سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20777 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

بعد از هر کوهنوردی مسیرها غرق در زباله می‌شود/ حال اکوسیستم کوه خوب نیست مسمومیت ۵ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی فصلی در کرمانشاه جوان کرمانشاهی جان دوباره به بیماران پیوند عضو بخشید قهوه خورها بخوانند ضبط ۲۰۰ دستگاه ماینر قاچاق در شهرستان کنگاور حوادث رانندگی در جاده های کرمانشاه ۲ کشته و ۳ زخمی به جا گذاشت غذاهای محلی وارد منوی رستوران‌های کرمانشاه می‌شود فعالیت جهادی عمرانی خدماتی در مناطق هشت‌گانه کرمانشاه از امروز آغاز شد آموزش در خصوص احیای «قلبی – ریوی» به جامعه باید جدی گرفته شود پُرشدگی سدهای کرمانشاه به ۶۶ درصد رسید/ کسری مخازن زیرزمینی جبران نشده است تفریح ارزان مردم کرمانشاه در انتظار تعطیلی ست!/رئیس حوزه هنری:ما نمی توانیم با جان مردم ریسک کنیم/ جدی نگرفتن سیستم استاندارد اطفای حریق در سینما آزادی کرمانشاه اتباع افغانی جواز ورود به کرمانشاه را ندارند جزئیاتی جدید از علت خودکشی پرستار جوان؛ در ۹ ماه گذشته ۴۹ کرمانشاهی با قرص برنج خودکشی کردند بازار داغ برداشت گیاهان خودروی بهاری در کرمانشاه/ این گیاهان را از ریشه نکنید آب همه جزیره‌های «هشیلان» را دربر گرفت/ تلاش برای انتقال آب به سراب «یاوری» امیدوارم موفقیت در مسابقات کافا تکرار شود انجام خط کشی ۶۰۰ کیلومتر از معابر شهری کرمانشاه/ثبت تردد غیرمجاز کامیون‌ها توسط دوربین‌ها انجام می‌شود نماز «عید فطر» کرمانشاه کجا اقامه می‌شود؟ «گوجه سبز» نوبرانه کرمانشاه راهی بازار شد موج دوم سفرهای بهاری در تعطیلات فطر/ افزایش ۱۱ درصدی تردد در محورهای کرمانشاه

گام مستندی برای اجرای پالایشگاه “آناهیتا” برداشته‌ایم
09 خرداد 1402 - 13:34
شناسه : 287583
0
استاندار کرمانشاه: طلوع‌‌کرمانشاه : محمدطیب صحرایی؛ با اشاره به پیگیریهای انجام شده جهت اجرای پروژه پالایشگاه آناهیتا گفت: در همین راستا بهمن سال گذشته، جلسه ای با مجموعه موثرین در اجرای این پروژه برای حل مشکلات و تسریع عملیات اجرایی آن برگزار کردیم. وی افزود: دراین جلسه اشخاص و نهادهای موثر در این زمینه از جمله نایب رییس مجلس، وزیر نفت، فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) و جمعی دیگر از مسئولان کشوری حضور داشتند. صحرایی گفت: خوشبختانه با صحبت های صورت گرفته، مصوباتی جهت تسریع در اجرای این پروژه مصوب و توافقی میان اعضا به امضا رسید که این توافق گامی مستند برای پیگیری پالایشگاه آناهیتا خواهد بود/پیش از این، توافقات بسیاری برای اجرای این پروژه بصورت شفاهی صورت گرفته، اما وجود این توافق مستند، می تواند سکویی برای تسریع در اجرای این پروژه و گام های بعدی آن باشد/ میزان اعتبارات برآورد شده این پروژه به حدی است که با توان استان فاصله دارد و آورده سنگینی می طلبد و نیاز است که تامین اعتبار آن از طریق کانال های ویژه ای دنبال شود/این پروژه نیاز استان است و اجرای آن را پیگیری می کنیمة، اما باتوجه به پیچ و خم های اجرای آن نمی توان زمان دقیقی برای اجرای آن مشخص کرد/اجرای این پروژه متاثر از عوامل مختلفی است که ظرفیت های مالی  و اعتباری کشور مهمترین آن است، بنابراین نمی توان فعلا زمان بندی دقیقی برای این پروژه تعیین کرد/پالایشگاه 150 هزار بشکه ای آناهیتا کرمانشاه در دور اول سفرهای استانی دولت وقت در سال 1385 به تصویب رسیده و سال 1387 نیز کلنگ زنی شد، اما به دلیل مشکلات متعدد از جمله عدم تامین اعتبار مورد نیاز اجرای آن سالها مسکوت ماند/سال 1394 و این بار در دولت یازدهم مجددا این پروژه کلنگ زنی شد، اما همچنان این پروژه در حد یک زمین خالی باقی مانده و حال باید دید تلاش برای اجرای این پروژه در دولت سیزدهم جواب می‌دهد، یا خیر.
منبع : ایسنا
پ
پ

 استاندار کرمانشاه با اشاره به توافق صورت گرفته میان مجموعه‌ای از اشخاص و نهادهای موثر در راستای اجرای پروژه پالایشگاه آناهیتا گفت: این توافق سکویی برای اجرای هرچه سریعتر این پروژه خواهد بود.

محمدطیب صحرایی؛ با اشاره به پیگیریهای انجام شده جهت اجرای پروژه پالایشگاه آناهیتا گفت: در همین راستا بهمن سال گذشته، جلسه ای با مجموعه موثرین در اجرای این پروژه برای حل مشکلات و تسریع عملیات اجرایی آن برگزار کردیم.

وی افزود: دراین جلسه اشخاص و نهادهای موثر در این زمینه از جمله نایب رییس مجلس، وزیر نفت، فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) و جمعی دیگر از مسئولان کشوری حضور داشتند.

صحرایی گفت: خوشبختانه با صحبت های صورت گرفته، مصوباتی جهت تسریع در اجرای این پروژه مصوب و توافقی میان اعضا به امضا رسید که این توافق گامی مستند برای پیگیری پالایشگاه آناهیتا خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: پیش از این، توافقات بسیاری برای اجرای این پروژه بصورت شفاهی صورت گرفته، اما وجود این توافق مستند، می تواند سکویی برای تسریع در اجرای این پروژه و گام های بعدی آن باشد.

وی با اشاره به هزینه بالای اجرای این پروژه گفت: میزان اعتبارات برآورد شده این پروژه به حدی است که با توان استان فاصله دارد و آورده سنگینی می طلبد و نیاز است که تامین اعتبار آن از طریق کانال های ویژه ای دنبال شود.

وی تاکید کرد: این پروژه نیاز استان است و اجرای آن را پیگیری می کنیمه، اما باتوجه به پیچ و خم های اجرای آن نمی توان زمان دقیقی برای اجرای آن مشخص کرد.

وی افزود: اجرای این پروژه متاثر از عوامل مختلفی است که ظرفیت های مالی  و اعتباری کشور مهمترین آن است، بنابراین نمی توان فعلا زمان بندی دقیقی برای این پروژه تعیین کرد.

پالایشگاه ۱۵۰ هزار بشکه ای آناهیتا کرمانشاه در دور اول سفرهای استانی دولت وقت در سال ۱۳۸۵ به تصویب رسیده و سال ۱۳۸۷ نیز کلنگ زنی شد، اما به دلیل مشکلات متعدد از جمله عدم تامین اعتبار مورد نیاز اجرای آن سالها مسکوت ماند.

سال ۱۳۹۴ و این بار در دولت یازدهم مجددا این پروژه کلنگ زنی شد، اما همچنان این پروژه در حد یک زمین خالی باقی مانده و حال باید دید تلاش برای اجرای این پروژه در دولت سیزدهم جواب می‌دهد، یا خیر.

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.