جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20792 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

ما با سامان دهی مخالف نیستیم/محیط زیست نباید ارزان از کنار چالابه بگذرد همراه داشتن حیوانات خانگی به داخل مراکز عرضه غذا در کرمانشاه ممنوع است بیماری‌های شایع فصل بهار پارکینگ‌های کرمانشاه رها شده‌اند بارش پراکنده باران در مناطق شرقی و شمالی کرمانشاه انتشار ۲۸۳ میلیارد ریال اوراق مشارکت سال ۱۴۰۲ شهرداری‌های کشور راه‌اندازی ۹ پروژه مهم کرمانشاه منوط به مصوبه شورای شهر است بیمارستان ‌سرطان‌ کرمانشاه تابستان امسال افتتاح می‌شود «چالابه» سامان می‌گیرد بازدید از اماکن تاریخی کرمانشاه، فردا رایگان است عامل ۸۰ درصد خودکشی‌ها در کرمانشاه از طریق قرص است/سموم کشاورزی عامل خودکشی در مناطق روستایی امسال با خطر افزایش آتش‌سوزی‌ در عرصه‌های محیط‌زیست مواجهیم تکلیف ۴۰۰ واحد صنفی ضایعاتی کرمانشاه چه می‌شود؟ کوچ بهاره عشایر کرمانشاه تا ۱۵ اردیبهشت ادامه دارد ۲۷ هزار نفر در صف «مرگ» قرار دارند بعد از هر کوهنوردی مسیرها غرق در زباله می‌شود/ حال اکوسیستم کوه خوب نیست مسمومیت ۵ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی فصلی در کرمانشاه جوان کرمانشاهی جان دوباره به بیماران پیوند عضو بخشید قهوه خورها بخوانند ضبط ۲۰۰ دستگاه ماینر قاچاق در شهرستان کنگاور

چوب حراج به اموال پرونده گلیم و گبه نزدیم / دستگیری ۵ قاتل فراری و ۳۵ عامل تیراندازی در استان کرمانشاه
06 دی 1396 - 15:55
شناسه : 3070
0
دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه در نشست خبری: طلوع‌‌کرمانشاه :

دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه گفت: اموالی که از متهم به فروش گذاشته شده است با نظر کارشناسی بوده و ما چوب حراج به اموال نگذاشتیم.

پ
پ

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی طلوع، دکتر محمد حسین صادقی امروز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه در استان کرمانشاه، با اشاره به پرونده کلاهبرداری میلیاردی «مکتب فرش، گلیم و گبه کرمانشاهان» اظهار داشت: متهم این پرونده از زمان دستگیری تاکنون به اتهام اخلال در نظام اقتصادی با قرار بازداشت موقت در زندان به سر می برد.

وی با بیان اینکه در تاریخ ۴ دی ۹۶ پرونده ای با ۱۲۲ هزار صفحه در ۴۸ مجلد با کیفر خواست به دادگاه ارسال شده، افزود: در مرحله دادرسی ابلاغ قوه قضاییه صادر و در شعبه ۳ دادگاه کیفری مستقر است و به صوت فوق العاده امر دادرسی در حال انجام است.

صادقی با اشاره به اینکه کیفرخواست شامل ۳ عنوان مجرمانه است، گفت: عنوان اول اخلال در نظام اقتصادی کشور از طریق وصول وجوه کلان به صورت قبول سپرده از اشخاص که موجب حیف و میل اموال مردم شده است و عنوان اصلی اتهامی شخص است. عنوان دوم کلاه برداری است که از طریق تبلیغات اغوا کننده و امیدوار کردن  مردم به دریافت سودهایی که قابلیت تحقق ندارد که بین ۶۰ تا ۱۲۰ درصد است. عنوان سوم پولشویی است که در این کیفرخواست برای ۳ نفر تعیین کیفر شده است. شخص اصلی که راه انداز این امر بوده و ۲ نفر معاونت آن که در ارتکاب جرم دست داشته اند جلب شده اند.

دادستان کرمانشاه با بیان اینکه ۱۱ هزار و ۶۱۶ نفر به دادگاه مراجعه و به عنوان مالباخته ثبت شکایت کرده اند، افزود: مقصر پنداشتن دستگاه قضایی در شکل گیری این پرونده منصفانه نیست. مجموعه دستگاه قضایی از هیچ تلاشی در این موضوع چه برای سرعت بخشی و چه صحت آن فروگذار نکرده است.

وی افزود: سرمایه گذاران تصور نکنند که تمام وجوه سپرده شده به متهم به صورت نقد ضبط شده و الان در اختیار دادگستری است و آن را به ما نمی دهد که این غیر واقعی است. بخش خیلی جرئی از اموال کشف شده و به سپرده امانی گذاشته شده است و مابقی  هنوز مانده است. الان همه سرمایه مردم پول نقد نیست و اموالی است که هنوز نقد نشده است.

ما چوب حراج به اموال نگذاشته‌ایم / تجمع بدون مجوز فرمانداری غیرقانونی است

صادقی بیان کرد: اموالی که از متهم به فروش گذاشته شده است با نظر کارشناسی بوده و ما چوب حراج به اموال نگذاشته ایم. بخشی از اموال متهم نیز که به کشورهای خارج از جمله امارات برگشت خورده و قسمتی هنوز در آن کشور است و در حال رایزنی هستیم که آنها را برگشت دهیم.

وی در خصوص تجمعات مالباختگان نیز گفت: مطابق قانون اساسی نیاز به اخذ مجوز از فرمانداری دارد و خارج از این ممنوع است و بی تردید هیچ تجمعی سبب سرعت بخشیدن روند پرونده نخواهد شد و القائات برخی افراد در فضای مجازی از سر نا آگاهی است.

صادقی با اشاره به اینکه در پرونده گلیم و گبه ۱۲۰ وکیل دخیل هستند که هر وکیل وکالت حدود ۱۲۰ نفر را قبول کرده است، گفت: اگر چه مدت زمان تحقیق این پرونده بسیار طولانی بوده است سعی می کنیم مدت زمان رسیدگی تا اعلام حکم قطعی خیلی طولانی است. ما آمادگی این را داریم که با اجازه دادگاه بخشی از مال را که تا کنون از متهم دریافت شده بین مالباختگان تقسیم کنیم.

تبلیغات بازرگانی ما در کشور نظام مند نیست / دستگیری صرافان متخلف 

وی با اشاره به زلزله اخیر استان کرمانشاه افزود: با بررسی های صورت گرفته، اگر در امر ساخت و ساز دولتی قصوری کرده باشند حتما با آنها برخورد خواهد شد و آسیب دیدگان در زلزله اخیر می توانند از پیمانکاران شاکی شوند و تقاضای جبران خسارت کنند و ما هم حتما در این امر پیگیر می شویم.

دکترصادقی بیان کرد: مستاجرین در شهرستانهای آسیب دیده می توانند از طریق فسخ قرارداد اجاره اقدام کنند و یا از سازوکار مشاوره ای استفاده کنند و بهترین ردش این است که در شرایط بحرانی با مودت و برادری مشکلات را حل و فصل کنند. افراد زندانی که خانواده انها در زلزله آسیب دیدند شناسایی و مرخصی اضطراری با آنها داده شد و در یک حالت فوق العاده در حال بررسی است که اگر استحقاق داشته باشند مورد عفو قرار بگیرند.

دادستان کرمانشاه با بیان اینکه ضعف در سیستم نظارتی از نگاه دستگاه قضایی مغفول نخواهد ماند، گفت: متاسفانه تبلیغات بازرگانی ما در کشور نظام مند نیست و نیازمند به راستی آزمایی است.

وی در ادامه اظهار کرد: بانک مرکزی مقادیری ارز مقابله ای در بازار از طریق صرافی‌ها توزیع کرد که ۲ نفر از صرافان مجاز استان بخشی از این ارز را که باید برای تعادل بازار توزیع می‌کردند متاسفانه بصورت غیرمجاز و باقیمتی خارج از قیمت بانک مرکزی به دلالان ارزی فروختند، مقادیری از آن به ارزش ۳ تا ۴ میلیارد تومان از کشور خارج و به صورت شمش دوباره وارد کشور شد که به موقع شناسایی و از ادامه فعالیت غیر قانونی آنها جلوگیری شد.

۵ مدیر کانالهای تلگرامی که اقدام به سیاه نمایی می‌کردند تحت تعقیب هستند

صادقی گفت: تعدادی از افراد در فضای مجازی فعالیتهای غیر قانونی و گسترده به عنوان مدیر کانال و گروهها انجام می دهند و طی آن اقدام به بازنشر مطالب غیر واقعی، سیاه نمایی و تضعیف آموزه های دینی می کردند که شناسایی و ۵ نفر از مدیران در حال حاضر تحت تعقیب هستند.

دادستان کرمانشاه از شناسایی یک باند جعل اسناد رسمی و ۲ نفر دستگیر و توقیف و ابزار و وسایل آنها خبر داد و گفت: طی یکماه گذشته باند تهیه و توزیع چک پول جعلی شناسایی و دستگیر شدند و مقادیر قابل توجهی از آنها توقیف شد.

وی از دستگیری ۳۵ عامل تیراندازی در سه ماهه سوم امسال خبر داد و گفت: با این افراد که در کرمانشاه دستگیر شدند بدلیل ایجاد رعب و وحشت و برهم زدن نظم عمومی برخورد جدی شد.  همچنین طی این مدت ۱۱۸ سارق دستگیر و ۲۴۰ فقره سرقت کشف شد و ۵  قاتل متواری نیز دستگیر شدند.

صادقی بیان کرد: یکی از شهرداران سابق در یکی شهرستانهای تابعه استان به اتهام تدلیس و تبانی در انجام معاملات دولتی تحت تعقیب است، 

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.