جمعه, ۲۳ شهریور , ۱۴۰۳ Friday, 13 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 21371 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

نیمی از کرمانشاهیان نمی دانند که این شهر تئاتر دارد!/کاتالونیا بر روی صحنه می رود+تصویر لایروبی رودخانه‌های کرمانشاه برای شروع بارش‌های پاییزی نگرانی ها از فروش بی سروصدای سهام ایران خودرو در کرمانشاه!/ نباید به سرنوشت لرستان دچار شویم   برای خدمت و گشودن گره از مشکلات مردم به اسلام آبادغرب آمده ام/ میزهای خدمت در دورافتاده ترین نقاط روستایی نیز برپا می شود ابطال انتخابات هیات تنیس کرمانشاه خرید کفش تخت و کیف نرم برای مدرسه ممنوع جانی دوباره در تن فیض آباد /وقتی کافه داری آغاز یک حرکت فرهنگی می شود دان هفت جودو به دکتر امیری در کرمانشاه اعطا شد آغاز طرح زوج و فرد خودروها از امروز در کرمانشاه + محدوده نرخ سرویس مدارس کرمانشاه زودتر مشخص شود پروژه قطار شهری کرمانشاه کی راه می‌افتد؟ امیدواریم اخذ مجوز داروخانه هلال احمر کرمانشاه در دولت جدید به نتیجه برسد سالهاست سرزندگی و نشاط را  در کلانشهر کرمانشاه از دست داده ایم افزایش چشمگیر حوادث کوهستان در کرمانشاه پروتئین چه نقشی در حفظ سلامت بدن دارد؟ پارالمپیکی‎‌های کرمانشاه در پاریس چه کردند؟ رشد ۲۳درصدی نشست و برخاست هواپیما در فرودگاه کرمانشاه جلسه فوق العاده شورا همین هفته برگزار می‌شود تقویت ایمنی بدن با تزریق واکسن آنفلوآنزا وضعیت دما و بارش‌های پاییزی کرمانشاه چگونه است؟

احداث راه آهن با اعتبارات بودجه سنواتی عملا شدنی نیست/قطار ۳ سال دیگر به «مرز خسروی» می‌رسد
15 مرداد 1403 - 13:19
شناسه : 294276
2
معاون استانداری کرمانشاه: طلوع‌‌کرمانشاه : طهماسب نجفی ، از پروژه راه آهن غرب کشور به عنوان یکی از مهمترین و استراتژیک‌ترین پروژه‌های ریلی کشور یاد کرد و افزود: این پروژه از مصوبات سفر مقام معظم رهبری در سال ۱۳۹۰ بوده و پیمانکار آن قرارگاه خاتم(ص) است. وی با اشاره به فعال بودن پروژه گفت: طی سالهای گذشته قطار تا کرمانشاه رسیده و در حال حاضر پروژه در مسیر کرمانشاه تا مرز خسروی فعال است. معاون عمرانی استانداری کرمانشاه از پیشرفت ۳۹ درصدی این پروژه خبر داد و افزود: طول این مسیر ۲۶۳ کیلومتر است که با احتساب خطوط ایستگاهی و مسیرهای فرعی به ۳۳۰ کیلومتر افزایش می‌یابد. نجفی از تقسیم‌بندی این پروژه به فازهای مختلف خبر داد و افزود: فاز اول پروژه مسیر کرمانشاه-اسلام آبادغرب است که زیرسازی این مسیر ۸۶ درصد پیشرفت داشته و در مجموع با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجراست. وی خاطرنشان کرد: طول این مسیر ۱۱۰ کیلومتر است که در حال حاضر ۲۰ کیلومتر آن آماده ریل‌گذاری است. نجفی با بیان اینکه این ابرپروژه ریلی اعتبارات زیادی نیاز دارد، گفت: احداث راه آهن با اعتبارات بودجه سنواتی عملا شدنی نیست و نیاز است که اعتبارات ویژه‌ای به آن اختصاص یابد. وی افزود: خوشبختانه در همین راستا ۳۰ هزار میلیارد تومان اعتبار به پروژه راه‌آهن کرمانشاه-خسروی اختصاص یافت/معاون عمرانی استانداری کرمانشاه با بیان اینکه این اعتبار باید ظرف سه سال جذب و صرف پیشبرد پروژه شود، گفت: در حال حاضر همه چیز به همت ما بستگی دارد که بتوانیم این اعتبار را طی سه سال جذب کرده و بتوانیم قطار را به مرز خسروی برسانیم/وی با اشاره به توانمندی قرارگاه خاتم(ص) بعنوان پیمانکار پروژه، گفت: قرارگاه این توانایی را دارد که این پروژه را عملیاتی کند و همچنین می‌تواند از پیمانکاران فرعی برای قسمت‌های مختلف پروژه استفاده کرده که کار هرچه سریع‌تر پیش برود. وی افزود: تمام مسئولین استان و رسانه‌ها باید پای کار آمده و همه تلاش کنیم که این اعتبارات هرچه سریع‌تر جذب شده و قطار تا سه سال دیگر به مرز خسروی برسد/رسیدن قطار به مرز خسروی و اتصال آن به شبکه ریلی کشور عراق می‌تواند اتفاقات خوبی را در حوزه ترانزیتی و صادرات کشور و استان رقم بزند.
منبع : ایسنا
پ
پ

معاون عمرانی استانداری کرمانشاه با اشاره به تخصیص ۳۰ هزار میلیارد تومان اعتبار به پروژه راه آهن کرمانشاه-خسروی، گفت: اگر همت کرده و این اعتبار را جذب کنیم، قطار تا سه سال دیگر به مرز خسروی می‌رسد.

طهماسب نجفی ، از پروژه راه آهن غرب کشور به عنوان یکی از مهمترین و استراتژیک‌ترین پروژه‌های ریلی کشور یاد کرد و افزود: این پروژه از مصوبات سفر مقام معظم رهبری در سال ۱۳۹۰ بوده و پیمانکار آن قرارگاه خاتم(ص) است.

وی با اشاره به فعال بودن پروژه گفت: طی سالهای گذشته قطار تا کرمانشاه رسیده و در حال حاضر پروژه در مسیر کرمانشاه تا مرز خسروی فعال است.

معاون عمرانی استانداری کرمانشاه از پیشرفت ۳۹ درصدی این پروژه خبر داد و افزود: طول این مسیر ۲۶۳ کیلومتر است که با احتساب خطوط ایستگاهی و مسیرهای فرعی به ۳۳۰ کیلومتر افزایش می‌یابد.

نجفی از تقسیم‌بندی این پروژه به فازهای مختلف خبر داد و افزود: فاز اول پروژه مسیر کرمانشاه-اسلام آبادغرب است که زیرسازی این مسیر ۸۶ درصد پیشرفت داشته و در مجموع با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجراست.

وی خاطرنشان کرد: طول این مسیر ۱۱۰ کیلومتر است که در حال حاضر ۲۰ کیلومتر آن آماده ریل‌گذاری است.

نجفی با بیان اینکه این ابرپروژه ریلی اعتبارات زیادی نیاز دارد، گفت: احداث راه آهن با اعتبارات بودجه سنواتی عملا شدنی نیست و نیاز است که اعتبارات ویژه‌ای به آن اختصاص یابد.

وی افزود: خوشبختانه در همین راستا ۳۰ هزار میلیارد تومان اعتبار به پروژه راه‌آهن کرمانشاه-خسروی اختصاص یافت.

معاون عمرانی استانداری کرمانشاه با بیان اینکه این اعتبار باید ظرف سه سال جذب و صرف پیشبرد پروژه شود، گفت: در حال حاضر همه چیز به همت ما بستگی دارد که بتوانیم این اعتبار را طی سه سال جذب کرده و بتوانیم قطار را به مرز خسروی برسانیم.

وی با اشاره به توانمندی قرارگاه خاتم(ص) بعنوان پیمانکار پروژه، گفت: قرارگاه این توانایی را دارد که این پروژه را عملیاتی کند و همچنین می‌تواند از پیمانکاران فرعی برای قسمت‌های مختلف پروژه استفاده کرده که کار هرچه سریع‌تر پیش برود.

وی افزود: تمام مسئولین استان و رسانه‌ها باید پای کار آمده و همه تلاش کنیم که این اعتبارات هرچه سریع‌تر جذب شده و قطار تا سه سال دیگر به مرز خسروی برسد.

نجفی گفت: رسیدن قطار به مرز خسروی و اتصال آن به شبکه ریلی کشور عراق می‌تواند اتفاقات خوبی را در حوزه ترانزیتی و صادرات کشور و استان رقم بزند.

دیدگاه

دیدگاهها بسته است.