پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20829 تعداد نوشته های امروز : 4×

آخرین خبرها

در راستای تحقق شعار سال؛ هنرستانها مولد سازی می شوند چه خبر از پروژه مسکن خبرنگاران در کرمانشاه؟ مواد قندی عامل ابتلا به زوال عقل است؟ خودروهای رسوبی در پارکینگ های کرمانشاه تعیین تکلیف می شوند پاداش ۳۰ میلیون ریالی نیرو های شرکت بازیافت شهرداری کرمانشاه فردا پرداخت می شود افزایش بیماران خاص در کرمانشاه/بیش از ۴۰ هزار بیمار خاص در استان داریم درباره سندرم درس (DRESS) / چرا ایجاد می شود، چگونه درمان می شود و عوارض ماندگار آن چیست؟ افزایش ۱۶ درصدی متوفیان تصادفات ترافیکی در کرمانشاه وقتی برخی نانوایی‌های کرمانشاه نان را گران‌تر می‌فروشند نگاه ویژه شهردار کرمانشاه به مشکلات و تلاش برای رفع آنها حذف کامل کروکی کاغذی در کرمانشاه بکارگیری اتباع غیرمجاز در واحدهای کشاورزی و تولیدی استان کرمانشاه ممنوع است امیدواری برای بارش‌های خوب در اردیبهشت کرمانشاه/ رشد ۱۵ درصدی بارش‌ها مراقب دام کلاهبردان به اسم«فروش سوالات کنکور» باشید حلقه انگشتری که کار را به جای باریک کشاند مسئولان برای توسعه راه‌های جاده‌ای روستاهای پاوه چاره‌اندیشی کنند قطار شهر با شتاب پیش خواهد رفت/ از نقد منصفانه استقبال می کنیم/تعلل و انفعال شورای شهرکرمانشاه صدای شهردار را درآورد استاندار: وضعیت شورای شهر کرمانشاه تا ۲ هفته آینده تعیین تکلیف خواهد شد انتقاد یک استاد دانشگاه به تاثیرات منفی تاخیر در تایید و ابلاغ بودجه مدیریت شهری کم‌خطر اما پردردسر!

استان کرمانشاه بیش از ۱۰۰ سراب و تالاب دارد
08 اسفند 1397 - 17:34
شناسه : 28780
1
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه گفت: استان کرمانشاه بیش از ۱۰۰ سراب و تالاب مهم را در خود جا داده است که با اضافه شدن چشمه‌‌ها تعداد آن بیشتر می‌شود. طلوع‌‌کرمانشاه :

فریدون یاوری اظهار داشت: با کارهای مطالعاتی که در زمینه تالاب‌ها و سراب‌های استان انجام شده بیش از ۱۰۰ سراب و تالاب مهم در این منطقه شناسایی شده است که با اضافه شدن چشمه‌‌ها تعداد آن بیشتر می‌شود/مدیرکل حفاظت محیط زیست کرمانشاه با اشاره به اینکه پروژه مطالعاتی بر روی تالاب هشیلان به‌عنوان یکی از مهمترین تالابهای استان در حال اجرا است،گفت: خشکسالی، برداشت بی‌رویه آب، تبدیل اراضی تالاب به کشاورزی، آتش سوزی و استفاده از سموم و کود‌ها که از طریق روانابهای وارد تالاب می‌شود، تالاب هشیلان را تهدید می‌کند/وی تالاب هشیلان را یک موقعیت و فرصت استثنایی در بحث گردشگری کرمانشاه دانست و افزود: تالابها آب را در خود نگه می‌دارند و ذخیره می‌کنند و باعث تغذیه آبهای سطحی و زیرزمینی می‌شود و در دوران خشکسالی نیز تبها به شکل اسفنج عمل می‌کنند یعنی آب را مجدداً به محیط پس می‌دهند و از سوی دیگر محل زمستان‌گذرانی پرندگان هستند.

پ
پ

فریدون یاوری اظهار داشت: با کارهای مطالعاتی که در زمینه تالاب‌ها و سراب‌های استان انجام شده بیش از ۱۰۰ سراب و تالاب  مهم در این منطقه شناسایی شده است که با اضافه شدن چشمه‌‌ها تعداد آن بیشتر می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کرمانشاه با اشاره به اینکه پروژه مطالعاتی بر روی تالاب هشیلان به‌عنوان یکی از مهمترین تالابهای استان در حال اجرا است،گفت: خشکسالی، برداشت بی‌رویه آب، تبدیل اراضی تالاب به کشاورزی، آتش سوزی و استفاده از سموم و کود‌ها که از طریق روانابهای وارد تالاب می‌شود، تالاب هشیلان را تهدید می‌کند.

یاوری با بیان اینکه تالابها فواید و کارکرد‌های مختلفی دارند که از جمله می‌توان به موضوع زیبایی شناسی آنها در طبیعت اشاره کرد و بیان کرد:   ﺗﺎﻻبﻫﺎ ﺑﻪﻋﻨﻮان یکی از زﻳﺒﺎﺗﺮﻳﻦ، ﻣﻬمترین و در ﻋﻴﻦ ﺣﺎل ﺷﻜﻨﻨﺪهﺗﺮﻳﻦ اﻛﻮﺳﻴﺴمهای ﻃﺒﻴﻌﺖ ﺑﻪ ﺷﻤﺎر میروﻧﺪ که برخی عوامل زیستی و دخالتهای انسانی دست به دست هم داده‌اند و سبب تضعیف تالابها و آلودگی محیط زیست شده‌اند.

وی تالاب هشیلان را یک موقعیت و فرصت استثنایی در بحث گردشگری کرمانشاه دانست و افزود: تالابها آب را در خود نگه می‌دارند و ذخیره می‌کنند و باعث تغذیه آبهای سطحی و زیرزمینی می‌شود و در دوران خشکسالی نیز تبها به شکل اسفنج عمل می‌کنند یعنی آب را مجدداً به محیط پس می‌دهند و از سوی دیگر محل زمستان‌گذرانی پرندگان هستند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه با بیان اینکه در جهت حفظ ارزش و حریم تالابها باید فرهنگسازی انجام شود، بیان کرد: برای حفظ و احیای تالابها و نگهداری از زیستگاه و محیط زیست پرندگان باید در میان مردم فرهنگسازی‌های لازم انجام شود، زیرا گونه‌های پرندگان مهاجر از مناطق شمالی دنیا در تالاب هشیلان زمستان‌گذرانی می‌کنند.

یاوری با اشاره به اینکه تالاب هشیلان گونه‌های بومی خاص گیاهی و جانوری دارد، عنوان کرد: انواع پستانداران از جمله گرگ، شغال، روباه، سمور و کل و بز و انواع پرندگان از جمله مرغابی سانان، حواصیل، چنگر و پرندگان شکارچی در حاشیه این تالاب زیست می‌کنند/تسنیم

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.