پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20829 تعداد نوشته های امروز : 4×

آخرین خبرها

در راستای تحقق شعار سال؛ هنرستانها مولد سازی می شوند چه خبر از پروژه مسکن خبرنگاران در کرمانشاه؟ مواد قندی عامل ابتلا به زوال عقل است؟ خودروهای رسوبی در پارکینگ های کرمانشاه تعیین تکلیف می شوند پاداش ۳۰ میلیون ریالی نیرو های شرکت بازیافت شهرداری کرمانشاه فردا پرداخت می شود افزایش بیماران خاص در کرمانشاه/بیش از ۴۰ هزار بیمار خاص در استان داریم درباره سندرم درس (DRESS) / چرا ایجاد می شود، چگونه درمان می شود و عوارض ماندگار آن چیست؟ افزایش ۱۶ درصدی متوفیان تصادفات ترافیکی در کرمانشاه وقتی برخی نانوایی‌های کرمانشاه نان را گران‌تر می‌فروشند نگاه ویژه شهردار کرمانشاه به مشکلات و تلاش برای رفع آنها حذف کامل کروکی کاغذی در کرمانشاه بکارگیری اتباع غیرمجاز در واحدهای کشاورزی و تولیدی استان کرمانشاه ممنوع است امیدواری برای بارش‌های خوب در اردیبهشت کرمانشاه/ رشد ۱۵ درصدی بارش‌ها مراقب دام کلاهبردان به اسم«فروش سوالات کنکور» باشید حلقه انگشتری که کار را به جای باریک کشاند مسئولان برای توسعه راه‌های جاده‌ای روستاهای پاوه چاره‌اندیشی کنند قطار شهر با شتاب پیش خواهد رفت/ از نقد منصفانه استقبال می کنیم/تعلل و انفعال شورای شهرکرمانشاه صدای شهردار را درآورد استاندار: وضعیت شورای شهر کرمانشاه تا ۲ هفته آینده تعیین تکلیف خواهد شد انتقاد یک استاد دانشگاه به تاثیرات منفی تاخیر در تایید و ابلاغ بودجه مدیریت شهری کم‌خطر اما پردردسر!

پارک‌های کرمانشاه غیراستانداردند
09 خرداد 1402 - 12:18
شناسه : 287574
2
یک مسئول: طلوع‌‌کرمانشاه : یاسر مرادی، با بیان اینکه از حدود ۱.۵ ماه پیش که آغاز فصل گردشگرپذیری کرمانشاه و همچنین افزایش استفاده از پارک‌ها و تجهیزات بازی بود نظارت بر استاندارد پارک‌ها و اماکن بازی سرپوشیده را تشدید کردیم، گفت: در همین راستا نامه‌ای به شهرداری‌ها در زمینه لزوم استانداردسازی پارک‌ها و تجهیزات بازی ارسال کردیم، اما متاسفانه آنطور که باید در زمینه استاندارد پارک‌ها خوب عمل نشده و در حال حاضر در مجموع هیچکدام از پارک های کرمانشاه استاندارد نیست/رئیس اداره نظارت بر اجرای استاندارد اداره کل استاندارد استان کرمانشاه با بیان اینکه استاندارد تجهیزات تفریحی پارک‌ها شامل سه مرحله است، اظهار کرد: مرحله اول شامل ساخت تجهیزات است و شهرداری موظف است تجهیزات پارک‌ها را از واحدهای تولیدی که دارای پروانه استاندارد هستند تهیه کند. در مرحله دوم که شامل نصب تجهیزات است نیز باید مواردی از جمله  فضای دسترسی مناسب برای تجهیزات، جانمایی و فاصله مناسب تجهیزات از یکدیگر، ایمنی تجهیزات به لحاظ برق و آتش سوزی، ایمن بودن زمین پارک برای مواردی که کودک زمین بخورد و ... مد نظر قرار گیرد و مرحله سوم نیز مربوط به بهره‌برداری از تجهیزات است/مرادی معتقد است، عمده مشکلاتی که در زمینه عدم استاندارد پارک‌های کرمانشاه وجود دارد، مربوط به دو مرحله آخر و خصوصا مرحله بهره‌برداری است/اگرچه وضعیت ایمنی پارک‌ها نسبت به سال‌های گذشته بسیار بهتر شده، اما هنوز معیارهای مد نظر ما برای استاندارد بودن را ندارند/تنها یک مجموعه خصوصی که جنب پارک آزادگان قرار دارد، استاندارد است/مرادی یکی از معضلات مهم پارک‌ها را وجود ترامپولین‌های غیرمجاز دانست که به صورت شخصی از سوی برخی افراد در پارک‌ها دایر می‌شوند و تذکرات لازم در این خصوص به شهرداری داده شده است/ترامپولین‌های گرد و کوچک که ظرفیت محدودی دارند به هیچ عنوان برای عموم قابل استفاده نیست،رئیس اداره نظارت بر اجرای استاندارد اداره کل استاندارد استان کرمانشاه اشاره‌ای هم به وضعیت استاندارد مکان‌های بازی سرپوشیده داشت و عنوان کرد:سه مکان در حال اقدام برای اخذ تاییدیه‌های استاندارد هستند، اما سایر مکان‌های بازی سرپوشیده استاندارد نیستند/اگرچه پیگیری‌هایی از سوی برخی از این مراکز برای اخذ تاییدیه‌های استاندارد صورت گرفته، اما چندان جدی نبوده است/وی از تشکیل بانک اطلاعاتی از این مراکز و برگزاری نشست با اتحادیه صنف شرکت‌های خدماتی برای استانداردسازی اماکن بازی سرپوشیده خبر داد و خاطرنشان کرد: چنانچه اقدامات جدی صورت نگیرد، این واحدها برای پیگیری قانونی به دادستانی معرفی خواهند شد.
منبع : ایسنا
پ
پ

 به گفته رئیس اداره نظارت بر اجرای استاندارد اداره کل استاندارد استان کرمانشاه، همه پارک‌های کرمانشاه در مجموع غیراستاندارد هستند.

یاسر مرادی، با بیان اینکه از حدود ۱.۵ ماه پیش که آغاز فصل گردشگرپذیری کرمانشاه و همچنین افزایش استفاده از پارک‌ها و تجهیزات بازی بود نظارت بر استاندارد پارک‌ها و اماکن بازی سرپوشیده را تشدید کردیم، گفت: در همین راستا نامه‌ای به شهرداری‌ها در زمینه لزوم استانداردسازی پارک‌ها و تجهیزات بازی ارسال کردیم، اما متاسفانه آنطور که باید در زمینه استاندارد پارک‌ها خوب عمل نشده و در حال حاضر در مجموع هیچکدام از پارک های کرمانشاه استاندارد نیست.

رئیس اداره نظارت بر اجرای استاندارد اداره کل استاندارد استان کرمانشاه با بیان اینکه استاندارد تجهیزات تفریحی پارک‌ها شامل سه مرحله است، اظهار کرد: مرحله اول شامل ساخت تجهیزات است و شهرداری موظف است تجهیزات پارک‌ها را از واحدهای تولیدی که دارای پروانه استاندارد هستند تهیه کند. در مرحله دوم که شامل نصب تجهیزات است نیز باید مواردی از جمله  فضای دسترسی مناسب برای تجهیزات، جانمایی و فاصله مناسب تجهیزات از یکدیگر، ایمنی تجهیزات به لحاظ برق و آتش سوزی، ایمن بودن زمین پارک برای مواردی که کودک زمین بخورد و … مد نظر قرار گیرد و مرحله سوم نیز مربوط به بهره‌برداری از تجهیزات است.

مرادی معتقد است، عمده مشکلاتی که در زمینه عدم استاندارد پارک‌های کرمانشاه وجود دارد، مربوط به دو مرحله آخر و خصوصا مرحله بهره‌برداری است.

وی اضافه کرد: اگرچه وضعیت ایمنی پارک‌ها نسبت به سال‌های گذشته بسیار بهتر شده، اما هنوز معیارهای مد نظر ما برای استاندارد بودن را ندارند.

رئیس اداره نظارت بر اجرای استاندارد اداره کل استاندارد استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: تنها یک مجموعه خصوصی که جنب پارک آزادگان قرار دارد، استاندارد است.

مرادی یکی از معضلات مهم پارک‌ها را وجود ترامپولین‌های غیرمجاز دانست که به صورت شخصی از سوی برخی افراد در پارک‌ها دایر می‌شوند و تذکرات لازم در این خصوص به شهرداری داده شده است.

وی با بیان اینکه ترامپولین‌های گرد و کوچک که ظرفیت محدودی دارند به هیچ عنوان برای عموم قابل استفاده نیست، بر لزوم جمع آوری آنها تاکید کرد.

رئیس اداره نظارت بر اجرای استاندارد اداره کل استاندارد استان کرمانشاه اشاره‌ای هم به وضعیت استاندارد مکان‌های بازی سرپوشیده داشت و عنوان کرد: سه مکان در حال اقدام برای اخذ تاییدیه‌های استاندارد هستند، اما سایر مکان‌های بازی سرپوشیده استاندارد نیستند.

مرادی یادآور شد: اگرچه پیگیری‌هایی از سوی برخی از این مراکز برای اخذ تاییدیه‌های استاندارد صورت گرفته، اما چندان جدی نبوده است.

وی از تشکیل بانک اطلاعاتی از این مراکز و برگزاری نشست با اتحادیه صنف شرکت‌های خدماتی برای استانداردسازی اماکن بازی سرپوشیده خبر داد و خاطرنشان کرد: چنانچه اقدامات جدی صورت نگیرد، این واحدها برای پیگیری قانونی به دادستانی معرفی خواهند شد.

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.