میراث فرهنگی از تعریض خیابان مدرس جلوگیری کرده است
نادر نوروزی ، شهردار کرمانشاه؛ در زمینه تعریض خیابان مدرس نیز گفت: تعریض این خیابان سال هاست که در دست اقدام بوده و تنها بخشی از آن انجام شده و بخشی نیز ناقص مانده است که یکی از دلایل ناقص بودن آن ایجاد محدودیت توسط میراث فرهنگی است که اجازه عقب کشی را به مغازه ها نمی دهند.
نوروزی ادامه داد: باید در ابتدا و قبل از انجام عملیات تعریض به این فکر و نتیجه می رسیدند که اینجا یک گذر میراث فرهنگی است و باید نگه داشته شود و چنانچه لازم است یک بخشی از آن تبدیل به پیاده راه شده و اصلا تعریض نشود.
وی با اشاره به اینکه هم اکنون بخشی از این خیابان تعریض شده و بخش دیگری از آن نیز باقی مانده است افزود: طرحی که هم اکنون در دستور کار داریم این است از چهارراه اجاق تا سه راه نواب را تعریض کنیم که سه چهار تا بیشتر مغازه نمانده است.
شهر کرمانشاه با انباشت عقب افتادگی در حوزه های مختلف مواجه است
نوروزی با بیان اینکه شهر کرمانشاه با انباشت عقب افتادگی در حوزه های مختلف مواجه است گفت: یکی از این حوزه ها، حوزه عمرانی است که حتی برای آن یک برنامه منسجم حداقل ۵ ساله نیز در گذشته تدوین نشده است از اینرو در نخستین گام یک برنامه ۲۰ ساله شامل برنامه های کوتاه، بلند و میان مدت تهیه و تدوین شد.
وی یادآور شد: در همین راستا برنامه ای پنج ساله برای آسفالت همه شهر تدوین شد تا د راین مدت هر سال ۲۰ درصد از معابر، کوچهها و خیابان ها آسفالت شود.
شهردار کرمانشاه با بیان اینکه این شهر ۱۱ هزار هکتار مساحت دارد افزود: پارسال ۲۰ درصد از شهر در قالب هزار کوچه، ۱۷۰ خیابان اصلی و فرعی که عمدتا در محله های حاشیه ای مانند آقاجان، کرناچی، مرادآباد و بعضی از مناطق محروم شهر که اصلا تاکنون آسفال نشده بودند آسفالت شد.
وی گفت: شهرک های حاشیه ای در کرمانشاه وجود دارد که مهاجرنشین بوده و مشکلات شهرسازی داشته و بافت آن خود به خود شکل گرفته و برخی از آنها نیز زمانی روستا بوده و حالا جزو شهر شده اند و هیچ وقت به آنها خدماتی داده نشده است.
آسفالت معابر کرمانشاه نسبت به گذشته ۶ برابر شده است
نوروزی با بیان اینکه هر تن قیر ۱۵ میلیون تومان است که باید برای تهیه آسفالت از بورس خریداری شود یادآور شد: هزینه آسفالت بسیار سنگین است با وجود این سال گذشته ۲۰۰ هزار تن انجام و امسال نیز ۲۰۰ هزار تن در برنامه است که انجام شود و این در حالی است که در سال های قبل سالانه تنها ۳۰ هزار تن آسفالت ریخته می شد که این میزان هم اکنون ۶ برابر گذشته شده است.
وی با بیان اینکه چون در گذشته آسفالتی انجام نمی شد بنابراین هیچ شهروندی نیز مطالبه نمی کرد افزود: الان که اقدام به آسفالت کرده ایم و این تفاوت ایجاد شده است مردم مطالبه گر شده و خواستار آسفالت کردن کوچه های خود شده اند.
شهردار کرمانشاه ادامه داد: برای آسفالت برنامه ای تهیه شده است که به صورت نرم افزاری بوده و در این چارچوب جاهایی که اصلا آسفالت نشده، مناطقی که آسفالتش فرسوده شده و مناطقی که نیازمند لکه گیری است تعیین اولویت شده است تا بصورت عادلانه در هشت منطقه شهر توزیع شود.
وی گفت: برای تهیه آسفالیت مورد نیاز نیز ۲ کارخانه آسفالت غیرفعال وجود داشت که تعطیل بودند و خوشبختانه راه اندازی شده و توانسته اند نیازهای شهرداری را تامین کنند.
وی تاکید کرد: مشکل آسفالت مختص شهر کرمانشاه نیست و در هر شهری در کشور وجود دارد که به دلیل مختلف و از جمله وضعیت آب و هوایی و علل دیگر عمر آن به پایان می رسد/ایرنا
دیدگاه