شنبه, ۲۳ تیر , ۱۴۰۳ Saturday, 13 July , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 21138 تعداد نوشته های امروز : 5×

علت «شوره سر» و راه درمان آن چیست؟ غرق شدن مرد ۵۰ ساله در سد شیان اسلام آبادغرب فضاسازی ماه محرم با نصب ۱۵۰۰ متر مربع بنر در شهر کرمانشاه پُرخوابی خطرناک‌تر است یا کم‌خوابی؟ هشدار شکسته‌شدن رکورد مصرف برق در کرمانشاه ایده «هر کلانتری یک شهر» کرمانشاه الگوی مناسبی برای کل کشور است بازدید مشترک وزرای کشور ایران و عراق از «مرز خسروی» رخداد ۱۲۳ زمین‌لرزه در هفته گذشته / لرزه ۴.۷ ریشتری بر تن قصر شیرین کرمانشاه کاهش ۲۰ درصدی شرکت داوطلبان کرمانشاهی در کنکور تب دنگی در ۸۰ درصد افراد بدون علائم ظاهر میشود خانواده‌ها آموزش در سنین پایین را در کودکان مبتلا به «اُتیسم» جدی بگیرند مراکز اقامتی غیرمجاز کرمانشاه ساماندهی می‌شوند ماندگاری هوای گرم در کرمانشاه آتش‌سوزی در انبار ضایعات یک ساختمان مسکونی در کرمانشاه مهار شد لزوم ورود دادستانی به فاجعه تخریب پیزومترهای آب زیرزمینی در استان/ ظرف۲سال ۸۵ چاهک مشاهداتی از مدار انتفاع خارج شده اند!   تدابیر ترافیکی پلیس کرمانشاه برای ایام ماه محرم نذری دارها بخوانند امکان برگزاری کنسرت در اماکن تاریخی کرمانشاه وجود دارد استفاده از ظرفیت پلیس یاران محرم در شب های عزاداری/ رانندگان از سالم بودن سیستم روشنایی خودرو مطمعن شوند قصرشیرین با ۴۷ درجه گرم‌ترین نقطه کرمانشاه

کسانی که مدام انگشت خود را داخل سوراخ بینی شان می کنند در خطر این بیماری مغزی- شناختی هستند!
شناسه : 292050
طلوع‌‌کرمانشاه : به گزارش بهداشت نیوز، این مطالعه که به همت متخصصان دانشگاه سیدنی گردآوری شده است، اواخر سال ۲۰۲۳ در مجله «بایومولکولز» (Biomolecules) منتشر شد/در این تحقیق آمده است التهاب عصبی در بیماری آلزایمر می‌تواند تا حدی ناشی از عوامل بیماری‌زا چون ویروس‌ها، باکتری‌ها یا قارچ‌هایی باشد که از طریق بینی و مجاری بویایی وارد مغز می‌شوند/عادت وارد کردن انگشت در بینی که در پزشکی «رینوتیلکسومانیا» نامیده می‌شود، میکروب‌هایی را وارد حفره حساس بینی می‌کند که باعث التهاب مغز می‌شوند؛ التهاب مغز نیز با شروع بیماری آلزایمر مرتبط است/به گزارش نیویورک‌پست، بیش از شش میلیون نفر با این بیماری زوال سلول‌های عصبی (آلزایمر) دست به گریبان‌ هستند و این بیماری عمدتا افراد ۶۵ سال و بالاتر را تحت تاثیر قرار می‌دهد/متخصصان هنوز در مورد علت اصلی بیماری آلزایمر اطلاعی ندارند اما در مغز بیماران، تجمع پروتئینی به نام تاو (tau) را مشاهده کرده‌اند که با پاسخ ایمنی بدن مرتبط است/همچنین متخصصان معتقدند هنگامی که سلول‌های سیستم ایمنی به دلیل تکرار این کار (دست در سوراخ بینی کردن) مدام فعال می‌شوند، این استرس در بدن که به شکل التهاب بروز می‌کند به ایجاد بیماری‌های مختلف منجر می‌شود/آنها تاکید کردند تغییرات در محیط بینی به دلیل رشد بیش از حد میکروب‌ها می‌تواند سرچشمه عفونت‌های مزمن و خفیف مغزی باشد.
منبع : بهداشت نیوز

متخصصان دانشگاه سیدنی با ارزیابی یافته‌های چندین پژوهش‌ مدعی شدند افرادی که مدام انگشت خود را داخل سوراخ بینی‌شان می‌کنند، بیشتر در معرض خطر ابتلا به بیماری آلزایمر قرار دارند.

به گزارش بهداشت نیوز، این مطالعه که به همت متخصصان دانشگاه سیدنی گردآوری شده است، اواخر سال ۲۰۲۳ در مجله «بایومولکولز» (Biomolecules) منتشر شد.

در این تحقیق آمده است التهاب عصبی در بیماری آلزایمر می‌تواند تا حدی ناشی از عوامل بیماری‌زا چون ویروس‌ها، باکتری‌ها یا قارچ‌هایی باشد که از طریق بینی و مجاری بویایی وارد مغز می‌شوند.

عادت وارد کردن انگشت در بینی که در پزشکی «رینوتیلکسومانیا» نامیده می‌شود، میکروب‌هایی را وارد حفره حساس بینی می‌کند که باعث التهاب مغز می‌شوند؛ التهاب مغز نیز با شروع بیماری آلزایمر مرتبط است.

به گزارش نیویورک‌پست، بیش از شش میلیون نفر با این بیماری زوال سلول‌های عصبی (آلزایمر) دست به گریبان‌ هستند و این بیماری عمدتا افراد ۶۵ سال و بالاتر را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

متخصصان هنوز در مورد علت اصلی بیماری آلزایمر اطلاعی ندارند اما در مغز بیماران، تجمع پروتئینی به نام تاو (tau) را مشاهده کرده‌اند که با پاسخ ایمنی بدن مرتبط است.

همچنین متخصصان معتقدند هنگامی که سلول‌های سیستم ایمنی به دلیل تکرار این کار (دست در سوراخ بینی کردن) مدام فعال می‌شوند، این استرس در بدن که به شکل التهاب بروز می‌کند به ایجاد بیماری‌های مختلف منجر می‌شود.

چنین عفونت‌هایی که می‌توانند بدون علامت‌های ظاهری‌ در اطراف وجود داشته باشند، ممکن است موجب التهاب زیرجلدی شوند و پلاک‌های پروتئینی مضری را که در بروز بیماری‌های مغز و اعصاب از جمله آلزایمر نقش دارند، ایجاد کنند.

در مغز افراد مبتلا به آلزایمر انواع عوامل بیماری‌زا مانند باکتری که موجب ذات‌الریه می‌شود، ویروس تبخال (هرپس) و ویروس کرونا و انگل توکسوپلاسما گوندی که از گربه منتقل می‌شود، پیدا شده است.

به گزارش ایندیپندنت، توصیه متخصصان برای پیشگیری از این وضعیت شستن مداوم دست‌ها است. آن‌ها با یادآوری تجارب کسب‌شده در همه‌گیری کوویدــ۱۹، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی آن دوران مانند شست‌وشوی منظم دست‌ها و استفاده از ضدعفونی‌کننده‌ها تاکید کردند.