پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20720 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

سازمان تئاتر، راه نجات تئاتر استانهاست خرید ۱۰۸ دستگاه اتوبوس درون‌شهری برای کرمانشاه بارندگی‌های شدید مشکلی در سطح استان ایجاد نکرده است تدوین برنامه پنج ساله برای آسفالت معابر شهری کرمانشاه/۵۰ هزار میلیارد ریال از پروژه‌های سرمایه‌گذاری در حال عملیاتی شدن است چرا در رستوران های جهان شهر خلاق خوراک بیشتر دنده کباب و خورشت خلال سرو می شود/نارضایتی مسافران از پرداخت هزینه مضاعف به برخی از سایتهای گردشگری خدمات ویژه سازمان حمل و نقل مسافر در ایام نوروز نکات کلیدی درباره سلامت آجیل شب عید هوای نوروز در کرمانشاه بارانی است اعمال محدودیت های ترافیکی و ممنوعیت ورود تانکرهای حامل سوخت از مرز پرویزخان مراسم تحویل سال در هفت امامزاده و بقعه متبرکه کرمانشاه برگزار می‌شود قضات کشیک در ایام نوروز در دادسرای کرمانشاه فعالیت می‌کنند کرمانشاه در غرقاب ازخودبیگانگی ‌فرهنگی‌ و عدم تعلقات هویتی به سر می برد/ تا چه زمان سطح‌مطالبه ما باید در حد آسفالت و رنگ امیزی جداول باشد آماده‌باش ۱۶۲ جایگاه سوخت کرمانشاه برای ایام نوروز آماده‌باش ۱۲۰۰ نفر برای خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی در کرمانشاه افزایش ۲۴ درصدی بارندگی‌ها در استان کرمانشاه حدود ۱۶ شهر کرمانشاه دچار تنش آبی اعلام ساعت کار اماکن تاریخی کرمانشاه در ایام نوروز ۴۰درصد هتل های برند کرمانشاه پر شده است/هتلداران چاره ای جز گرفتن وام‌کارمزدی سبک ندارند/بی میلی مسافر برای ماندن در اماکن اقامتی میدان آزادی کرمانشاه بازار شیرینی شب عید ۴۸ ساعت آخر داغ می‌شود + قیمت‌ها خودروهای حادثه‌ساز در کرمانشاه توقیف خواهند شد

این خودرو جانشین پژو ۲۰۶ می شود + عکس
12 فروردین 1402 - 17:22
شناسه : 286510
5
طلوع‌‌کرمانشاه :

در حال حاضر پژو ۲۰۶ تیپ دو، ارزان‌ترین محصول ایران خودرو است که توانایی پاس کردن استانداردهای ۸۵ گانه را دارد. این شرکت با معرفی TF۲۱ قصد جایگزینی آن با ۲۰۶ را دارد.

پ
پ

به گزارش اقتصاد آنلاین، هرچند که این شرکت با تولید رانا، آن را جایگزین پژو ۲۰۶ صندوق‌دار کرد اما جایگزینی برای ۲۰۶ هاچبک و خصوصا تیپ دو نداشت. خودروی TF21 ابعادی مشابه با ۲۰۶ های هاچبک دارد و در کلاس B خودروهای سواری قرار می‌گیرد.

این خودرو قرار است در فاز اول تولید با پیشرانه TU5P عرضه شود که روی محصولاتی همچون تارا و پژو ۲۰۷ و پارس دیده می‌شود. این پیشرانه را که قبلا نیز بررسی کردیم، یک پیشرانه ۱٫۶ لیتری چهارسیلندر است که توانایی تولید حداکثر ۱۱۵ اسب‌بخار و ۱۵۰ نیوتن‌متر گشتاور را دارد.

اما قرار است با ادامه تولید آن در فاز دوم، یک پیشرانه سه سیلندر با نام IK3 برایش طراحی شود. هدف ایران خودرو از طراحی یک پیشرانه جدید، حذف تدریجی موتورهای سری TU و جایگزینی آن با پیشرانه‌های جدیدتر و کم‌مصرف‌تر و جلوگیری از افزایش قیمت محصول به‌خاطر پیشرانه گران‌تر است.

این خودرو قرار است در تیپ‌های مختلف و با امکانات متفاوتی همچون گیربکس دنده‌ای و اتوماتیک عرضه شود.

پژو

مهرماه سال ۱۴۰۱ ایران خودرو طی مراسمی به صورت رسمی از TF21 رونمایی کرد. این خودرو از لحاظ ابعادی، مشابه خودروی پژو ۲۰۶ است اما با ظاهری کاملا متفاوت.

نسخه اولیه‌‎ای که از این خودرو در مراسم رونمایی شد، ظاهر چندان جذابی ندارد و انتظار ظاهر عجیب و غریب از این محصول نیز نداشتیم. چراکه قرار است TF21 یک محصول اقتصادی از ایران خودرو باشد.

در قسمت جلوی خودرو از خطوط خمیده استفاده شده اما قسمت عقب از خطوط شکسته و خشن. بنابراین پشت خودرو، هیچ شباهتی با بخش جلویی ندارد.

اما استفاده از رینگ‌های آلومینیومی برای TF21 که یک محصول اقتصادی است، در سری محصولات ایران خودرو جای امیدواری دارد. چراکه خودروهای دناپلاس و تارا که جزو محصولات گران قیمت این شرکت محسوب می‌شوند، با رینگ‌های فولادی نیز به بازار عرضه می‌شود.

به دلیل اینکه خودروی معرفی‌شده در مراسم، نسخه اولیه TF21 بوده و احتمالا تغییراتی در آینده روی آن اعمال شود، بازدیدکنندگان نتوانستند نمای داخلی خودرو را مشاهده کرده و به بررسی آن بپردازند.

اما ایران خودرو یک تصویر از داخل کابین آن منتشر کرد. با دقت در این تصویر، می‌توان فهمید که این خودرو از یک کابین ساده بهره می‌برد و فرمانی مشابه با محصول رانا پلاس دارد. یک نمایشگر وسط کنسول کار شده و دریچه‌های تهویه مطبوع، با طرح چندضلعی روی داشبورد کار شده است.

پژو

آپشن‌ها و امکانات

طبق ادعای شرکت ایران خودرو، TF21 طوری طراحی شده که می‌توان آپشن‌های به‌روز را نسبت به تیپ‌های مختلف، روی آن نصب کرد.

این شرکت از همان ابتدای معرفی این محصول، به قیمت پایین و توانایی پاس کردن استاندارد‌های ۸۵ گانه آن اشاره کرد. درنتیجه استاندارد تصادف با عابرپیاده، سیستم کنترل پایداری، حالت رانندگی اکو، کروزکنترل و سنسور فشار باد تایر، جزو آپشن‌هایی است که باید روی این خودرو مشاهده کنیم.

امید است شرکت ایران خودرو همانند محصولات قبل، به دلیل هزینه بالا آپشن کنترل پایداری یا ESP را از این خودرو نیز حذف نکند. زیرا این سیستم، یکی از حیاتی‌ترین مواردی است که یک خودروی روز باید داشته باشد.

زمان عرضه TF21 در بازار

طبق اعلام شرکت، طراحی جزئیات این خودرو قرار است تا پایان تیر ماه ۱۴۰۲ به پایان برسد.

بعد از پایان مرحله طراحی، چند ماهی طول می‌کشد تا شرکت ایران خودرو خط تولید TF21 را راه‌اندازی کرده و به تولید انبوه برساند. درنتیجه به احتمال بالا در سال ۱۴۰۲ شاهد عرضه این محصول به بازار باشیم.

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.