پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20829 تعداد نوشته های امروز : 4×

آخرین خبرها

در راستای تحقق شعار سال؛ هنرستانها مولد سازی می شوند چه خبر از پروژه مسکن خبرنگاران در کرمانشاه؟ مواد قندی عامل ابتلا به زوال عقل است؟ خودروهای رسوبی در پارکینگ های کرمانشاه تعیین تکلیف می شوند پاداش ۳۰ میلیون ریالی نیرو های شرکت بازیافت شهرداری کرمانشاه فردا پرداخت می شود افزایش بیماران خاص در کرمانشاه/بیش از ۴۰ هزار بیمار خاص در استان داریم درباره سندرم درس (DRESS) / چرا ایجاد می شود، چگونه درمان می شود و عوارض ماندگار آن چیست؟ افزایش ۱۶ درصدی متوفیان تصادفات ترافیکی در کرمانشاه وقتی برخی نانوایی‌های کرمانشاه نان را گران‌تر می‌فروشند نگاه ویژه شهردار کرمانشاه به مشکلات و تلاش برای رفع آنها حذف کامل کروکی کاغذی در کرمانشاه بکارگیری اتباع غیرمجاز در واحدهای کشاورزی و تولیدی استان کرمانشاه ممنوع است امیدواری برای بارش‌های خوب در اردیبهشت کرمانشاه/ رشد ۱۵ درصدی بارش‌ها مراقب دام کلاهبردان به اسم«فروش سوالات کنکور» باشید حلقه انگشتری که کار را به جای باریک کشاند مسئولان برای توسعه راه‌های جاده‌ای روستاهای پاوه چاره‌اندیشی کنند قطار شهر با شتاب پیش خواهد رفت/ از نقد منصفانه استقبال می کنیم/تعلل و انفعال شورای شهرکرمانشاه صدای شهردار را درآورد استاندار: وضعیت شورای شهر کرمانشاه تا ۲ هفته آینده تعیین تکلیف خواهد شد انتقاد یک استاد دانشگاه به تاثیرات منفی تاخیر در تایید و ابلاغ بودجه مدیریت شهری کم‌خطر اما پردردسر!

۱۱ هزار گردشگر از جاذبه‌های گردشگری کنگاور بازدید کردند
15 اسفند 1397 - 9:15
شناسه : 31472
0
طلوع‌‌کرمانشاه :

سرپرست اداره میراث فرهنگی شهرستان کنگاور گفت: ۱۱ هزار گردشگر امسال از جاذبه‌های گردشگری شهرستان کنگاور بازدید کردند. / کنگاور دروازده ورود به استان کرمانشاه است و براین اساس پیش‌بینی می‌شود که بیش از ۱۴ هزار مسافر در تعطیلات نوروزی از جاذبه‌های گردشگری کنگاور بازدید کنند./ در روزها نخست سال جدید ایستگاه‌های اطلاع‌رسانی با کمک هلال‌احمر برپا و فضای دوستدار کودک نیز برای سرگرمی کودکان در محوطه معبد آناهیتا تعبیه می‌شود./ تعدادی از مدارس، خانه معلم، ساختمان قدیمی شهرداری و تعدادی سیاه چادر دارای امکانات برای اسکان مسافران نوروزی تجهیز شده است./ مهمانان نوروزی در شهرستان کنگاور از خدمات شهرداری به طور رایگان و از محلهای اسکان آموزش و پرورش با تخفیف‌های ویژه بهره‌مند می‌شوند.

پ
پ

فاطمه خدادادی با بیان اینکه گردشگران از میراث تاریخی، مناطق بکر و سراب‌های کنگاور بازدید کرده‌اند اظهار داشت: کنگاور دروازده ورود به استان کرمانشاه است و براین اساس پیش‌بینی می‌شود که بیش از ۱۴ هزار مسافر در تعطیلات نوروزی از جاذبه‌های گردشگری کنگاور بازدید کنند.

خدادادی با اشاره به حضور راهنمایان با تجربه و آموزش‌دیده در مناطق گردشگری کنگاور و صدور کارت راهنمایی برای آنها در ایام تعطیلات نوروز گفت: در روزها نخست سال جدید ایستگاه‌های اطلاع‌رسانی با کمک هلال‌احمر برپا و فضای دوستدار کودک نیز برای سرگرمی کودکان در محوطه معبد آناهیتا تعبیه می‌شود.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کنگاور با بیان اینکه برنامه‌ریزی لازم برای پذیرایی و اسکان مسافران نوروزی از سوی دستگاه‌های عضو ستاد خدمات سفر این شهرستان انجام شده است، افزود: تعدادی از مدارس، خانه معلم، ساختمان قدیمی شهرداری و تعدادی سیاه چادر دارای امکانات برای اسکان مسافران نوروزی تجهیز شده است.

خدادادی بیان کرد: مهمانان نوروزی در شهرستان کنگاور از خدمات شهرداری به طور رایگان و از محلهای اسکان آموزش و پرورش با تخفیف‌های ویژه بهره‌مند می‌شوند.

 

وی با اشاره به اینکه به منظور بازدید مسافران نوروزی یک نمایشگاه نوروزی در معبد آناهیتا، دو عدد سیاه‌ چادر و یک نوروزگاه سیار به منظور عرضه صنایع‌دستی و سوغات شهرستان کنگاور راه‌اندازی می‌شود عنوان کرد: در سال‌های گذشته بیشترین بازدید مسافران نوروزی به ترتیب از معبد آناهیتا، روستای هدف گردشگری فش و گودین تپه بوده است.

خدادادی با بیان اینکه با ثبت هنر گره‌چینی به نام کنگاور تعداد آثار ملی این شهرستان به ۱۱۹ مورد رسیده است بیان کرد: معبد آناهیتا به عنوان شاخص‌ترین اثر تاریخی شهرستان کنگاور سالانه میزبان هزاران نفر از گردشگران داخلی و خارجی است و تلاش می‌کنیم در قالب ستاد خدمات سفر میزبان متفاوتی برای مسافران نوروزی در سال ۹۸ باشیم.

وی افزود: پل سنگی کوچه متعلق به دوره صفویه در روستای کوچه از توابع شهرستان کنگاور قرار دارد که بر روی رودخانه خرم‌رود احداث شده است و این پل به خـاطر جنس مواد به‌کار رفته و شکل خاص آن، همیشه مورد توجه و اهمیت بوده است، این پل در ابتدای روستای کوچه قرار دارد و امروزه مردم این روستا برای رفت و آمد از آن استفاده می‌کنند.

خدادادی تپه تاریخی گودین و حمام‌های کنگاور را از جاذبه‌های گردشگری این منطقه بیان کرد و گفت: از دیگر جاذبه‌های گردشگری این شهرستان چشمه عبدل، چشمه هندی آباد، چشمه صیفور، چشمه سراب فش، چشمه سراب باران، چشمه سراب دهلر، چشمه کبوتر لانه، چشمه سراب کرمخانی است./تسنیم

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.