جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20792 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

ما با سامان دهی مخالف نیستیم/محیط زیست نباید ارزان از کنار چالابه بگذرد همراه داشتن حیوانات خانگی به داخل مراکز عرضه غذا در کرمانشاه ممنوع است بیماری‌های شایع فصل بهار پارکینگ‌های کرمانشاه رها شده‌اند بارش پراکنده باران در مناطق شرقی و شمالی کرمانشاه انتشار ۲۸۳ میلیارد ریال اوراق مشارکت سال ۱۴۰۲ شهرداری‌های کشور راه‌اندازی ۹ پروژه مهم کرمانشاه منوط به مصوبه شورای شهر است بیمارستان ‌سرطان‌ کرمانشاه تابستان امسال افتتاح می‌شود «چالابه» سامان می‌گیرد بازدید از اماکن تاریخی کرمانشاه، فردا رایگان است عامل ۸۰ درصد خودکشی‌ها در کرمانشاه از طریق قرص است/سموم کشاورزی عامل خودکشی در مناطق روستایی امسال با خطر افزایش آتش‌سوزی‌ در عرصه‌های محیط‌زیست مواجهیم تکلیف ۴۰۰ واحد صنفی ضایعاتی کرمانشاه چه می‌شود؟ کوچ بهاره عشایر کرمانشاه تا ۱۵ اردیبهشت ادامه دارد ۲۷ هزار نفر در صف «مرگ» قرار دارند بعد از هر کوهنوردی مسیرها غرق در زباله می‌شود/ حال اکوسیستم کوه خوب نیست مسمومیت ۵ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی فصلی در کرمانشاه جوان کرمانشاهی جان دوباره به بیماران پیوند عضو بخشید قهوه خورها بخوانند ضبط ۲۰۰ دستگاه ماینر قاچاق در شهرستان کنگاور

۸ اقامتگاه بوم‌گردی در استان کرمانشاه افتتاح می‌شود
15 اسفند 1397 - 10:25
شناسه : 31542
0
طلوع‌‌کرمانشاه :

سرپرست معاونت گردشگری میراث فرهنگی استان کرمانشاه از افتتاح هشت اقامتگاه بوم‌گردی تا قبل از تعطیلات نوروزی در استان کرمانشاه خبر داد و گفت: از آغاز اجرای طرح‌های بوم‌گردی در استان کرمانشاه تاکنون ۱۰ اقامتگاه بومی و محلی ساخته شده است که هر واحد اقامتگاه بوم‌گردی به طور متوسط زمینه اشتغال ۱۰ تا ۱۵ نفر را فراهم می‌کند. استان کرمانشاه ظرفیت‌های کم‌نظیری در حوزه گردشگری دارد که باید در برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت برای بهبود شرایط استان از این ظرفیت‌ها استفاده کرد. جاذبه‌های فراوان تاریخی و چشم‌اندازهای طبیعی منحصر به فرد در مناطق روستایی استان کرمانشاه وجود دارد که آماده میزبانی از گردشگران داخلی و خارجی است. در تعطیلات نوروز خانه‌های مسافر استان کرمانشاه با مجوز رسمی از سوی اداره کل میراث فرهنگی و به صورت قانونی به فعالیت و ارائه خدمات به مسافران و گردشگران می‌پردازند.

پ
پ

کیکاووس جلیلیان گفت: از آغاز اجرای طرح‌های بوم‌گردی در استان کرمانشاه تاکنون ۱۰ اقامتگاه بومی و محلی ساخته شده است که هر واحد اقامتگاه بوم‌گردی به طور متوسط زمینه اشتغال ۱۰ تا ۱۵ نفر را فراهم می‌کند.

وی با بیان اینکه گسترش اقامتگاه‌های بوم‌گردی در ایجاد اشتغال و کاهش بیکاری تأثیرگذار است گفت: استان کرمانشاه ظرفیت‌های کم‌نظیری در حوزه گردشگری دارد که باید در برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت برای بهبود شرایط استان از این ظرفیت‌ها استفاده کرد.

جلیلیان با اشاره به اینکه اکنون در استان کرمانشاه بیش از ۲۷۰۰ روستای هدف گردشگری وجود دارد گفت: جاذبه‌های فراوان تاریخی و چشم‌اندازهای طبیعی منحصر به فرد در مناطق روستایی استان کرمانشاه وجود دارد که آماده میزبانی از گردشگران داخلی و خارجی است.

وی افزود: با توجه به ظرفیت اقامت در مناطق خوش آب و هوای کرمانشاه به ویژه منطقه اورامانات و هرسین پس بعد از دو سال تعطیلی طرح خانه‌های مسافر، مجوز منازل شخصی جامعه محلی این مناطق به‌عنوان خانه مسافر و اقامتگاه بوم‌گردی متناسب با نیاز گردشگران اخذ شد.

سرپرست معاونت گردشگری میراث فرهنگی استان کرمانشاه گفت: در تعطیلات نوروز خانه‌های مسافر استان کرمانشاه با مجوز رسمی از سوی اداره کل میراث فرهنگی و به صورت قانونی به فعالیت و ارائه خدمات به مسافران و گردشگران می‌پردازند.

جلیلیان با بیان اینکه شناساندن جاذبه‌های گردشگری استان کرمانشاه می‌تواند در افزایش درآمد مردم تأثیر داشته باشد بیان کرد: مسافرانی که از کشورهای همسایه برای خرید به استان کرمانشاه می‌آیند باید به‌عنوان گردشگر استفاده کرد تا درآمدهای عمومی افزایش یابد.

وی با اشاره به اینکه سازمان میراث فرهنگی در برنامه‌ریزی کوتاه‌مدت خود در تلاش است تقویم رویدادهای گردشگری کرمانشاه را با همکاری سایر دستگاه‌ها تدوین کند اظهار کرد: در این راستا می‌توانیم حداقل هر ماه یک رویداد گردشگری را برای استان کرمانشاه تعریف کنیم.

 

سرپرست معاونت گردشگری میراث فرهنگی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه توجه گردشگری، امسال به سمت غرب کشور است، گفت: ما باید از این فرصت بهره ببریم و از داشته‌های تاریخی خود به نفع گردشگری بهره بگیریم.

وی عنوان کرد: باید ظرفیتی را تعریف کرد که گردشگر بتواند چند روز در استان کرمانشاه اقامت داشته باشد و مسیرهای گردشگری استان باید به درستی تعریف شود که با انجام طرح‌های خلاقانه و مبتکرانه شرایطی را فراهم کرد که یک گردشگر مدت بیشتری در استان اقامت داشته باشد.

جلیلیان گفت:‌ انتخاب کرمانشاه به‌عنوان یکی از قطب‌های گردشگری در سال ۲۰۲۰ یک فرصت بی‌نظیر برای توسعه این استان است که باید با هماهنگی بین تمام ادارات دولتی و عمومی از این بستر برای اجرای برنامه‌های متعدد حداکثر استفاده را به عمل آورد.

سرپرست معاونت گردشگری میراث فرهنگی استان کرمانشاه افزود: باید با تبلیغات مناسب جاذبه‌های گردشگری استان کرمانشاه را به مردم کشور‌ و سایر نقاط جهان معرفی کرد و با جذب گردشگر در استان کارآفرینی ایجاد کرد.

انتهای پیام/ منبع: تسنیم

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.