جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20792 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

ما با سامان دهی مخالف نیستیم/محیط زیست نباید ارزان از کنار چالابه بگذرد همراه داشتن حیوانات خانگی به داخل مراکز عرضه غذا در کرمانشاه ممنوع است بیماری‌های شایع فصل بهار پارکینگ‌های کرمانشاه رها شده‌اند بارش پراکنده باران در مناطق شرقی و شمالی کرمانشاه انتشار ۲۸۳ میلیارد ریال اوراق مشارکت سال ۱۴۰۲ شهرداری‌های کشور راه‌اندازی ۹ پروژه مهم کرمانشاه منوط به مصوبه شورای شهر است بیمارستان ‌سرطان‌ کرمانشاه تابستان امسال افتتاح می‌شود «چالابه» سامان می‌گیرد بازدید از اماکن تاریخی کرمانشاه، فردا رایگان است عامل ۸۰ درصد خودکشی‌ها در کرمانشاه از طریق قرص است/سموم کشاورزی عامل خودکشی در مناطق روستایی امسال با خطر افزایش آتش‌سوزی‌ در عرصه‌های محیط‌زیست مواجهیم تکلیف ۴۰۰ واحد صنفی ضایعاتی کرمانشاه چه می‌شود؟ کوچ بهاره عشایر کرمانشاه تا ۱۵ اردیبهشت ادامه دارد ۲۷ هزار نفر در صف «مرگ» قرار دارند بعد از هر کوهنوردی مسیرها غرق در زباله می‌شود/ حال اکوسیستم کوه خوب نیست مسمومیت ۵ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی فصلی در کرمانشاه جوان کرمانشاهی جان دوباره به بیماران پیوند عضو بخشید قهوه خورها بخوانند ضبط ۲۰۰ دستگاه ماینر قاچاق در شهرستان کنگاور

علائم اگزمای پوستی چیست؟
07 خرداد 1402 - 13:27
شناسه : 287543
0
متخصص پوست و مو توضیح داد؛ طلوع‌‌کرمانشاه : معصومه روحانی نسب متخصص پوست و مو درباره پوست گفت:پوست فقط لایه خارجی پوشاننده بدن نیست؛ بلکه عملکردهای پوست بسیار زیاد است. پوست یک لایه محافظ در مقابل عوامل خارجی، نور آفتاب، سنتز ویتامین دی و عوامل محرک محیطی است. و همچنین پوست یک لایه محافظ در مقابل میکروب ها و عملکردهای متعدد دیگرست و مهم ترین عملکرد پوست، زیبایی و ظاهر فرد است. همانطور که به سلامت عقل و قلب اهمیت می دهیم، پوست نیز به همان اندازه عملکردش مهم است/این متخصص پوست و مو در برنامه ساختمان پزشکان رادیو جوان درباره بیماری اگزما توضیح داد: اگزما یک اختلال التهابی پوست است که با مجموعه ای از علائم تظاهر می کند./خشکی پوست شایع ترین این بیماری است که این خشکی زمینه ساز علائمی دیگر می شود. مثل:احساس سوزش، خارش و قرمزی، که شایع ترین علامت خارش است؛اگزما می تواند حاد، تحت حاد یا مزمن باشد. اگزما در مواردی نیز حادتر است و خیلی سریع، اگزما ایجاد می شود. اگر در اثر عوامل تحریک کننده مانند؛ تماس پوست با مواد شوینده، مواد رنگی یا تینر قرار بگیرد، ممکن است که این بیماری حادتر و علائم اضافه تر بروز دهد. مثل، تاول، نمای زخمی و موارد دیگر ایجاد خواهد شد/اگر با این علائم روبرو شدیم، بهتر است به پزشک متخصص پوست مراجعه کنیم؛ لذا این پزشک است که تشخیص می دهد که این علائم آیا مرتبط به بیماری اگزماست یا بیماری پوستی دیگری است. اگزما انواع متفاوتی دارد و شایع ترین نوع، اگزما آتوپیک است و بسیاری از افرادی که دچار بیماری اگزما هستند، شامل این دسته می شوند. از نوزادی شروع به تظاهر کردن می کند و در کودکی ممکن است باشد، همچنین در جوانی و گاهی اوقات تا سنین بالا نیز ادامه پیدا خواهد کرد/اگزما معمولا در فصول سرد تشدید بیشتری پیدا می کند؛ لذا وقتی هوا سرد می شود، پوستر خشک تر و از رطوبت کمتر برخوردارست و استعداد اینکه اگزما عود کند و شعله ور شود، بیشتر است. اما در فصل بهار، فصل گرده افشانی گل و گیاه و همچنین تعریق بیشتر صورت می گیرد، زیرا وقتی فرد عرق می کند، اگزما شعله ور می شود. رفتن به استخر و تماس پوست با کلری که در آب وجود دارد، اگزما بیشتر خواهد شد. خیلی از مراجعین ما در فصل بهار دچار اگزما پلک نیز می شوند.
منبع : جام جم آنلاین
پ
پ
متخصص پوست و مو گفت: اگزما یک اختلال التهابی پوست است که با مجموعه ای از علائم تظاهر می کند.
 

معصومه روحانی نسب متخصص پوست و مو درباره پوست در برنامه «ساختمان پزشکان» رادیو جوان بیان کرد: پوست فقط لایه خارجی پوشاننده بدن نیست؛ بلکه عملکردهای پوست بسیار زیاد است. پوست یک لایه محافظ در مقابل عوامل خارجی، نور آفتاب، سنتز ویتامین دی و عوامل محرک محیطی است. و همچنین پوست یک لایه محافظ در مقابل میکروب ها و عملکردهای متعدد دیگرست و مهم ترین عملکرد پوست، زیبایی و ظاهر فرد است. همانطور که به سلامت عقل و قلب اهمیت می دهیم، پوست نیز به همان اندازه عملکردش مهم است.

این متخصص پوست و مو در برنامه ساختمان پزشکان رادیو جوان درباره بیماری اگزما توضیح داد: اگزما یک اختلال التهابی پوست است که با مجموعه ای از علائم تظاهر می کند. خشکی پوست شایع ترین این بیماری است که این خشکی زمینه ساز علائمی دیگر می شود. مثل: احساس سوزش، خارش و قرمزی، که شایع ترین علامت خارش است؛ اگزما می تواند حاد، تحت حاد یا مزمن باشد. اگزما در مواردی نیز حادتر است و خیلی سریع، اگزما ایجاد می شود. اگر در اثر عوامل تحریک کننده مانند؛ تماس پوست با مواد شوینده، مواد رنگی یا تینر قرار بگیرد، ممکن است که این بیماری حادتر و علائم اضافه تر بروز دهد. مثل، تاول، نمای زخمی و موارد دیگر ایجاد خواهد شد.

روحانی نسب متخصص پوست و مو اضافه کرد: اگر با این علائم روبرو شدیم، بهتر است به پزشک متخصص پوست مراجعه کنیم؛ لذا این پزشک است که تشخیص می دهد که این علائم آیا مرتبط به بیماری اگزماست یا بیماری پوستی دیگری است. اگزما انواع متفاوتی دارد و شایع ترین نوع، اگزما آتوپیک است و بسیاری از افرادی که دچار بیماری اگزما هستند، شامل این دسته می شوند. از نوزادی شروع به تظاهر کردن می کند و در کودکی ممکن است باشد، همچنین در جوانی و گاهی اوقات تا سنین بالا نیز ادامه پیدا خواهد کرد.

وی مو یادآور شد: اگزما معمولا در فصول سرد تشدید بیشتری پیدا می کند؛ لذا وقتی هوا سرد می شود، پوستر خشک تر و از رطوبت کمتر برخوردارست و استعداد اینکه اگزما عود کند و شعله ور شود، بیشتر است. اما در فصل بهار، فصل گرده افشانی گل و گیاه و همچنین تعریق بیشتر صورت می گیرد، زیرا وقتی فرد عرق می کند، اگزما شعله ور می شود. رفتن به استخر و تماس پوست با کلری که در آب وجود دارد، اگزما بیشتر خواهد شد. خیلی از مراجعین ما در فصل بهار دچار اگزما پلک نیز می شوند.

متخصص پوست و مو در برنامه ساختمان پزشکان رادیو جوان درباره بیماری زونا توضیح داد: استرس، بیماری های پوستی را تشدید خواهد کرد و همچنین در زمینه استرس و سایر عوامل محیطی، ممکن است یک مقدار سیستم ایمنی تغییر پیدا کند و تحت تأثیر قرار بگیرد و سبب بیماری زونا شود. زونا باعث شعله ور شدن مجدد ویروس آبله مرغان است و عفونت اولیه نیست. زونا برای کسی که آبله مرغان گرفته است، مسری نخواهد بود و جای نگرانی ندارد.

وی گفت: یکی از علل تأثیر گذار در عود اگزما، می تواند تغذیه باشد. توصیه می‌کنیم که غذاهای محرک، ادویه جات، کیوی، آناناس، توت فرنگی را بیماران استفاده نکنند؛ اما در بسیاری از موارد با حذف این عوامل خوراکی نیز اگزما ادامه پیدا می کند، یعنی صرفا ربطی به تغذیه ندارد و همچنین علل های دیگر مانند، نوع شوینده ها، چرب کردن، نوع پوشش، نیز تأثیر گذار در عود اگزما است. اگزما درمان قطعی ندارد اما قابل کنترل است.

 

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.