارهای مدیریت ترافیک، پروژه های شهر هوشمند و پارکینگ های شلوغ وجود چنین سیستمی ضروری است و به محض افزایش تعداد خودروها باید پلاک خوان نیز بتواند این تعداد افزاینده را پوشش دهد.

قابل اعتماد

ویژگی قابل اعتماد بودن، به حفظ عملکرد نرم افزار در هر شرایط چالش برانگیزی اشاره دارد. مثلا وقتی نور محیط کم است یا آب و هوا مناسب نیست، همچنین وقتی که پلاک ها کثیف باشند پلاک خوان باید کارایی خود را حفظ نماید. یک نرم افزار قابل اعتماد می تواند در هر شرایطی بدون کمترین میزان نگهداری کار کند و کار خود را با دقت بالا انجام دهد.

نرم افزار پلاک خوان باید قابل اعتماد باشد و این ویژگی خود را در شرایط غیر منتظره حفظ کند. مثلا در دمای بالا، شرایط آب و هوایی نامساعد و گرد و خاک پلاک خوانی را انجام دهد

یکپارچه سازی

نرم افزار پلاک خوان باید به راحتی با سخت افزارها و نرم افزارهای دیگر مانند پایگاه داده ها، سیستم های امنیتی و سیستم های پرداخت یکپارچه شود تا جریان اطلاعات تسهیل شود و فرایند ها خودکارسازی شوند. برای مثال نرم افزار پلاک خوان به نرم افزار مدیریت پارکینگ متصل می شود و می تواند فرایند ثبت ورود و خروج خودروها و دریافت هزینه از آن ها را به صورت خودکار و بدون نیاز به نیروی انسانی انجام دهد. این مورد در صورتی امکان پذیر است که نرم افزار، قابلیت یکپارچه شدن با نرم افزار مدیریت پارکینگ را داشته باشد. همچنین توانایی ارتباط با انواع دوربین ها و سخت افزارها امکان سازگاری آن را با نیازهای مختلف کاربران فراهم سازد.

شخصی سازی

یک سیستم پلاک خوان باید قابلیت شخصی سازی داشته باشد تا بتواند نیازهای جدید کاربران را پاسخگو باشد و بتوان تغییرات جدید و مورد نیاز را پیاده سازی کرد. الگوریتم های تشخیص پلاک، نحوه ی ذخیره سازی داده ها، تنظیمات تصویربرداری و موارد دیگر می توانند شخصی سازی شوند. همچنین این ویژگی به نرم افزار امکان اتصال به سایر نرم افزارها و سخت افزارها را می دهد.

کاربرپسند بودن

رابط کاربری باید کاربرپسند باشد به گونه ای که براحتی قابل استفاده باشد و کاربران آن را درک کنند. سادگی استفاده از سیستم باید طوری باشد که حتی برای کاربران غیر فنی نیز استفاده از آن راحت باشد. داشتن منوهای دقیق و واضح، آیکن های قابل فهم و دستور العمل های واضح و شفاف همگی کاربرپسند بودن رابط کاربری را نشان می دهد.

پشتیبانی فنی

پشتیبانی فنی به ویژگی هایی مانند پشتیابی ۲۴ ساعته و هفت روز هفته، مستندات فنی، آموزش کاربران، پشتیبانی از راه دور و سرویس خطایابی اشاره دارد. پشتیبانی فنی شامل بروزرسانی هایی نیز هست که عمکلرد همیشگی سیستم را تضمین کند. در واقع پشتیانی فنی تضمین می کند که سیستم، کارایی خود را همیشه دارد و مشکلات در کمترین زمان ممکن حل خواهند شد. نرم افزار پلاک خوان باید دارای پشتیبانی فنی قوی باشد تا در صورت نیاز پاسخگوی سوالات و مشکلات مشتریان در هنگام نصب، راه اندازی و استفاده از نرم افزار باشد.

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.