جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20720 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

سازمان تئاتر، راه نجات تئاتر استانهاست خرید ۱۰۸ دستگاه اتوبوس درون‌شهری برای کرمانشاه بارندگی‌های شدید مشکلی در سطح استان ایجاد نکرده است تدوین برنامه پنج ساله برای آسفالت معابر شهری کرمانشاه/۵۰ هزار میلیارد ریال از پروژه‌های سرمایه‌گذاری در حال عملیاتی شدن است چرا در رستوران های جهان شهر خلاق خوراک بیشتر دنده کباب و خورشت خلال سرو می شود/نارضایتی مسافران از پرداخت هزینه مضاعف به برخی از سایتهای گردشگری خدمات ویژه سازمان حمل و نقل مسافر در ایام نوروز نکات کلیدی درباره سلامت آجیل شب عید هوای نوروز در کرمانشاه بارانی است اعمال محدودیت های ترافیکی و ممنوعیت ورود تانکرهای حامل سوخت از مرز پرویزخان مراسم تحویل سال در هفت امامزاده و بقعه متبرکه کرمانشاه برگزار می‌شود قضات کشیک در ایام نوروز در دادسرای کرمانشاه فعالیت می‌کنند کرمانشاه در غرقاب ازخودبیگانگی ‌فرهنگی‌ و عدم تعلقات هویتی به سر می برد/ تا چه زمان سطح‌مطالبه ما باید در حد آسفالت و رنگ امیزی جداول باشد آماده‌باش ۱۶۲ جایگاه سوخت کرمانشاه برای ایام نوروز آماده‌باش ۱۲۰۰ نفر برای خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی در کرمانشاه افزایش ۲۴ درصدی بارندگی‌ها در استان کرمانشاه حدود ۱۶ شهر کرمانشاه دچار تنش آبی اعلام ساعت کار اماکن تاریخی کرمانشاه در ایام نوروز ۴۰درصد هتل های برند کرمانشاه پر شده است/هتلداران چاره ای جز گرفتن وام‌کارمزدی سبک ندارند/بی میلی مسافر برای ماندن در اماکن اقامتی میدان آزادی کرمانشاه بازار شیرینی شب عید ۴۸ ساعت آخر داغ می‌شود + قیمت‌ها خودروهای حادثه‌ساز در کرمانشاه توقیف خواهند شد

نیمه اول سال ۹۸ پرونده مسکن زلزله کرمانشاه بسته می‌شود
13 اسفند 1397 - 12:37
شناسه : 30534
1
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی: طلوع‌‌کرمانشاه :

تابش گفت: با توجه به روند خوب ساخت و ساز و بازسازی واحد‌های مسکونی در شهر‌های زلزله زده کرمانشاه، ساخت تمام واحدها تا نیمه اول سال ۹۸ به اتمام می‌رسد. ۲۵ هزار و ۹۰۰ واحد مسکونی روستایی در کرمانشاه در حال ساخت است که ۱۲ هزار و ۴۶۰ واحد از آن‌ها به اتمام رسیده و واحد‌های مسکونی در این استان‌ها پیشرفت ۹۵ درصدی داشته‌اند. در استان کرمانشاه ظرفیت برای اسکان‌پذیری نسبت به قبل ۲ برابر شده و ما بیش از واحد‌های تخریب شده در این استان واحد‌های مسکونی می‌سازیم بنابراین در صورت اتمام ساخت این واحد‌ها نگرانی مستأجران برای داشتن واحد مسکونی برطرف می‌شود. تمامی ساکنان در کانکس و یا چادر‌ها مستأجرانی هستند که هنوز واحد مسکونی برای خود پیدا نکردند و ما روند سرعت ساخت و ساز را در این منطقه افزایش می‌دهیم.

پ
پ

علیرضا تابش، رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از امضای  تفاهم‌نامه همکاری بین بنیاد مسکن و سازمان بهزیستی کشور به منظور احداث ۲۰ هزار واحد مسکونی ویژه معلولان و مددجویان در روستا‌ها و شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت خبر داد و گفت: این واحد‌ها در قالب طرح بهسازی و نوسازی مسکن روستایی بر اساس توزیع استانی ارائه شده از سوی سازمان بهزیستی کشور ساخته می‌شود.

تابش افزود: اولویت قرار دادن مددجویان تحت پوشش بهزیستی در طرح‌های ویژه در دست اقدام توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از جمله طرح‌های بازسازی در سوانح طبیعی، پروژه‌های جنوب استان کرمان و سیستان و بلوچستان بدون در نظر گرفتن سقف سهمیه از مهم‌ترین اولویت‌ها به شمار می‌رود.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اظهار کرد: پیگیری وضعیت احداث و تسریع در اتمام مراحل اجرایی ساخت مسکن تمامی خانوار‌های روستایی دارای حداقل دو عضو معلول از دیگر موضوعاتی است که باید توسط بنیاد مسکن و سازمان بهزیستی در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: مدت اجرای این تفاهم‌نامه یک سال است و در صورت توافق ساخت آنها تمدید می‌شود.

تابش اظهار کرد: برای ساخت این واحد‌ها تسهیلات ۲۵ میلیون تومان با سود ۴ درصد همچنین ۱۰ میلیون تسهیلات بلاعوض از سوی سازمان بهزیستی و ۵ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض توسط بنیاد مسکن تأمین می‌شود.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در ادامه به آخرین وضعیت واحد‌های مسکونی زلزله زده استان کرمانشاه اشاره کرد و گفت: در بخش روستایی به پیشرفت ۹۵ درصدی رسیده‌ایم.

وی با بیان اینکه بازسازی کرمانشاه با مشارکت مردم انجام می‌شود، گفت: هر فرد که در هر شرایطی قرار داشته و از بازسازی واحد‌های مسکونی خود باز مانده نگران نباشد، زیرا که تسهیلات بلاعوض آنها در دست ما است و مصالح ساختمانی از جمله سیمان و فولاد به اندازه کافی قرار دارد و نگرانی از بابت بازسازی واحد‌ها نداشته باشند.

تابش اظهار کرد: ۵ هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی در شهر‌های کرمانشاه در حال ساخت است که ۴ هزار و ۵۰۰ واحد از آنها تکمیل شده است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه مقرر شده بود تا پایان سال ۹۸ ساخت و بازسازی واحد‌های زلزله‌زده در کرمانشاه به اتمام برسد گفت: با توجه به روند خوب ساخت و ساز و بازسازی واحد‌های مسکونی در شهر‌های زلزله زده کرمانشاه، ساخت تمام واحدها تا نیمه اول سال ۹۸ به اتمام می‌رسد.

وی در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران جوان مبنی بر افزایش قیمت مصالح ساختمانی و تأثیر آن بر روند ساخت گفت: خوشبختانه فولاد و سیمان به اندازه کافی دپو شده است و ما اکنون صد هزار تن فولاد و ۴ تا ۵ هزار تن سیمان دپو کرده‌ایم و به زلزله‌زدگان و ساکنان کرمانشاه با همان قیمت اولیه مصالح ساختمانی عرضه می‌شود.

تابش تصریح کرد: ۲۵ هزار و ۹۰۰ واحد مسکونی روستایی در کرمانشاه در حال ساخت است که ۱۲ هزار و ۴۶۰ واحد از آن‌ها به اتمام رسیده و واحد‌های مسکونی در این استان‌ها پیشرفت ۹۵ درصدی داشته‌اند.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: در استان کرمانشاه ظرفیت برای اسکان‌پذیری نسبت به قبل ۲ برابر شده و ما بیش از واحد‌های تخریب شده در این استان واحد‌های مسکونی می‌سازیم بنابراین در صورت اتمام ساخت این واحد‌ها نگرانی مستأجران برای داشتن واحد مسکونی برطرف می‌شود.

وی افزود: تمامی ساکنان در کانکس و یا چادر‌ها مستأجرانی هستند که هنوز واحد مسکونی برای خود پیدا نکردند و ما روند سرعت ساخت و ساز را در این منطقه افزایش می‌دهیم.

تابش درباره طرح جدید وزیر راه و شهرسازی مبنی بر ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در شهر‌های جدید گفت: ساخت ۱۰۰ هزار واحد از این تعداد مربوط به بنیاد مسکن است که در صورت واگذاری زمین به ما ساخت و تکمیل این واحد‌ها با سرعت بیشتری انجام می‌شود.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اظهار کرد: تا به امروز ساخت ۲۰ هزار در تمامی شهر‌ها با استفاده از اراضی خود بنیاد مسکن آغاز شده است به طوری که ۶۰۰ واحد مسکونی در مشهد و ۵۰۰ واحد مسکونی در اراک کلنگ ساختشان به زمین زده شده است.

وی گفت: سازمان ملی زمین و مسکن خوشبختانه برای واگذاری اراضی و زمین جهت ساخت این واحدها همکاری بسیار خوبی انجام داده است.

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.